Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Deippa

#2670
Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 21.13
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

Hmm tosiaan, tästä olikin yhden auttajan kanssa YV puolella puhetta. Autossa nimittäin oli meille tullessa päällä nimh asetukset, jolla ajeltiin pari kertaa, ennenkuin sattui manuaalista tämmönen kohta silmään (mutta lopetin poikien ajot kun vauhti alkoi hyytymään ettei vedettyä akkua silti totaalisen loppuun eli jännitteitä kovin alas). Vaihdoin sitten tuon vihreän valon palamaan eli Lipo asetukset. Eikös tuossa kuitenkin ole vaarana polttaa nopari jos ajaa ilman tuota suojamoodia?
Ja on se toiminut tuolla lipoasetuksella muutaman kerran ok.

Mutta ehkä tässä olisi järkevintä aloittaa uusien palikoiden hommaaminen akusta. Eli mikä (ja mistä) olisi hyvä ja halpa (tottakai :grin:) piharalliin kelpaava mahdollisimman pitkäkestoinen 2s akku? 2s varmasti riittää kun eikös sillä tule vähän pienemmät vauhdit? Ja mikä se tuo toinen C arvo akuissa oikein on ja lähinnä mitä sen pitäisi tämmöiselle autolle olla?

mcly

Lainaus käyttäjältä: Deippa - 02.09.14 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 21.13
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

Hmm tosiaan, tästä olikin yhden auttajan kanssa YV puolella puhetta. Autossa nimittäin oli meille tullessa päällä nimh asetukset, jolla ajeltiin pari kertaa, ennenkuin sattui manuaalista tämmönen kohta silmään (mutta lopetin poikien ajot kun vauhti alkoi hyytymään ettei vedettyä akkua silti totaalisen loppuun eli jännitteitä kovin alas). Vaihdoin sitten tuon vihreän valon palamaan eli Lipo asetukset. Eikös tuossa kuitenkin ole vaarana polttaa nopari jos ajaa ilman tuota suojamoodia?
Ja on se toiminut tuolla lipoasetuksella muutaman kerran ok.

Mutta ehkä tässä olisi järkevintä aloittaa uusien palikoiden hommaaminen akusta. Eli mikä olisi hyvä ja halpa (tottakai :grin:) piharalliin kelpaava mahdollisimman pitkäkestoinen 2s akku? 2s varmasti riittää kun eikös sillä tule vähän pienemmät vauhdit? Ja mikä se tuo toinen C arvo akuissa oikein on ja lähinnä mitä sen pitäisi tämmöiselle autolle olla?
Minimissään vakio combolle riittää 4000mah 25C akku. Näin tuo antaa Velineonille tarvittavat 100A jatkuvaa virtaa.. Mutta siis tuo C arvo on purkuvirta, eli mitä suurempi, sitä paremmin akku kestää sitä mitä se moottori haluaa.. Mutta järki ehkä näissäkin. Kaikki pitäisi aina suhteuttaa muuhun kokonaisuuteen. Mutta siis mitä enemmän mahhia, sitä enemmän ajoaikaa.. Loppu onkin sitten susta kiinni. Suurista C arvoista ei taida ikinä olla kyllä haittaakaan jos jonkun akun löydät..

Tossa nyt yksi.. http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/li-po-74v-5000mah-30c-hard-t-connector-mcvprd500d2. Tosin väärä liitin jos sulla on TRXn omat.. Kolvaamalla kyllä sitten selviää..

Jos näyttää liian kalliilta, niin sitten varmaan ainoa vaihtoehto on kääntyä HKn puoleen..

Ja siis onhan noita pelkkiä akkukauppoja mutta kyllä 2S akun hinta siihen 50€ asettuu kuitenkin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vms

#2672
Lainaus käyttäjältä: Deippa - 02.09.14 - klo: 07.39
Eikös tuossa kuitenkin ole vaarana polttaa nopari jos ajaa ilman tuota suojamoodia?

Ohjekirja toki kieltää lipoakun käytön ilman lipo cutoffia. Käytännössä cutoff suojaa vain akkua. Jos lipoakun ajaa liian tyhjäksi (3s lipolla noin alle 9 voltin) voi akku vaurioitua eikä sen lataaminen enää onnistu.

