Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 19.05.13 - klo: 08.37
oioioioioi!!!! onko tosi??? uusi mp9!!! moottori ainakin on eri ja kaikki muukin näyttää erilaiselta!!  :laugh:http://www.infernosonly.com/Kyosho_Inferno_MP9e_TKI_1_8th_Brushless_Buggy_p/kyo30897b.htm

On se tosi :)) Tuo näyttäis samalta autolta ku TKI3 mut sähköistettynä ja tuskin tulee moottoria mukana. Kitteihin ei yleensä tule.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

jepjep...mutta mulle uus tieto:))))
EXC125

robodog

Moi, ostin tuossa taannoin tommosen Inferno VE race specin, sanoisin että toka autoni, lapsuudessa oli joku 1/10 krossari pihalla ajoon. Kiva auto, kulkee hyvin jne. Nyt olisin vähän kysellyt vinkkiä teiltä jotka olette pidempään näiden infernojen kanssa puuhastellut. Nimittäin olen jo onnistunut hajottamaan autosta takalaakerihubin (?) sekä toisen taka-alatukivarren. Korvasin nämä muovisilla varaosilla mutta rupesin miettimään että pitäisikö hankkiä jotain alumiiniosia tohon että kestäis paremmin. Myös ehkä alumiinirunkoiset iskarit voisi olla fiksu ostos jossain vaiheessa, nämä muoviset kun tuntuvat vähän leluilta ja löystyy toi hattu välillä jne.

Tossa pikkuisen googlettelun jälkeen totesin että todella kalliita noi osat esim takalaakerikupit alumiinisena jotain 80+€. Onko mahdollisesti olemassa muita kun Kyosholla noita aluosia mitkä sopivat? Tuntuu että jos ostaa muutaman osan niin melkein jonkun uuden auton hinta tulee siinä.

Miten eri infernojen osat sopivat ristiin? Ja mitä osia kannattaisi päivittää eli mitkä tuntuvat rikkoutuvan helpoiten, nämä mitä itse jo rikoin toki tiedän :)

Jos joltakulta löytyy päivitysosia jne. ja haluat tehdä kauppaa niin ilmoittele. Ja olisi mukavaa jos joku osaisi vinkata ylläoleviin kysymyksiin jotain. Kiitos


mikari

Osta ne varaosa muoviset takahubit. Ne kestää paremmin ku alkuperäiset kiinan muovit.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Ve Race Specin vara-osat ovat tosiaan Made in Japan ja kestää hyvin. Alumiini iskarit on hyvä hankinta muovisten tilalle. Diffeihin lisä rattaat ja öljyt, parempi servo, ni auto on jo todella kestävä. Alatukivarsia menee kaikista autoista, niitä pitää olla pakissa vara-osina.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

MP 7.5, 777, VE ja VE race Spec käy osat keskenään. MP9: lle on omat osansa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

robodog

Kiitos paljon avusta! Pari tarkentavaaa vielä: onko suositella iskarisarjaa, vaikka joltain muultakin merkiltä käy jos olis vaikka edullisempi? ja mitäs noi käytännössä olis noi rattaat ja parempi servo? Kiitos

p-man

Lainaus käyttäjältä: robodog - 22.05.13 - klo: 20.57
Kiitos paljon avusta! Pari tarkentavaaa vielä: onko suositella iskarisarjaa, vaikka joltain muultakin merkiltä käy jos olis vaikka edullisempi? ja mitäs noi käytännössä olis noi rattaat ja parempi servo? Kiitos

Mulla on VE:ssä vanhan malliset MP9:n iskarit, mut eiköhän siihen mitkätahansa 1/8 big boret saa asennettua.
Diffin lisä rattaat ja ne ristitapit maksaa noin 20e. Servoa ei välttämättä kannata vaihtaa ennen ku alkuperäinen hajoo. On siinä alkuperäisessä kuiteski metallirattaat. Savox 1256 on hyvä servo ja maksaa sen 70e.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Laitoin MP9:n vähän hipopalikkaa, titaani vantit, saranatapit ja hiilikuituinen takaiskaritorni. No niinhän siinä kävi et eka ajokerralla hiilaritorni otti siipeensä ja etu-ylätukivarren titaani tappi mutkalla  :grin:
No.. Kokeillaan seuraavaks Fioronin kevennettyjä alu-torneja josko ne ois kestävämmät. Alkuperäisistä osista en ole vielä saanut mitään rikki, mut painoo tekis autosta mieli pudottaa. Tällähetkellä painoa on ajokunnossa 6400 akulla 3480g, 4000 akulla sais 33XXg mut ajo-aika tippuis jonkin verran, ei hyvä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Oisit kysyny ensin nii oltais tiedetty kertoo ettei kannata  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.13 - klo: 17.29
Oisit kysyny ensin nii oltais tiedetty kertoo ettei kannata  :grin:

Kantapään kautta oppii parhaiten  :grin:
Kerro nyt sit et mitä kannattaa ostaa? Tactyyli diffit vai jotain muuta? Pakko saada jotain näprättävää :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Nyt on uusi MP9e TKI3 ilmestynyt Kyoshon sivuille: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30897&familj=FamChOff&BildLopNr=01

Mikähän toi kori on? Näyttää uudelta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Tactylit on kyl kivat sileellä baanalla.
Mutta huoltovapaat ne ei oo, kuten tavalliset.
Ja jos haluut keventää, niin eo auta siinä sitten.
Eipä tuu oikein mitään mieleen :)
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.13 - klo: 18.31
Tactylit on kyl kivat sileellä baanalla.
Mutta huoltovapaat ne ei oo, kuten tavalliset.
Ja jos haluut keventää, niin eo auta siinä sitten.
Eipä tuu oikein mitään mieleen :)

Eli en laita Tactyylejä koska baanat ei niin sileitä ole. Kyllähän sitä painoa saa pois mut se maksaa ja paljon. Pitää pikkuhiljaa vaihella osia ja tarkastella niiden kestävyyttä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Joo perunapellossa hyöty on vähäinen jos ollenkaan.

Kilpa-autoissa on se huono puoli ettei niitä voi tuunata   :grin:

Ja ratojen pitää olla niin hienoja. Tommosella Slayerilla ku rämppää niin
se on ihan toista. Mitä enemmän pölyä ilmassa ni sen parempi  :grin:
Eikä radan kunnolla mitään väliä, aina kun liikkuu eteenpäin nii suu
hymyssä heh

Alkoi tossa ratahommassa tökkiä taas tää suomen kesä. Se on niin on-off,
joko vettä tai sitten hirvee helle.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

#495
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.13 - klo: 19.09
Joo perunapellossa hyöty on vähäinen jos ollenkaan.

Kilpa-autoissa on se huono puoli ettei niitä voi tuunata   :grin:

Ja ratojen pitää olla niin hienoja. Tommosella Slayerilla ku rämppää niin
se on ihan toista. Mitä enemmän pölyä ilmassa ni sen parempi  :grin:
Eikä radan kunnolla mitään väliä, aina kun liikkuu eteenpäin nii suu
hymyssä heh

Alkoi tossa ratahommassa tökkiä taas tää suomen kesä. Se on niin on-off,
joko vettä tai sitten hirvee helle.

Onhan noi tosiaan aika loppuun asti suunniteltu ja kuskille jää lähinnä auton säätö mieleisekseen ja pikku tuunaukset.

Mua ei kyl yhtään haittaa vaikka radat on möykkysiä, siinä tulee uusia elementtejä ajamiseen ja säätämiseen.

Tänäkesänä on tähän asti kyllä kelit suosinut. 2-3 kertaa viikossa on saanut hyvässä kelissä ajaa, toki välillä oli aikas kuumaakin  :cool:
Rakensin pikku tuulettimen minkä laitan ajon jälkeen moottoria jäähdyttämään et pääsee taas nopeemmin baanalle.
29.5C lämmintä, kovapitoinen rata, 2050kv mylly, 12T pinjoni ja moottorin lämmöt 85C ajon jälkeen. Hyvin on vielä kestänyt.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Joo ei tossa ongelmaa.
Lavangossa olusin halunnu ajaa 1750kv 17/18T
pinjonilla. No siinä alkoi jo vähän olee.
15/16T oli rajoilla, mut liian hidas, tai siis kovempaa
olis halunnu mennä.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.13 - klo: 19.41
Joo ei tossa ongelmaa.
Lavangossa olusin halunnu ajaa 1750kv 17/18T
pinjonilla. No siinä alkoi jo vähän olee.
15/16T oli rajoilla, mut liian hidas, tai siis kovempaa
olis halunnu mennä.

