Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

hukka

#1080
Asiasta mitään tietämättä, tuo hyrrävoimateoria kuulostaa järkevältä. Kesällä, kun survasi kaasun pohaan keuli aika vasemmalla takapyörällä oikeanpuoleiseen lepikkoon.

Ja iskarit kannattaa tarkistaa, että toimivat samoin molemmin puolin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

matti.l

Lainaus käyttäjältä: hukka - 09.12.10 - klo: 20.57
Asiasta mitään tietämättä, tuo hyrrävoimateoria kuulostaa järkevältä. Kesällä, kun survasi kaasun pohaan keuli aika vasemmalla takapyörällä oikeanpuoleiseen lepikkoon.

Ja iskarit kannattaa tarkistaa, että toimivat samoin molemmin puolin.

Ite aikanaan TT01 kanssa törmäsin tuohon hyrrä efektiin... Ja muistaakseni siinä topikissa siitä jotain on höpistykin. Ja saman tyyppinen rakennehan tässäkin on kuin TT01:ssä tuon moottorin kiinnityksen osalta...
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

82juha

ahaa voisiko kyseessä olla sellainen vaiva.ton iskari hommankin voisin katsoa  :embarrassed:

S50

Äsken pihalla ajellessa alkoi slässi hävittää pakkia, välillä hävisi kaasukin ja välillä molemmat. Saattoi välillä auttaa kun käytti ohjaimesta virrat pois. Nyt on auto kuivumassa mutta ajattelin alustavasti kysyä johtuisiko tuo vain kosteudesta ohjaimessa/vastarissa? Vai nopari?

Toinen kyssäri; varmaan jossain vaiheessa päivitän nuo iskarit vähän järeämpiin, olisko trx:n omat big boret hyvät? Saa ehdottaa muitakin samassa hintaluokassa/edullisempia.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

jon.lindgren

Pakko kysyä, minkä odotat muuttuvan iskareiden päivittämisellä? Huoltaa ja säätää pitää kaikkia... TRX:n muoviset on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät.
Laita mielummin sopivat männät ja öljyt nykyisiin.

S50

#1085
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 11.12.10 - klo: 18.44
Pakko kysyä, minkä odotat muuttuvan iskareiden päivittämisellä? Huoltaa ja säätää pitää kaikkia... TRX:n muoviset on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät.
Laita mielummin sopivat männät ja öljyt nykyisiin.

En tiedä muuttuuko mikään, tuntuu vain että pienemmissäkin kolauksissa lähtee joko ylä -tai alapäät irti noista vakioiskareista.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Hartsa24

Omasta ajovirheestä johtue tukivarsi poikki edestä.. Nyt kysymys olisi et mitkä kannattais hommata tilalle? Onko jotain mitä suositellaan?

mof

Lainaus käyttäjältä: S50 - 12.12.10 - klo: 00.30
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 11.12.10 - klo: 18.44
Pakko kysyä, minkä odotat muuttuvan iskareiden päivittämisellä? Huoltaa ja säätää pitää kaikkia... TRX:n muoviset on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät.
Laita mielummin sopivat männät ja öljyt nykyisiin.

En tiedä muuttuuko mikään, tuntuu vain että pienemmissäkin kolauksissa lähtee joko ylä -tai alapäät irti noista vakioiskareista.

Ainakaan noista Traxxasin Big Boreista ei hatut irtoile...

mof

Lainaus käyttäjältä: Hartsa24 - 12.12.10 - klo: 10.47
Omasta ajovirheestä johtue tukivarsi poikki edestä.. Nyt kysymys olisi et mitkä kannattais hommata tilalle? Onko jotain mitä suositellaan?

RPM tai vakio.

stadium

En tiedä minkä lainen neliveto on, mut on takaveto lyötyy kyl meikäläiselt
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

-HL-

Ei, nyt hei oikeesti stadium. Kolmas tai neljäs sun turha viesti mihin vastaan. Miten tuo sun kommenttis tänne kuuluu? Ei pahalla, mutta tosta tulee pian huono tapa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Daworder

slässhin ostopäätöstä tekemässä Taas, eli seuraavat vaihtoehdot ois nyt (koska hobby peoplesis oli loppu auto ja tilaus perruntui sieltä)

puntarissa seuraavat
2wd harjallinen (260e) 4x4 harjaton (419e) vaiko 4x4 ultimate harjaton (459e)

Mikä näistä ois kaikkein järkevin näin aloittelijalle? akkuja löytyy jo 3 omasta takaa 8,4v 3000mah joten noita ei tarvi heti alkaa murehtiin.

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 12.12.10 - klo: 19.46
slässhin ostopäätöstä tekemässä Taas, eli seuraavat vaihtoehdot ois nyt (koska hobby peoplesis oli loppu auto ja tilaus perruntui sieltä)

puntarissa seuraavat
2wd harjallinen (260e) 4x4 harjaton (419e) vaiko 4x4 ultimate harjaton (459e)

Mikä näistä ois kaikkein järkevin näin aloittelijalle? akkuja löytyy jo 3 omasta takaa 8,4v 3000mah joten noita ei tarvi heti alkaa murehtiin.
Kai se ultimata kannattaa ostaa... Onhan siinä vakiona parempi akku, alumiini osia ja big bore iskunvaimentajat
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Chili

Kyllä olen silti vielä 2wd puolella, se kestää, rakenne on simppeli, hinnan minkä säästät 2wd:ssä voit käyttää lipoihin ja harjattomaan, 2wd paketin kanssa tarvitset vain ne taka hubit.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jon.lindgren

2wd:stäkin on harjaton versio.
4wd on kiva mutta ilman aikaisempaa kokemusta oleville en sitä suosittele. 2wd on hitaampi kiihtymään joten se ei karkaa niin kovalla vauhdilla ja vahingot jäävät pienemmiksi.

S50

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 12.12.10 - klo: 19.46
slässhin ostopäätöstä tekemässä Taas, eli seuraavat vaihtoehdot ois nyt (koska hobby peoplesis oli loppu auto ja tilaus perruntui sieltä)

puntarissa seuraavat
2wd harjallinen (260e) 4x4 harjaton (419e) vaiko 4x4 ultimate harjaton (459e)

Mikä näistä ois kaikkein järkevin näin aloittelijalle? akkuja löytyy jo 3 omasta takaa 8,4v 3000mah joten noita ei tarvi heti alkaa murehtiin.

Ultimaten ostaisin noista, niin pieni hinnanero tavis versioon ettei kannata edes miettiä, ja valmiina hyvät päivitykset. Voimansiirron suojaus ei ole paha homma tehdä, ja senkin voi tehdä vasta keväällä kun talvella tuskin hiekkaa/kiviä lentää. 2wd:stä ei kokemusta mutta uskaltaisin väittää että hauskuuskerroin talvella nelkkuun verrattuna on aika pieni. :tongue:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Peku

#1096
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.12.10 - klo: 19.59
2wd:stäkin on harjaton versio.
4wd on kiva mutta ilman aikaisempaa kokemusta oleville en sitä suosittele. 2wd on hitaampi kiihtymään joten se ei karkaa niin kovalla vauhdilla ja vahingot jäävät pienemmiksi.

TÄH? Kyllä se nelari on helpompi ajaa usko vaan. Takaveto on syvältä jostain varsinkin talvella ja
vakio- tai vastaavilla kumeilla. Kyllä siihen takavedon spinnailuun menee hermot varsinkin aloittelijalta.
Enemmän sitä sormen koukistelua pitää takavetoisessa hallita.

Daworder

kaipa se kallistuu tuohon 4wd ultimateen kun ei hintaero paha ole 2wd malliin.
Tärkeätä että se hallinta säilyy, jatkuva pyörähtely ei kuulosta kovin hauskalta. Noi ultimaten alumiini osatkin vaikuttaa ihan hyvältä lisältä.

mitenkäs tuohon voimansiirron suojaus tehdään? Nyt talvella aattelin laittaa vaan ihan tätä ainetta joka toiv riittää estään ruostumiset sun muut.
http://www.taerosol.com/prf_products/33/


hukka

Olisko ajatuksena, että kun takavedolla oppii autoa viemään kohtuulisen kovaa spinnaamatta, voi vaihtaa nelivetoon ja sitten mennään lujaa. Eli takatuupparilla voi ihan huomaamatta oppia ajamaan. Itse aloitin noin 10vuoden tauon jälkeen nelivedolla ja oppimista ei tapahtunut.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Peku - 12.12.10 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.12.10 - klo: 19.59
2wd:stäkin on harjaton versio.
4wd on kiva mutta ilman aikaisempaa kokemusta oleville en sitä suosittele. 2wd on hitaampi kiihtymään joten se ei karkaa niin kovalla vauhdilla ja vahingot jäävät pienemmiksi.

TÄH? Kyllä se nelari on helpompi ajaa usko vaan. Takaveto on syvältä jostain varsinkin talvella ja
vakio- tai vastaavilla kumeilla. Kyllä siihen takavedon spinnailuun menee hermot varsinkin aloittelijalta.
Enemmän sitä sormen koukistelua pitää takavetoisessa hallita.

Täh itelles :evil:
Hauskuuskertoimesta en kirjoittanut mitään, kirjoitinko?
Mulla on molemmat autot ja tekniikan toimivuudesta tässä on kyse.
Tottakai 2wd on vaikeampi ajaa. Jos vaivautuisit lukemaan viestini niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitin.

Daworder:lle, älä hätiköi. Mieti mitä haluat, tietoa on jo tarjolla.