Itse olen ajellut Slahilla useamman vuoden ilman lipo cutoffia. Sitten kun meno alkaa selvästi hyytymään olen ottanut akun irti ja vienyt lataukseen. Lisäksi olen muiden virittelyjen ohessa kiinnittänyt autoon lämpötila+jännitemittarin josta voin ajon aikana tarkistaa arvot.

Pihasuttailuun sopii mielestäni paremmin 3s kuin 2s lipo. Enemmän vääntöä liikkeelle lähtiessä tuo autoiluun jännitystä. Koetan parhaillaan päivittää auton radion sellaiseksi että saisin siitä tarvittaessa rajoitettua hiuppunopeutta. Tämä helpottaisi tilanteita kun auto on lasten käytössä.
Slash 4x4 Monster

S50

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.09.14 - klo: 06.50
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.

Otin moottorin auki, vaikuttaisi ihan ehjältä. Noparin päällehän ei ymmärrä mitään kun se on liimaa täynnä, mutta ilmeisesti vika on sitten siinä.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.07
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.09.14 - klo: 06.50
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.

Otin moottorin auki, vaikuttaisi ihan ehjältä. Noparin päällehän ei ymmärrä mitään kun se on liimaa täynnä, mutta ilmeisesti vika on sitten siinä.

Olisiko yksi vaihe pimeä kun nykii... Haiseeko nopari "sähköltä"?

S50

#2675
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.09.14 - klo: 15.10
Lainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.07
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 02.09.14 - klo: 06.50
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.

Otin moottorin auki, vaikuttaisi ihan ehjältä. Noparin päällehän ei ymmärrä mitään kun se on liimaa täynnä, mutta ilmeisesti vika on sitten siinä.

Olisiko yksi vaihe pimeä kun nykii... Haiseeko nopari "sähköltä"?

Ei haise.

Alkaa tuntua siltä että tilaan uuden platinum 4x4 slässin ja jätän tuon vanhan varaosiksi. Noiden kiinankura nopareiden kanssa taitaa olla ihan tuurissaan että toimiiko vai ei, ja jos ottaa "kunnollisen" combon, niin hinnan erotus kokonaan uuteen autoon ei ole enää iso. Niin loppuunajettu alkaa tosiaan olemaan tuo nykyinen lässykkä ettei sitä ole enää järkeä alkaa ehostamaan.

edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

jon.lindgren


Mölli

AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Joo. Ja suuri osa muutoksista vielä ihan turhaan. Meidän autot on hyvin lähellä vakiota eikä setuppi vikassa kisassakaan ollut vielä hyvä, mutta kummasti jäi kilpa-autojakin jo taakse. Vielä jos osaisi ajaa... :sad:

Master Calgar

Nyt jakoon jotain hyvää setuppia slässiin tuonne LRP areenalle  :laugh: Sisäradoista kun ei oo kokemusta kuin... noh, hyvin vähän. Renkaina on schumin minipinnit, ja ainoot modaukset mitä lässykässä on, on rpm tukivarret + iskaritornit. Mipin race duty vetarit ja teknon kardaani + King headz moottoripukki. Koneena vähän ylimitotettu xerun 4700kv, mut pikkusemmalla pinionilla ja säädöillä saa rauhallisemmaks kyllä.

Mut mites muuten kannattaa diffit ja iskarit laitella? Vakiojouset on autossa vielä.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

S50

#2680
Lainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.27
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.

Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

mcly

Lainaus käyttäjältä: S50 - 11.09.14 - klo: 23.19
Lainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.27
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.

Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?
Toivottavasti sulla ei ole ollut tossa 2S akussa noita jännitteitä niin kauan mitä "vanha" akku kuvastaa  :wink:

Kun tossa sun laturissa ei ole purkausta erikseen, niin ehdotan vaikka ajamaan kädessä pitäen sitä autoa jonkun aikaa. Sen jälkeen lataat taas täyteen niin pitäisi laturin osata balansoida kun käytät balansointi levyä. Jos pystyt taas purkamaan akkua jollain muulla tapaa niin yritä pudottaa voltteja niin, ettei kumpikaan laske alle 3,0V tai vaikka 3,2V ja siitä taas täyteen. Eli kerran idealla alas ja takas ylös. Jos ei vieläkään tasaannu niin sitten toisessa kennossa hieman vikaa.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

S50

#2682
Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.09.14 - klo: 08.09
Lainaus käyttäjältä: S50 - 11.09.14 - klo: 23.19
Lainaus käyttäjältä: S50 - 02.09.14 - klo: 15.27
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.

Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?
Toivottavasti sulla ei ole ollut tossa 2S akussa noita jännitteitä niin kauan mitä "vanha" akku kuvastaa  :wink:

Kun tossa sun laturissa ei ole purkausta erikseen, niin ehdotan vaikka ajamaan kädessä pitäen sitä autoa jonkun aikaa. Sen jälkeen lataat taas täyteen niin pitäisi laturin osata balansoida kun käytät balansointi levyä. Jos pystyt taas purkamaan akkua jollain muulla tapaa niin yritä pudottaa voltteja niin, ettei kumpikaan laske alle 3,0V tai vaikka 3,2V ja siitä taas täyteen. Eli kerran idealla alas ja takas ylös. Jos ei vieläkään tasaannu niin sitten toisessa kennossa hieman vikaa.

Akulla on ikää 2-3 vuotta ja ajettu viimeksi reilu vuosi sitten. Latailin sen pari viikkoa sitten täyteen, sen kummemmin kennojännitteitä katsomatta. Nyt käytin vielä kaikki akut uudestaan laturissa ja katsoin nuo jännitteet. No pitää varovasti ajamalla koittaa purkaa tuota jossain vaiheessa.

Eka akullinen ajettu, ei edes särkynyt mitään.  :azn:  Hyvältä tuntuu tuo LCG runko, ei kaadu niin herkästi kuin vanha. Radalle pitää kyllä lähteä heti kun joutaa.

Onko suositella jotain jäähdytintä tuohon noparin päälle? Vanhassa oli traxxaksen oma, josta meni nyt piuhat poikki, se tuntui muutenkin aika heppoiselta.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

rc autoilija


jon.lindgren

Voisitko "rc autoilija" editoida edellisen viestin lainaukset kuntoon niin että näkisi mitä kukin on kirjoittanut?

Metsäläinen


jon.lindgren

Ja hyvä onkin. Varsin kannattava vaihtoehto jos omistaa korkealla pohjalla olevan auton mutta matalasta pohjasta en lähtisi päivittämään. Ennemmin säätää auton kuntoon. Toisaalta kannattaako päivittää vai vaihtaako kalustoa...
Tosta kitistä on ainakin yksi harrastaja muokannut kevyemmän tekemällä pohjan kahdesta 2mm hiilarilevystä jotka liimattiin yhteen. Kaksi levyä siksi, että hiilariin on vaikea ellei mahdotonta jyrjsiä ikkunoita. Ikkunat on tehty reikinä toiseen levyyn.

vms

Bongattu video, kohdassa 2:12 aina yksinkertainen viritelmä etu-alaosan kivisuojaukseksi.

https://www.youtube.com/watch?v=EIwLAI7wgUY

Slash 4x4 Monster

jon.lindgren

Korkean pohjalevyn ongelmia. Uusi matala ei tarvitse tommosia virityksiä.

Deippa

Lainaus käyttäjältä: Deippa - 01.09.14 - klo: 20.38
Sitten ajelu päättyy aina välillä,  jolloin nopari vilkuttaa punaista kuin akku jännite vähissä. Akku irti ja takas kiinni ja meno jatkuu kuin ei mitään vikaa, jonkin aikaa  (siis muutaman minuutin). Täydessä akussa oli 12,5v, eka kerran katkaisi jossain hieman alle 12v ja lopulta monen akun irrotus ja ajokerran jälkeen  jännite oli 11,4v, jolloin ei liikkunut tallista kuin muutaman metrin ja meni jo puolitehoille akun vähyyden takia ennen pysähdystä. Paljonko tuo turvakatkaisu Voltti-raja pitäisi olla, kun manuaalista en sitä löytänyt?

