Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Master Calgar

Juu ei mitään herneistä ole kyse :P Sen takia en ite lähtenyt terästä suosittelemaankaan, kun tiedän että porukka tykkää ajella ja saa ajella sillä millä haluaa.

Oma siirtyminen silti tapahtu aika noobimaisista syistä alunperin, heh. Kun olin vaihtanut tehokkaammat sähköt autoon, niin alko spurrit vetelemään sileäksi, kun en saanut niitä ikinä niin tarkalleen säädettyä. Parhaimmillaan nappas piikit pois ennen puolta kierrosta kuoppasella radalla, niin aattelin että nyt riitti ja pistin terästä tilaukseen  :grin: Nykysin ymmärtää vähän enemmän säädön päälle, mutta toi on vaan jäänyt kumminkin paikalleen. Sen verran omaan mieltymykseen on nyt välitykset lässissä, että saa molemmat rattaat olla omissa rauhoissaan niin pitkään kunnes auto räjähtää, niin ei tarvi huolehtia sileistä spurreista tms :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: mcly - 06.11.13 - klo: 14.40
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 06.11.13 - klo: 14.33
Lainaus käyttäjältä: transewaves - 06.11.13 - klo: 13.47
ehkä se t-maxx on pommin kestävä  :wink:

Joo näyttää olevan jos esim e/t-maxx keskusteluja lukee tältäkin palstalta!  :laugh:
No niin Volvospede.. hys hys..  :grin: Mutta ei menkää metallista spurria kannateta :wink:
Ei taida sullakaan metallispurreissa kovin hyviä kokemuksia olla ? Kukin tyylillään mutta ei musta tämä eikä tässä mainittu T-Maxx/E-Maxx sellaisia tarvitse jos sen osaa oikein asettaa  :wink:

Eikä tässä pilvilinnoissa ajella mutta raivostuttavaa jos raksattaa  :smiley:

Heh heh, juu vielä terässpurrista niin kyllähän sitä tuli assossa kokeiltua ja se söi pinionin aika nopeasti, tai siltä se ainakin tuntui. Mä kyllä ajan tosi paljon, että kyllähän se pinioni kesti jonkun viikon, mutta muovispurrin kanssa pinioni tuntuu ikuiselta ja spurgukin kestää koko kesän. Ehkä se on ajopaikastakin kiinni minkälaista hiekka/savi pölyä sinne väliin pääsee hioma-aineeks.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jon.lindgren

Litkuja kokeiltu diffeissä ja jäykäksi saa ainakin Tiksiin laittaa. Nyt UR:n öljyillä 60-500-30 ja ehkä voisi vielä jäykistää perää ja keulaa.

Hokkaju

4s projekti jatkuu taas pikku tauon jälkeen rungon modauksen kanssa, painopistehän on tässä vehkeessä tunnetusti vähän korkealla. Alapuolelle on liimattu se alumiinilevy niin turhaa muovia voi hyvin koneistaa pois moottorin, akun nopan ja radiokotelon kohdalta. Sitten pientä hakua moottoripukkiin että motti on uutta lattiaa vasten eikä roiku turhaa ilmassa.

Akkua sain tiputettua keskeltä noin 1.5mm ja reunassa meni varmaan yli 3mm. Akkukotelon pohja ei olekkaan yllättäen tasainen.

Moottorin puolelta turhat rivat ja vähän lattiaa veks,  madallus lienee jotain 4mm paikkeilla. Laitoin paljastuneiden alumiini kohtien päälle ohuelti epoksia, siitä röpöt reunoissa.  Nyt kyllä hieman harmittaa, Tämä tuli mieleen vasta pohjan liimaamisen jälkeen, jos olisi tullut mieleen hieman muotoilla alumiiniin eri profiili kuin muoviin niin madallusta olisi saanut vielä enemmän. Noh pitää kattoo tää ja noita chassiksiahan saa melko halvalla uusia.






