Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Areena

Aloittaja HVoltage, 22.10.09 - klo: 15.26

Koheltaja

Meillä oli viime talvena Lippiksen radalla vastaava tilanne iiiisojen hyppyjen alastuloissa, kunnes alastuloihin laitettiin useita kerroksia messumattoa. Sen jälkeen oli paljon mukavampi hypätä kun alastulot ei olleet ihan millintarkkaa ajamista. Noparit ei oikein tykkää hyvää kun tullaan 2-4 metrin korkeudesta pohjalevy kolahtaen suoraan kovalle lattialle, on siinä autotkin kovilla.

Mites toi iso vihreä hyppy siellä radan takana, videossa näyttää siltä että alastulo on hieman loiva ja lyhyt?

Kylätason RC-kuski.

OV

:O on kyllä tullut päivitystä kerrakseen...

jannes28

alastulo on tehty valmiista hyppyristä. Ja mielestäni toimii ihan hyvin. Täytyy muistaa että rata on purettu ja uusittu parissa päivässä. Olin itse aivan puulla päähän lyöty kun näin mitä jätkät oli saanut aikaan lyhyessä ajassa. Vielä hienosäädetään hiukan kun kokemuksia karttuu.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

jalmerson

Hienolta ja ajettavalta näyttää rata. Pitänee tulla kokeilemaan. Korkeiden hyppyjen kanssa on myös hieman epäilystä, tosin onhan ne hienon näkösiä katsojille.. ;)

Onko ns. viikkokisoja mitä järjestetään? Eli autolla kuin autolla voi kisailla? Entä onko pondereita vuokralla jne?


jannes28

meillä on oma kerhokilpasarja jossa on sc autoille oma luokka ja krosseille oma. Säännöt ei ole tarkat eli nelivedot ja tuupparit menee sikin sokin. Yleensä lauantaisin kisaillaan. lisätiedot ja aikataulut areenan oman foorumin kilpailut osiosta. Ja sieltä areena off-road tournament. Pistäisin linkkiä mutta kun kännykällä on hieman hankalaa :) 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

MSA

#125
Sisäkausi on alkamassa ja myös LRP Areena alkaa olla valmis talven rientoihin. Varsinaisesti kausi alkaa lokakuun ensimmäinen päivä.

Kuten webbi-kamerasta voi huomata off-road rata on muuttunut paljon viime talven profiilista. Off-road rataan tehdään vielä muutamia juttuja (mm. hyppyreitä), mutta perusprofiili on nyt valmis. Uutuutena ovaali mutka noin 4 metrin korkeuteen asti. Radalla on käytetty kolmea eri pintamateriaalia, kahta eri mattotyyppiä sekä asfalttiosuus.

On-road rata on saanut kunnon matot ja nyt myös rata-autoille on loistavat puitteet harrastamiseen. Parhaiten rata soveltuu 1/10 touring autoille sekä 1/12 mattoautoille. Radalla voi myös driftata sekä ajaa mineillä.

Radat on rakennettu harrastajavoimin joten kiitettävän aktiivisesti on porukkaa ollut auttamassa.

Ensi lauantaina 2.10 homma laukaistaan kunnolla käyntiin. Saamme aikataulut ja hinnastot valmiiksi tämän viikon aikana.

Täällä lisää tietoa sekä web-kamera:
www.rcareena.com

Terveisin
Mikko




Hobbylinna | LRP Areena

anzi

ja liikkuvaa kuvaa voi käydä katsomassa täältä   http://www.youtube.com/watch?v=-ikZsZ2lgso

Koheltaja

Loistavaa, palaute on näköjään otettu vastaan ja nyt toi näyttää jo oikealta krossipaanalta, myös ajollisesti :smiley:

Pitää Syyslomalla yrittää tulla käymään, nyt rata on todellakin ajettavan näköinen ilman turhia teknisiä auton rikkomis osioita, hypytkin vaikuttaa paaaaljon fiksummilta, asfaltti sopivan liukkaalta ja ovaali ajettavalta.
Kylätason RC-kuski.