Daworder

juu kahlaan foorumii läpi ja eiköhän se hahmotu pikkuhiljaa mikä sitten hankintaan menee :)
ainaki infoo tuntuu löytyvän mukavasti

Penguin

Jos haluat oppia ajamaan, niin aloita tuupilla. Kun tuupilla oppii ajamaan kovaa muutenkin kuin suoraan, niin on helppo siirtyä nelkkuun ja oppia sen metkut. Nelkku antaa niin enemmän virheitä anteeksi, kunnes lähtee käsistä, mutta nopeasti ajaminen on kokonaan toinen juttu.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Daworder

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 12.12.10 - klo: 22.34
Jos haluat oppia ajamaan, niin aloita tuupilla. Kun tuupilla oppii ajamaan kovaa muutenkin kuin suoraan, niin on helppo siirtyä nelkkuun ja oppia sen metkut. Nelkku antaa niin enemmän virheitä anteeksi, kunnes lähtee käsistä, mutta nopeasti ajaminen on kokonaan toinen juttu.

joo 2wd meni sit lopulliseen hankintaan :P nyt vaan autoa odottelemaan  :cool:

Peku

#1103
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.12.10 - klo: 20.40
Lainaus käyttäjältä: Peku - 12.12.10 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.12.10 - klo: 19.59
2wd:stäkin on harjaton versio.
4wd on kiva mutta ilman aikaisempaa kokemusta oleville en sitä suosittele. 2wd on hitaampi kiihtymään joten se ei karkaa niin kovalla vauhdilla ja vahingot jäävät pienemmiksi.

TÄH? Kyllä se nelari on helpompi ajaa usko vaan. Takaveto on syvältä jostain varsinkin talvella ja
vakio- tai vastaavilla kumeilla. Kyllä siihen takavedon spinnailuun menee hermot varsinkin aloittelijalta.
Enemmän sitä sormen koukistelua pitää takavetoisessa hallita.

Täh itelles :evil:
Hauskuuskertoimesta en kirjoittanut mitään, kirjoitinko?
Mulla on molemmat autot ja tekniikan toimivuudesta tässä on kyse.
Tottakai 2wd on vaikeampi ajaa. Jos vaivautuisit lukemaan viestini niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitin.

Daworder:lle, älä hätiköi. Mieti mitä haluat, tietoa on jo tarjolla.

En minäkään siihen hauskuuskertoimeen puuttunut jos vastaukseni luit?
Tarkoitukseni ei ollut kettuilla ja anteeksi maalaisuuteni kun en ymmärrä edelleenkään.
Jos jollekulle (aloittelijalle) annetaan liukkaalle alustalle ajoon neliveto ja takaveto,
niin kumman mahtaa valita?

Niin, no sitähän ei kukaan tiedä. :grin:

Lopetan OT:n omalta puoleltani, muut saavat sitä jatkaa jos haluavat. Pääasiahan on että harrastaa,
oli se auto sitten tuuppi tai nelari, aamen.

P.S. On minullekin jokunen auto kertynyt (takavetoja ja nelivetoja), en osaa yhdelläkään niistä ajaa mutta ehkä joskus opin.
Parempi siis pitää tietämätön suuni
kiinni koska en autojen ajettavuuksista tai soveltuvuuksista kenellekään mitään tiedä.
Tottakai jokainen ihminen pitää sen oman päänsä...
Lopuksi vielä se että oma mielipiteeni on bashaukseen liittyvää. Olen kyllä joskus nähnyt oikean
rc-radan mutta en uskaltanut ajaa siellä. :mrgreen:
Erikseen siis ovat ne ne jotka ajavat tosissaan kilpaa tms.

Daworder

varmaan se yks ideo olis että autolla ois jotenkin edes haastavaa ajaa. Nuorempana se oli vaan sitä että kaasupohjaan ja auto kulki minkä kulki ilman haastetta. Nyt kun on Vxl 2wd niin uskoisin ainakin tuossa olevan haastetta ja tehoa. Tosin pitoo ei taida tästä 2wd släsistä löytyy mut taidan ostaa toiset renkaat ja nastottaa ne ellen muuta keksi. keväällä/kesällä varmasti mukavempi vehjes kuin talvella kun saa pitoo :)

-HL-

Pitäs muuten olla noi nyky 2wd:n renkaat paremmat kuin vanhat.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Zami

Tänään ajelees ja ihmettin auton outoa hallittavuutta,ensin tarkistin iskarit, sitte ajattelin taas vaihtaa diffeihin eri öljyjä ja samalla huomasin että vetareis oli "liikkuvat" jumissa ja muistin nähneeni youtubesta vinkin                           
liikkuva shikaani

seeveerii

No nyt on sitte slässissä vika... Vaikka akut lataa täyteen niin tuntuu, että olis vaan puolet tehoista tallella.  :huh: Olen koittanut kolmella eri akuilla ja koitin ladata nii tä kahdella eri laturilla. Voiko vika olla noparissa tai liittimissä??
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

jon.lindgren

Manuaali kouraan ja tarkista onko nopari training-modessa :wink:
(Silloin on tasan puolet tehoista tarjolla...)

seeveerii

En oikein usko, että se homma onnistuu (en osaa)  :cheesy:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10