Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

sjos

Ei muutakun öljytilausta sisään..

Mitäs assolla oli diffeissä sisällä?
son loppu ny.

AssoRacing

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

sjos

Lainaus käyttäjältä: AssoRacing - 01.07.10 - klo: 21.04
30k 20k 5k

Kiitos.

Nyt on öljyä tilattu + muuta hömppää..
son loppu ny.

jesi

/ Jere Siirilä

SH.

Lainaus käyttäjältä: AssoRacing - 01.07.10 - klo: 20.45
Lainaus käyttäjältä: jesi - 01.07.10 - klo: 20.00
Torgerilla on softit jouset, olikohan edessä 2000 ja takana 1500 mössöt.
Mutta vielä setupin hieronta kesken.

Itsellänikin oli edessä 2000 ja takana 1500 ölkät..

Just joo ite tungin taakse 800 ja aattelin et tulisko liian jäykkä...
No onneksi otin vakiomömmöillä olevan verrokiks,joten lykkäsin sitte 10K sekaan jäykistämään..
Eipäs tässä oo nytten kerinny ajelemaan,kun viimeks korkkas kattokerhon kautta servovarresta boorit,eikä oo jaksanu kaluta kaapista sopivaa.

...Onkos tuossa kupin juuressa O-rengas vai mikä?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

hekekorte

#665
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

/ Jere Siirilä

sjos

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 02.07.10 - klo: 10.20
Minkä suttasin, sen suttasin...

Aka banaana.. :tongue:

Tulipas tehtyä hieman iskari/jousi jumppaa.
Laitoin nuo löllömmät jouset, 2,5mm lanka, alkuperäinen 3mm lanka.

Mut tuo alumiini möhkäle painaa sen verta enempi, et oli auto sananmukaisesti tontissa niillä.
Ei muutakun alkuperäiset takaisin.

Vaihtelin taakse samalla CVD:t, tiedä sitten onko mitn iloa niistä.
Ei tietysti pääse ainakaan kepit hukkumaan, jos jumittaa ulostulot.
Tosin on väännelty pyöränkulmia sen verran ettei muutenkaan tippuisi.



Hieman töissapäivän ajelustakin tullut damagea.  :angry:
C-hupi ottanut osumaa.

son loppu ny.

hekekorte

#668
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

sjos

Minä mitään myy, mää ostan vaa.. noo kahtellaan..

Kyllä sen viri putken kanssa voi sisäänajon suorittaa, niin itsekkin tein ja aina oikein teen.. :angel:

Konehan on rikkaalla, ei se sen enempää kuumene o putki kuka tahansa.
Ja eihän sitä rääkätä sisäänajossa, vissii.. aajetaan vaa täysii..  :mrgreen:

son loppu ny.

jesi

Assoracing sano heti viisaudessaan ku protokuvia näytin uudesta keulasta, että ei tuu kestämään, ko on niin "kevennetty"  :huh:

Enivei, kun Chris palautuu Taiwanista (kotikulmilta) takaisin Kiinaan tehtaille, otan asian puheeksi!
/ Jere Siirilä

sjos

Hieman turhan helposti on hubi menny.

Itse asiassa en tiedä missä kohtiin on mennyt.
Pari hyppyä otin tuos pihalla ja kerran otti ja heitti selälleen.
Meni vielä niinpäin ettei tuon puolen hubi ois pitäny ottaa osumaa.

Mutta kahtotaan kuunnellaan mitä Chrissi sanoo..

Täytyy vielä piiskata ja kurmoottaa autoo kuin kestää tuo hubi, onko kisoihin vaihettava muavia tilalle.
son loppu ny.

sjos

Tuli ostettua muutama lelu lisää.. :huh:



son loppu ny.

koivistonkylä

#673
Ei helvekko! Kaikkee sitä näkee kun vanhaks elää :roll:

e: Ja niin joo, noi varmistimethan on tietenkin pakko olla, ettei jää ballit väliin jos tunkki pettää ....
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

nnikkem

Onko noista muka oikeasti jotan hyötyö?  :huh:
Vai onko vain rekvisiittää :D
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

sjos

Lainaus käyttäjältä: thorak - 08.07.10 - klo: 11.04
Onko noista muka oikeasti jotan hyötyö?  :huh:
Vai onko vain rekvisiittää :D

Mitäs hyötyä noistanyt olisi??, muutakun kauppias hykertelee käsiään, et saa krääsää kaupaksi..
son loppu ny.

