Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

matti1983

Lainaus käyttäjältä: BeAsT - 22.07.12 - klo: 19.45
Hyvät lämmöt taitaa olla vielä rikkaallakin kun noi pienet lämmöt on  :smiley:

on varmasti rikkaalla ja niinhän sen pitää sisäänajossa olla  :smiley:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

matti1983

Oletteko käyttäneet Team ZMCen osia? minkäs laatuista tavaraa ovat?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

BadLuck13

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.08.12 - klo: 06.49
Oletteko käyttäneet Team ZMCen osia? minkäs laatuista tavaraa ovat?

Nämä Team ZMC cvd http://www.freeprawnracing.co.uk/to001-team-zmc-destroyer-mm-cvds-to001.html
taitavat olla ainoat osat, mikä on parempi kuin nutechilla. Mitäs varaosia meinasit katsella? Kannattaa ensin kysyä Hannolta nutechin osia. Itse en ainakaan omien zmc ja kaverin nutech alumiini moottoripukkien kytkinkellon pidikkeen jne kanssa huomannut eroa. Noi nutechin osat taisi olla loppujelopuksi paremman hintaisetkin kun niitä kaverin kanssa Hannolta haettiin.

matti1983

Lainaus käyttäjältä: BadLuck13 - 01.08.12 - klo: 16.10
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.08.12 - klo: 06.49
Oletteko käyttäneet Team ZMCen osia? minkäs laatuista tavaraa ovat?

Nämä Team ZMC cvd http://www.freeprawnracing.co.uk/to001-team-zmc-destroyer-mm-cvds-to001.html
taitavat olla ainoat osat, mikä on parempi kuin nutechilla. Mitäs varaosia meinasit katsella? Kannattaa ensin kysyä Hannolta nutechin osia. Itse en ainakaan omien zmc ja kaverin nutech alumiini moottoripukkien kytkinkellon pidikkeen jne kanssa huomannut eroa. Noi nutechin osat taisi olla loppujelopuksi paremman hintaisetkin kun niitä kaverin kanssa Hannolta haettiin.

En ole hankkimassa mitään ajattelin vain kun selailin noita freeprawnin sivuja. Onkos tuo ftx joku nutechin sisar yhtiöä kun osat näyttää samanlaisita??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jesi

Se on vaan tukun omiin nimiin ja väreihin tehty nutech.
Iso asiakas saa tuotteensa vaikka pinkkinä ja sutii.com merkkisenä.
/ Jere Siirilä

matti1983

Lainaus käyttäjältä: jesi - 01.08.12 - klo: 17.26
Se on vaan tukun omiin nimiin ja väreihin tehty nutech.
Iso asiakas saa tuotteensa vaikka pinkkinä ja sutii.com merkkisenä.

Asia vilpitön eli ovat siis samoja osia??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jesi

Näin ainakin sillon kun mä pyöritin tätä soppaa.

Ja sillon niillä oli vain krossari.

En oo sittemmin joutanut asiaa nuuskimaan.
/ Jere Siirilä

diezel

Olisikohan kenelläkään kuvaa miten kallistuksenvakaajat tulisi asentaa nutechiin?

diezel

Tuli viriteltyä vetokäynnistimelle DIY suoja, sen verta raakasti lensi kivet etupyörästä tuohon.


Ja saa sen ison sävöxin servon tosiaan mahtumaan paikoilleen. Vakiopalikoilla, pientä askartelua vaati.


Vielä pitäis jonkinlainen suoja kehitellä tukivarteen ettei enempää mene särki.

matti1983

Tuossa vähän räpläsin autoa niin enkös saanut yhden ratassuojan korvakkeen rikki. Laitoin suojan kahdella pultilla kiinni niin tietenkin spurri hankaa nyt kiinni siihen suojaan. Kysymys kuuluu, uskaltaako tuon suojan jättää pois kokonaan? vai tuhoutuuko rattaat välittömästi jos ajelee ilman suojaa??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jesi

Mäe oo saanu rattaita rikki vaikka ilman suojaa ajanut..
/ Jere Siirilä

manez

#911
Moi,

Ei sitä suojaa välttämättä tarvii kun metallirattailla ajelet. Tuottaa vaan lämpöä.
Jos haluaa pitää suojaa paikallaan niin se kannattaa joka tapaukessa reijittää reikäjuustoksi.
Pysyy pannu viileämpänä kun ilma kiertää.

diezel

No nyt meni 30,5cc rovansportti beetlestä rikki, tilalle pitäisi nyt sitten jokin moottori hommata.

Ehdokkaita tähän mennessä olisi:
1. Zenoah G270RC
2. Fuelie (cy) 30,5cc 4-bolt
3. joku muu, mikä?

Fuelien 30,5cc kone olisi 70€ halvempi kuin aito Zenoah.

Raha ratkasee ja saha katkasee joten 300€ on maksimi.

Omasta takaa löytyy jo WT-990 kaasari ja JetPron putki.

Ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Racinwhitbaja

MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

diezel

Lainaus käyttäjältä: Racinwhitbaja - 22.08.12 - klo: 22.40
Tollanen alakerta http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8587/.f
ja tosta yläkerta toimii todella mainiosti http://www.oneillbrothers.com/rc-car/top-ends-upgrade-kits/ps-30-5cc-4-bolt-upgrade.html
"itellä vastaava itse viel hieman avartanu"!

Toihan on hyvä ehdotus.  :cheesy:
Hintakin näyttäisi asettuvan n.240€ posteineen (ilman tulleja).

Racinwhitbaja

MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

manez

Soita Nutechracing kauppiaalle niin saat sitä kautta kunnon koneen suoraan hyllystä.
Zenoahia löytyy suoraan hyllystä.  :wink:

diezel

Lainaus käyttäjältä: manez - 23.08.12 - klo: 00.20
Soita Nutechracing kauppiaalle niin saat sitä kautta kunnon koneen suoraan hyllystä.
Zenoahia löytyy suoraan hyllystä.  :wink:

Hannon kautta tuo Zenoahin vakio kone olisikin, mutta tarkoituksena on kartoitttaa myös muitakin vaihtoehtoja.  :wink:

BadLuck13

Taio tohon 300 eur maksimi vähän lisää euroja ja osta Hannolta Modellsportin kone.... Ainakin kisoissa se näytti kulkevan hienosti  :azn:

kalu metalliin

Jos ostaa sen "vähän" 6,3HP tehokkaamman motin Hannolta niin silloin pitää olla kaikki kolme diffia vaihdettuna metallisiin ja siitäkin tulee äkkiseltään noin satasen verran kuluja :) Mutta silloin kyllä Beetle pitäisi poistua :) Harrastukset maksaa aina :)

matti1983

Nyt rupeaa olemaan sisään ajot ajettu ja kiinnostaisi tietää että kuinkas noita seoksia nyt kannattaisí ruveta laihentelemaan? kuinka laihaksi uskaltaa laittaa? meneekö tuo koneen säätäminen samalla lailla kun nitro laitteissa?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

juhamatti

Riippuu myös keleistä..
Itellä seokset normaalisti H noin 1,25 ja L 1,1-1.
Ja huomaat sen jos liian laihalle laitat, ei kone toimi enää kunnolla..

JariV

Totas totas,

2-tahti motti säädetään aina yksilöllisenä. Kaikki riippu kaikesta. Keli, ilmanputsari, sytkäennakko, puristussuhde, pakoputki, kaasari, jne.

Ensiks perussäädöt että se lähtee käyntiin ja sitten lähdetään hakemaan yläneula paikoilleen. Kaasu pohjaan ja niin kauan laihennetaan kun kierrokset nousee. Kun kierrokset alkavat laskemaan niin sitten otetaan takas rikkaamman suunnalle siihen kohtaan missä lähtee taas kiekat laskemaan. Merkataan kummatkin neulan asennot ja laitetaan neula merkkien keskelle plus aavistus rikkaan puolelle.

Alaneula säädetään niin että tyhjäkäynti on tarpeeksi matala ja reagointi kaasuun mahdollisimman nopea ilmaan mooausta tai röpötystä.

Tässä kohtaa neulat on säädetty erillisinä joten lopullinen viimeistelysäätö tehdään sitten vaihtoalueen suhteen. Jos alue vaihdossa käy rikkaalla (yleisin tapaus) niin tällöin kuunnellaan ajamalla että röpöttääkö se hetken ennen vai jälkeen vaihdon ja sen mukaan kompensoidaan vastaavaa neulaa. Tällöin ääripää samasta neulasta huononee hieman mutta näillä kaasareilla toi seos on aina kompromissi.
Just joo.

Lehtibakka

Mitäs virityksiä olette laitelleet nutekin iskareiden suojaksi? Bajan pussukat on liian pienet.

Mulla on nuo nuudelin omat pussukat, mutta jokin parempi vaihtoehto varmaankin on olemassa?

matti1983

#924
Lainaus käyttäjältä: JariV - 17.09.12 - klo: 10.52
Totas totas,

2-tahti motti säädetään aina yksilöllisenä. Kaikki riippu kaikesta. Keli, ilmanputsari, sytkäennakko, puristussuhde, pakoputki, kaasari, jne.

Ensiks perussäädöt että se lähtee käyntiin ja sitten lähdetään hakemaan yläneula paikoilleen. Kaasu pohjaan ja niin kauan laihennetaan kun kierrokset nousee. Kun kierrokset alkavat laskemaan niin sitten otetaan takas rikkaamman suunnalle siihen kohtaan missä lähtee taas kiekat laskemaan. Merkataan kummatkin neulan asennot ja laitetaan neula merkkien keskelle plus aavistus rikkaan puolelle.

Alaneula säädetään niin että tyhjäkäynti on tarpeeksi matala ja reagointi kaasuun mahdollisimman nopea ilmaan mooausta tai röpötystä.

Tässä kohtaa neulat on säädetty erillisinä joten lopullinen viimeistelysäätö tehdään sitten vaihtoalueen suhteen. Jos alue vaihdossa käy rikkaalla (yleisin tapaus) niin tällöin kuunnellaan ajamalla että röpöttääkö se hetken ennen vai jälkeen vaihdon ja sen mukaan kompensoidaan vastaavaa neulaa. Tällöin ääripää samasta neulasta huononee hieman mutta näillä kaasareilla toi seos on aina kompromissi.

Siis kaasu pidetään pohjassa koko yläneulan säätämisen ajan?? :shocked: Olisiko joku pääkaupunkiseudulla asusteleva konevelho valmis säätelemään tuota konettani? Olisi kiva nähdä kuinka tuo säätö tehdään kun tuo sattuu olemaan ensimmäinen bensamörköni.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Lehtibakka

Tuommoisesta pitäis sit jotain saada aikaiseksi.

Katsotaan saisko vaikka jäärataa näin alkuun kokeiltua kisan tahi kaksi?











alaa

Hyvältä näyttää. Mikäs malli tuo tarkemmin on? Eniten kiinnostaisi mistä saan tuollaisen tankin?

manez

Tuo on Nuudeli TB3 malli.

alaa

Kiitoksia. Kehtaisitko ottaa mittoja tuosta tankista. Meinasin omasta TB2:sta siirtää moottoria eteenpäin ja suurin ongelma tulee tankin kanssa. Menee kyllä talven hommiksi mutta suunnitellahan voi.

Lehtibakka

Tankin pituus 165, leveys 100 ja korkeus 70.

Tuohon moottorin siirtoon eteenpäin saattais auttaa MCD:n tankki, kun muistaakseni se oli ulkomitoiltaan pienempi. Tais jopa olla niin jotta MCD:n evo 3 mallissa oli ulkomitoiltaan pienin tankki, mutta tää nyt on tämmöstä mutu tietoa.

Paremmin tietävät kertokoot lisää, koska täysin varma en yllämainitusta kommentista ole!!