Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

jesi

Alua ovatten.


Liekkö ovat tehtaalla halunneet saada fiilattua auton retail hinnan haluamaansa kohtaan, niin karsintalistalle joutuivat diffin kuoret ja putki.

Taikka sitten halusivat jättää edes pari optiota kauppiaalle myytäväksi  :roll:
/ Jere Siirilä

maironi

mitä nää nutekit maksaa...
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

jesi

#362
Rahalla niitä suap.

Ja jos avaat silmät ja/tai käytät hakua, niin tiedät mistä saa ja paljon maksaa...
/ Jere Siirilä

AssoRacing

Tänään tuli askarreltua eteen kapeampia kumeja..


Pikkasen liikaa leveyttä.


Sakset käyttöön ja noin 20mm pois välistä.


Heti piti liimaa..



Valmista.

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

Funk

Ai noinkin voi tehdä!  :shocked: Mites tuollaisessa liimaus pitää? Voiko noin sovitella 1/10 4wd buggyynkin eteen jännempää kumia? Vai onko ne sen verran ohuempaa matskua, ettei liimaus pitäis? Jännä kyllä...
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: Funk - 09.04.10 - klo: 19.54
Voiko noin sovitella 1/10 4wd buggyynkin eteen jännempää kumia? Vai onko ne sen verran ohuempaa matskua, ettei liimaus pitäis? Jännä kyllä...

Voi ja kestää.
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: Funk - 09.04.10 - klo: 19.54
Ai noinkin voi tehdä!  :shocked: Mites tuollaisessa liimaus pitää? Voiko noin sovitella 1/10 4wd buggyynkin eteen jännempää kumia? Vai onko ne sen verran ohuempaa matskua, ettei liimaus pitäis? Jännä kyllä...


Eikö siihen 1/10 4wd vehkeeseen voisi ostaa 2wd:n kapeampia renkaita vaikka suoraan kuin alkaa tekemään?
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

JariV

Millä ihmeen liimalla tollanen voi kestää?
Just joo.

jesi

Mitä ite olen rengasliimoilla (siis ihan pikaliimapohjaisilla) liimaillut, niin jos kumi kumia vaste laittaa, niin ei lähde ehjänä enään irti.

Sulautuvat käytännössä yhdeksi.

Toki pieniä muuttujia voi tulla käytetystä liimasta sekä itse kumin materiaaleista, mutta omat kokemukset on nämä.


Tämäkin kokemus tosin oli vahinko, hieman reippaalla kädellä liimailin gummeja wanteelle kiinni, pinosin renkaat päällekkäin pöydälle heti liimauksen jälkeen, niin yhdessähän ne sitte oli kohta.

Ei saanu ehjänä irti toisistaan.
Ja siinä kohtaa ei riittäny hermo alkaa keittelemään uusiks ja pikaliiman karkoitin oli loppu.

:angry:
/ Jere Siirilä

AssoRacing


Hyvin toimii renkaat. (ja kesti myös)



www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

Sammy__80__

kyssäri:

Kannattaakos nelikossa olla takarattaat leveämmän kuin etupyörät? Kysympäs vaan kun on tullu ajettua 1/1 nelikkoa jka omaa melkeen 400 kaakkia ja siinäkin oli samanlaiset  gummint joka kulmassa ja säädettävä diffi. Tuskin vaatii noita leveitä taka kumeja. En usko

sjos

Mut son bornomman näköne.  :mrgreen: toimivuudest viis..
son loppu ny.

JariV

Kattelin jesi sun kaupan sivuja ja TB II PRO on siellä ainakin muovisilla diffikuorilla. Toi on kyllä Pro-autossa vakava puute ainakin mun mielestä.
Just joo.

Nutechracing.fi

Lainaus käyttäjältä: JariV - 12.04.10 - klo: 14.40
Kattelin jesi sun kaupan sivuja ja TB II PRO on siellä ainakin muovisilla diffikuorilla. Toi on kyllä Pro-autossa vakava puute ainakin mun mielestä.


Voin halukkaille tilata pro-autoa tehtaalta alumiinisilla diffikuorilla, karkeesti 200-240eur tulee tosin extraa.
Pistän kaupan päälle alumiiniset balljointit, niin ei niin kirvele mieltä  :grin:
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

sjos

Veistelimpäs tuon omankin kaaran taas läjään.

Ei nyt paha rasti ollut, uusi servo jälleen (ylläri pylläri), toinen tankin letkun läpivienti sekä uus tankin korkki.

Laitoin samalla full forcen putket tankkiin, ettei soppa lopu kesen..

Servoksi tuli kokeiluun, BlueBird http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8740

Testasinkin kiesiä pikkasen tuas pihalla, tosin oli vaan pieni loru tankissa benziiniä, ettei isoa rinkiä ajeltu.
Mut, piha menee kyllä aikas rikki tualla härveleillä, etenkin kun on knobbyt ja niis viel kutterit kiinni.
Eikä tua härveli pysy hyppysis mitenkään, tosin yksi tekiä oli tietysti, kun oli vastarin akku suht vähis virrois.

Tuntuu kuitenkin olevan ruutia enempikin tuassa koneessa.
Ei millään saa pitoja kovallakaan hiekalla, vaan repii senkin mahottomille urille.
Nurmikolla kyllä löytyi jo aivan jumalatoin pito, mut ei viitti kauheasti ajella.
Kun ei ole kiva kahtella kesällä mustaa pihaa.. :roll:
son loppu ny.

Nutechracing.fi

Lainaus käyttäjältä: SmooSmoo - 12.04.10 - klo: 16.18
Lainaus käyttäjältä: JariV - 12.04.10 - klo: 14.40
Kattelin jesi sun kaupan sivuja ja TB II PRO on siellä ainakin muovisilla diffikuorilla. Toi on kyllä Pro-autossa vakava puute ainakin mun mielestä.


Voin halukkaille tilata pro-autoa tehtaalta alumiinisilla diffikuorilla, karkeesti 200-240eur tulee tosin extraa.
Pistän kaupan päälle alumiiniset balljointit, niin ei niin kirvele mieltä  :grin:


Välitin mielipiteesi tehtaalle asiasta, tekivät tarjouksen:
Pro auton ostajalle kevymiiniset diffikotelot molempiin päihin, yhteensä 150eur.
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

JariV

Erittäin asiallista suhtautumista Nutechilla ! Eipä osaa muuta tuohon sanoa.

Missä vaiheessa nähdään etupään kickupilla varustettu pohjalevy ja krossiin kunnollinen geometria? Entä ensiökulmavaihteen poisto?
Just joo.

jesi

 :angel:

Pistäs jotai tarkempaa selitystä, niin paan etiäpäin asiaa.

Ite en heti näin selvinpäin keksi miten kulmavaihteesta pääsee nätisti eroon?
/ Jere Siirilä

pkr

Millähän meinasit saada ekan kulmavaihteen pois?
Ei taida onnistua muuten kuin kääntämällä kone pitkittäin, tai käyttämällä hihnaa kardaanin sijasta.
1/5 Losi x3. FG mini. 1/4 rallicross volvo pv544. 1/4 rallicross escort MKII. FG sportsline x2. marder

maironi

tuoko kukaan autojaan messuille?
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

jesi

Minä en ainakaan, turhaa ja kallista.
/ Jere Siirilä

JariV

#381
Koneen kääntäminen pitkittäin on se mitä tarvitaan. Mutta siitä seuraa kyllä samalla se että koko auto on suunniteltava uusiksi koska koneen pyörimissuunta muodostaa ongelman. Toki kakstahtaria voi pyörittää toiseenkin suuntaan mutta sittn pitäis tehdä sytkä, startti, ja kytkin uusiks tai muokata vanhoja.

Toinen vaihtoehto olis käyttää väliakselia ja yhtä lisäensiöratasta mutta kun justiinsa tollasista viritelmistä pitäs päästä eroon oikeaoppisella osien suunnittelemisella.
Just joo.

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: maironi - 15.04.10 - klo: 22.44
tuoko kukaan autojaan messuille?
Niille messuille ei tuoda mitätahansa autoja... Pääasiassa niitä hienoimpia ja laitetuimpia autoja millä on ajettu hädintuskin metriäkään. Etkä hyödy autosi tuomisesta messuille koska esille laittaminen vaatii etukäteen sovittuja paikanvaraus järjestelyjä messujen järjestäjien kanssa.
- Tapsa

sjos

Mää voin auton konttiin ottaa mukaan. :evil:
Ja kiinnostuneet voi 10€ kertamaksulla tulla nuuskimaan.. :grin:

Saa aika monta autoa myyä, ennenku saa rahat takaisin messujen tuomasta lovesta lompakkoon.
son loppu ny.

sjos

Tulipas pyärähdettyy benza rossikisoissa, tosin katsojan yms roolissa.

Oli kyllä omakin nuutekki mukana ja pitihan se näyttää mistä kana pissii...  :evil:
No, pissihän se:
Vaan oli servo jälleen mikä pissi, mut nyt män ulostulo poikki. :angry:

Tiiä häntä, oliko syy vai seuraus komeilla kärrynpyörillä asiaan.. :evil: on kyl tuossa koneessa suarituskyky kohillaan.



No, hauskaa oli kuitenkin. (kiitos Nutech Team.. :roll:) + muut.
Vaikka vilu meinas olla.
son loppu ny.

Koiranputki

Kuin siis sitte oikee kävi? Nutekille?
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

sjos

Lainaus käyttäjältä: Koiranputki - 17.04.10 - klo: 19.03
Kuin siis sitte oikee kävi? Nutekille?

No, eihän nutechille kuinkaan käynnyt tuossa piruetissa, tietysti.

Ja jos kisaa tarkoitat, nin hyvinhän siellä kävi, mut jatkakoon asianomaiset lopputuloksista..
son loppu ny.

Niko

Lainaus käyttäjältä: sjos - 17.04.10 - klo: 18.43
Tulipas pyärähdettyy benza rossikisoissa, tosin katsojan yms roolissa.

Oli kyllä omakin nuutekki mukana ja pitihan se näyttää mistä kana pissii...  :evil:
No, pissihän se:
Vaan oli servo jälleen mikä pissi, mut nyt män ulostulo poikki. :angry:

Tiiä häntä, oliko syy vai seuraus komeilla kärrynpyörillä asiaan.. :evil: on kyl tuossa koneessa suarituskyky kohillaan.



No, hauskaa oli kuitenkin. (kiitos Nutech Team.. :roll:) + muut.
Vaikka vilu meinas olla.

Laitappas pidempi ruuvi, niin kestää paremmin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

sjos

Lainaus käyttäjältä: Niko - 18.04.10 - klo: 15.24
Laitappas pidempi ruuvi, niin kestää paremmin.

Niihänne muutkin broot sano, mutku tuli tollakin pituudella peräseinä vastaan.

Tuosta "leikkauskohdasta" reijän pohjaan on 3-4mm ja ruuvi tuli boorista sen verta ulos.
son loppu ny.

JariV

Ohjausservon geometria vs. ajokuorma on suunniteltu väärin. Tilanteen vääränlaisena mutta toimivana ratkaisuna käy hitaammin kääntyvä vääntöservo jossa pakko olla paksu akseli ja karkeat sekä korkeat spoorit.

Tosin kuvassa näkyy kääntövarressa sivupulttikiristys; jos sen kiristää liian tiukalle niin aiheuttaa servon akselissa soikeaksi puristumista ja siten materiaalimuutosrajapinnan. Murtumakohta näyttäisi olevan juuri siinä kohtaa.
Just joo.