Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

jesi

Nyt se sitten teki sen.  :evil:

Veti kaasarin akselin jäihin, oli viittä vaille etten kaatanu bensoja päälle ja tuikannu tuleen koko vehjettä ja päästäny niin pitkään ku ois kulkenu.


Pitää miettiä että asennanko webaston, sähkövastukset, hiustenkuivaajan vaikko kuumaa ilmaa letkulla koneesta, tuohon kaasarin akseliin siis.

Käsittääkseni tämä on ns ominaisuus kaikissa ronsuissa...



edit:
ja tosiaa kulusta ei vielä tiedä vimpanpäälle,ku vehkeet paksulla.
/ Jere Siirilä

savo

Hyvinkin tuttua on tuo kaasarin akselin jäätyminen.
Eilenkin tuli todettua se pariin otteeseen bensanorsulla ajaessa.

Asenna webasto siihen ja kerro kokemuksia sit miten toimii!  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

sjos

Siinähän on tuotekihitykselle oiva pala purtavaksi.

Lueskelleena myös ko ongelmasta, mietiskellyt vaihtoehtoja tulevan varalle.
Aatellu juurikin, jos johtais kuumailmaputken jostakin, ja pieni nopari tuuletin viäl putkeen avuksi.

Taikka joku putkenpätkä akselin päälle ja kuumalanka sisälle..

en tiiä, viisammat jatkakoon.
son loppu ny.

mikako1

Minä askartelin FG:hen retkipatjasta suojat jotka estävät kaasarin/ filsun jäätymisen. Pakoputken ja moottorin lämpö ohjautuu kaasarille ja imuilma ottaan moottoristapäin. Suojat eivät ole kovin edustavat mutta sitäkin toimivammat......kestää sukeltaa umpihankeen :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

bluebeetle

Puhallinkoteloon ulostulo josta letku kaasarille?

Tuommoista suunnittelin bajaan, mut keksintö jäi toteuttamatta kun myin rassin pois...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jesi

#125
Pistin puoli purkkia wd40 kaasarin akseliin ja ainakaan nyt ei ollut jäätymistä havaittavissa.


JariV tosiaan kipas tänne pohojoseen bajansa kanssa ja käytiin vähän montulla ja hallin pihassa ruopimassa, hauskaa oli!  :grin:

Kunhan ajettiin jaskarinkiä, en tiä, oiskoha 3-4 tankkia?
Pientä kiihdytyskisaakin pidettiin....


Isommilta damageilta säästyttiin, mitä nyt jotain pientä:
- Bajasta siipi.
- Bajasta kiviä samalla sladituksia molempien marakattien ohimoon.
- Kuulosta viimesetkin pisarat kateissa (joo, oli todellinen älyn väläys vetää molemmat autot hallissa käymään..)
- Baja söi jarin kengän kärjen (joku 700kpl ruuveja renkaissa pystyssä?)
- Nakit ja varpaat vieläkin umpijäässä. (dumbotkin jääty, mut kipu piti ne sulana).
- Kummastelin kun nuudelin takakumi vatkasi ajaessa kun wanha betonimylly, vanteen sisällä lapsen nyrkin kokonen stebu.

Plussat:
- oli hauskaa, todellakin.
- yleisöä paikalla ja koeajot molemmilla autoilla.
- JariV 1:1 auto oli ihQ.



Pieni slaissi ringin ajosta nuudelilla:


(videon kupeessa lontooksi hieman infoa ja mietteitä)
Lainaa
- Nutech Mega Monster
- Buggy body
- 29cc engine
- RS Dominator
- Locked center diff

No other mods.
Some understeering and too short gearing, must do some adjustment and change gearing.
/ Jere Siirilä

sjos

Hyvin se laulaa  :angel: lisää vaan viteoo, kyllä niitä aina on haaska katella.

Vaikka taitaa viteo hävittää kovimman kimeyden, mut lähiöalueella varmasti toimii. :grin:
son loppu ny.

savo

Joo todellakin,on niin niukasti saatavilla Nuudelista noita videoita/kuvia että kaikki uudet on aina tervetulleita!

Nätisti se nelikko vaan menee pitkää sladia,ainakin lukitulla keskidiffillä.
Oman takapotkun kanssa saa aina taiteilla ettei spinnaa ym. jatkuvasti.

Ps.
Olis ollu kiva nähdä JariV:n kengän kärki!! :wink:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

SH.

Tosi nättiä luisua,ei takapotkulla tarvi kuin haaveilla tommosesta :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

jesi

#129
 :afro:


Juu, tosiaan video syö vähintäänkin puolet äänistä pois.


