Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

primeri

Lainaus käyttäjältä: Erkkeli - 14.08.11 - klo: 19.10
Olen lukenut, että tuossa 2400kv koneessa ei juurikaan 2s suositella ajavan, kun ilmeisesti ei toimi kunnolla. Onko tästä jollain kokemusta?

Kyllähän tuo motti 2s:lläkin toimii, mutta vauhtia sillä ei paljonkaan sitten irtoa. 2400kv*7.4v=17760 kun taas 3800kv:n motilla kierroksia tuleekin jo 28120. Vääntöä tuollaisella pienen kv:n koneella kyllä sitten irtoaa, mutta välityksiä ei taida saada kohdilleen, jos vauhtia halajaa.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

mamyllyn

Moi,

Tämä on hieman offin puolta, mutta liittyy Slashiin ja Traxxaksen VXL-autoihin. Katsokaapa toi kirjoitus, jonka kuumehouruissa kirjoitin äsken "yleisen keskustelun" alle.

Kommentteja odottaen...

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: primeri - 19.08.11 - klo: 12.59
Lainaus käyttäjältä: Erkkeli - 14.08.11 - klo: 19.10
Olen lukenut, että tuossa 2400kv koneessa ei juurikaan 2s suositella ajavan, kun ilmeisesti ei toimi kunnolla. Onko tästä jollain kokemusta?

Kyllähän tuo motti 2s:lläkin toimii, mutta vauhtia sillä ei paljonkaan sitten irtoa. 2400kv*7.4v=17760 kun taas 3800kv:n motilla kierroksia tuleekin jo 28120. Vääntöä tuollaisella pienen kv:n koneella kyllä sitten irtoaa, mutta välityksiä ei taida saada kohdilleen, jos vauhtia halajaa.
hiukan alle 70km/h voisi kulkea 3s:llå siis about vakioilla välityksissä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

vms

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 12.08.11 - klo: 20.30
Helppo asentaa, kunhan ei tee sitä virhettä kuin itse etten tajunnu ettei traxxaksin nopari anna tuulettimen liitäntään kokoajan vain 5v. Eli jos haluaa tuon jännite ilmotuksen käyttöön niin akun liittimeen pitää tinailla johtimet.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
Toimitetaan siistissä metallisessa laatikossa ohjeineen.

Pistin tilaukseen - jos ohjeet eivät varsin suoranaisesti osoita sopivaa kytkentää niin vääntäisitkö ehtiessäsi vielä hieman rautalankaa sen osalta mitä tulisi yhdistää mihin. Ilmeisesti laite toimii kaikkien normiakkujen (nihm, lipo 2s 3s) kanssa? Kuulostaa myös haarautuvan jatkokaapelin paikalta - etenkin jos mittaria ei ole aina tarpeen pitää kiinni.
Slash 4x4 Monster

sprawl

Lainaus käyttäjältä: vms - 22.08.11 - klo: 18.06
Lainaus käyttäjältä: sprawl - 12.08.11 - klo: 20.30
Helppo asentaa, kunhan ei tee sitä virhettä kuin itse etten tajunnu ettei traxxaksin nopari anna tuulettimen liitäntään kokoajan vain 5v. Eli jos haluaa tuon jännite ilmotuksen käyttöön niin akun liittimeen pitää tinailla johtimet.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
Toimitetaan siistissä metallisessa laatikossa ohjeineen.

Pistin tilaukseen - jos ohjeet eivät varsin suoranaisesti osoita sopivaa kytkentää niin vääntäisitkö ehtiessäsi vielä hieman rautalankaa sen osalta mitä tulisi yhdistää mihin. Ilmeisesti laite toimii kaikkien normiakkujen (nihm, lipo 2s 3s) kanssa? Kuulostaa myös haarautuvan jatkokaapelin paikalta - etenkin jos mittaria ei ole aina tarpeen pitää kiinni.
Ohjeet on selvät jos sähköstä jotain edes tietää(lähinnä mikä on + ja mikä - ).

