Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

jekku

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 03.07.10 - klo: 17.31
Onko tuo pakki aina noin että pitää kahdesti painaa liipasimesta pakkia jarrun käytön jälkeen vai saako senkin muutettua jotenkin normaaliksi (eka jarru ja seuraavalla lähtis peruuttamaan) ?

Kyllä toi on minun mielestä ihan suunniteltu juttu ja kun on kyse vielä sensorittomasta moottorista.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

HuoH

Voiskohan olla ihan ns.´´turva´´juttu,että kun kyse krossi pelistä kuiteskin,eli radalle suunniteltu,niin jos hypyn aikana joudut pari kertaa painamaan jarrua,niin ei heitä sitten ilmassa pakkia päälle,joka kylläkin taitas pilata koko hypyn.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

mikari

Joo. Ja onko se nyt iso vaiva käyttää sormea neutraalilla?  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

4wdkanootti

Tarkotuksella se on niin suunniteltu. Yksi syy on raha:
Kone kovilla kiekoilla on melkonen dynamo, kun sitä ruvetaan heittämään väkisin pakille pyörimään. Ajatus on, että ajo tehdään eteenpäin ja ehkä jarrua, kohtuullinen energia pistetään jarrutettaessa ripaan ( tai pikaladataan akkuun takasin joissain nopareissa).

Jos kuski päättäisi ja saisi kiekat 30.000 rpm pakille samaan , nii jo pyörivät massat nostaisivat vaaditun tehonläpäsykyvyn moninkertaiseksi. Ja sitä tehoa ei voi myydä/rahastaa käyttötehona mihinkään. Se on vain näkymättömänä merkin laatuna. Ja lupaus laadusta on hinnassa....

Useimmiten kuski kuitenkin tarttee koko pakkia vasta, kun on jo pysähdytty kokonaan, oli se sitten hallinan_menetyksen tai ajopaikan vaativuuden takia tarpeen.

Ainoa missä itse olen asettanut käyttöön ja käyttänyt nopeassa autossa pakille suoraan suostuvaa nopariasetusta, on driftingin överiasennot ja KIT-ihmeauto-käännökset.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jekku

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 05.07.10 - klo: 10.34
Tarkotuksella se on niin suunniteltu. Yksi syy on raha:
Kone kovilla kiekoilla on melkonen dynamo, kun sitä ruvetaan heittämään väkisin pakille pyörimään. Ajatus on, että ajo tehdään eteenpäin ja ehkä jarrua, kohtuullinen energia pistetään jarrutettaessa ripaan ( tai pikaladataan akkuun takasin joissain nopareissa).

Jos kuski päättäisi ja saisi kiekat 30.000 rpm pakille samaan , nii jo pyörivät massat nostaisivat vaaditun tehonläpäsykyvyn moninkertaiseksi. Ja sitä tehoa ei voi myydä/rahastaa käyttötehona mihinkään. Se on vain näkymättömänä merkin laatuna. Ja lupaus laadusta on hinnassa....

Useimmiten kuski kuitenkin tarttee koko pakkia vasta, kun on jo pysähdytty kokonaan, oli se sitten hallinan_menetyksen tai ajopaikan vaativuuden takia tarpeen.

Ainoa missä itse olen asettanut käyttöön ja käyttänyt nopeassa autossa pakille suoraan suostuvaa nopariasetusta, on driftingin överiasennot ja KIT-ihmeauto-käännökset.


Ja toi kahdesti pakilla käyttö kun on tiedossa niin ei kauaa vie kun nopeasti käyttää pakilla.
Kyllähän tuo alkuun pisti luulemaan että joko noparissa tai ohjaimessa olisi vikaa,mutta noin se vaan on..
Kukaan muuten uskaltanut kokeilla 6S lipoja? ja mikähän olisi suurin pinioni 4S:llä mikä vie autoa  vielä hyvin?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Ile__

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.07.10 - klo: 21.00
Joo. Ja onko se nyt iso vaiva käyttää sormea neutraalilla?  :wink:

Onhan se totuttelu kysymys, kun eka tottuu ajamaan oikeilla nopareilla niin että eka kerralla jarruttaa ja seuraavalla peruuttaa.
Tää peruuttaa vasta kolmannella vai peruuttaako se vasta sitten kun auto on pysähtynyt?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Ile__

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 05.07.10 - klo: 10.34
Tarkotuksella se on niin suunniteltu. Yksi syy on raha:
Kone kovilla kiekoilla on melkonen dynamo, kun sitä ruvetaan heittämään väkisin pakille pyörimään. Ajatus on, että ajo tehdään eteenpäin ja ehkä jarrua, kohtuullinen energia pistetään jarrutettaessa ripaan ( tai pikaladataan akkuun takasin joissain nopareissa).

Jos kuski päättäisi ja saisi kiekat 30.000 rpm pakille samaan , nii jo pyörivät massat nostaisivat vaaditun tehonläpäsykyvyn moninkertaiseksi. Ja sitä tehoa ei voi myydä/rahastaa käyttötehona mihinkään. Se on vain näkymättömänä merkin laatuna. Ja lupaus laadusta on hinnassa....

Useimmiten kuski kuitenkin tarttee koko pakkia vasta, kun on jo pysähdytty kokonaan, oli se sitten hallinan_menetyksen tai ajopaikan vaativuuden takia tarpeen.

Ainoa missä itse olen asettanut käyttöön ja käyttänyt nopeassa autossa pakille suoraan suostuvaa nopariasetusta, on driftingin överiasennot ja KIT-ihmeauto-käännökset.


En tiedä ymmärsitkö ajatukseni väärin. En tarkoittanutkaan että pakin pitäisi mennä heti päälle vaan sitä että se menisi päälle sen jälkeen kun on jo kerran jarrutettu...

Jos joutuu kahdesti jarruttamaan, niin silloinhan hyppy tms on jo menny v'tuiks :angel:







Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Raisu

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 05.07.10 - klo: 21.12
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.07.10 - klo: 21.00
Joo. Ja onko se nyt iso vaiva käyttää sormea neutraalilla?  :wink:

Onhan se totuttelu kysymys, kun eka tottuu ajamaan oikeilla nopareilla niin että eka kerralla jarruttaa ja seuraavalla peruuttaa.
Tää peruuttaa vasta kolmannella vai peruuttaako se vasta sitten kun auto on pysähtynyt?


Sillon kun mulla toi ko.auto oli niin en mä kyllä muista tuollaista ominaisuutta siinä olevan, jarrun jälkeen lähti normaalisti pakittamaan, radioina oli silloin Futaban 2PL 2.4G.

Ile__

Sehän voi olla käyttäjävika :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

infernooo

#159
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.14030&BildLopNr=01
Sopiiko nämä ve:hen? Epäilyttää nuo putkiliittimet,jotka eivät välttämättä sovi kopan sisään.
Näillä 45c akkuilla pitäisi jo kulkea.
Pitääkö tuohon hommata 2 laturia vai riittääkö yksi?
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

rmakez

Lainaus käyttäjältä: infernooo - 09.07.10 - klo: 22.49
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.14030&BildLopNr=01
Sopiiko nämä ve:hen? Epäilyttää nuo putkiliittimet,jotka eivät välttämättä sovi kopan sisään.
Näillä 45c akkuilla pitäisi jo kulkea.
Pitääkö tuohon hommata 2 laturia vai riittääkö yksi?


Sopii, noparin puolen päässä on akkukotelossa aukot josta nuo putkiliittimet mahtuu.
Kannattaa ottaa nuo 5400 kokoiset mieluummin, ei kuitenkaan niin suuri hintaero jos aikoo akkuihin noin paljon sijoittaa.
Noilla 5400:lla laina-akuilla olen kokeillut, ja auto lentää niillä. Tosin homma loppui deansin "hitsautumiseen" ja virrankulun katkeamiseen...
Eli tuolla c-arvolla on todellakin merkitystä, 25c voi unohtaa, nyt mulla on 30c 4500mAh akku ja sekin lämpenee... Jos olisi varaa niin ottaisin nuo 45c purulla olevat 5400:t
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

mikari

Noi uudet Inferno NEOn komposiitti-iskarit ovat ihan megakokoiset ja "kick-ass" myös VE:hen

Mulla on AE SC8 corr-kori odottamassa maalausta ja alustaksi rakentuu pitkän mallinen ST-RR truggy VE:n harjattomalla tekniikalla, iskareiksi yllämainitut. Kuvia kun homma etenee. GT kisat ajetaan välissä, koska käytän samoja osia ja osat lainassa  :cool:

Voi olla että kokeilin sitä sitten myös polttiksena mut katotaan.


Tuossa edellä kommentoi rmakez jotain ihmellistä 25C akuista ettei toimisi.. no ainakin Orionin 4000 25C x2 toimii aivan loistavasti VE:n tekniikan kanssa, ei mitään ongelmaa. Ja sen verran potkua on että radallekin passaa varsin hyvin.
Kiitos 20 vuodesta!