ToBy1

Lainaus käyttäjältä: sjos - 07.07.10 - klo: 13.32
Tuli ostettua muutama lelu lisää.. :huh:

Laitahan vertauskuva vaikka pariston kanssa niin nähdään minkä kokosia nuo on :azn:
Paljonko makso?

sjos

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 08.07.10 - klo: 20.46
Laitahan vertauskuva vaikka pariston kanssa niin nähdään minkä kokosia nuo on :azn:
Paljonko makso?

Onhan tuossa auto mittakaavana.

Hintaa oli liikaa, 69,70€ kaikki.



http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showrub,12069,e,1278688203-12069,werkzeuge.werk6,,,,.htm
son loppu ny.

hekekorte

#678
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

koivistonkylä

Hyvin sopiikin,tuo kori. Menikö ihan heittämällä? Ja kerroppas nyt Hekekorte niitä kokemuksia nutekista/ miltä bensiini vehje tuntuu? Itse kyllä jossain vaihees hommaan, aikataulu vielä avoin,ehkä tänä, ehkä ens vuonna.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

sjos

Tua kuva on kyl tuolta ison vetten takaa.

Mut ei kai siinä ole kuin uudet reijät veistellä, jos on jo reijitetty tehtaalta tullessaan.

Sen verran auton toimivuudesta laadusta yms, voin sanoa, et kaikki mun kokemukset tähän ketjuun oon laittanu: niin hyvät kuin huonot asiat sekä hajoamiset.
Hajoamisia itse auton osalta ei hirveästi ole, oheislaitteissa kylläkin.

Voin suositella varauksetta.
son loppu ny.

jesi

http://rc10.fi/index.php?topic=46374.msg453839#msg453839  :angel:


Ja koivistonkylälle terkkuja osuuskunnan suunnalta :)
/ Jere Siirilä

koivistonkylä

#682
Olen seurannut tiiviisti tätä ketjua, ja en epäile auton kestävyyttä/laatua. Rehellisiä käyttökokemuksia kaipaan. Mutta kyllähän tuo ainakin kertoo paljon kun sie Samu ostit toisen nutekin hetipikimmiten perään.

e: Onneksi olkoon voitosta  :azn:
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

sjos

Lainaus käyttäjältä: koivistonkylä - 10.07.10 - klo: 20.01
Mutta kyllähän tuo ainakin kertoo paljon kun sie Samu ostit toisen nutekin hetipikimmiten perään.

Ei se kerro kuin mielen vikaisuudesta.. :evil:
Ei ku on noi osat niiiin kallita ostaa.. :tongue:

Ei vaan, oikeesti omasta mielestä on hieno auto/ostos.
Onhan se tietysti tosiasia, et suht uus tulokas tässä kokoluokassa.

Et on vielä pitkä matkas edessä, tällä merkillä.
Tähän asti on kyllä kehitys osien yms osalta ollut todella hyvää/asiakkaat huomioiden.

Ja mitä sivusta seuranneena, ehdottomasti kestävin automerkki, en sano et muut on huonompia, mut tää on parempi kuitenkin..

Mikä myös on hyvää ja mielenkiintoista, saa olla (joutuu) tehtaan kanssa myös suoraan tekemisissä, ja sitäkautta hieman voi vaikuttaa asioihin.

+ takuu pelaa.

son loppu ny.

hekekorte

#684
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Wolfman500

Ite hommasin vaihtelun vuoksi Jesiltä Sand Storm Extreme kopan, onpahan vaan aika hulppeen näkönen vehje nyt kun alustaa saa uusilla kierrejutskilla pudotettua tonttiin. Koneeseen tuli laitettua Reedi, se alimmainen Alumiinipala joka pyttyyn tulee kiinni ei sopinut suoraan, oli tohon kinuski 35cc koneeseen erilainen pulttijako, no minä en viittiny pilata sitä alkuperästä lätyskää vaan jyystelin alumiinilatasta uuden. Kaasariksi tuli Walbron ryypytön kisamalli. Samalla vinguttelin Jettiporosta laippaa sopivammaksi pakoaukkoon kun olis jääny pikkupykälää muuten. Hommasin myös parit nopeammat servot ohjaukseen ja pienemmän tankin jottei näppityöt pääse loppumaan, eli ohjauksesta pitäs tulla sekä nopeampi että jaksaa vääntää pyöriä paremmin pehmeessä ajaessa. Vaan alkas jo pikkuhiljaa poltella päästä vähän ajelemaankin... työt edelleen jarruttaa harrastustani mutta eiköhän tuo ole ens vkl ajossa...
Vois koittaa kohtapuoliin laitella vähä kuviakin tänne ettei pelkäks kirjoitteluksi mene...

   -JUHA-
Nutech MegaMonster 35cc Jet Pro Reed yms... Ja joku ihme asso

eikka

Nutecin ohjaus mekaniikkaa on mun makuun jotenkin pikkasen lelun oloinen, siitä puuttuu tietynlainen jämäkkyys. Kyllähän se tietysti toimii eikä ajossa mitään huomaa vaikka lonksuu ja joustaa joka suuntaan kun pyöriä kääntää. Lonkusuminen ja joustaminen voimistuu jo hyvinkin pienillä ohjauskulmilla. Olen tuota tuntkinut ja mielestäni tuossa on liian pitkät vetarit edessä. Kun pyörät on suorassa niin vetareissa ei ole yhtään liikkumavaraa ja diffin jousikuormitteiset ulostulot on jo lähes pohjassa. Kun pyöriä lähetään kääntämään niin vetari haluaa lisää "tilaa"  ja supeaa työntämään diffin ulostuloa syvemmälle, mutta kun se on jo neutraali tilassaan lähes pohjassa niin, varat loppuu heti ja "murrokset" rupee kanittaa. Tuossa pitäisi olla 10mm lyhkäsemmät vetarit ja löysät otettaisiin pois laittamalla ulompaan vetarin päähän auton mukana tuleva jousi, joka ottaa löysät pois, mutta antaaa kuitenkin kääntymävaraa.

Nutechracing.fi

#687
Lelumaisuuteen en ota kantaa (eka tämän tapainen palaute), mutta vetareiden pituuteen kylläkin.
Pari sivua taaksepäin sitten oli juttua siitä kun oli eksynyt liian lyhkäsiä tukivarsia kentälle...

Tämä ilmenee Tuntumana että vetarit on liian pitkät.



Ja toki, jos kampperia säätää mahdottomasti sisään, niin kyllä vetarit alkaa kinnaamaan aikaisemmin mitä loput autosta.
Koska siinä on säätövaraa saada likimain pyörät vaakatasoon.
Joten montako astetta renkaat on, tai paljonko yläpuolen vantti on pitkä?


Se että a) onko semmonen kampperimäärä tarkoituksen mukaista, b) pitäisikö rajoittaa säädettävissä olevan kampperin määrää ettei tule väärinkäsityksiä.



Ja kun on isot liikevarat joustossa, niin ihan mahdottomia kulmia ei koiranluuvetareilta voi pyytää, ei ne jouset ihmeitä tee (käyttääkö niitä kuppien apujousia edes kukaan?)
Joko kuppi alkaa syömään kepin vartta ihan mahdottomasti, tai / ja keppi poistuu kuppien välistä läheiselle kiertoradalle.

Henkilökohtaisesti minua tässä yhteydessä lohduttaa se, että tämä ongelma on ns kaikkien merkkien ongelma, missä tekninen toteutus on sama.


Ainut joka tämän asian ratkasee, eli miten saadaan a) iso liikerata joustoon, b) estetään keppien lentely, se on:


Eli traxxasin teleskooppikepit, mutt ne tuo tullessaan tuon kuvassa näkyvän ongelman, eli vääntymisen.
Okei, tottakai tässä kokoluokassa pitäisi olla terästä etc, mutta siinä päästään taas metalli-metalli liitoksen yhteydessä siihen että sinne väliin kun sattuu vähän kakkia, niin teleskoopista tuleeki jäykkä keppi.


Enivei, olen jo kuukausia sitten Ehdottanut tehtaalle ideaa, pitää kysellä että meneekö läpi.
Toki vaatii isot muutokset, lähinnä diffien ulostuloihin ja napoihin, että siinä valossa voi olla pitkä rosessi.
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

eikka

Pyöränkulmia ei ole paljoa mihinkään suuntaan, Pitäisi olla vielä säätövaraa joka suuntaan. Ylävantti on 41mm ja tukivarren pituus on 141mm mitattuna tyven akselista c-hubin alapään akseliin. Kuuluuks nuo pidemmät alatukivarret olla edessä vai takana?

jesi

Edessä ja takana on muuten saman tyyliset tukivarret, mut hubin kohta on erillainen, modaamalla menee.
Mutta jos on käynyt kokoonpanossa erhe ja jostain nurkasta on löytynyt väärät tukivarret eteen, niin reklamoin tehtaalle ja lähetän sulle pidemmät heti, takuina.
/ Jere Siirilä