Lainaus käyttäjältä: vms - 01.09.14 - klo: 21.13
Jos akku on huono tai huonokuntoinen, voi jännite laskea hetkellisesti niin alas että lipo cutoff laukeaa. Jännite nousee siitä hiljalleen. Itse olen kytkenyt lipo cutoff -ominaisuuden pois päältä juuri tuosta syystä.

Tähän mun aiempaan ongelmaan löyty kyllä ratkaisu "uudesta" akusta. Nuo aiemmin käytössä olleet oli zippyn 3s 5000mah 20C, ja autohan vaati periaatteessa 25C, joten saattoi hyvinkin johtua nuo katkot ihan vaan tuosta vms:n mainittemasta syystä. Ostin käytettyinä pari gens acen 2s 6000mah 60c(?) akkuja, niin sellasella kesti tänään ajaa huomattavasti pitempään ku aiemmilla akuilla kertaakaan. Jopa niin pitkään että pojilla loppui kiinnostus ennen akun loppumista vaikke se ollut edes täyteen ladattu  :cool: ja vauhditkin oli nyt 2s akuilla sopivammat ilman lähettimen teippivirityksiä. Toivottavasti nyt pärjätään taas pitkään ilman suurempia ongelmia  :azn:

vms

Sain päivitettyä Slash 4x4:n radiot. Valinta osui RC3S:ään.

http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=205672

Konkreettisin hyöty oli profiilivalinnat, joista yhden profiilin kaasurajoittimen (throttle end point) asetin arvoon 20%. Tämän jälkeen ohjaimen pystyi antaman ensikertalaisen ekaluokkalaisen käteen ja auton vapaasti ajettavaksi ilman pelkoa liian suuren nopeuden aiheuttamista vaaratilanteista.
Slash 4x4 Monster

tero

Onko näihin nelkkuihin saatavilla 2.2 vannetta mikä mahtuu pyörimään myös edessä?
ei tahdo mistään löytyä niin isoa offsettia että mahtuisi....

vms

Lainaus käyttäjältä: tero - 04.11.14 - klo: 18.21
Onko näihin nelkkuihin saatavilla 2.2 vannetta mikä mahtuu pyörimään myös edessä?

RPM Revolver 2.2 wide
Slash 4x4 Monster

hjsalo

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 25.09.14 - klo: 09.50
Tämmösen konversio kitin bongasin. Näyttää aika hyvältä!

http://www.redrc.net/2014/09/strc-slash-4x4-lcg-limited-edition-conversion-kit/#more-86683

näyttäs aikas samanlaiselta kun mulla, mikä tuli vuos takaperin hommattu amainilta.
lievä pettymys, ei ollu ihan ns "plug and play"(se on motorsporttia), keskidiffiin jää aikas iso klappi, saa simmeille klapittomaks.
ja kierteet saa helposti korkkaa. eikä myöskää ole kevyimmästä päästä, LCGkin taitaa olla kevyempi
mitä ajettavuuteen tulee niin varmasti toimii paremmin kun korkee. itellä nyt on "vähän" vielä säädöt hakusessa.
ja ajotaidot on mitä on.

sit olis kyssäri. käyttääkö joku diffeissä/iskareissa lrp:n öljyjä, jos käyttää niin mitä missäkin?(itellä sen takii tullu hommattuu lrp:n kun hobbylinna on naapurissa)
vai kannattaako vaihtaa? 
slash 4x4. katollekkin tarvis vetävät renkaat, tai sit tarvis oppii ajaa.

Ville_90

Lainaus käyttäjältä: jonikon - 09.08.14 - klo: 12.22
Lainaus käyttäjältä: mcly - 08.08.14 - klo: 12.51
Onkohan jollain noita STRCn metallivetareita kiinni ? Tai jotain muita metallisia vaihtoehtoja kuin MIP.. Voitteko kertoa vaihtoehtoja vetareiksi ja osanumeroita niille.. kiitos..  :azn:

Tekno RC - TKR6852X ja TKR6851X

Maailmalla kerrotaan, että ei voi käyttää muita bearing carriereita kuin noita mukana tulevia.

