Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

World GT

Aloittaja moukari, 15.10.09 - klo: 08.59

eurorc.com

Lainaus käyttäjältä: DagO - 13.10.10 - klo: 15.39
Mistäköhän mä saisin renkaat tohon nopeesti ja edullisesti?? Tuntuu että koko pk seudulla ei oo missään.
Lilacit todellaki loppu, ollut jo hetken tehtailla. Tilauksessa on mutta ei mitään tietoa koska voisi olla myynnissä. Muita kovuuksia saattaisi olla saatavilla.
HobbyWing | Xray | Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

DagO

Olisi kiva päästä ajamaan vehkeellä. Onko mitään renkaita saatavilla mistään nopeesti? On se outoo että autoja myynnissä mutta ei renkaita.

*HOKE*

Mikäs siinä outoa on?

Eihän ne samoilta tehtailta autot ja renkaat tule niin näin voi tapahtua helposti kun toiselta on hetkellisesti tavara loppu.

Välillä on renkaita läjäpäin mutta autoja joutuu odottelemaan, välillä autoja löytyy mutta renkaat kiven alla... välillä kaikki on loppu... välillä kaikkia on samaan aikaan vaikka kuinka paljon.

Tyypillistä

Koppa

jos apinoidaan noita jenkkien World GT:n sääntöjä, niin löytyyhän tuosta vanhasta säädöksestä muitakin renkaita, kuin noi Jacot...
World GT Rules
ja myöskin Xceed RC tekee WGT renkaita...

Koheltaja

Laita ostoilmoitus renkaista, voi tärpätä jos/kun porukoilla on viime talven lisuja, kyllä niilläkin alkuun pääsee.
Kylätason RC-kuski.

TommyW

Vaikeaa tuntui olevan renkaiden saanti - itse päädyin Jacojen puutteessa ostamaan BSR:n WGT-nakit. Tilasin pyörät Tower Hobbies:lta ja kyllähän ne n. 10 päivää matkasivat, joten Isomyyrin kisan suhteen alkaa tulla kiire.

Hieman jännittää, miten BSR mahtaa toimia suhteessa Jacoon, mutta siihen saanen vastauksen jo tällä viikolla :wink:

Mikko L

Niin onkos tässä WGT luokassa mitään "sääntöjä"? Meinaan, että herrasmiessäännöillä mentänee, eikä renkaiden merkillä liene väliä, vai?
Old fart

hmort

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 13.10.10 - klo: 21.00
Niin onkos tässä WGT luokassa mitään "sääntöjä"? Meinaan, että herrasmiessäännöillä mentänee, eikä renkaiden merkillä liene väliä, vai?

Eiköhän siellä ole kaiken näköisiä ja kokoisia koneitakin...Ja akkuja 1S-2S
-Henry Mort

jarkkom

#218
Tuskin tolla renkaiden merkillä on niin merkitystä, kunhan seos olisi se, mitä noissa "säännöissä". Tosin pidosta ei näyttäis jäävän kiinni vaikka ajais kovemmillakin renkailla.

PS. voin myydä yhden parin eteen ja 2 taakse. Uusia ajamattomia Jaco Lilac:eja. Eturenkaat sorvattu mittaansa, takarenkaita ei ole näköjään jaksettu. Toimitettuna Myrtsiin, ei postilla.
---

Mikko L

Hiukan OT-tähän ketjuun, mutta saatasko me se UAU:n rengassorvi huomiseksi Myyriin?
Old fart

jarkko

jatko-OT...

Onkohan meillä jo sorville ja sen varusteille ns. turvallinen kaappi tmv. säilytyspaikka.

Sorvi on Koiviston Ilpolla tai Virtasen Jarilla odottamassa em. sopivan säilytyspaikan järjestymistä kenen tahansa toimesta.

Jos jollain/jossain on tarpeeton tukeva metallikaappi, niin tässä olisi sille käyttöpaikka. Samaan kaappiin voisi laittaa ajanottolaitteet "pois näkyvistä".
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

peitsamo

jatko-jatko-OT

Huomattiin eilen, että meillähän on myyrissä lukollinen huone, entinen kaupan kassahuone, joten ongelmaa sen suhteen ei ole. Ei muuta kun sorvi sauhuamaan.
Flying Calacucco

Mikko L

Ny sain WGT:n viimein liikkeelle ja hauskaa oli. Säädöt oli suoraan paketista ja vativat vielä duunia, että saa kohalleen. Ei ne tosin aivan metässä ollu ku 1s, 10.5 ja 0-ennakolla mentiin 2. akulla 12.59 myrtsin rata ympäri. Eli eiköhän jotain 11.xx pitäisi olla ajettavissa.
Old fart

TommyW

No niin, ekat akulliset BSR:n lilac-nakeilla ajettu Myyrin radalla ja enpä huomannut niissä mitään "harrastusta haittaavaa" ominaisuutta. Auto oli loogisen tuntuinen, eikä tehnyt mitään ylimääräisiä kuvioita (poislukien kuskin omat kämmit  :grin:).

Minulla on takana reilun puolen vuoden harrastustauko, joten en pysty vertailemaan BSR:n renkaita Jacon vastaaviin, mutta joku valistuneempi osaa ehkä kertoa mahdollisista eroista.


Mikko L

Eilen piti tulla vaan ajamaan, mutta sähköjen kanssa säätäessä meni valtaosa ajasta.

Kun nyt sitten viimein sain sähköt reilaan niin ekan akullisen sain ajettua totutusti melko ronskisti työntäen. Auto kuitenkin nosti melko voimakkaasti eturengasta mutkissa, joten sitä sitten hiukan koitettiin säätää pois. Yksi syy oli liiallinen takapään ulosjousto, oliko peräti jotain 4-5 mm kun hyvä olisi ilmeisesti 1-2 mm. Ulosjouston rajoitus auttoi tassun nostoon, mitä kuitenkin vielä hieman esiintyi. Seuraavalle akulle rajoitin ulosjoustoa vielä napsun ja tein muita säätöjä ja vaihdoin renkaat tuoreeseen settiin. Kas auto ei pysynyt enää pystyssä ei sitten yhtään... Todella dramaattinen muutos varsin neutraalisti käyttäytyvästä todella jyrkkään ja kaatuvaan. Nyt sitten illan hämärissä tein "oikeaoppisesti" kasan eri säätöjä joita koitan tänään käydä testaamassa...
Old fart

DagO

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 17.10.10 - klo: 12.02
Eilen piti tulla vaan ajamaan, mutta sähköjen kanssa säätäessä meni valtaosa ajasta.

Kun nyt sitten viimein sain sähköt reilaan niin ekan akullisen sain ajettua totutusti melko ronskisti työntäen. Auto kuitenkin nosti melko voimakkaasti eturengasta mutkissa, joten sitä sitten hiukan koitettiin säätää pois. Yksi syy oli liiallinen takapään ulosjousto, oliko peräti jotain 4-5 mm kun hyvä olisi ilmeisesti 1-2 mm. Ulosjouston rajoitus auttoi tassun nostoon, mitä kuitenkin vielä hieman esiintyi. Seuraavalle akulle rajoitin ulosjoustoa vielä napsun ja tein muita säätöjä ja vaihdoin renkaat tuoreeseen settiin. Kas auto ei pysynyt enää pystyssä ei sitten yhtään... Todella dramaattinen muutos varsin neutraalisti käyttäytyvästä todella jyrkkään ja kaatuvaan. Nyt sitten illan hämärissä tein "oikeaoppisesti" kasan eri säätöjä joita koitan tänään käydä testaamassa...
Mulla on kanssa ongelmana että mutkissa auto kierhtää pidosta ympäri. Pitäisi kokeilla säädellä vielä lisää, voi kyllä olla että liian korkea saddlen puolikaskin tuhon vaikuttaa.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: DagO - 17.10.10 - klo: 12.07
Mulla on kanssa ongelmana että mutkissa auto kierhtää pidosta ympäri. Pitäisi kokeilla säädellä vielä lisää, voi kyllä olla että liian korkea saddlen puolikaskin tuhon vaikuttaa.
Tuntui, että ulosjouston rajoitus oli suurin tekijä tuossa kippaamisessa. Illan päätteeksi ruuvasin ulosjoustoa "lisää" en siis mittaillut mitä se oikeasti oli, mutta käytös rauhoittui selkeästi. Kannattanee siis mitata ulosjousto. Näin äkkiseltään sanoisin, että mielummin yli kuin alle 2 mm
Old fart

DagO

#227
Tänään taas yritin hakea säätöjä mutta eipä löytynyt. Kokeilin laittaa pienempää akkua, vaihtaa sen paikkaa säätää ulosjoustoa suuntaan jos toiseen, T palaa yritetty tweakkaa, ajettu ilman koria, ohjausta yritetty rajoittaa. Mikään ei siis auttanut, auto senkun kierii mutkassa jos tulee liian kovaa (ajoin siis huomattavasti hitaammin kun muut WGT autot. Autona toimii xray X10 gt pan car. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Lisäys: Niin ja leveyttä kasvatettu.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 17.10.10 - klo: 12.11
Tuntui, että ulosjouston rajoitus oli suurin tekijä tuossa kippaamisessa. Illan päätteeksi ruuvasin ulosjoustoa "lisää" en siis mittaillut mitä se oikeasti oli, mutta käytös rauhoittui selkeästi. Kannattanee siis mitata ulosjousto. Näin äkkiseltään sanoisin, että mielummin yli kuin alle 2 mm

Mistä kohtaa mittaat ulosjouston määrän? Tapojahan on useampia.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 19.10.10 - klo: 22.36
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 17.10.10 - klo: 12.11
Tuntui, että ulosjouston rajoitus oli suurin tekijä tuossa kippaamisessa. Illan päätteeksi ruuvasin ulosjoustoa "lisää" en siis mittaillut mitä se oikeasti oli, mutta käytös rauhoittui selkeästi. Kannattanee siis mitata ulosjousto. Näin äkkiseltään sanoisin, että mielummin yli kuin alle 2 mm

Mistä kohtaa mittaat ulosjouston määrän? Tapojahan on useampia.

Näin:
1. Auto pyörillään pöydällä ja perusrungon maavaran mittaus - 4 mm
2. Auto pyörillään pöydällä ja takaosan maavaran mittaus takaa - 4,6 mm
3. Palikat (12 mm paksut) auton perusrungon alle ja takaosan maavaran mittaus - palikat 12 mm - mitattu arvo 11 mm = 1 mm
4. Ulosjouston kokonaisarvon laskeminen 4,6 mm - 4 mm + 1 mm = 1,6 mm
Old fart

Vesa

C-12 autossa ainakin itse olen mitannut aina ulosjouston akun alta, eli iskari "vedetään" maksimimittaan ja sitten maavaran mittaus.

C-12 ja WGT autoille tosin suosittelen vain levyä maavaran mittausta varten. Maavaran oppii tuntemaan kun alustaa painaa levyä vasten. LEvyllähän maavara mitataan kisoissakin. Voi tulla ylläreitä katsastuksessa, jos mittaa kiilamitalla. Maavara erään lähdettäessähän on C-12 luokassa 3mm, WGT:ssä kai 4mm, mutta Suomen kertsikisoissahan sitä tuskin mitataan edes.


Eli siis - maavara iskari pitkänä - ajomaavara = ulosjousto. Toi on mun tapa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkko

Ja näillä kahdella tavalla saadaan milleissä ilmaistuna ihan eri tulos, varsinkin jos Mikon kuvaamassa tavassa takarungon mitta otetaan ihan perästä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 20.10.10 - klo: 11.48
Ja näillä kahdella tavalla saadaan milleissä ilmaistuna ihan eri tulos, varsinkin jos Mikon kuvaamassa tavassa takarungon mitta otetaan ihan perästä.
Näin juuri tein, kun näin opastettiin tekemään... Minähän olen näissä hommissa aivan noviisi ja kuuntelen auliisti kokeneempien ohjeita.
Old fart

TommyW

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 20.10.10 - klo: 11.49
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 20.10.10 - klo: 11.48
Ja näillä kahdella tavalla saadaan milleissä ilmaistuna ihan eri tulos, varsinkin jos Mikon kuvaamassa tavassa takarungon mitta otetaan ihan perästä.
Näin juuri tein, kun näin opastettiin tekemään... Minähän olen näissä hommissa aivan noviisi ja kuuntelen auliisti kokeneempien ohjeita.

Ja opastajana taisin olla minä  :embarrassed: No, "väärässä käsityksessä" itsekin olin oikeastaan siihen saakka, kunnes ymmärsin Vesan käyttämän tavan.

Toisellakin tavalla mitaten saa kyllä auton ajettavaksi, mutta kuten Jarkko mainitsi, syntyy eroja mm-lukemaan.

Meinaan itsekin siirtyä mittaamaan akun alta, jotta tulokset olisivat vertailukelpoisia.

tturku

#234
Onkos kukaan kokeillut WGT:ssä PF:n Mulsanne LMP koria vielä? Tilasin 3 kpl mulsanneja ja 3 sophian koria itävallasta tulemaan ja niistä joutaa kummistakin myyntiin asti parit kappaleet. Jos jotakin kiinnostaa niin pistäkääpä vaikka YV:tä.

Edit: yksi koppa kumpaakin ylimääräisenä
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

TheJR

Mä oon kokeillu mulsannea ja pito on ihan törkee.
Fg Mini#84 White

Koheltaja

No ei mikään ihme kun kopan muotoilussa on häivähdys ovikiilaa :wink:
Kylätason RC-kuski.

koivisi

BSR renkaita WGT autoon olen tilannut täältä:

http://www.wgtshop.com/

Toimitusaika on muutama päivä. Evaldas Urbonas on yleensä laittanut tavarat matkaan tilausta seuraavana päivän. Koreja olen myös tilannut. Alku viikosta kun kyselin oli häneltäkin Sophia korit loppu.

RC Pistellä on näillä nettisivuilla myös ilmoitus Jaco renkaista.

tturku

Tilasin kanssa BSR:n renkaita 3 settiä Evaldakselta. Koitin myös Sophian koreja ostaa, ja koriin asti ne sainkin mutta tilausta tehdessä ilmoitti, että korit loppu. Katotaan tuleeko huomenna jo postikeilla, keskiviikkona tilasin ja eilen lähti paketti kohti suomea.

Harmi kun Piste ilmoitti vähän liian myöhään tilauksesta, tai niiden olis jo kauan aikaa sitten pitänyt pistää tilausta menemään kun kaikilla suomalaisilla liikkeillä oli saldot nollissa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Nyt kaikki kisaamaan Alue-8 kisaan myyriin viikon päästä! vasta ilpo, mikko ja minä ilmoittautuneina (pistin ilmon menemään 5 min sitten)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009