Suurin syy nuudeltech videoiden vähyyteen on seuraava:
- kiinan valtio on pistäny youtuben bannaan (tosi  :shocked: )
- suurin osa nuudeleilla ajavat ovat tuolla ns tehtaan foorumilla (joka ei tosinkaan ole tehtaan omistama, mutta tehtaan jannut pyörii sielä)
- koska kinuskit ei tuubiin pääse, niin tyypit uppailee oletuksena videoitansa muihin video-palveluihin, jotka eivät ole bannassa.


Juu, siivut oli ihan kivoja, vieläku panee pisemmät välkät paikallee nii lyä paremmi joutoo :)
Huippuja ei tainnu videolle tulla kertaakaan, kun ei adidas pidä niin se ei pidä.
/ Jere Siirilä

JariV

#130
No joo, tänne etelään tuli kotiuduttuu takas. Olihan hauskat ajosessiot. P.skaa jauhettiin niin paljon ku pystyttiin, sekä suullisesti että kaikilla vetävillä pyörillä. Asiallisen oloine kampe tuo Nutekki, varsinkin noi jesin auton iskarit on huiman kokoset, halkaisija on todella iso ainakin verrattuna oman auton iskareihin. Ja helkutin makeesti se liikkuu. Alusta tuntuu hyvin toimivalta.

No kenkä joo sai siipeensä mut kyllä sitä vielä ihan ookoo käyttää voi. Mut ihan hyvä ettei ollu uudet plääkät jalassa...  :grin:
Just joo.

sjos

Lainaus käyttäjältä: JariV - 17.01.10 - klo: 22.19
P.skaa jauhettiin niin paljon ku pystyttiin, sekä suullisesti että kaikilla vetävillä pyörillä.
Ilmankos tuolla ulkona oli tuttu ominaistuoksu.  :roll:

Lainaus käyttäjältä: JariV - 17.01.10 - klo: 22.19
Asiallisen oloine kampe tuo Nutekki, varsinkin noi jesin auton iskarit on huiman kokoset, halkaisija on todella iso ainakin verrattuna oman auton iskareihin. Ja helkutin makeesti se liikkuu. Alusta tuntuu hyvin toimivalta.
Aina vaan tuntuu paremmalta hankinnalta, kun useampi ammattimiäs puhuu. Vähän muttä asiaa.
son loppu ny.

jesi

 :afro:


Itku pitkästä piparivirityksestä:





Jari kerpele ku menit ruuvailemaan, nuo hyvä markan letku palanu puhki!



Tuluppa oli täNmönen:
/ Jere Siirilä

savo

Eikun vaan parempaa letkua ja ja vähän lämpösuojaa väliin ja kelpaa taas ajaa kakkirinkiä.

Tai sit nohevana hitsaa putken oikeaan muotoon...

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

Käyn kipaseen 200c kestävää silikooniletkua, ja ajaa pintakaasulla...  :evil:
/ Jere Siirilä

savo

Eiks tässä mallissa ollu kaasussa vaan yks asento..?  :wink:  TÄYSILLÄ!!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

 :cheesy:


Noniin bensajannut, eikös puolan välys vauhtikseen ollut CY:ssä sama kuin zen23 aapisessa, eli 0.3mm?


Mietiskelin tuossa, jotta saisko tuon dx3s rpm anturan tonne vauhtiksen suunnalle...
/ Jere Siirilä

bluebeetle

0,3 - 0,4 tais olla ohje.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jesi

250c lupas letkukauppias kestoa, saas nähdä miten ukon käy.


(joo, toinen klemmari ei oo viä paikallaa ja puuttuu ruuveja sieltä sun täältä)

Oli vielä halpaakin, 59e/metri.
(25mm letkua ois saanu puolet halvemmalla toisaalta, mut tuo jämpti 22mm sisältä ei joka paikasta saanutkaan)
/ Jere Siirilä

Casull

Sitten kun tuo letku on palanut niin käy etsimässä lennokkikaupasta jonkin ison lennokin pakoputkikurkkutorvea.
Se on vähän niinkuin se metallikuorinen suihkunletku, ei toki kuitenkaan niin vetelää.
En tosin muista yhtään, oliko se aivan noin isoa.
Kärkkäisellä tuollaista kerran näin.

Tai 25mm:n kupariputkea.
Siihen on ehkä mahdollista tehdä kohtuullisen vaivattomasti päihin sopivat levitykset että menee noiden auton putkilähtöjen päälle tiukasti.
Ja vaikka hopealla juottamalla kiinni?

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

JariV

Eiks hitsaaminen olis kova sana?
Just joo.

jesi

Tokkiinsa, hallilla kamppeet vartoomassa.
/ Jere Siirilä

jesi

#142
Imasin tuossa muutaman huurteisen ja sain kohelin idean:


Takagummi:



Etugummi:



Tuote:








Rengas on aivan liian pehmyt nastan toiminnan kannalta, mutta nilkki kauppias möi lauvantaina varaston renkaista tyhjäksi, niin ei itku auttanut =(



edit:
Ainiin, tuossa joutessani masentelen DX3S radioo autoon.
Radioiden mukana tuleva RPM-anturihan on mallia optinen, eli antura lukee esm spurriin liimattavaa mustaa tai kiiltävää tarraa ja niistä päättelee kierroksia.
Se on toimiva, mutta ei luotettavin vaihtoehto.

Tilailin tuossa eagletreen dataloggerin anturan, joka taasen haistelee spurriin kiinnitettyä makneettia. Semmosenaan värkki ei toimi, kun johdot on kytketty kovin epänormaalisti töspeliinsä.
Kääntelin johdot oikeaan järjestykseen ja ainakin jonkinlaista rpm-tietoa tulee radiolle.

Pitää huomenissa pyörittää porakoneessa molempia antureita ja katsoa että tieto on yhteneväinen.
/ Jere Siirilä

savo

Kannatta varmaan kokeilla suojalasit ja kypärä päässä noita renkaita.  :wink:
Nyt kun noita nastoja on vielä noin harvassa niin rasitus on kovempi/nasta.Jos löytyy niin lyö lisää nastoja niin saattaa jonkun aikaa kestääkkin.
Hostilen renkaissa kestää kun tauti nuo nastat kiinni mut onhan ne ihan toista maatakin.

Nyt kun sais sen pirun auton niin pääsis testaa miten vetää nelikko nastojen kanssa(löytyy koko sarja Hostile MX renkaita jotka varustettu 250kpl kuttereita).
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

ynnäsin tosiaan että jos takana ois vähemmän, niin ohjauspito olis parempi sitten edessä.
Mutta tosiaan harvakseltaanhan noita on, sama seo kai ruuvata saman verra.

Enempää kuvioon ei saa, on niin höttösiä nuo muut nappulat.
Rehellisyyden nimissä, on kyllä pelko persiissä että nuo gummit ei tule kestämään.
/ Jere Siirilä

mikako1

Jep samaa minäkin mietin noiden renkaiden pidon suhteen. Kokeilin tänään 4WD FG:ssä Hostilen renkaita jotka oli nastoitettu niin että edessä oli täysi nastoitus ja takana ainoastaan 24 nastaa/rengas. Ohjattavuus oli hyvä ja peffa irtosi mutkaan ilman että auto puskee. Tarkoitukseni on lisätä vielä jonkiverran piikkejä taakse... :roll:
ADAPTERI MIEHET! Suosittelen lukkoliimaa ja reiluhkoa momenttia kun kiristelette autoihinne noita adaptereita. Lukitusruuvit vaihdoin kunnon pultteihin jotka nousee pintaan ja näin sai kunnolla kiristettyä... muuten ei pysynyt kun alla oli rutkasti pitoa :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

jesi

Joo, varmasti vaatii reippaan liiman pysyäkseen.

Hokasin noiden spektrumien kanssa, että RTR-radioista nousee savu minuutin virtojen pidon jälkeen  :huh:
Kaikki asetukset radiossa ok, servo vaan täräjää ja liikkuu huonosti.
Lämpiää johtoa myöten kuumaksi.
(pitää selvitellä asiaa)


Hovitoimittaja jeesas miestä mäessä ja sain nuo 33kg servot, ovat vaan sentin korkeammat.
Ohjausservon kiinnikkeistä katkaisin mattopuukolla ohjurit poikki, niin asettu paikalleen.
Kaasuservo meni hyvin pienin modauksin koloihinsa.





Valelin radioiden rpm-anturan makneetin hetipitiliimalla rattaaseen kiinni ja veistelin anturalle kevymiinistä kiinnikkeen (kuva myöhemmin):





Killerin ledin näpräsin vastariboksin kanteen:





Pykäsin pari trx vastaripoksia päällekkäin, alemmassa killeri summereineen ledeineen ja ylemmässä vastari, alemman kansi ja ylemmän pohja pultattu toisiinsa ja tiivistetty kiimaliimalla:

/ Jere Siirilä

sjos

 :wink:

Onks tuo kierrossätkytin nyt ajantasalla ? eli antaa oikean ja luotettavan tiedon.
Oliko ihan spektrumin omat anturit kaikki mitkä heivasit kiinni ?
son loppu ny.

jesi

Äkkiselteen näyttäs että pitää paikkaansa, mutta tarvii katsoa paremmin tuossa ajan kanssa.

lämpöantura on spektrumin, mut rpm antura, eli tuo makneetilla toimiva on eagletreen tuote.
/ Jere Siirilä

sjos

Mihis läiskäsit lämpöanturin ?

Ei olis kyllä huono idea kans ostella tuo spektrumi.
son loppu ny.