Fläsä4x4

Tsau
Osaiskohan kukaan viisas sanoa mistä etutasauspyörästön jähmeys/rahina vois johtuu?
Takatasari aivan smuutti. Eli lähinnä mitä ja mistä kannattais alkaa purkaa ja putsaa??
Kiitokset etukäteen

JiiVee

Olisiko vaikka se etutasauspyörästö mikä kannattaa purkaa ja tutkia?
pöö

Fläsä4x4

Toki...ollut vaan rc kuviosta parisenkymmentä
Vuotta sivussa ja tuli hommattuu extempore kyseinen
Reki eikä sinänsä hajua auton purkamisesta. Ehkä sitten
Ohjekirjan kautta ruuveja irrottelemaan.
Ajattelin vaan koitta tätä kautta jos olisi ollut
Nopeempi ja helpompi saada tietäviltä jeesiä

mcly

Lainaus käyttäjältä: Fläsä4x4 - 20.11.13 - klo: 22.32
Toki...ollut vaan rc kuviosta parisenkymmentä
Vuotta sivussa ja tuli hommattuu extempore kyseinen
Reki eikä sinänsä hajua auton purkamisesta. Ehkä sitten
Ohjekirjan kautta ruuveja irrottelemaan.
Ajattelin vaan koitta tätä kautta jos olisi ollut
Nopeempi ja helpompi saada tietäviltä jeesiä
Melko hyvällä varmuudella laakerit on hiekassa ja samoin se Ring Gear ja Pinion Gear. Aika nopsaa alkaa rahisee.. Tässä kun ei ole kauhean hyvää koteloakaan tuolla. Autohan lähtee 4 ruuvilla irti etupäästä ja samoin takapäästä. Helppo siis katsoa ja paikantaa vikaa. Jatkossa kandee ehkä laittaa suoraan ton Slässi topicin alle niin sitä varmana paremmin porukka lukee ja auttaa  :smiley:

http://rc10.fi/index.php?topic=40607.0
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jon.lindgren

Etudiffi tulee ulos, kun irrottaa puskurin ja kolme diffikoteloa kiinnipitävää ruuvia. Räjäytyskuva kertoo tarkemmin.

Fläsä4x4

Tattikset herroille. Huomasinkin heti slashin oman topicin kun olin lähettänyt kysymyksen traxxasin alle, pahoittelut siitä! Uusi täälläkin, joten alkukankeutta vielä kaikki ja pyrin parempaan...

Fläsä4x4

Iltaa taasen,

Kyselen taas näitä itsestäänselvyyksiä. Onko kummempaa syytä muuttaa pinjonia ( vakio ilm. 13 )
jos lätkäsen 9,6 V 5000 Mah nimh-akun autoon kiinni? Kuumeneeko moottori/esc liikaa tms?
Vielä ei siis ole meikäläisen aika alkaa polttamaan punkkupäissäni Lipoilla mökkiä :)
Jotain muuta tärkeää mikä tulisi ottaa huomioon?

Kiitti taas etukäteen!

P.S toivottavasti pysyy nyt oikean topicin alla...

jon.lindgren

Siitä vaan!
Kun akun nimellisjännite ei muutu ei välityksiä yleensä tarvitse muuttaa. Auto saattaa kuulkea hieman kovempaa kuin vakioakulla mutta se ei kai haittaa  :smiley:

Spedeboy

Tereve!

Kuulkaas, missä minulla menee jokin vikaan kun olen Ajellut tuolla lässykällä ihan normi piha suttailua niin lyhyessä ajassa aina se Hexi menee pyöreeks, myös yksi vanne pilalla koska siellä ei enään ole hexille minkään näköistä paikkaa (näyttää ihan kuin olisi sulanut vanne.

Ja ei ole laakerit jumissa, pyörivät nöyrästi ja aina ajojen jälkee käyn ne läpi putsaten ja rasvaten uudestaan.

Olen käyttänyt takaveto stampede vanteita, renkaina Proline Masherit, ei pitäisi olla liikaa pitoa että sen takia muljasee hexin sileäksi.
Stampede VXL  -  Slash 4x4

jon.lindgren

Toi ei johdu pidosta. Syitä voi olla joko huono vanne tai kulunut hexi.
Jotkut vanteet ovat parempia kuin toiset ja kestävät enemmän. Hyvänkin vanteen saa rikki ajamalla pyöränmutteri löysällä. Alumiinisista muttereista kierteet korkkaavat helposti yllättävän helposti ylikiristettäessä... Mahdollisia syitä on monia.
Vaihda ehjä hexi, vanne ja pyöränmutteri niin pitäisi kestää kun muistat tarkistaa pyöränmutterit AINA ennen ajoa.

Spedeboy

No sehä tässä vähä ketuttaakin kun Vanteet oli ihan Brand New ja hexit kanssa, pyörän mutterit laitan aina aluslevyn kanssa ja on nylokki mutteri, aina sillon tällöin kokeillut että ovat tiukassa.
Se vaa menee jossain vaiheessa silkoiseksi aina, 3-4 akullisen jälkeen. Sama muuten kävi aluhexien kanssakin, ne on kans nyt pyöreähköt.

Voiko n.90% lukko vaikuttaa että sisäkaarteen rengas joutuu liian koville tai jotain?
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Spedeboy - 13.12.13 - klo: 17.18
No sehä tässä vähä ketuttaakin kun Vanteet oli ihan Brand New ja hexit kanssa, pyörän mutterit laitan aina aluslevyn kanssa ja on nylokki mutteri, aina sillon tällöin kokeillut että ovat tiukassa.
Se vaa menee jossain vaiheessa silkoiseksi aina, 3-4 akullisen jälkeen. Sama muuten kävi aluhexien kanssakin, ne on kans nyt pyöreähköt.

Voiko n.90% lukko vaikuttaa että sisäkaarteen rengas joutuu liian koville tai jotain?

Oletko varmistanut, että akselista ei lopu kierre kesken, jolloin vanne jää löysälle vaikka mutteri on tiukalla?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Spedeboy

LainaaOletko varmistanut, että akselista ei lopu kierre kesken, jolloin vanne jää löysälle vaikka mutteri on tiukalla?

Juu, ruuvin kiristettyä otan renkaasta kiinni ja kokeilen onko mitään välyksiä. Oli meinaan kerran kaks että rengas lähti kesken ajon omille teilleen kun alottelin tätä harrastusta =D
Stampede VXL  -  Slash 4x4

Gorde

#2507
Kysästäänpäs viisaammilta.

Hommasin tuohon Slashiin Integyn tuplatuulettimen, tarkemmin tuollaisen: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8027&p_catid=268#.UsWqzGRdV3U
Liitinongelma vaan piipahti paikalle. Eli ajattelin ottaa tuosta auton omasta 2-Pin rx-liittimestä sähköt, mutta molemmat olivatkin uroksia. Käsittääkseni tuon pitäisi noin toimia...

Kysymys: mistä y-haara? Tarkoitus laittaa sekä moottorille, että nopeudensäätimelle tuulettimet ja ottaa sähkö nopeudensäätimestä...

tyhmä kysymys: onko tuo nyt sitten JST -liitin?

edit. eli y-haara jossa yksi naaras haarautuu urokseksi ja naaraaksi...

Fläsä4x4

Tsau,

Itse just väsäsin samanlaisen puhaltimen moottorille ja DIY-ukkona kuorin tuulettimesta
tulevat piuhat ( 2x mustapunaset palmikot ) ja liitin ne tuulettimen mukana tulleeseen narttu-
liittimeen ( 3xpunaset yhteen ja 3xmustat yhteen ). Sitten vaan narttu kiinni noparin
omaan urokseen. Tosin tämä siis ei niin ihanan näköinen toteutus kuin liittimillä :)

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Fläsä4x4 - 07.01.14 - klo: 13.32
Tsau,

Itse just väsäsin samanlaisen puhaltimen moottorille ja DIY-ukkona kuorin tuulettimesta
tulevat piuhat ( 2x mustapunaset palmikot ) ja liitin ne tuulettimen mukana tulleeseen narttu-
liittimeen ( 3xpunaset yhteen ja 3xmustat yhteen ). Sitten vaan narttu kiinni noparin
omaan urokseen. Tosin tämä siis ei niin ihanan näköinen toteutus kuin liittimillä :)

Sitten vielä puhaltimet suunnataan taakse auton kiihtyvyyden ja huippunopeuden parantamiseksi.  :azn:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Siirsin ohjauslinkin ulkopään hubissa lähemmäksi akselia jotta kääntösäde pienenisi. Tästä seurasi, että PL:n vanne ottaa kiinni C-palaan. Pikkusen veistä ja taas pyörii eturenkaat... Olisi ton voinut kai epallakin hoitaa mutta halusin kunnon kulman ohjaukseen.

Lueskelin mitä jenkkipojat ovat tehneet GTR-iskareille ja pitihän sitä kokeilla. Tarkkuusteriä ei sattunut olemaan niin porasin mäntiin millisellä terällä kaksi reikää lisää. Toistaiseksi tykkään ja voi olla että porailen vielä lisää :smiley:

Mölli

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 07.01.14 - klo: 22.07
Siirsin ohjauslinkin ulkopään hubissa lähemmäksi akselia jotta kääntösäde pienenisi. Tästä seurasi, että PL:n vanne ottaa kiinni C-palaan. Pikkusen veistä ja taas pyörii eturenkaat... Olisi ton voinut kai epallakin hoitaa mutta halusin kunnon kulman ohjaukseen.

Lueskelin mitä jenkkipojat ovat tehneet GTR-iskareille ja pitihän sitä kokeilla. Tarkkuusteriä ei sattunut olemaan niin porasin mäntiin millisellä terällä kaksi reikää lisää. Toistaiseksi tykkään ja voi olla että porailen vielä lisää :smiley:

Laitoitko paksummat öljyt reijityksen jälkeen? Mun GTR:t on vielä maailmalla tulossa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 07.01.14 - klo: 22.26
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 07.01.14 - klo: 22.07
Siirsin ohjauslinkin ulkopään hubissa lähemmäksi akselia jotta kääntösäde pienenisi. Tästä seurasi, että PL:n vanne ottaa kiinni C-palaan. Pikkusen veistä ja taas pyörii eturenkaat... Olisi ton voinut kai epallakin hoitaa mutta halusin kunnon kulman ohjaukseen.

Lueskelin mitä jenkkipojat ovat tehneet GTR-iskareille ja pitihän sitä kokeilla. Tarkkuusteriä ei sattunut olemaan niin porasin mäntiin millisellä terällä kaksi reikää lisää. Toistaiseksi tykkään ja voi olla että porailen vielä lisää :smiley:

Laitoitko paksummat öljyt reijityksen jälkeen? Mun GTR:t on vielä maailmalla tulossa.

En laittanut. Samat UR30 kuin ennen. Voi olla, että tulee tehtyä vähän hienosäätöä mutta näinkin on ihan kiva.

Gorde

Lainaus käyttäjältä: Fläsä4x4 - 07.01.14 - klo: 13.32
Tsau,

Itse just väsäsin samanlaisen puhaltimen moottorille ja DIY-ukkona kuorin tuulettimesta
tulevat piuhat ( 2x mustapunaset palmikot ) ja liitin ne tuulettimen mukana tulleeseen narttu-
liittimeen ( 3xpunaset yhteen ja 3xmustat yhteen ). Sitten vaan narttu kiinni noparin
omaan urokseen. Tosin tämä siis ei niin ihanan näköinen toteutus kuin liittimillä :)

No joku tällainen viritelmä pitää itsekkin kyhäillä.  :grin:

Master Calgar

Onkos kukaan koittanut lässykkäänsä tuota Scalpel-bodyä, eli tarkemmin sanottuna tätä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/241226/n/JConcepts-Slash-4x4-Scalpel-Speed-Run-Illuzion-Body ?

Jos on, niin vaikuttaako miten radikaalisti, jos lähtee jotain pientä speedrunia hakemaan? Siis sillä etupuskurisetillä varustettua tietysti myös.

Kun tuo aikanaan tuli, niin kovasti kyllä kiinnostuin, mutta eipä ole vielä hirveästi kokemuksia omaan korvaan tullut  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Honkkari

Nyt on tullu vedeltyä 2-3 akullista slash 4x4 platiniumilla ja täytyy myöntää et hemmetin hauska peli =p Takaa heitin vakaajan pois ja sisällä on luistokytkin normaalin diffin sijaan. Alla pyörii laparenkaat joilla saa kivasti kyllä lentoa tuosta lumen päältä  :grin: Kesää ja hiekkamonttuja odotellessa  :wink:
Sisällään släshhi pitää hobbywingin sc8 combon. 3s lipolla auto on ku kuuraketti , 4s lipolla ei uskaltaisi varmaan edes kokeilla. Ootteko huomannu mitään ns. heikkoja kohtia jotka kannattaisi päivittää vaikka alumiini osiin? Edessähän on nuo onko ne ny hubit vai mikkä lie niin alumiinia jo. Vaatinee varmaan kovan työn ainakin saada ne rikki?
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

kenzu

Teräsvetarit tarvit sit ku saat pitoa renkaisiin.  :grin:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Honkkari

#2517
Ite ku en oo ikinä saanu traxxasista vetareita poikki vaikka miten on vedelly  :grin: Ollu harjatonta stampedeä ja rustleria ja vetarit varmaan ainua asia jota en oo saanu rikki ^^ Tietty slashi painaa eriluokkaa kun spede ja rustleri. Mut en kyl saanu revosta enkä t-maxxistakaan. Mut eroa on siinä että polttiksis tuskin joutaa vetarit niin kovalle rasitukselle kuin sähkös jossa on heti kaikki "voima" käytös eikä siellä 40t rpm paikkeilla.

Niin ja btw. tommonen dusty motorsin suoja "pussi" joka tulee siihen slashin päälle ja kiinnitetään reunoista tarroilla on pirun kätevä värrki. Slashhi aivan valkosena lumesta kopan alta mutta nopari, akku , servo ynm. sähkölaitteet on käytännössä aivan kuivat :P Ja mikä tärkeintä estää kesällä hiekkaa menemästä noparin tuulettimeen jne.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Honkkari

Minkä jäykkyyset öljyt slashis on iskareis vakiona? Kyseessä siis big boret. Tuntuu olevan liian löysät öljyt kun vähän isommassa hypyssä paukauttaa pohjan maahan ja ei viittis jousipaloilla jäykistää hirveesti kun sitten siitä jousituksesta katoaa se pehmyys.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 26.01.14 - klo: 23.08
Minkä jäykkyyset öljyt slashis on iskareis vakiona? Kyseessä siis big boret. Tuntuu olevan liian löysät öljyt kun vähän isommassa hypyssä paukauttaa pohjan maahan ja ei viittis jousipaloilla jäykistää hirveesti kun sitten siitä jousituksesta katoaa se pehmyys.

Jotain 30 tai sinnepäin. Itse olen heti vaihtanut öljyt niin tietää mitä siellä on. Samalla kannattaa EHKÄ ottaa ulosjouston rajoitusprikat pois takaa niin saa halutessaan lisää matkaa iskarille vaimentaa hypyn alastuloa.