MSA

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 28.09.10 - klo: 08.08
Loistavaa, palaute on näköjään otettu vastaan ja nyt toi näyttää jo oikealta krossipaanalta, myös ajollisesti :smiley:


Ollaan yritetty olla korvat ja silmät avoinna. Kiitokset positiivisesta palautteesta. Tervetuloa testaamaan syyslomalla ja miksei aikaisemminkin. Paria röykkyä tuohon pöydän jatkeeksi vielä suunnitellaan, mutta ajamaan pääse jo nyt.

Ps. Tomppa ajoi eilen 4WD Corrilla muutaman kierroksen ja rata tuntui olevan erittäin sopiva myös tälle luokalle.

t:Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

rottapaavo

Hienolta rata näyttää! Pitää tulla testaamaan, kunhan saa tuon hyper 10SC:n käsiini. Ja miksei tuolla Assollakin, jos se ei kenellekään kelpaa...
.

MSA

Huomenna lauantaina 2.10 avataan LRP Areena. Jotkut ovatkin jo päässeet ratoja testaamaan, mutta toiminta alkaa varsinaisesti huomenna.

Nyt molemmat radat ovat valmiina. Alamme suunnitella myös välittömästi kilpasarjaa sekä on-road, että off-road autoille.

Tervetuloa!
LRP Areena
Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

anzi

päivitettyä kuvaa areenalta,off road alkaa olemaan paketissa kun "pääsuoralle" kehitellään vielä jossain kohtaa jotain
ja lopussa on road radan ajoja,sori huono kuvanlaatu (parasta mitä omena puhelimella sai)
http://www.youtube.com/watch?v=fIP5iS--vys

Koheltaja

Nyt näyttää vielä paremmalta, varsinikin hypyt on erittäin ajettavan näköisiä ilman vipskopskups selviytymis taisteluita. Tonne on pakko tulla joku viikonloppu ajamaan, otetaan mattoautokin mukaan :smiley:
Kylätason RC-kuski.

jannes28

Radallla pari kertää käynyt pällistelemässä ja viimeksi alkoi vehjettää kyllä ihan sairaasti kun ei ole vielä autoa...
Rata näyttää hyvältä. Näyttää sopivan hienosti myös ainakin neliveto SC autoille.

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

PaavoNokkava

Tulevana lauantaina (9.10) olis tarkoitus tulla testaamaa crossibaanaa 3-5 PRCA:sen voimin, radat ovat varmaankin auki ilmoitettujen aukiolojen mukaan?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

MSA

Tervetuloa! Uskoisin, että lauantaina porukkaa riittää kello 21 asti. Liike on avoinna kello 12-18 jonka jälkeen kulku rata-alueelle takimmaisesta ovesta.
t :Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

Rph

Ulvilan poppookin tulee jossain välissä isommalla porukalla ajelemaan. Rata näyttää todella hyvältä  :azn:.

PS. Mikko voiko tuolla käyttää sisätossuja? vai sukkasillaan? Ulkojalkineillahan tuolla ei voi sutata paikkoja.
mydään lennokipiruustuksia .)

jannes28

Pitäisiköhän siellä olla sellaisia sairaalassa käytettäviä kengänpäällisiä  :grin:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

anzi

hyvin siellä ulkojalkineilla pärjätään kunhan ei mennä silobaanalle turhaan tallusteleen(eli putsaa jalat ensin krossiradalle jos oot menossa ajaan turistia  :grin:)  ,krossiradalla ei pikku lika haittaa ja ei ulkoa pahasti sinne mitään tuu ku on asfalltipiha,ellei oo autoon hypänny jostain perunapellolta
Iltaisin kun liike on kiinni ja kuljetaan takaovesta niin silloin täytyy kulkea ihan turistiradan reunaa tai kallistetun mutkan alta

Rph

Itse otan kyllä sisäpeli jalkineet tuonne, ulkojalkineista tulee aina kuonaa mukana.
mydään lennokipiruustuksia .)

LasHi

#140
Strada TC

Tuli tälläinen auto otettua työn alle tarkoituksena katsoa saako siitä kilpa-autoa edes aloitteleville harrastajille jolla vois ajaa esim Areena Cuppia.

No ensin kun paketin avasi tuli mieleen että tää onkin ensimmäinen kerta kun pääsee "valmiiseen pöytään".

No jottei menis liian helpoksi niin otin heti valmiista autosta alkuperäis vastarin, säätimen ja moottorin pois ja laitoin tuon LRP:n hiilettämmän 13,5 kombon tilalle (säädin moottori).
Muuten samat paikat mutta säätimen pudotin alas ja vastarin nostin top decin päälle eli vaihdoin vaan noiden paikkaa jotta painoa tulis vähän alaspäin.
Moottorin kun laitoin paikalle niin vaihdoin orggis pinjonin (23) isompaan eli maximiin 29.
Huom. autossa 0.6 moduulin rattaat mitkä on lähellä normi 48 dpi rattataita mutta ei ihan.
Auton sisäinen välitys on 2,9167 joten alkuperäisillä rattailla 23 pinjonilla ja 58 spurrilla kokonais välitys on 7,38 ja tuolla 29:llä se on 5,83

Seuraavaksi otin iskarita pois ja katsoin tukivarsien liikkuvuuden. Joka osottautui oikeen hyväksi.
Iskareissa oli ilmaa joten avasin ne heti ja kokeilin eri öljyillä mitähän ne vastaa.
60 w vaikutti olevan kaikkein lähinnä alkuperäis vastaava.
Joten sillä täytin iskarit. Männän palatuksen laitoin melkein maximiin kun epäilin että pysyyköhän noissa öljyt sisällä. (No se pelko oli turhaa kun ajojen jäljitä ei vuotoa näkynyt).
Iskareissa oli muuten O-renkaat iskarin varressa joita ei ehkä pääse vaihtamaan. Sekä kupin alla oleva kumi on aika jäykkää joten lienevät ainakin kestäviä.
Iskarit oli aika piukassa mutta 2:lla pikku jakarilla ne sai auki (varovasti, hienot kierteet).

Samalla kun autoa oli pöydällä niin katsoin pyörän kulmat.
No pysty kallistumat sivulle oli aika rajut  (2 astetta) Huom renkaan yläpuoli ulospäin.
No laitoin ne normi asteeseen (renkaan ylä osa sisään päin).

Sekä ohjaus oli aurauksella joten sen laitoin hivenen haritukselle.

Koria pudotin yhden reijän alas päin jotta korkeus olis noin 120mm (vrt. Stanujen 115mm).

Maavara oli autossa 8-9 mm joka on noilla iskareilla ja jousilla minimi.

Diffit vielä piti purkaa ja tsekata niitten herkkyys. No tuntuivat herkiltä ja totesinkin että autossa onkin hammasdiffit edessä ja takana joten niille en tehnyt mitään.

Vetoakselien päihin laitoin mustaa diffi rasvaa jotta ajossa koiranluut ei "järmäisi". Pöytä tesi osoitti että jos kääntyvyys on maximi niin jyrinää esintyy mutta kääntö ympyrät kun säätä normaaliksi (noin maton leveys) niin sitä ei ole havaittavissa.

Muuten se oli siinä mitä autolle tehtiin ennen ajoa joten eikun RC Areenalle...  ;)



Renkaina oli ensin auton originaalit joihin heitin normi pidotuksen ennen ajoa. No se oli virhe.
Noista renkaista tuli pitoaineella todella pitävät. Jopa liikaakin.
Seuraavaksi laitetiin alle AreenaCup kisa sarjaan kuuluvat LRP:n CPX mattolle tarkoitetut kumi renkaat.
Autosta tuli saman tien melko hyvä Arenaan hyvä pitoisille matoille.

Auto oli muuten RTR paketin mukana tulevalla pötkö akulla tosi helppo ajaa.
No seuraavaksi laitetiin 4000 lipo pötkö akku paikalle ja vauhtia tuli heti lisää mukavasti.

Jolloin parhaaksi läpiksi tais tulla 11,4-11,5 aikoja.

Auto oli jopa liiankin kääntyvä ja sitä rauhoitetiin laittamalla pysty kallistuma edessä nolliin ja ylä linkkiä pudotetiin yksi reikä alemmas renkaan puolelta.

Näiden jälkeen auto olikin parempi ja silloin Joni ajoi parhaan läpin joka oli n. 11,2 ja 5 min keskiläppi oli luokkaa 11,7 (Ratana oli lyhyt ja hidas profiili).

Autossa muuten korostuu tuo originaali ohjauksen servo joka on hidas (jotain 0.25 sekan luokkaa).
No se korostaa vaan että ajamisessa täytyy keskittyä rauhallisiin ajolinjoihin jos meinaa päästä kovaa.
Pahiten se näkyy esim pääsuoran päässä kun auto jää helpolla kääntymään.
Vaikka tuotakin "ominaisuutta" vai helpottaa laittamalla paksummat iskari öljyt (70w tai 80 W).
Mutta autossa on paino piste aika korkealla joten tuo on lähinnä ominaisuus ...  ;)

Summana jäi autosta positiivinen kuva ja tuo Combo paketti 13,5 koneella on sopiva tuolle autolle. Toki täytyy sanoa että aika maximi tehoilla mennään auto ajo ominaisuuksin nähden.
No huippu vauhtiin pääseminen saakin olla aina hieman vaikeempaa.

Aloittelijoille vois suositella että lähtee ajamaan ihan suoraan paketti autolla. Toki tuon SetUp muutoksen voi tehdä.
Kun on hieman ajettu ja totuttu RC autoon niin sitten voi tuon combo paketin laittaa joka on sellainen hiiletön moottori/säädin satsi. Taas kun taidot kasvaa niin Lipo-akuilla vauhtia tulee lisää ja sitten vielä pidempää pinjonia niin sitten tuolla autolla pääseekin jo aika mukaavaa vauhtia ja jos taidot riittää niin aika kovaakin ...  ;)

Ketä auto kiinnostaa niin se on koeajettavana areenalla jossa näitä taitaa olla kaksi autoa ajettavana.
Tuosta meillä olleesta testi autosta on otettu vain meidän vastari pois muuten auto on samassa mallissa.

Edit :
Korjattu kokonais välitys tuolla 29 pinjonilla ja se on 5,83

RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

HVoltage

LRP Areenan oma kisasarja lähtee liikkeelle 30.10.2010!

Tarkemmat tiedot...
http://foorumi.rcareena.com/viewtopic.php?f=22&t=94&start=0

Avoin kaikille, ilmoituksen ehdoilla. Kilpailut ovat pääosin hyvin kevyellä formaatilla läpi vietäviä kisoja. Tammikuussa on Winter Jumps osakilpailu ja myöhemmin ilmoittettavina ajankohtina mahdollisesti pari muuta hieman vakavammin otettavaa kilpailua, seuraa ilmoittelua.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

LasHi

#142
HPI Sprint


Seuraava testi kohde oli HPI:n sprint.  Taas päästiin valmiiseen pöytään mutta tarina on taas melko samantapainen. ensin tarkistatiin iskarita ja niissä oli sama ominaisuus kuin edellisissäkin autossa.
Joten iskarit auki ja selvittämään minkä vahvuista öljyä niissä oln. Tulin siihen tulokseen että LRP:n 25w on vastaava kuin alkuperäinen joten sillä täytin iskarit.
Pyörän kulmat oli 0 edessä ja 1 aste takana. Aurausta lisäsin niin että että etupäähän tuli sen normi 0.5-1 aste haritusta.
Iskarin jousiin laitoin parin millin prikat jotta sain autoon sen vaaditun 10mm maavaran.
Hiilettöntä kisa settiä kun sovitin niin näkyy että tämän auton tekniikka on hieman vanhempaa perua kuin Stradan.  No sain kuin sainkin tuon hiilettömön koneen sopimaan tuonne rungon "kehtoon sisällä". Moottorin johtojen liitos pala tuli eteenpäin. Jolloin johdot jäi hieman puristuksiin rungon ja moottorin väliin. Tuokaan ei ole ongelma jos juottaa moottorin johdot toiselle puolelle liitin palaa mutta itse en tehnyt mitään.
Kokonainvälitys suhteeksi laitetiin taas sama 5,8 joka tuli originaalli spurrilla (90)  kun laittoi 33 pinjonin. Tässä autossa on normi 48dpi rattaat.
Vetareihin taas hieman mustaa rasvaa koiranluihin jotta ei tulis "järmäystä". Tuo rasvaus täytyy tehdä etupään osalta ennen jokaista ajo iltaa niin auton kääntyvyys säilyy hyvänä.
Siinäpä taisikin olla kaikki mitä autoon tehtiin ennen varsinaista koeajoa.

Ajo lähti taas vastaavalla tavalla kuin edellinenkin oli ensin auton omilla renkailla ajamaan.
Auto oli ihan alkuperäisilläkin renkailla aika hyvä ajaa joten niilläkin voi matoilla vaikka kilpaa ajaa.
Seuraavaks vaihdettiin ne LRP:n matto kisa renkaat ja auto vaan parani. Tällä kertaa ei laitettu mitään pidotusta ja se toimi oikein hyvin.
Auto oli lopulta niin hyvä että muutoksia ei tehty lainkaan kuin se että koria pudotetiin  yhden reijän alaspaäin  jotta olis paremman näköinen.
Tässä autossa on Droop tai DownStopin ruuvit rajoittamassa pyörien liikettä ulos päin.
Tiukalla Droopilla alusta on nopeampi mutta kun tässä luokassa niitä ei saa käytää joten ne ruuvatiin ylös niin että vain iskari rajoittaa ulosjoustoa.

Summana Sprintistä sanoisin että se on ehkä hivenen helpompi ajaa kuin Strada mutta molemmilla pääsee kyllä tarvittaessa yhtä lujaa yhtä helpolla ...  ;)

Lopulta kun Juize oli samaan aikaan radalla niin oli hyvin nähtävissä tämän luokan autojen tasaisuus. Juize oli Strada autolla eikä vauhdissa ollut oikeestaan mitään eroa varrattuna Jonin ajamaan Sprintiin.
Radalla näytti oikeesti olevan todella hauskaa "vääntöä".
Parhaat läpit tais olla jotain 10,6-10,7 luokkaa molemmilla autoilla.
Vauhti on parantunut viime kerrasta kun ei enää pidoteta renkaita.

Autoissa kun on tuo Eraserin 130 w tehoa niin ei nuo mitään raketteja ole mutta riittävän vauhdikkaita kuitenkin. Joten tiukkoja vääntöjä on tulossa kun ens keskiviikkona  aletaan jo ajamaan ensimmäistä Hobby / Centleman luokan autojen harjoitus/kokeilu kisaa.
Reilun viikon päästä aletaan ehkä kisa sarjan pyöritys näille RTR-autoille.


edit :
Korjattu kokonais välitys, sisäisellä 2,13 ja 90/33 rattailla se on 5,81
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 21.10.10 - klo: 09.19
LRP Areenan oma kisasarja lähtee liikkeelle 30.10.2010!

Tarkemmat tiedot...
http://foorumi.rcareena.com/viewtopic.php?f=22&t=94&start=0

Avoin kaikille, ilmoituksen ehdoilla. Kilpailut ovat pääosin hyvin kevyellä formaatilla läpi vietäviä kisoja. Tammikuussa on Winter Jumps osakilpailu ja myöhemmin ilmoittettavina ajankohtina mahdollisesti pari muuta hieman vakavammin otettavaa kilpailua, seuraa ilmoittelua.

Päivitystä, tsekkaa LRP Areenan foorumilta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

MSA

#144
LRP Areenalla on alkamassa lähiaikoina uusi kisaluokka On-Road-autoille joka kantaa nimeä LRP-HPI Cup. Tarkoituksena on aloittaa luokka, jossa autot ovat oikeasti tasaväkisiä. Tämä luokka sopii erityisesti aloittelijoille, mutta toki myös enemmän harrastaneille. Tämän luokan säännöt mukailee jonkin verran Saksassa järjestettäviä suosittuja LRP-HPI Challenge -kilpailuja. Luokassa on vaihtoehtona kolme tasaväkistä RTR-autoa, LRP:n harjaton moottoripaketti sekä rengassääntö.

Liitän mukaan säännöt pdf-muodossa.

Yllä raporttia kahdesta sallitusta autosta, HPI Sprintistä ja Maverick Stradasta. Enemmän kokemuksia testiradalta tulossa varmasti lähiaikoina.

t : Mikko




Hobbylinna | LRP Areena

LasHi

Eilen ajetiin kokeilu kisaa muutaman auton voimin. Pääasiana oli viimeisillä sääntö versiolla verrata näitä kahta aika erillaista eutoa. (Strada - Sprint)
No tulokset kertoo että aika pienet on autojen ero näillä säännöillä :

Juha 10.201 (Strada TC, Porsche 911 Turbo korilla)
Joni 10.207 (HPI Sprint 2, Porsche 911 GT3 korilla)

Joten sen puoleen voi odottaa hyvia kisoja tulevaisuudessa. Kalusto ero on ainakin niin pientä että kuskit joutuu oikeesti ajamaan ...  ;)
Se on tietty ikävää että tälläinen selityksen paikka otetaan pois ja pääsee keskittymään itse asiaan.

Parasta on kuitenkin ollut muutamien vasta-alkajien kommentit ajamisen helppoudesta.

Varsinkin ensimmäistä kertaa RC autoa ajaneelle voi suositella että ajaa ensin paketin koneella ja akulla. Kun laite pysyy paremmin "lapasessa" niin Comboa ja lipoa kehiin niin vauhtia tulee kivasti lisää ja haasteet kasvaa.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

anzi

areena tournament lähti käyntiin. Oli makeeta katsottavaa ku korrikuskit näytti hienoa herrasmiestaistelua .
videot kauden avauksesta,nää nyt on mitä on mut ainakin noista kakkoshiiteistä saa jotain selkoa
http://www.youtube.com/watch?v=PF9IuZsZ514
http://www.youtube.com/watch?v=0AYCwhVms9s
http://www.youtube.com/watch?v=Br9UxCu_WSI
http://www.youtube.com/watch?v=uEjMdKdL5tU

Jämsä

Toisessa Corrivideossa hyvää pätkää rehdistä kisaamisesta.
Ei tulla kurvissa ovesta sisälle vaan annetaan reilusti tietä.
Silti ajetaan kovaa koko ajan.



LasHi

Eilen tuli Mikon Straadaa oikeen itse kokeiltua ...  ;)
(kello 20 jälkeen kun porukkaa oli vähemmän)
No oli se helpompaa kuin muistin. Mielessä oli pojan kisa auto kokeilu joskus aikanaan.
Silloin en pysynyt ulkona 3m radallakaan ja nyt tais tulla jo pari kierrosta
niin että olin koko ajan radalla joka oli vain 2m leveä.

Auto oli jännä ajaa kun nostat kaasua niin se kääntyy samantien eikä puske hiukkaakaan.
Sitten kun painat kaasua niin auto lähtee heti suoraan eteen päin.
Joten kaasun ja ohjauksen kanssa tarvitaan malttia niin hyvää tulee.

Meinasin jotain tehdä tuolle "ominaisuudelle" mutta kun viisammat sanoi että se on näin todella hyvä ja helppo ajaa niin niin ...


RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: LasHi - 03.11.10 - klo: 09.52Meinasin jotain tehdä tuolle "ominaisuudelle" mutta kun viisammat sanoi että se on näin todella hyvä ja helppo ajaa niin niin ...

Tapausta en tunne joten muutama kommentti yleisellä tasolla. Joa asia olisi noin kuten mainitsit, niin silloin autot tehtäisiin tehtaalla "yhdestä puusta" ilman säätömahdollisuuksia, siellä viisas inssi päättää minkälaiset setupit autoon laitetaan. Siksi autoissa on lukuisia säätökohteitä että auto saadaan samalle aaltopituudelle kuskin kanssa, "viisaammilta" tulee monesti paljon tietoa mutta se, onko auton käytökseen vielä vaikutettavissa, on auton kuljettajan päätettävissä :wink:
Kylätason RC-kuski.