Ite oon laittanu noparin tuulettimen liittimen paikalle sokeripalan josta lähtee sähkö nyt sekä moottorin tuulettimelle että tuolle anturille. Muita kytkentöjä ei ole tarpeen tehdä.

Jos haluat sen toimimaan oikein niin joko haarautuva akkuliitin tai sitten juotat ne johtimet suoraan siihen noparin akkuliittimeen jolloin toimii.

Anturihan taitaa toimia isoimmillakin lipoilla. Max jännitteet tais olla yli 20V mutta jokanen tarkistakoot itse ne rajat. Akku tyypillä ei ole merkitystä, anturihan mittaa vain jännitettä ja hälyttää jos se menee alle säädetyn rajan.

Säädintä on kyllä helppo käyttää mutta oon koittanu löytää luotettavaa paikkaa mitata tuolla kapistuksella moottoria. Nyt se on nippusiteen alla moottorin kyljessä, 15min ajon jälkeen näytti asteita 47 mutta sormikopelolla sanoisin sen paljon korkeammaksi. Kenties moottorin ja siilen välissä olis se paras paikka tuolle, tai jopa moottorin sisällä jos jaksais sen verran ottaa projektia alkuun.(huom, jos sen sinne laittaa niin pitää olla tarkkana mihin sen laittaa ja miten).

Hintansa väärti laite ihan jo lipo varoittimenakin.

Tekonurmi

Onko kellään tietoa/kokemusta saako 4x4 slashiin sopimaan minkäänlaisia teräsvetareita?

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Tekonurmi - 24.08.11 - klo: 21.26
Onko kellään tietoa/kokemusta saako 4x4 slashiin sopimaan minkäänlaisia teräsvetareita?

En oo teräksisiin paneutunu mutta alumiinisia kyllä löytyy. Ja joku muoviosa on hyvä olla "sulakkeena" välissä. Jos kaikki voimansiirto päivitetään teräkseen/alumiiniin niin sitte paukkuu diffissä joka kerta eli tietää työtunteja vielä enemmän.

Hade

Lainaus käyttäjältä: Tekonurmi - 24.08.11 - klo: 21.26
Onko kellään tietoa/kokemusta saako 4x4 slashiin sopimaan minkäänlaisia teräsvetareita?
Tämmönen satsi löytyy iteltä takaosasta.
http://www.toadzrc.com/traxxas-slash-4x4-2wd-mip-x-duty-cvd-kit-rear-10130.html
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

vms

Muistikos Slash (ESC) viimeksi käytetyn profiilin käynnistyksen yhteydessä vai tuleeko esim. Training Mode valita jokaisen käynnistyksen yhteydessä uudelleen?
Slash 4x4 Monster

hukka

Kyllä muistaa missä modessa oltiin.

Yksi omista VXL3s nopareista vaihtaa tosin itsekseen joskus ajon aikana race modeen (ei pakkia, pelkkä jarru). Mutta sammutus ja taas päälle korjaa tämän. Joku vikahan tuo on.

Sent from my X10i using Tapatalk
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

mamyllyn

Lievää offia,
mutta täällä oikea porukka huomaa homman: onko jollain pk-seudulla myydä varavettaria taakse? Just paukahti ja osat on vasta matkalla. Huomenna olisi paikat ajaa :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.08.11 - klo: 16.47
Lievää offia,
mutta täällä oikea porukka huomaa homman: onko jollain pk-seudulla myydä varavettaria taakse? Just paukahti ja osat on vasta matkalla. Huomenna olisi paikat ajaa :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Osa saatu, thanx :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

risla

mahtaako pitää paikkansa että tuolta saa 4wd rtr slashin 229e?

http://www.rckauppa.fi/index1.html

Chili

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 27.08.11 - klo: 18.42
mahtaako pitää paikkansa että tuolta saa 4wd rtr slashin 229e?

http://www.rckauppa.fi/index1.html
Se o' kopio, nimessä ei mainita mitään slässistä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

risla

Lainaus käyttäjältä: Chili - 27.08.11 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: risla78 - 27.08.11 - klo: 18.42
mahtaako pitää paikkansa että tuolta saa 4wd rtr slashin 229e?

http://www.rckauppa.fi/index1.html
Se o' kopio, nimessä ei mainita mitään slässistä.
katos niin onkin :roll:

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 27.08.11 - klo: 19.36
Lainaus käyttäjältä: Chili - 27.08.11 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: risla78 - 27.08.11 - klo: 18.42
mahtaako pitää paikkansa että tuolta saa 4wd rtr slashin 229e?

http://www.rckauppa.fi/index1.html
Se o' kopio, nimessä ei mainita mitään slässistä.
katos niin onkin :roll:

Kivasti tehty sivu kun Slashin kuvaa, jossa lukee Traxxas Slash,  klikkaamalla tulee tommonen rimpula.  Kaiken lisäksi auto on 1:10 nelkkukrossarin kokoinen eli paljon pienempi kuin esikuvansa. En suosittele.

vms

Etuvalot olisi mukava lisä Slash 4x4:ään, miksei myös takavalot. Löytyisikö joltain kokemusta valmisratkaisuista vai kannattaako rakennella itse?

Valot saisivat mielellään kiinnittyä puskureihin siten etteivät ne rikkoonnu pienistä kolhuista. Valotehoa saisi olla siihen malliin että valon pitää ainakin näyttää siltä että se on päällä, tosin useimmat ledivalot jo lienevät tarpeeksi kirkkaita tähän tarkoitukseen. Olisi mukavaa jos virran valoille saisi otettua suoraan autosta.

Sabelta näyttää ainakin joskus löytyneen jotain. Juuri nyt en löytänyt tuolla aiemmin mainittua tuotetta.
http://rc10.fi/index.php?topic=40607.msg472599;topicseen#msg472599
Slash 4x4 Monster

jon.lindgren

Jep, Summitin valoja yksi patteri etupuskuriin, toinen katolle ja Summitin takavalot. Sitten näkee auton asennon pimeässäkin. Ja näyttää talvella todella hyvältä kun ajelee pulkkamäessä :cheesy:

vms

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 29.08.11 - klo: 12.43
Jep, Summitin valoja yksi patteri etupuskuriin, toinen katolle ja Summitin takavalot. Sitten näkee auton asennon pimeässäkin. Ja näyttää talvella todella hyvältä kun ajelee pulkkamäessä :cheesy:

Löytyisikö tuotelinkkiä suositeltuun ostopaikkaan?
Slash 4x4 Monster

sprawl

Lainaus käyttäjältä: vms - 29.08.11 - klo: 12.45
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 29.08.11 - klo: 12.43
Jep, Summitin valoja yksi patteri etupuskuriin, toinen katolle ja Summitin takavalot. Sitten näkee auton asennon pimeässäkin. Ja näyttää talvella todella hyvältä kun ajelee pulkkamäessä :cheesy:

Löytyisikö tuotelinkkiä suositeltuun ostopaikkaan?

En ota vastuuta kauppojen toiminnasta mutta pikaisella googlella löyty näitä:
http://www.rcnitrotalk.com/traxxas-summit-4-led-light-bar/
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1142/products_id/150740/n/Traxxas-LED-Light-Bar-Chrome
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1142/products_id/35448/n/Traxxas-Roof-Bumper-Light-Bar-Set-Chrome
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1142/products_id/35472/n/Traxxas-LED-Lights-Rear-Harness-6-Red-Lights

http://www.rcplanet.com/Traxxas_Summit_LED_Light_Bar_p/tra5684.htm

Ilmeisesti ainakin amainhobbies ja rcplanet ihan ok paikkoja ostaa. Edellyttäen toki mahdollisuutta ostaa ulkomailta.

Divi

amainhobbies on mainio...

vms

Kiitämme näistä.

Näin alkuvaiheessa alan termit ovat vielä sen verran hakusessa että vaikka google olisikin tuttu niin haku tuottaa tuskaa ja tarve suorille linkeille on melkoinen.
Slash 4x4 Monster

vms

Alkuperäiset Slash 4x4 Ultimaten ruuvit näyttävät olevan alttiita ruostumaan. Ruuvipaketteja näyttää löytyvän nettikaupoista, mutta kuusiokanta taitaa olla pakollinen ominaisuus näissä tuotteissa? Olisin mielelläni siirtynyt torx-kantaan.
Slash 4x4 Monster

Pekka_h

Onkos kellään korin tarkkoja mittoja? akseliväli? leveys? pituus?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

vms

Sisäosien suojauksesta tuli hankittua hieman kokemuksia.

Aluksi leikkasin sateenvarjokankaasta palasen, jonka pingotin joustonauhalla sisäosien päälle. Kangas oli leikattu ympyrän muotoon (säde n. 18cm) jolloin se ympäröi myös sivusuojat (nerf bar) kokonaisuudessaan. Suojaus oli varsin tehokas, kosteus tai pöly ei päässyt sisälle mutta ilmanvaihto ei sitten pelannutkaan ja ajo vakioautolla training modella nosti lämpöjä ensimmäisen asteen thermal shutdowniin. Pakko oli kuitenkin jotain kokeilla kun Outerwears Shroudin toimitus kesti niin pitkään.

Sitten posti toi edellä mainitun Shroudin. Sehän hengittää hyvin tehokkaasti ja moottorin lämpöjen kanssa ei tullut mitään ongelmia. Toisaalta hieno hiekkapöly menee materiaalin läpi. Seuraavaksi posti toi Ingegyn siilin tuplatuulettimella. Kokeilin sen kanssa taas sateenvarjokangasta ja tällä kertaa ajo ei keskeytynyt lämpöongelmiin. Sisäkorista ei ole kokemuksia. Lämpömittarikin on vielä asentamatta.
Slash 4x4 Monster

vms

Voiko etuosan ohjausmekanismia jotenkin järkevästi suojata sitä jumiuttavilta kiviltä?

Meillä ajelu koostuu pääosin kurvailusta hiekkakentällä. Ongelmakohta on ohjauksen servon ja auton etuosan välisellä matkalla, johon kivet jumuituvat ohjausvarsien ja ylä- tai alapuolella olevien alustaosien väliin. Ääriesimerkki lienee pitkäkestoinen donitsien piirtely kaasu ja ohjaus ääriasennoissa pitäen. Parinkymmenen kierroksen jälkeen ohjaus ei sitten enää suoristukaan.

Jotain harjaksia tai vaahtomuovia ajattelin kokeilla ellei täältä löydy parempia ideoita.
Slash 4x4 Monster

kojo

Käsittääkseni pro-linen undertray suojaa tuon kolosen melko mukavasti, oma tosin vasta tilattu, joten luottaminen mainoskuviin
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Peku

Lainaus käyttäjältä: kojo - 05.09.11 - klo: 19.32
Käsittääkseni pro-linen undertray suojaa tuon kolosen melko mukavasti, oma tosin vasta tilattu, joten luottaminen mainoskuviin

On lähinnä pskankeräys "amme"... Koskaan en ole tuota kokeillut, mutta katso video:
Pro-Line Racing Slash 4x4 Undertray reviewed

vms

Vetoakselit (ne teleskooppiset) - ja vielä ne kaikki neljä - ovat ilmeisesti keränneet niin paljon likaa että ne liikkuvat pituussuunassa vain vaivoin. Huomasin asian kun jousitus ei oikein enää jaksanut nostaa koria normaalikorkeuteen. Taitaa olla tyyppivika. 

Olisiko jollain linkkiä tällaisen likaongelman korjaavaan tuotteeseen? Auto on ulkotiloissa bash/hupikäytössä, joten samalla voisi olla myös mahdollisuus päivittää akseleita muutoin kestävämmiksi.
Slash 4x4 Monster

jon.lindgren

Ei tarvitse päivittää.
How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!
Tällä kaverilla on paljon asiallista juttua muutenkin.