Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Sandmaster st2 stadiumtruck

Aloittaja Large_90, 01.09.03 - klo: 18.16

Large_90

Onko kenelläkään kokemuksia tai kuvia tästä autosta? Kuvia tahtoisin enimmäkseen renkaiden ja korin välisestä kohdasta koska Nitro Trackerissa (monsteriversio samasta autosta) on se ongelma että renkaat osuu koriin kun jouset painautuu läjään. Kestääkö muuten 15 konetta?
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Large_90

Osuuko renkaat korin reunaan kun auton jouset painuvat kasaan esimerkiksi hypyn alastulossa
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

Eivät osu... Siinähän on pidemmät tukivarret...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Large_90

Onko ne sitten erilaiset tukivarret kuin trackerissa?
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

Onhan ne, samantyyliset kuin tuossa ultimassa. Eli ne on pidemmät.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Large_90

Onko kenelläkään kuvia noista tukivarsista kun kiinnostais tietää mitä eroja on sandmasterissa ja trackerissa kun ne on melkein sama auto, mutta mitä pitää ostaa että saa trackerista sandmasterin. Monsu alkoi näyttää jo aika ärsyttävältä.
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

http://www.sunpoint.net/~tombad/sandm/sandm.htm osoitteesta löytyy joitain kuvia hiekkamasterista. Saattaahan siellä olla kuvia tukivarsistakin, en muista tarkkaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Large_90

Kiitos paljon hyvästä linkistä mulla on videokin jo latautumassa tosta autosta 21-koneen kanssa :mrgreen: . Kyllä se tukivarsi näyttää aika samanlaiselta kun vertaa omaan autoon yhdestä kuvasta joka on otettu edestä päin, mutta ei voi tarkkaan sanoa. On tuossa pidemmät iskaritkin, mutta se nyt ei hirveän vaarallista ole jos on trackerin iskarit, se voi olla jopa hienonpi. :D
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

Ole hyvä vaan! Madallettu versio  :lol: ! Siitä tulee varmasti hieno. Ilmoittele jos tulee ongelmia tai muuta juttua!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Large_90

Ensimmäinen ongelma tuli vastaan kun en saa vanhaa mottia pois. Joten miten saa ne ruuvit siitä pois kun siinä on ilmeisesti ruuvilukitteet ja ruuvit on kulunut melko huonoiksi :evil: .
kotisivut
NITRO DRIFTER

Large_90

Ehottakaapa jotain hyviä kuoria tohon autoon kun itse mietin että oiskohan ford gt-40 siisti. Jotain erikoisia kuoriakin saa ehdottaa. 1/10 stadium truck
kotisivut
NITRO DRIFTER

blenheim

Siis et saa vanhaa mottia pois? Jos ruuvit ovat sileinä niin ehkä kokeilun arvoinen konsti on, että otat semmoiset putkipihdit, siis semmoiset millä saa kunnon vääntömomentin aikaan ja jossa on kunnon pitopinta. Taikka sitten voit kokeilla ihan tavallisilla pihdeillä. Viimeiseksi konstiksi jää poraus. Mutta sitä en suosittele ellei kaikkia muita konsteja ole jo kokeiltu!

Koreina voi toimia melkein mikä tahansa kori jossa on asianmukaiset leikkaukset ja sopii siihen. Ehkä jokin Fordin F-350 malli olisi mahtavan näköinen.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

late

Lainaus käyttäjältä: "Large_90"Ensimmäinen ongelma tuli vastaan kun en saa vanhaa mottia pois. Joten miten saa ne ruuvit siitä pois kun siinä on ilmeisesti ruuvilukitteet ja ruuvit on kulunut melko huonoiksi :evil: .

Ostos TV:stä Aston Super Wrench.  8)
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Large_90"Ensimmäinen ongelma tuli vastaan kun en saa vanhaa mottia pois. Joten miten saa ne ruuvit siitä pois kun siinä on ilmeisesti ruuvilukitteet ja ruuvit on kulunut melko huonoiksi :evil: .

Itse (kuten monet muutkin) olen porannut ruuvia vastaavalla poralla ensin ruuvien kannat pois vaikka 3-3.5 millin terällä. Kun kannat on pois, niin moottori irtoaa alustasta. Tämän jälkeen ruuvien loput voi yleensä ruuvata irti pihdeillä. Jos ruuvia jää niin vähän jäljelle ettei loppuosan ruuvaus pois onnistu niin sitten pitää porata loputkin pois ja tehdä uudet jengat jos pystyy. Tämä riippuu vähän siitäkin onko erillinen moottoripukki vai ei (Kyoshon moteissa ei yleensä ole).

Large_90

Isä on oulussa joten sanoin että kysyy pro hobby:stä niitä osia eli sandmaterin plastik parts, jotku leveät stadiumtruckin renkaat eteen ja taakse ja ford f-350 kuoret. Kävin googlesta kattomassa miltä ne kuoret näyttäi ja sieltähän löytyi hienot kuoret :mrgreen: . Vähän luulen että ei taida löytyä noita osia, mutta eipä se paljoa haittaa ei siinä varmaan kauaa mene kun ne osat saapuu :D .
kotisivut
NITRO DRIFTER

Large_90

Ei tule renkaita eikä kuoria, joten mistä ne sais halvalla ja helposti tilattua, eli joku suomalainen sivu.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Mika R

Eipä taida Kyosho kamaa halvalla suomen maasta löytyä sillä lähes kaikki, ehkä suosituimmat autopaketit poislukien on tilauskamaa, ja siten niillä on listahinnat. Ehkä HPI:ltä, kysy vaikka HobbyLinnasta HPI:n koreja, mutta nekin on tilauskamaa, HPI on vaan halvempi. Sitten on ProLinet ja mitä niitä nyt kaikkia onkaan, hinnoista en tiedä, mutta tuskin mitää alekamaa nekään; kisakamaa kun ovat.

Large_90

Pitää ostaa varmaan ne vakio renkaat ja kori niin tulee helpoimmaksi. Saiskohan tuosta vakio korista hienompaa mitenkään, kun ei näytä kovin siistiltä, ainakin suurimman osan tarroista saa jättää pois.
kotisivut
NITRO DRIFTER

TeroK

OT: Kuinka paljon sellaisesta paketista kannattaisi maksaa, joka sisältää kaiken ajoon tarvittavan (löpöineen kaikkineen)? Siis käytettynä?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

smelly

tietääkö kukaan saako kyseiseen menopeliin vaihdettua metallista vetopyörästöä? originaalina ei taida löytyä, mutta jos löytyisi edes vastaava jostain toisesta mallista (vaikka sitten vaatisi muokkausta). kun ei nuo muoviset rattaat oikein tuppaa kestämään... tilanne on jo epätoivoinen.

smelly

PRKL, eikö suomen maasta löydy auttajaa? tahtoo ajamaan... :(

jeejee

Taitaa olla sen verran vanha auto ettei kellään oo. Yhen tiiän jolla on tracker mutta silläkin vaan muovisii rattaita.  :mrgreen: Kylläkai niitä muovisii saa kyoshon jälleenmyyjiltä. ruottissa vaan oon nähnyt tollasen auton myynnissä siis uutena
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

blenheim

Eipä taida löytyä metallista tehtyä vaihdelaatikon sisustaa tuohon. Ikävä kyllä, kätevähän se olisi, mutta ei auta itku markkinoilla. Jatkossakin on pakko ostaa muovirattaita näihin Kyoshon Low-end autoihin
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

smelly

:evil: Kohta menee kyllä koko kyosho vaihtoon. Jos oisin silloin kun ostin tienny miten p*ska koko vehje on, olisin kyllä laittanu rahani johonkin muuhun. Mitähän osia tosta ny kannattas ottaa mukaan vai ostaa vaan kokonaan uus auto? Kone ny on tota isompaa mallia, ni se lähtee mutta tekeekö noilla servoilla mitään? Tai muulla sälällä? Kiitoksia vain blenheimille ja jeejeelle vaivannäöstä :mrgreen:

Jartsa

Noh noh!
Mulla on mennyt trackkerista sietsemän vuoden aikana rikki vain mekaaninen nopeuden säädin sekä takaa laakeripesä.
Mutta koska auto on minulle tosi rakas (ensimmäinen RC-autoni) päätin tilata ulkomailta toisen trackkerin varaosiksi.  :D  Saa auton kuin uudeksi sen jälkeen.

blenheim

Kannattaa melkeinpä ostaa kokonaan uusi auto. Jokin parempi. Ja jos 2WD stadiumit kiinnostaa niin kannattaa melkeinpä investoida Associatedin RC 10 GT (?) :hen.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!