En ole itse vielä Lavangossa käynyt mut kuvien perusteella on pitkä pääsuora, joten nopeutta tarvii. Jossain vaiheessa kokeilen Vortex Seveniä tuohon MP9:n, sit ei ole nopeuden eikä lämpöjen kanssa ongelmia  :police: Vesivehmaan radalla se on liian raju moottori, mitä VE: llä olen ajellut.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Tuli vaihteeks radalla kurvailtua VE Race Specillä. Päivitysten jälkeen todella ratakelpoinen peli! Mulla on etu-iskaritorni cnc-alumiinia, MP9:n iskarit, jouset edessä tummansiniset ja takana vaaleenvihreet ja servona Savöx 1256 20kg. Diffit edestä taakse 6k-10k-2k.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

oliko vakio mosa ja noppa kiinni vai ne "vortex sevenit"  :laugh:
EXC125

p-man

Vortex Sevenit on kiinni.. Tarkkana saa kaasun kanssa olla  :cool:
100g Tulee painoa lisää vakio comboon nähden mut hyvä tuolla on ajaa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

siinä on varmasti runtua,onhan selvästi vakioita tehokkaammat.voiman siirtoa ootkin jo kehunut,onko kestäny tähänkin asti?
EXC125

p-man

Runtua on ja voimansiirto on kestänyt. Kestää kuulemma 6s akutkin mut se on eriasia onko niissä enää järkeä  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Nii,jos sulla 3s akut ja 6s säädin löytyy niin kannattaa kokeilla,ei kumminkaan heti ihan kaasu pohjassa  :cheesy: oli muuten kiva käydä hiekkamontulla ajelemassa dbx ve 2.0:lla. Kiipes n.4-5 metriä korkeaa hiekka seinämää ylös asti ja vähän ylikin. Hyppi kivasti 2s  akulla noista pikkusista hiekka möykyistä ja 3s akuilla meni  meno järjettömäksi, heitti volttia vähän isommista kasoista ja keuli minkä kerkesi! En tiedä olisiko dmt tai scorpion parempi montulle,kokemusta kun ei löydy :police:
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 16.06.13 - klo: 16.34
Nii,jos sulla 3s akut ja 6s säädin löytyy niin kannattaa kokeilla,ei kumminkaan heti ihan kaasu pohjassa  :cheesy: oli muuten kiva käydä hiekkamontulla ajelemassa dbx ve 2.0:lla. Kiipes n.4-5 metriä korkeaa hiekka seinämää ylös asti ja vähän ylikin. Hyppi kivasti 2s  akulla noista pikkusista hiekka möykyistä ja 3s akuilla meni  meno järjettömäksi, heitti volttia vähän isommista kasoista ja keuli minkä kerkesi! En tiedä olisiko dmt tai scorpion parempi montulle,kokemusta kun ei löydy :police:

Ei ole 3s akkuja eikä 6s säädintä mulla.
Mulla on ollut DMT ja Scorppion ja Scorppion laparenkailla vie ihan 6-0 mitä hiekkamontulla ajamiseen tulee! Kiipee ihan mistä vaan niin kauan kunnes keulii ympäri. Suojalasit kannattaa laittaa ehdottomasti päähän! Kiven murua tulee ku haulikon piipusta  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Heh! Nojoo kyllä sitä kiveä lensi dbx:llä myös,eli scorpparilla varmaan tulee sananmukaisesti kuin haulikon piiouata  :cheesy: mutta pitääpä lopettaa ettei mene ihan ot:ksi ;)
EXC125

Eetu B

itselläni on inferno ve  racespec, ja neljä kennoa lipoa on siinä aivan riittävä, jyrkkälän radalla testattuna auton ajo-ominaisuudet ovat loistavat, pinjoni saisi olla ehkä hieman isompi kuin valmiina tulee

ylikar-h

Se on silleen..että mihin tottuu...3 s lipot tuntui joskus riittäviltä...4 s lipot sitten...ja nyt 6 s lipot...ja lisää tarvis...ja autot DBX , Inferno Ve ja GT....ja Traxxas XO-1 jälkeen, kun näitä ajaa 6 s lipoilla ..tuntuvat melko "mopoilta"... :laugh:

Eetu B

Niinhän tuo on kun tulee vauhti sokeus, mutta palaa crawler malleihin ja pistää sitten niihin sen 6s. :D

Eetu B

itsellä kun on viellä tuo alkuperäinen paketti ja 4s lipoo, niin mikä olisi sitten sopiva pinjoni esim jyrkkälään? Kun alkuperäinen pinjoni taitaa olla vaan 11t ja autossa tuntuu olevan vääntöä hieman liikaakin :huh: