Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 10SC

Aloittaja Niko, 01.11.09 - klo: 14.09

Duster1

Menihän se eka osa rikkikin. Takatukivarsi repes nätisti sisä päästään.

Täytyy nyt vaan jotkut pitävämmät renkaat betonille saada. Vakiot on liukkaammat kuin Pro-Line Caliber M2 joten jos Bow-tiet M3, Asson tai Losin renkaat. Ei kyllä hirveästi kiinnostas nuo liimakumit, kun on bead-loc vanteetkin.
Ulko baanatkin lähestyy, joten Pro-Linen renkaat toimis sielläkin.
Axial SCX 10 TR

Niko

Prolinen Caliber M3 on varmaan pitävin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hazard

Nokialla on betonilla paras pito Losin renkaalla ja pito on niin hyvä ettei rengas pysy Prolinen beadlockeilla. Joka erän jälkeen pitää 1-3 rengasta ruuvailla takaisin. Ulkona noilla vanteilla varmaan pärjää kun pitoa ei enään ole millään renkaalla.

Niko

Siisti video joulukuulta. Kortz valkoisella autolla.

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Turussa on yks vanha konkari kans päättänyt ilmestyä RC-piireihin takaisin Hyper 10SC:llä  :afro:

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Tänään oli Turussa taas kisat. Meni oikein kivasti. Tomppa voitti (taas) HoBaolla ja olin itse toinen. Taisin ekan alkuerän voittaa. Kyllä ihan kivat säädöt on löytyneet :)

Täytyy tiistaina mennä kokeilemaan uusia akkuja Turun bahnille.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Tämän hetken säädöt:

Diffit:
Edessä: 3000
Keskellä: 5000
Takana: 1000

Iskarit:
Edessä: vakioreiät 700 öljy siniset jouset
Takana: 4 reikää 1,2mm poratut ja 500 öljy valkoiset jouset
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

maironi

miten paljon joutuu rahaa lyömään tiskiin että pääsee omistajaksi
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

mof

Lainaus käyttäjältä: maironi - 28.03.10 - klo: 00.51
miten paljon joutuu rahaa lyömään tiskiin että pääsee omistajaksi

249e ilman sähköjä.

Niko

Tilasin uudet sähköt. Saa nähdä miten poistuu Novakin HV 4.5 moottorilla ja Havok Pro säätimellä! Pinjoni saa varmaan olla toi 11 hampainen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Tuli tämmöinen kupla 10SC vastaan netissä:

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

anssi

Lainaus käyttäjältä: Niko - 01.04.10 - klo: 23.35
Tilasin uudet sähköt. Saa nähdä miten poistuu Novakin HV 4.5 moottorilla ja Havok Pro säätimellä! Pinjoni saa varmaan olla toi 11 hampainen.
Suositus on kaiketi 14T, koska vääntö ei ilmeisesti lopu....

Niko

Ei taida toimia 14T:llä sisällä. Nopeus karkaa käsistä
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Tomy

Nikolla on Novak 4.5 tulossa. Onko kenelläkään muulla vielä kokemusta Novakin koneista Hyperissä?

Itselläni kävi tänään haaveri kun Castlen koneesta katkesi akseli surkean Kyoshon 10t pinjonin vuoksi. Tosin on todennäköistä, että käytin pinjonia väärään tarkoitukseen, sitä ei tapahtuneesta päätelle ole suunniteltu toimimaan yhteen metallisen spurrin kanssa. Pinjoni kului yhden akun aikana 3-4mm syvälle uralle, joka sitten lopulta katkaisi moottorin akselin. :angry:

Nyt tarvitsen uuden moottorin ja kerralla voisi hankkia sellaisen, jossa on vääntöä riittävästi. Castlen koneessa oli kyllä suoranopeutta hurjasti, mutta kiihtyvyys mutkasta toiseen pienillä sisäradoilla ei ollut mielestäni hyvä. 10t pinjoni auttoi kyllä asiaa, mutta kone ja Sidewinder nopari kävivät vielä pitkien ajojaksojen jälkeen melko kuumana.

Nyt katselen Liquidistä Novakin comboja, esim.: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56342

Mutta en tiedä, onko tuo sopiva valinta SC-autoon? Ja olisiko Nikon valitsema 4.5 lankainen oikea valinta? 10t ja ylöspäin pinjoneita kai on lähes rajattomasti saatavilla 5mm akselilla oleviin moottoreihin? Joten olisiko viisasta valita suunnilleen 4000kv tienoille asettuva kone, jolla saa sitten halutessaan enemmän nopeutta ulkoradoille suuremmalla pinjonilla?

Toni

Meillä on hyperissä SpeedPassion SIlver Arrow 4.5T.
SC10 4x4

OV

Ite oon ettiny noita HV 4.5 koneita, mutta ei oikein saa mistään. Tiedä miksi senkin valmistus on lopetettu... Jos joku tietää mistä pelkän motin saa sopivaan hintaan niin saa paiskata linkkiä.

SlidSlide

Minulle tulee kokemuksia tällä viikolla Novakin HV 4.5 / MMP. Kyllähän se MMP todennäköisesti hajoaa ennen kisoja.

Niko

Joonas on ajanut Novakin kompolla koko ajan Honkkarissa ja toimii hyvin ja kyllä kulkee. Mulla on noita samoja Novakin Havok Pro + high voltage HV 4.5 noparimotti settejä ylimääräisenä. Moottorin akseli on muuten tätä ns isompaa mallia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

SlidSlide

#108
Ajelin viikonloppuna akullisen Nokian radalla. Minä en mitään rata-autoilusta tiedä, mutta auto eteni ärhäkkäästi Novakin HV 4.5/MMP combolla. Grillibileiden vuoksi en osallistunut kisaan, mutta mahdollisesti kesällä sitten uusi yritys.

Tuossa vielä pari kuvaa autosta. Auton maalaamisessa kesti liian kauan, joten Carmageddon-tyylisesti maalaamosta ulos.






OV

Lainaus käyttäjältä: Niko - 14.04.10 - klo: 20.15
Joonas on ajanut Novakin kompolla koko ajan Honkkarissa ja toimii hyvin ja kyllä kulkee. Mulla on noita samoja Novakin Havok Pro + high voltage HV 4.5 noparimotti settejä ylimääräisenä. Moottorin akseli on muuten tätä ns isompaa mallia.

Kerkesin ebay:stä huutamaan 20min ajetun motin 95$ rahteineen. Pitäs tuon koneen ainakin laulattaa possua ilosesti :) vähintään 4s:llä :D. Oisitko myyny motin erikseenkin?

Niko

En viitsi avaamatonta comboa purkaa.

OV:

Muista leikata korin helmat, kuten ylhäällä vihreässä. Muuten kori repeää pikkuhiljaa. Myös takakulmat.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Penguin

Eipä tullut kysyttyä miten sen Joonaksen auton moottorin kävi, vaikka kaksi kertaa tällä viikolla olen liikkeessä käynyt. Valitti Nokialla, että tehot on kadoksissa ja epäilys oli, että moottori olisi antautunut.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Duster1

Eikait sit kovaa mainostusta p*skasta ja kalliista tavarasta?
Axial SCX 10 TR

kaitsu82

mitä servoa/ kuinka tehokasta ootte käyttäny näis sc autois?
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

rautalapio

Itellä oli slässissä savöxin 12kg/0,08s ja hyvin toimi  :wink:

Veskuvaan

ei oo vahvin eikä nopein mutta Futaban S3305 riittää omaan SCRT10iin eli 8.9kg/0.20sec
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Duster1

Mulla on Savöx Sc-1258tg eli juuri tuo 12kg/.08sec.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538

Eläkä vaan laita tollasta Futaban S3305 vaikka se jollekin riittää.
Muuten hyvä, mutta liian hidas = mahdoton tehdä nopeita korjaus liikkeitä kun auto lähtee lapasista. Sit ihmetellään kun auto heittelehtii ja menee minne sattuu vaikka miten rattia punoo.
Axial SCX 10 TR

mop

Eikös just ne hallitsemattomat liian nopeet laidasta laitaan ohjausliikkeet saa sen auton heittelehtimään? Kyllä tolla hitaammallakin mutkista selviää. Kuskin näpeistä se kuitenkin on aika pitkälle kiinni.

prmc

 Sama savöxi ollut käytössä siitä saakka kun auto tuli ja hieman pettyny servoon kun nyt jo reistailee. Viime Nokian Sc kisassa alkoi puutua kääntö toiselle puolelle erän puolenvälin jälkeen,, rattaat ehjät mutta servon moottori haisi kärynneeltä :angry: Eli tässä tapauksessa kesto kiinan tasoa, muuten kyllä tyytyväinen savöxiin.
Autoon ollaan edelleen tyytyväisiä, rikkoontuneita osia yksi alatukivarsi edestä ( katukivetyksen terävään kulmaan hitti), etu- ja takahubit, yksi koritolppa ja etupuskurin tuki..... ei tarvinnu paljoa kauppiasta vaivata :wink:
Kesän mittaan autoa käytetään myös Foffissa ja radalla mikäli JKL baana on hyvä Sc:lle.
 

Duster1

Lainaus käyttäjältä: mop - 22.04.10 - klo: 09.22
Eikös just ne hallitsemattomat liian nopeet laidasta laitaan ohjausliikkeet saa sen auton heittelehtimään? Kyllä tolla hitaammallakin mutkista selviää. Kuskin näpeistä se kuitenkin on aika pitkälle kiinni.

Ja sama homma hitaalla, koska ohjaus tulee "viiveellä" :wink:
Kuskistahan se kiinni on mutta helpompi servoa on hidastaa kuin nopeuttaa :wink:
Axial SCX 10 TR