Minulla ollut Stampedessa reilun vuoden ilman mitään ongelmia. Mulla on kombona EZRUN-WP-SC8 + EZRUN 3656 4000KV. Kannattaa tilata pussukka hexoja mukaan, kun tuo stub axle on paksumpi kuin orkkis.

Ebayn kautta löytyy edukkaita.

Toimii myös vakio etu/takahubit, joutuu vaan metsästämään 6x11x4mm kokoiset laakerit joita en ole suomesta kumitiivisteisinä löytänyt. Hobbylinna kyllä myy ko. kokoisia laakereita, mutta ovat metalli"tiivisteellä".
Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

Deippa

Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät? Vai kerjääkö siinä kuitenkin vaikeuksia eli pitäskö sähköt kuitenkin jotenkin suojata?

Sitten oli näköjään toisesta etuiskarista jousikuppi tippunut, joten jos jollain on parempien vaihdosta jäänyt ylimääräsiä vakioiskareita/jousia ja niiden osia, niin voisin ostaa.

STruck

Lainaus käyttäjältä: Deippa - 19.12.14 - klo: 20.55
Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät? Vai kerjääkö siinä kuitenkin vaikeuksia eli pitäskö sähköt kuitenkin jotenkin suojata?

Sitten oli näköjään toisesta etuiskarista jousikuppi tippunut, joten jos jollain on parempien vaihdosta jäänyt ylimääräsiä vakioiskareita/jousia ja niiden osia, niin voisin ostaa.

Osta dusty shroud sihen päälle! Pitää ylimääräiset asiat auton ulkopuolella kesti vettä tai ei. Itse käytän dusty shroudia 1:8 vehkeissä ja pitää 99% lumesta ja vedestä ulkona. Sähköni eivät ole itsessään vedenkestävät.. http://www.dustymotors.com/products-page/shroud-covers-by-model/
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

vms

#2697
Lainaus käyttäjältä: Deippa - 19.12.14 - klo: 20.55
Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät?

Voi toki. Huomaathan että akku ja osa liittimistä ei sisälly joukkoon "sähköt". Haluatko altistaa ne vedelle?

Kostea lumi on ehkä haastavin, se tuppaa kerääntymään autoon eikä lähde ajon aikana irti ja päästää vettä auton kuumentuessa. Neste tuppaa valumaan myös verkkomallisten suojapussien läpi. Puuterilumi on taas melko harmitonta eikä juuri hidasta menoa.
Slash 4x4 Monster

rc autoilija

Pistin Slash 4x4 ultimaten tilaukseen saksasta... Autoa odotellessa...

STruck

Lainaus käyttäjältä: vms - 20.12.14 - klo: 11.59
Lainaus käyttäjältä: Deippa - 19.12.14 - klo: 20.55
Eikös tämmösellä RTR slashillä voikin ajella turvallisesti myös talvella kun velineon sähköthän on vedenpitävät?

Voi toki. Huomaathan että akku ja osa liittimistä ei sisälly joukkoon "sähköt". Haluatko altistaa ne vedelle?

Kostea lumi on ehkä haastavin, se tuppaa kerääntymään autoon eikä lähde ajon aikana irti ja päästää vettä auton kuumentuessa. Neste tuppaa valumaan myös verkkomallisten suojapussien läpi. Puuterilumi on taas melko harmitonta eikä juuri hidasta menoa.

En tiedä kattaako mielestäsi verkkomainen suojapussi Dusty motorsin tuotteet? Jos kattaa niin täytyy sanoa että olet väärässä. Heidän tuotteensa perustuu pintajännitykseen, eli hyvin pieniä reikiä josta ilma kulkee läpi, mutta vesi jää siihen kiinni. Samaa mieltä kosteasta lumesta... viime reissulla 3.8'' laparenkaan painoksi kertyi noin 1.1kg. Pakkasella lumessa = Bueno :azn:

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 20.12.14 - klo: 12.12
Pistin Slash 4x4 ultimaten tilaukseen saksasta... Autoa odotellessa...
Mukava joulujahla  :grin: Taitaa vähän tulla joulun jälkeen mutta kumminkin! :)
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM