Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Sampo_4x4

ARGH! No nyt slässi sai kipeetä kunnolla ja edestä toinen ala-tuki-varsi napsahti poikki sieltä kiinniikkestä runkoon. Nyt tilalle vähän kestävämpää ei muovista.
Mistä, mielellään suomesta mut jos ei ole niin mistä vaan pikaisesti irtoa.
Ja Sitten Drive Hub edestä murtui kokonaan ja auto on takavetoinen. Mielellään uusi ja kestävämpi samasta paikasta tuon tuki varren kans.

Slässi on kyl aika heiveröinen mitä noita videoitakin katto miten jengi niitä ruoskii, nyt itte kun kolautin pieneen kuoppaan niin puoli auto halvaantui..... Onhan se vakiona nopee, GPS nappas 50.40 km/h, mut ei tunnu kestävän kolhuja. Ja en ajanut täysillä kuoppaan.

Kiitos jälleen kerran arvokkaista vinkeistä.

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 19.25
ARGH! No nyt slässi sai kipeetä kunnolla ja edestä toinen ala-tuki-varsi napsahti poikki sieltä kiinniikkestä runkoon. Nyt tilalle vähän kestävämpää ei muovista.
Mistä, mielellään suomesta mut jos ei ole niin mistä vaan pikaisesti irtoa.
Ja Sitten Drive Hub edestä murtui kokonaan ja auto on takavetoinen. Mielellään uusi ja kestävämpi samasta paikasta tuon tuki varren kans.

Slässi on kyl aika heiveröinen mitä noita videoitakin katto miten jengi niitä ruoskii, nyt itte kun kolautin pieneen kuoppaan niin puoli auto halvaantui..... Onhan se vakiona nopee, GPS nappas 50.40 km/h, mut ei tunnu kestävän kolhuja. Ja en ajanut täysillä kuoppaan.

Kiitos jälleen kerran arvokkaista vinkeistä.

itse olen kyllä kuullut täysin päinvastaista että slashi kestää hyvin iskuja. Ja on itelläkin kestäny sen mitä nyt vähä tuossa pihalla hyppyyttäny.

ja jos youtubesta videoita kattelee niin sitä en sitte ihmettele niin pätkääkään että miks autot hajoaa, ei niitä varmaan tehdä sitä varten että lennetään 10m ilmassa suoraan asfalttiin =)
Ja juuri sieltähän tuo tukivarsi kuluu ajan kanssa mistä on napsahtanu poikki sulla. Ei kait mikään ikuista ole :)


saben alu osia ja muuta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?dosearch=1&searchstring=426&searchby=0&feedback=0&search_by_manufacturer=76&mfgid=76&grpid=5015

eipä tainnu kyseisiä olla ainakaan heti toimitukseen joten en tiiä mistä niitä suomesta sitte pikaseen sais.
sabelle kannattaa kyllä soittaakin ja kysyä että josko on jääny jotain ylimääräsiä jostain pöydille lojumaan niin voi saada kohtuu hintaan.

Peku

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 19.25
ARGH! No nyt slässi sai kipeetä kunnolla ja edestä toinen ala-tuki-varsi napsahti poikki sieltä kiinniikkestä runkoon. Nyt tilalle vähän kestävämpää ei muovista.
Mistä, mielellään suomesta mut jos ei ole niin mistä vaan pikaisesti irtoa.
Ja Sitten Drive Hub edestä murtui kokonaan ja auto on takavetoinen. Mielellään uusi ja kestävämpi samasta paikasta tuon tuki varren kans.

Slässi on kyl aika heiveröinen mitä noita videoitakin katto miten jengi niitä ruoskii, nyt itte kun kolautin pieneen kuoppaan niin puoli auto halvaantui..... Onhan se vakiona nopee, GPS nappas 50.40 km/h, mut ei tunnu kestävän kolhuja. Ja en ajanut täysillä kuoppaan.

Kiitos jälleen kerran arvokkaista vinkeistä.

Riippuu osumista, omassa ajossa (takaveto ja 2 nelivetoa) ovat kestäneet älyttömän hyvin pommitustakin
(2s ja 3s) joten enpä nyt sanoisi että auto on heiveröinen. :wink:
Muista myös että jos laitat "kaikki alsaa" - periaatteella niin missä on se seuraava "sulakeosa" joka
hajoaa.

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Peku - 06.07.11 - klo: 19.56
Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 19.25
ARGH! No nyt slässi sai kipeetä kunnolla ja edestä toinen ala-tuki-varsi napsahti poikki sieltä kiinniikkestä runkoon. Nyt tilalle vähän kestävämpää ei muovista.
Mistä, mielellään suomesta mut jos ei ole niin mistä vaan pikaisesti irtoa.
Ja Sitten Drive Hub edestä murtui kokonaan ja auto on takavetoinen. Mielellään uusi ja kestävämpi samasta paikasta tuon tuki varren kans.

Slässi on kyl aika heiveröinen mitä noita videoitakin katto miten jengi niitä ruoskii, nyt itte kun kolautin pieneen kuoppaan niin puoli auto halvaantui..... Onhan se vakiona nopee, GPS nappas 50.40 km/h, mut ei tunnu kestävän kolhuja. Ja en ajanut täysillä kuoppaan.

Kiitos jälleen kerran arvokkaista vinkeistä.

Muista myös että jos laitat "kaikki alsaa" - periaatteella niin missä on se seuraava "sulakeosa" joka
hajoaa.
Niin, ja ite miettisin sitä siltäkin kantilta että jos muovisia saa 3kpl yhden aluosan hinnalla niin kannattaako.

Sampo_4x4

No nyt ei ole osien kulumisesta kiinni.... Auto viikon vanha  :wink:

Mut enivei.... Eli ymmärsinkö nyt oikein et ei välttämättä kannata vaihtaa alumiinisiin osiin vai....?

Kiitos pikaisesta palautteesta....

seeveerii

Ei kannata vaihtaa alumiinisiin. Jos ei tukivarsi hajoa hajoaa diffikotelon "pohja"
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Tikkeri

Suosittelen auton merkkiin tai malliin katsomatta RPM valmistamia ns tarvikeosia alkuperästen tilalle. Ovat Järkyttävän kestävää muovia.
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: Tikkeri - 06.07.11 - klo: 20.25
Suosittelen auton merkkiin tai malliin katsomatta RPM valmistamia ns tarvikeosia alkuperästen tilalle. Ovat Järkyttävän kestävää muovia.

Mistä näitä saisi?? Kotimaasta tai Euroopasta?? Kiitos Vinkistä.

Tikkeri

Sabeltakin varmasti löytyy...
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

sprawl

Kyllähän sitä viikon vanha auto voi olla jo monestakin kohtaa puhki ;).
Saben rpm tarjonta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=173&order_id=WO1309550322&grpid=3901

ei kauheesti ole nettikaupan puolella mutta suosittelen ottamaan puhelimen käteen.

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 06.07.11 - klo: 20.44
Kyllähän sitä viikon vanha auto voi olla jo monestakin kohtaa puhki ;).
Saben rpm tarjonta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=173&order_id=WO1309550322&grpid=3901

ei kauheesti ole nettikaupan puolella mutta suosittelen ottamaan puhelimen käteen.
Ei ollu jooh... Sabe vaikuttaa ihan Kingi mestalta.
Lepuskin HobbyFactorystä sain uudet varret. Otin noudettavaksi niin varmasti ehkä huomenna voi käydä hakee  :laugh:

Mites sitten kun etuveto on poissa pelistä niin voiko pelkällä takavedolla paukutella vai kärsiikö auto kun on suunniteltu nelivedoksi... En halua rikko slässiä enempää  :undecided:
Olis silti siistiä päästä viel tykittelee jos saa varret pikaisesti ja viel paikoilleen :grin:

Tänks


-Tuoppi-

Tänään multakin hajos alatukivarsi. Ei missään taida olla varastossa tällä hetkellä niitä, jos nyt tilais sitten tommosen RPM 80702, ei kyl niitäkään ole näköjään.Kestävämpiä nuo RPM tukivarret kuin vakiot?
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 06.07.11 - klo: 21.29
Tänään multakin hajos alatukivarsi. Ei missään taida olla varastossa tällä hetkellä niitä, jos nyt tilais sitten tommosen RPM 80702, ei kyl niitäkään ole näköjään.Kestävämpiä nuo RPM tukivarret kuin vakiot?
Täällä -> http://rc10.fi/index.php?topic=27014.msg437695#msg437695 on jotain jutustelua RPM varsista...

Ja täältä tilasin omaani uudet --> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/alatukivarsi-rustler-slash-mc423655x

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 06.07.11 - klo: 21.29
Tänään multakin hajos alatukivarsi. Ei missään taida olla varastossa tällä hetkellä niitä, jos nyt tilais sitten tommosen RPM 80702, ei kyl niitäkään ole näköjään.Kestävämpiä nuo RPM tukivarret kuin vakiot?

Ja täältä tilasin omaani uudet --> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/alatukivarsi-rustler-slash-mc423655x
RPM:n varret?

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 06.07.11 - klo: 22.08
Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 06.07.11 - klo: 21.29
Tänään multakin hajos alatukivarsi. Ei missään taida olla varastossa tällä hetkellä niitä, jos nyt tilais sitten tommosen RPM 80702, ei kyl niitäkään ole näköjään.Kestävämpiä nuo RPM tukivarret kuin vakiot?