M33mu

#162
Lainaus käyttäjältä: rmakez - 10.07.10 - klo: 08.33

Eli tuolla c-arvolla on todellakin merkitystä, 25c voi unohtaa, nyt mulla on 30c 4500mAh akku ja sekin lämpenee... Jos olisi varaa niin ottaisin nuo 45c purulla olevat 5400:t


Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.07.10 - klo: 01.06

Tuossa edellä kommentoi rmakez jotain ihmellistä 25C akuista ettei toimisi.. no ainakin Orionin 4000 25C x2 toimii aivan loistavasti VE:n tekniikan kanssa, ei mitään ongelmaa. Ja sen verran potkua on että radallekin passaa varsin hyvin.


Kyllähän kiinan LiPoilla ja Orionin Lipoilla on eroa kuin yö ja päivä. Kiinan LiPoissa annettu 25C purkuvirta kun voi olla todellisuudessa jotain ihan muuta. Toki on myös totta että Infernon sähköt tykkää isommista purkuvirroista. Tuota kulkupuolta on aika eri malliin orionin molecular 5400mAh kuin esim. rocket pack 4000mAh akuilla. Purkuvirrat ovat kuitenkin 25C vs. 45C. Itse en jaksa tuossa asiassa säästää niin ajan molecular 5400 -akuilla, joissa lähes puoli tuntia ajoaikaa MP9e:llä.


Kyoshon listoilta löytyy nykyään myös 30C purkuvirralla olevia rocket pack IBS -akkuja 5400mAh kapasiteetilla. Hintaa tuolla akulla rapiat 90 euroa/kpl eli jonkin verran edullisempia kuin molecular -akut. Myyntiin on tulossa myös 4000mAh 30C IBS -akkuja, jotka ovat hinnaltaan sama kuin "normaali" rocket pack 4000mAh eli rapiat 70 euroa/kpl.

EDIT: Ja pakko vielä lisätä että siinä on myös tehollisesti eroa ajaako 2000mAh 40C akuilla vai 4000mAh 40C akuilla.
Inferno MP9e
www.rcjkl.fi

mikari

Minä mistään kiinanlipoista tiedäkään mutta jos väittää että 25C akuilla ajaminen ei VE:llä onnistu, niin sitten on vääränlaiset lipot. Ostaa toimivat lipot sieltä mistä ko. autonkin

Joo noi "molecular" ("carbon" sarjaa?) akut ovat sellasia joita itsekin hommaisin jos sähköillä ajaisin enemmänkin, mutta toistaseksi on aika pientä joten noi 25C passaa ihan hyvin
Kiitos 20 vuodesta!

Heuli

Lainaus käyttäjältä: M33mu - 22.07.10 - klo: 13.19
EDIT: Ja pakko vielä lisätä että siinä on myös tehollisesti eroa ajaako 2000mAh 40C akuilla vai 4000mAh 40C akuilla.
Aivan varmasti koska jälkimmäisessä on kaksinkertainen purkuvirta: pelkkä C-arvo ei vielä kerro mitään akusta vaan siinä pitää ottaa huomioon myös akun kapasiteetti.

rmakez

No kerroinkin vain omia kokemuksia "kiinan"lipoista, eipä mulla muista ole kokemuksia kun ei ole varaa.
Mutta 4000mAh 25c ei kuitenkaan anna kuin 100A jatkuvaa, että aika hyvä akku saa olla jos kestää, oli sitten minkämaalainen hyvänsä.
Saa nyt nähdä miten nuo turnigy 4s 4500mAh alkaa kestämään, niisä kun on vain 30c kiinanpurkua.
Ajot on vain seis kun moottoripukki katkesi, kannattaa seurata koneen takana pohjalevyssä olevaa muoviliparetta. Se on fiksusti vain yhdellä ruuvilla kiinni, ja oli kääntynyt sivuun.
Tällöin mosaa ei mikään kannattanut peräpäästä ja mokoma nitkutti moottoripukin poikki.  :angry:
Ja näitähän ei tietenkään ole edes ruotsissakaan, joten nyt on ebaystä tulossa konversiokitti jossa myös koneistettu pukki ja jopa pinjoni mukana, ja lähes puoleen hintaan mitä pelkkä kössin oma pukki maksaisi.

Nuo NEOn "komposiitti" iskarit lienevät samat kuin mfr, eli ihan perus hyppykepit, vai tarkoittiko tuo kick-ass kommentti nimenomaan juuri sitä että hypyn alastulossa saattaa tulla vähän takakorkeita...  :grin:
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

mikari

okei, sain kuvan ettei tällä VE:llä voi ajaa 25C akuilla ja sehän ei pidä paikkaansa

en ole nähnyt MFR:n iskareita, mutta Mad Forcen uudessa versiossa taitaa olla samaa kaliiberia
Kiitos 20 vuodesta!

infernooo

Pitääkö tähän olla 2 laturia?

inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

peitsamo

#168
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.07.10 - klo: 22.17
okei, sain kuvan ettei tällä VE:llä voi ajaa 25C akuilla ja sehän ei pidä paikkaansa

Eihän tällaista yleistystä voi tehdä. Akun purkuvirtaan kun vaikuttaa C-arvon lisäksi sen kapasiteetti. 5000mAh / 25C alkaa varmaan jo riittämään, mutta esim. 2000mAh / 25C ei varmasti riitä.

Jos kriteerinä pitää riittävää virranantokykyä, niin ei mene plasmat sekaisin, C-arvo on vain laskennallinen kerroin.
Flying Calacucco

mikari

Niinpä.

Mutta miten tulkitset tämän?

Lainaus käyttäjältä: rmakez - 10.07.10 - klo: 08.33
Eli tuolla c-arvolla on todellakin merkitystä, 25c voi unohtaa, nyt mulla on 30c 4500mAh akku ja sekin lämpenee... Jos olisi varaa niin ottaisin nuo 45c purulla olevat 5400:t

4Ah 25C x 2 on varmasti riittävä monelle, siis Orionin akut, mistään "kiinanlipoista" en osaa sanoa.
Kiitos 20 vuodesta!

peitsamo

Tottakai tuollaisessa käytössä on parempi, mitä suurempi on akun purkuvirran maksimiarvo. Se patterin kylkeen lyöty tarra on kuitenkin enemmän tai vähemmän suuntaa antava, ns. kiina-lipoissa marginaalit on varmaan suurempia, kuin ns. laatuakuissa.

Se, että akku lämpiää hieman, ei haittaa mitään, kuumaksi sitä ei pidä ajaa. Jos alkaa oikeesti haukkaamaan lähelle 200A:n (jatkuvia)virtoja, on syytä etsiä ongelmaa jo jostain muualtakin, kuin akkujen virranantokyvystä.

Halusin tuossa aiemmassa viestissä vaan korostaa, että pelkästä C-arvosta puhuminen vie keskustelun helposti väärille raiteille.
Flying Calacucco

infernooo

inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

mikari

#172
Moikka tännekin

Nyt kun GT Open kisat on ohi, niin konvertoin GT2 :n harjattomaksi.

(GT1 palvelee toistaiseksi GT luokan kisarassina.)

Pihatestissä hyvät vauhdit ja kiihtyvyys. Keskellä diffi (300K öljy), mielenkiintoista nähdä miten vaikuttaa rata-ajoon. Vaihde ja jarruservo seuraavaksi, jos ei nopeutta löydy.. tosin hieman epäilen että löytyy  :cool: Testit radalla myöhemmin tällä viikolla.









Tämä on yhdistelmä GT2 ja VE:tä siis ja muutama optiopalikka päälle, mutta nehän eivät ole välttämättömiä.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#173
Tuossa vähän BL videota..



(sori tuo naapurista kuuluva paukutus työmaalta..)

Videolta näkyy "instant acceleration" ja lopussa pientä driftiä josta havainneen tehon.. aika ketterä keskidiffillä. Nopeus ei oikein tule esille kun en kuvaa sivultapäin ja baana on "aika" lyhyt

2 x 25C Orion akku. Täytyy varmaan hankkia ne "neljävitoset"  :grin:  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiinnostaisko muuten sähkis GT kerhokisat ?
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Rata-autossa ei nopeus ole pahitteeksi.. siispä heitin vielä vaihteen ja jarruservon paikoilleen ennen testejä.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kuvia..





Ja sitten ne "kick-ass" Big Boret josta oli jossain vaiheessa puhe tässä topikissa ..  :grin:

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tuli nyt sitten loppukesäksi bygattua tämä Espoon SC radalle. Nää Kyöstin Inferno mallit onku Lego palikoita, niistä voi rakennella autoja uudestaan ja uudestaan joka lähtöön  :wink:

Pari kännyräpsyä (surkea laatu sori).. samat ku Espoo topikissa.. kori on kyl aika ruma, mutta saa kelvata, hajoo se kuitenkin.



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#178
"Track tested"







Aika huikea hyppäys ajamisessa ulkoradalla Ultimasta tähän laitokseen. 3 paria akkuja, etenkin 2 x 5400 Orion 30C potki hyvin ja pitkään (kuvassa nelitonniset). Pari tuntia meni radalla että hujahti eikä tarvinnu ruuvatakaan yhtään. Vois kyllä suositella :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

SC8 etuiskari ja skidplate istui pienellä sovituksella joten nyt on jonkin sortin skidplate tossa konepellin alla joka tukee sopivasti konepeltiä kolareissa.
Kiitos 20 vuodesta!