Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

auvo

Lainaus käyttäjältä: Casull - 07.01.10 - klo: 23.31
Mulle tulee tuo, sitten kun norsu tähän taloon tulee:

http://www.smoosmoo.com/wp/autot/nutech-thunderbolt-2-pro-race/

Toivottavasti rahoitus järjestyy jo ensi kesäksi...  :roll:


Toi on kyl siisti. Kuin 1:8 krossaria kattelis mutta kaikki on pykälää tai kahta isompaa. Alumiinii on käytetty on ihan kiitettävästi.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Äpärä

On todella asiallinen tuo monsteri! Kyllä toi koko on vaan se miksi suusta pääsee "vau"

sjos

Ja täält pääsee kuolaamaan hiemaan isompia kuvia ainakin monsusta. ->http://www.vancouverhobbies.com/numemo5thsc4.html

Onhan tuo alumiini hienoa yms, mut en enää siitä kyllä kauheasti välitä.
Yhden auton ns pilanneena ympäriinsä alulla.
Kertautuu se osien hajoaminen vaan kummasti osuessaan johonkin vielä kovempaan.
son loppu ny.

Koiranputki

Lainaus käyttäjältä: Casull - 07.01.10 - klo: 23.31
Mulle tulee tuo, sitten kun norsu tähän taloon tulee:

http://www.smoosmoo.com/wp/autot/nutech-thunderbolt-2-pro-race/

Toivottavasti rahoitus järjestyy jo ensi kesäksi...  :roll:

Ei muuta ku kättäpääle ja käsirahaa  :D

Ei vaan, on kiiltävä alsa kaunista.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

jesi

Tuggy:









Muggy:









Molemmissa tapauksissa alustana on Mega Monster, eli isommat iskarit, eri tornit, leveemmät tukivarret/kepit.
(tapaus "Tuggy" on siis käytännössä sama kuin Fuego 5T, pl kori)

Itse kyllä preferoin tuota Muggyä  :afro:
/ Jere Siirilä

sjos

Kyllä sitä ny käännellään sitä leipäveistä  :angry:

Suurimpaan ahdistukseen röpöstelin kasaan humpin, vanhasta 4600mah nimhistä.
Toinenkin tarttis tehrä.

son loppu ny.

jesi

 :evil:

Mulla on pötkömallinen humppi etujäykärin päällä, e-revon vastariboksi ja virtakytkimenä toimii akun ja vastarin välillä oleva AMP Super Seal liitin.
/ Jere Siirilä

sjos

Heitinkin jo sp:tä kysyäkseni tuota vastari/akkuboksin kokoa et mahtuuko tuallanen akku sinne ?

son loppu ny.

jesi






Tuosta näkee vähän mittaa.


Omaan toteutukseen päädyin siksi, että ei tarvi käyttää a) noita rupisia virtakytkimiä, b) menee millanen akku vaan, c) tuo vakioboksi ei ole vesitiivis (o-rengastetusta boksista olen protokuvat nähnyt kylläkin jo).
/ Jere Siirilä

sjos

#69
Tän juu.

Mittausten mukaan pitäs mahtuva, mut eriasia mahtuuko vastari enää..

Juu, katkaisiat saa lähteä kävelemään.
Meinasin kairata reijän ja johto/liitin ulos ja juurikin AMP:n liitin ois tarkoitus laittaa.

No asiaa täytyy tulkita uusix kun saa AUTON näppylöihin.

Edit:
Lueskelimpas koko topiicin "ajatuksella" läpi? ja pari kyssäriä Pr0 kuskille..

Diffeissä ei oo ku pelkkä vaseliini, onkos jotakin haisua mikä olisi hyvä lähtö öljyn jäykkyydelle, e,k,t.

Ja olit jesi lukinnut keskidiffin, hau ?
son loppu ny.

jesi

Mustin mielestä mekkaaminen on tylsää ja nukahti kesken homman:

(Kuono autossa kiinni)


Hauskintahan on se, että auto ei kipannu em. sammumisen johdosta:


Tarkasti nukahdettu.
/ Jere Siirilä

ToBy1


sjos

Joo'o siellähän ne sääret taas on.. :roll:
son loppu ny.

SamiHi

Lainaus käyttäjältä: sjos - 09.01.10 - klo: 22.33
Joo'o siellähän ne sääret taas on.. :roll:

Taitaa vaan olla kylmemmissä oloissa tällä kertaa, laitas Jesi lämmitystä lisää.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

jesi

Hain lämppärin jo, eiköhän kemut kohta parane  :cool:


Enivei, masentelin taannoin mötöriin tuon outerwearssin suojan allekkin, joka on ns bajalle suunniteltu.
Bajasta kun on tuo taka-kardaani päässy unehtumaan, niin tarvi piti suojaa tehdä ettei kardaani syö reikää kankaaseen/imase rullalle kepin ympärille:



Olikohan tuo 10mm paineilmaputki, vetäsin saksilla halki, muljautin kepin päälle ja nipparilla takajäykkäriin kiinni.

Toimii kuten massikan voiman ulosoton kardaanin suoja konsanaan...
/ Jere Siirilä

savo

Niin kovin mielenkiintoiselta vaikuttaa tämä täällä vielä ainakin toistaiseksi aika tuntematon merkki Nutech.
Kovasti houkuttelisi tilata tuo Mega Monster kun ei hintakaan ole hirveän paha ja kuvat ja koko on todellakin vähintäänkin vakuuttavia. :p

Mietityttää vaan tuo varaosapuoli...
Onko kaikki tuon Suomen kauppiaan varassa vai onko jollakin joku luotettava kauppa ulkomailla joka myy tähän autoon osia?Ei sillä että Suomen kauppiaan hinnat olisi pahoja vaan siltä varalta jos on saatavuus tai jotain muita ongelmia Suomen päässä,ettei tarviis viikko tolkulla odotella jotain osaa.

Vai onko joku muu tunnetumpi merkki/malli josta tämä Nutech Mega Monster on kopioitu?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Nutechracing.fi

#76
Olen toki hieman jäävi kommentoimaan, mutta pannaan nyt silti lusikkaa keittoon:

Viralliset kauppiaat on listattuna:
http://www.nutechracing.com/english/Aboutus.asp?Title=Contact%20Dealer

Tähän mennessä pienet tilaukset ovat tulleet viikossa, mutta nyt tuntuu olevan kaikkialla jotain ongelmaa rahtien kanssa, esim:
http://rc10.fi/index.php?topic=5538.msg400654#msg400654


Autoja en aijo pitää varastossa näillä näkymin yhtäkään kappaletta, koska:
- menetän mahdollisuuden tehdasräätälöintiin (konevaihtoehdot, ilman konetta, ilman radioita, ilman servoja, radio vaihtoehdot, korivaihtoehdot, jne jne)
- jos autoihin tulee jotain pieniä muutoksia, varastossa olevat autot ovat niiltä osin "vanhoja"
- hinta ja rahtikulut minulle aivan sama, ostanko 10 autoa vai yhden auton kerrallaan

Ja ainut plussa:
+ asiakas saisi auton ns heti tilauksestaan.

Noita plussia ja miinuksia kun ynnää, niin ei ole vähäistäkään järkeä pitää autoja hyllyssä tällä menekillä.



Varaosat:
Autoja on maassa vasta muutama, ja olen tehtaan foorumiltakin kysellyt kauppialta että mitä osia on tähän mennessä mennyt, selvää vastausta en vielä ole saanut.
Joten lonkalta otin osia edellisen tilauksen mukaan, kuten tukivarsia, diffisettiä, ohjauksen himmeleitä, jne pientä.

Varaosia aijon pitää hyllyssä, varsinkin noita ns kulutuskamppeita.
Jotka siis lähtee asiakkaalle 0-3pvä viiveellä varastosta.

Ja ne osat joita ei hyllyssä ole, niin ne saadaan normaaleissa olosuhteissa noin viikossa suomeen, toki nopeamminkin mutta kulut pompsahtaa entisestään. Voin toki laskea varaosille uudet hinnat, jotka sisältää 3pvä toimituksen varastooni, mutta....

Ja ensihätään saan myös osia muilta kauppiailta/tukkureilta, ettei välttis jotai tiettyä nippeliä tarvi odotella kiinasta asti, vaan voin ottaa linjan auki eurooppalaiseen tukkuriin/diileriin niin himmelin saa nopeammin.


Kopiointi:
Nutech autot eivät ole kopioitu mistään.

Äkkiselteen, jos pistää vierekkäin "Carson Gas Devil" (lainausmerkeissä siksi, että auto EI ole carsonin valmistama, vain brandätty) auton ja esim Nutech TB2, niin autot näyttää kovin samanlaiselta.

Selitys siihen:
- molemmat autot on suunnitellut sama heppu
- gas diivelin valmistanut tehdas ei noudattanut piirrustuksia aivan 1:1, vaan halusi säästää, niin suunnittelija veti siitä herneen nekkuun.
- kyseinen suunnittelija perusti oman tehtaan, joka tunnetaan nimellä Nutech Industrial Co., Ltd.

- suurin osa TB2 osista menee modaamatta gas deviliin (ja myös toisinpäin), mutta ovat rakenteeltaan ja materiaaleiltaan erit.



edit:
Ehkä huono, mut jeesaava pointti:
Jos joku osa roppaa, mitä ei löydy varastosta, niin voin omasta autostani lähettää kyseisen osan heti ja vielä perässä saapuessaan saman osan uutena, niin sitten on ensiapu ja pysyvä hoito annettuna asiakkaalle?

Hieman purkkaviritys, mutta vähentää hampaiden kiristystä?  :angel:
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

savo

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

Jotta lumessa peuhaus ei keskeydy suotta, pistin e-revon vastariboxin nuudeliin:
/ Jere Siirilä

sjos

Sehän on selvä et uudella kamppeella/bisneksellä, on sitten tehdas, kauppias tahi diileri saattaa yskiä ens alkuun. Ja ehkä hieman pitääkin.

Itse olen huomannut ettei kannata kokonaan nojautua kauppiaaseen, et heti kohta saa aina osan ku vanha särkyy. Vaan itse ainakin yritän eliminoida tätä ottamalla omaan 'varastoon' joitakin osia varalle.

Ja uskon, luotan, vakuutan ja vannon et Jesi kyllä tekee kaikkensa osien yms saatavuudesta.

Itselle en nyt ens hätään ottanut mitään varaosia auton mukaan.
Näkee sitten mitä hajoaa, jos hajoaa.
Ei ainakaan viteoitten ja foorumin mukaan saa minkäänlaista käsitystä mikä olis ns heikkokohta.
Omaa hölmöyttähän saa tietysti kaiken hajalle.

Mitä hinnoitteluun tulee, nin hinnat on kyllä kohdallaan Jesillä.
Olen kyllä kahlannut putiikkeja läpi, eikä ns tule houkutusta tilailla ulkoa, ellei halua maksaa extraa..

-Samu-

son loppu ny.

Habaku

Jees, itekkin tässä katellu tätä merkkiä sillä silmällä. Tähän mennessä omaan silmään kuvien perusteella ei ole kuin yksi asia mikä on häirinnyt.

Nimittäin tuo ilmeisesti keskidiffin rattaan suojaamattomuus. Omissa ajopaikoissa missä voisin tuolla autolla ajaa on joko asfaltti tai sitten soramonttu. Voisin kuvitella, että ei kauaa mene kun toi ratas on entinen.
Savellahan ongelmaa ei varmastikkaan ole.

Kysymys kuuluukin, onko siihen saatavilla mitään suojaa, vai pitääkö viritellä ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

sjos

En ehkä oo oikea heppu vastaamaan, mut ei oo itsellä ollut minkäänlaisia ongelmia ns vastaavanlaisten keskidiffien kanssa.

Ja on tullut kyllä ajeltua jos jonkinmoisessa maastossa, kaikkihan tietysti mahdollista on.

Suojaaminenkin saattaa tuoda enempi haittoja kun hyötyä, etenkin jos ei saada täysin tiivistä.

Luulen ma et nuokin rillat on niin kovaa/sitkoa tavaraa, ettei moksiskaan kivistä yms muusta roinasta.. toivottavasti.
son loppu ny.

jesi

#82
Habaku: olen pääasiassa hiekkamonttua revittänyt ylös alas, materiaalina on ollut koko skaala hiekasta murskeeseen asti ja kaikki siltä väliltä (kiitos kuopan omistajalle hyvästä valikoimasta :), ja naarmun naarmua ei rattaissa näy.

Saati edes viitteitä karieksestä.
Tuo vino hammas on hyvä hylkimään hiekkaa ja kiviä luonnostaan ja on kyllä tukevaa tekoa...


Mutta koska on tämä nopea linja tehtaalle auki, niin vastaus kysymykseesi:
Lainaa
Nutech says (18:36):
we can design a pvc clear cover

Nutech says (18:36):
to protect


Btw, tässäkin taas nähdään hyvin tehtaan heppujen halut kuunnella loppu-asiakasta ja kehittää tuotteita...
(ja kellokin 01 maisemissa tuolla puolella lätäkköä nyt...)

:angel:
/ Jere Siirilä

Habaku

Ok !! Tämähän kuulostaapi hyvältä. Katellaanpa vuotta vähän etiäpäin,
josko ...  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

jesi

Ja sjossin viestiä kommentoiden:

Vaikka teen tätä hommaa leipätyön oheessa, läppäri kulkee pyöräkuormaajan hanskalokerossa isommille hommille ja luurissa on mese ja meili auki koko päivän/yön asiakkaiden ja tehdaskontaktien johdosta.

Että sillai kyllä koitan parhaimpani mukaan pitää johdot käsissäni.
Toki en mahda yhtään mitään, jos rahdit yskii maailmalla tms.


Mutta jatkossa olisi ehkä parempi spekuloida tuola kaupan osiossa, jos halajatte kommentointiani tän tyylisistä asioista.
(jonkin verran hassua spekuloida "siviili-topikissa" firman ja oman tunnuksen kanssa  :grin: , eikä mee puurot ja vellit niin pahasti sekaisin.)
/ Jere Siirilä

SH.

Voi jee,sitten kun luovun tuosta FG:stä niin seuraavana listassa on kyllä tuo TB 2.
Toivottavasti se aika tulisi pian :grin: (rahoja jemmaamassa sukanvarteen emännältä piilossa)
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

sjos

Juu jatketaan ja kommentoidaan putiikin topicissa.
Jahka saadaan henk koht kokemusta, mutku ei oo viäl..  :roll:

Mähä vaan kommentoi ja kehuin itse ukkoa.. :evil:

son loppu ny.

Habaku

Joo, aattelin jos täällä jollain kyseisiä härveleitä on, siksi kysyin täällä.
Mut on varmaan parempi tuolla toisessa osiossa kysellä, näin alkuun.

Niin, mullahan ei noita keskidiffi autoja ole ollu niin ei mitään tietoa kestoista yms... asian kuuluvasta.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

jesi

Ettei ihan offtopikkiin mene, niin sain nyppäiltyä koneen paikoilleen:




Itse käytän lukittua keskidiffiä näin talvella, maksimoi sladin pituuden  :roll:



Jos nyt ei mitään hazardia tule lumien suhteen töissä, aattelin näppäillä tuon RS bajan "dominator" pillin autoon kiinni:


Äkkiselteen näyttäs siltä, että bajan putket istuu kokolailla kun pätkäsee pillin poikki alkupäästä ja lisää väliin kumiletkun, niin ei tarvi iskaritornia rälläköidä...
/ Jere Siirilä

Mauno gasdevil

Onko tuossa monsterissa nuo renkaat pehmeää kumia? Meillä tossa gasdevilissä on todella pehmeät. Eturenkaat menee lujassa vauhdissa tosi kapeaksi. Tai emmä tiiä meneekö se lujaa. Kyllähän se tollanen nutech pitää laittaa tännekkin mut ei monsteri.
Kyosho Inferno VE/Tamiya Volkswagen Beetle/Spektrum DX3S