Ja täältä tilasin omaani uudet --> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/alatukivarsi-rustler-slash-mc423655x
RPM:n varret?
Ei kun ihan tavikset...

-Tuoppi-

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 22.24
Lainaus käyttäjältä: sprawl - 06.07.11 - klo: 22.08
Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 06.07.11 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 06.07.11 - klo: 21.29
Tänään multakin hajos alatukivarsi. Ei missään taida olla varastossa tällä hetkellä niitä, jos nyt tilais sitten tommosen RPM 80702, ei kyl niitäkään ole näköjään.Kestävämpiä nuo RPM tukivarret kuin vakiot?

Ja täältä tilasin omaani uudet --> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tukivarret-ja-hubit/alatukivarsi-rustler-slash-mc423655x
RPM:n varret?
Ei kun ihan tavikset...
Tilaan sitte tuolta. Pitää saada nopeesti niin ei jaksa oottaa että saisivat lisää niitä
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

sprawl

tuli tänään tuo siili+puhallin yhdistelmä sabelta josta puhetta tuolla ylempänä.

asennus oli kyllä helppo, mahtu ihan heittämällä paikalleen ja siilikin loksahti suoraan motin päälle.
en vielä kerenny paljon testailemaan mutta vähemmän se lämpenee kun ennen, vaikkakin ulkoilma oli nyt lähemmäs kolmeakymmentä kun auringossa ajelin joten se tekee varmasti oman osansa lämpenemisessä.

mutta kyllä sen edelleen kuumaksi saa alle 5min ajolla. tuo ezrunin 4000kv 3s lipolla ei ole lähimaillekaan niitä lämpöjä mitä tuossa tulee.

pitäis melkein kokeilla ottaa vielä kardaani pois niin ois hyvä verrata kun molemmat takavetosia.

seeveerii

Mitkä välit tuossa on?
Onko kaikki laakerit kunnossa?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10


hukka

#1759
Laitetaan tännekkin tarinaa Slash 4x4 (ATV) kesäautosta

Kesällä tulee ajettua mitä erilaisimmissa paikoissa ja tätä varten piti vähän säätää autoa. Tavoitteena oli saada tehtyä yleisauto, joka kulkee riittävästi ja jolla voi rällätä niin kadulla, radalla kuin metsässä ja tarvittaessa pahemmassakin maastossa. On itsestään selvää, että tällainen kompromissi auto, ei voi olla millään osa-alueella erinomainen, mutta saa siitä sellaisen "aika hyvä kaikessa" ratkaisun.

Auton maastokelpoisuus todella yllätti. Ei siitä tietenkään aivan huippu crawleria saa, mutta tuollaiseksi "matalaksi" ja erillisjousitetuksi se kiipeää todella hyvin. Tästä huolimatta autolla voi edelleen hyppiä, eikä muutkaan ajo-ominaisuudet kärsineet aivan valtavasti, ainakaan mitä pienellä testiradalla kokeilin. Pitävällä alustalla nostaa "takatassua" mutkissa, mutta on silti vielä hallittavissa.

Autossa on nyt takana diffiöljynä sinitarraa ja pari tippaa 60k diffiöljyä (viskositeetti varmaan lähellä miljoonaa).  Edessä on 500k öljyt, jotta auto vielä kaasunpäällä edes vähän kääntyy ja tietysti keskidiffi vaihdettiin sliperiin. Jouset on vaihdettu löysiin ja pitkiin, ei progressiivisiin jousiin (en valitettavasti tiedä mitä jouset, tuli joskus joidenkin iskareiden mukana). Iskariöljyt on myös kohtuu löysät, 30 ympäri auton.

Kaikki käytettävissä oleva joustovara tukivarsista on otettu käyttöön, eli iskarit molemmista päistä niin sisällä kuin mahdollista. Takaa ei voi ottaa ihan kaikkia, koska muuten vetari ei enää pyöri kunnolla. Akkuna 3S Lipo ja välitykset 13/54. Autossa on myös Gyro, jonka avulla voi pistellä aukeammilla paikoilla "power driftingiä" varsin näyttävästi. Korina on Prolinen Baja Bug ja auton takapuskuria on hieman modattu.

Servoseiverille pitäisi vielä jotain tehdä, se on hieman löysä kivikossa möyrimiseen.

Tuossa pieni maastonäyte autolla. Video ei tee oikeutta maastolle, tuossa on korkeuseroa noin kaksi metriä ja "vakio" Slash 4x4 autolla ei ollut tuonne mitään asiaa.

http://youtu.be/ERy7ZgFfn5Q

Edit - eteen vaihdettu Traxxasin 300k öljyt. Tuli parempi - nyt kääntyy mutta edelleen myös möyrii, löysemmätkin voisi vielä mennä.

Edit2- Wow! Nyt kun pääsi samaan aikaan samaan paikkaan molemmilla "maastoautoilla",  ei tullut Axial SCX10 kömpijä tämän Slash 4x4 ATV:n perässä läheskään joka paikkaan  :cool:


||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

sprawl

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 07.07.11 - klo: 22.43
Mitkä välit tuossa on?
Onko kaikki laakerit kunnossa?

Kaikki pyörän laakerit käyty läpi, slipperin ympärillä oleva laakeri uusittu, ja muutenkin tuo peräpää aika hyvin läpi käyty noihin edellisiin ongelmiin viitaten.

Välit on 13/54 eli pienemmäksi ei enään pääse. Akkuna 2S max amps sekä turnigy, molemmilla sama ongelma.

seeveerii

Miksiköhän se lämpenee noin paljon  :shocked: rullaako auto kevyesti?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

sprawl

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 08.07.11 - klo: 13.44
Miksiköhän se lämpenee noin paljon  :shocked: rullaako auto kevyesti?

Kyllähän se omasta mielestä ihan kevyesti menee, voisin siitä loppu viikosta ottaa videota kun työntelee lattialla.

Sitä itekki mietin että noi välitykset, 2s lipo, sekä siili/puhallin yhdistelmä ja silti ei kärsi yli 5min jaksoa ajaa että mitenköhän se on mahdollista.

En mä tiiä liiottelenko sitte vaan aloittelijamaisuuttani lämpötiloja mutta ei siihen kyllä kovin paljoa sormia tungeta lähemmäs 3-4min ajon jälkeen.
Ja ajo on ollu sellasta että pihaa edestakas kaasu pohjassa ja sitte muutama mutka ja taas edestakas. pihaa riittää se 60-70m pituus suunnassa.

seeveerii

Ei sen kyllä pitäisi lämmetä juuri ollenkaan tuollaisesta ajosta velineon motti pysyny kohtuu lämmöissä 18/52 välityksillä ja 3s lipolla. eipä lämmenny aivan älyttömästi edes 4s lipoilla, tosin oli kyllä xerun 80a nopari.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Hade

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 08.07.11 - klo: 23.28
Ei sen kyllä pitäisi lämmetä juuri ollenkaan tuollaisesta ajosta velineon motti pysyny kohtuu lämmöissä 18/52 välityksillä ja 3s lipolla. eipä lämmenny aivan älyttömästi edes 4s lipoilla, tosin oli kyllä xerun 80a nopari.
Siis kyllähän tuo lämpeenee ihan kosketus kuumaksi pienemmilläkin välityksillä. Jos 18/52 välityksillä ja 3S:llä et kuumaksi saa niin olet kyllä aikamoinen taikuri.  Itellä nyt 16/53 ja yhden akun kärsii just ajaa 3s akulla ja lämmöt on noin 90 tai yli.  2s lämmöt saa nousee ihan saman laisesti koska keli on kuuma.
Jos vetää tollasia pitkiä vetoja joissa kaasupohjassa, käännös ja sama kaasupohjassa takas niin ei ihme jos motti kuumenee. Kaasu pohjassa ottaa enemmän virtaa ja sen takia kumenee enemmän. Jos taas ajat rataa jossa yleensä ei mennä täysiä kuin joskus niin laitteet ei kumene niin nopeasti ja ajoaikaakin on enemmän.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

seeveerii

Kyllähän on lämmennyt, mutta on kuitenkin pysytty kohtalaisissa lämpötiloissa... ja unohdin mainita, että löytyy integyn jäähdytys siili, jossa tupla tuletin.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

sprawl

#1766
siirsin kysymyksiä palstalle....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sampo_4x4

Huomasin kauhukseni että slässin vakiorenkaat on ainakin takaveto käytössä tosi huonot.... Pitoa tosi niukasti hiekalla ja asfaltilla.... Nurmella aivan järkyttävät. Auto vaan pyörii.

Jossain näin hyvän jutun paljon paremmista yleis renkaista slässiin mutta en millään enää löydä sitä.

Jeesiä???

seeveerii

Itsellä on toiminut kyöshon ultima rengas ja pro line bow tiet bashauksessa
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

sprawl


Kulutuksen puolesta vakiorenkaat on erittäin hyvät.
En muista nimeä mutta aika suosittuja taitaa olla ne mininäppylärenkaat myös sekalaisessa ajossa mutta saatan olla väärässäkin. Muistaakseni noista renkaista on ollu ennemminkin paljon puhetta tässä samassa ketjussa kun selaa sivuja taaksepäin

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk