Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

p-man

Lainaus käyttäjältä: p-man - 03.11.13 - klo: 20.37
Rakensin Inferno VE:stä talvibashaus auton. Sähköinä Orion XXL WP säädin ja Tekin T8 2650kv moottori, pitäis kulkupuoli olla kunnossa  :cool:
Optio-osaa on MP9 iskarit, CNC alu-tornit, alu-ohjauspalat, hiilikuitu ohjauslevy ja alumiiniset rungonjäykistimet.
Renkaina Panther Paddle laparenkaat. Laitan kuvaa kuhan saan korin leikattua ja maalattua.

Siinä se ois  :laugh:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.11.13 - klo: 22.10
Ostitko paddlet forumilta? nice  :smiley:

Amainista tilasin Panther Paddlet, Suomessa on laparenkaiden tarjonta todella niukkaa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Otin infernon kuitenkin pois myynnistä,pitää katsoa jos ostaisi talven mittaan paddlet siihenkin
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 05.11.13 - klo: 21.05
Otin infernon kuitenkin pois myynnistä,pitää katsoa jos ostaisi talven mittaan paddlet siihenkin

Oikein! Inferno on todella hauska laite talvella. Keskidiffiin jäykät öljyt niin menee nätisti luisussa ja kääntyy hyvin. Itse kokeilen keskellä lukkodiffiä aluks, jos ei toimi niin sit tavallinen 10k-30k öljyillä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: p-man - 05.11.13 - klo: 21.28
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 05.11.13 - klo: 21.05
Otin infernon kuitenkin pois myynnistä,pitää katsoa jos ostaisi talven mittaan paddlet siihenkin

Oikein! Inferno on todella hauska laite talvella. Keskidiffiin jäykät öljyt niin menee nätisti luisussa ja kääntyy hyvin. Itse kokeilen keskellä lukkodiffiä aluks, jos ei toimi niin sit tavallinen 10k-30k öljyillä.

Joo,ensin tuntui että ei tolla kerkee ajamaan ja muutenkin täälläpäin ei ole paikkoja missä ajaa.Mutta onneks ilmoitit tänne noista paddleista,kyllä tuokin varmaan hangessa kulkee kun on oikeat nakit alla;)

Kiitti sulle  :grin:
EXC125

emppu99

Osaattekko sanoa mikä iski radioon..yhtäkkiä mankka alkoi piippaamaan ja näyttö vilkkui.Vaihdoin paristot ja toimi normaalisti.Mutta kontaktia vastariin ei saa,bindauskaaan ei onnistu.Mikä voisi auttaa,vai auttaako mikään?
EXC125

tumpu

Hpi:n TF-40 lopetti bindaamisen ja ei mitenkään saanut yhteyttä mihinkään. Tilasin saksasta uuden lähettimen + vastarin niin toimi taas. En tiedä kumpi oli rikki mutta epäilin lähetintä... Vikaa ei mittaamisten perusteella löytynyt.
Hpi trophy buggy flux, Xray 808 2009spec sähkökonversio.

mikari

Ensi kesäksi sitten kaksi iskukykyistä Inferno VE:tä, jos toisen uskaltais luovuttaa 10-vuotiaalle, no eiköhän ku sen verran sporttiaesta kaverista kyse. Onpahan vara-auto ja voihan noilla itsekin ajaa vuorotellen ku toista lataa ja jäähdyttelee.

Toisessa autossa on vähän enemmän pro sähköt tosin eli R8 pro 180A säädin ja Vortex seven moottori, toisessa wp 2000kv 130A combo. Molemmissa radiopostin ohjausservo ja Spektrumin ratti. Muutama Genssi 4S pakka pitää sitten hommata vielä.

Tilanne siis hyvä ensi kesää ajatellen, vain Lavangon ratamaksu ja 1-2 akkua niin pelivälineet on siinä.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.13 - klo: 22.29
Ensi kesäksi sitten kaksi iskukykyistä Inferno VE:tä, jos toisen uskaltais luovuttaa 10-vuotiaalle, no eiköhän ku sen verran sporttiaesta kaverista kyse. Onpahan vara-auto ja voihan noilla itsekin ajaa vuorotellen ku toista lataa ja jäähdyttelee.

Toisessa autossa on vähän enemmän pro sähköt tosin eli R8 pro 180A säädin ja Vortex seven moottori, toisessa wp 2000kv 130A combo. Molemmissa radiopostin ohjausservo ja Spektrumin ratti. Muutama Genssi 4S pakka pitää sitten hommata vielä.

Tilanne siis hyvä ensi kesää ajatellen, vain Lavangon ratamaksu ja 1-2 akkua niin pelivälineet on siinä.

No niin, nyt on pelit ja pensselit :) Tuo kahden auton systeemi on hyvä varsinkin kovilla helteillä. Toineen saa jäähtyä kun toisella ajaa  :cool: Jos on tehokas laturi niin kaks akkua periaatteessa riittää.
Mun pitää toiseen MP9:iin vielä sensorillinen moottori hommata, nopari on jo valmiina.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Ajattelin hommata hieman erillaisia moottoreita, josko sit alkais sopivaa löytymään. Tekin T8 2650kv oli liian tehokas, Orionin vanhemman sarjan 2000kv ehkä pikkasen liian tehoton, Orion Vortex Seven oli jo aikas hyvä.. Ehkä pikkasen liikaa paukkua. Tekin T8 1900kv hommattuna mutta ei vielä kokeiltuna, odotukset on korkealla. Yks kokeilemisen arvoinen moottori vois olla Tekin T8 2000kv Truggy.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Lainaus käyttäjältä: p-man - 12.11.13 - klo: 18.21
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.13 - klo: 22.29
Ensi kesäksi sitten kaksi iskukykyistä Inferno VE:tä, jos toisen uskaltais luovuttaa 10-vuotiaalle, no eiköhän ku sen verran sporttiaesta kaverista kyse. Onpahan vara-auto ja voihan noilla itsekin ajaa vuorotellen ku toista lataa ja jäähdyttelee.

Toisessa autossa on vähän enemmän pro sähköt tosin eli R8 pro 180A säädin ja Vortex seven moottori, toisessa wp 2000kv 130A combo. Molemmissa radiopostin ohjausservo ja Spektrumin ratti. Muutama Genssi 4S pakka pitää sitten hommata vielä.

Tilanne siis hyvä ensi kesää ajatellen, vain Lavangon ratamaksu ja 1-2 akkua niin pelivälineet on siinä.

No niin, nyt on pelit ja pensselit :) Tuo kahden auton systeemi on hyvä varsinkin kovilla helteillä. Toineen saa jäähtyä kun toisella ajaa  :cool: Jos on tehokas laturi niin kaks akkua periaatteessa riittää.
Mun pitää toiseen MP9:iin vielä sensorillinen moottori hommata, nopari on jo valmiina.

Jep, mä luulen kans! Suht identtiset niin ei eroa käsittelyssä,toisessa vaab vähän paremmat osat kuten teräs diffit ja CNC osaa ja teräs saranatapit.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Siinäpä kuvassa odottelemassa (keväistä) huoltoa

Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Heh.. Sulla on mun vanha VE ja mulla sun vanha VE  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Ai niin, se GT-VE ? joo!  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 14.11.13 - klo: 17.57
Ai niin, se GT-VE ? joo!  :grin:

Siis kaks sun vanhaa, GT2 ja Ve Race Spec missä on niitä alu-hilkeitä ja MP9 iskarit  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Aijjoo  :cool:

Samaa perhettä  :grin: :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Inferno valmiina koeponnistukseen  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Aivan mielenvikainen laite noilla välityksillä! 90km/h näytti GPS ja ihan kaikkea en vielä saanut irti!
Tehoa on.. keula pystyssä kokoajan   :evil: Otin takasiivestä nopeusmittarina olevan kännykän pois ja senkin jälkeen keuli. Mielenkiinnolla odotan ensilumia et pääsee laparenkailla tykittää!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kyytiä riittää.

Tuo kahden samanlaisen auton systeemi e-malleissa on kyllä hyvä idea, molempiin akku ja ratille bindattu vastari niin toista voi ladata ja jäähdyttää ku toisella ajaa. Eihän se nyt ihan jatkuvaa ajoa tarkoita mutta aika lähelle pääsee.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.11.13 - klo: 10.51
Kyytiä riittää.

Tuo kahden samanlaisen auton systeemi e-malleissa on kyllä hyvä idea, molempiin akku ja ratille bindattu vastari niin toista voi ladata ja jäähdyttää ku toisella ajaa. Eihän se nyt ihan jatkuvaa ajoa tarkoita mutta aika lähelle pääsee.

Toimiva ratkaisu on!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

P.R

P-man:
Milläs moottorilla ja välityksillä sait tuon 90 huippuja?
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

mikari

Voi olla että 90 kmh taittuu 4S ja orion vortex 2250kv ja 15/46 ihan lavangon pääsuorallakin, tai ainakin lähelle, siinä ei viimeksi meinannut kori pysyä paikallaan ja renkaat pitsoina. Piti laittaa 14t.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: P.R - 20.11.13 - klo: 21.23
P-man:
Milläs moottorilla ja välityksillä sait tuon 90 huippuja?

Tekin T8 2650kv, 4s akku, 18t pinjoni ja 46t spurri. Viimekesänä Lavangossa ajelin samalla moottorilla, mut 12t pinjoni ja 48t spurri. Suoranopeus oli sama kun nopeimmilla polttiksilla.
Lämpimällä kelillä lämmöt nous suht korkeelle, ehkä 80 asteen paikkeelle korkeimmillaan.. Hyvin kuitenkin kesti.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

P.R

Ok..tuo 2650kv motti selittääkin kaiken, varmaan hauska laite :cool:
Viimeksi kun mittailtiin vauhteja niin 2000kv ja 15t pyöri siinä 60kmh nurkilla.
Tuosta on kyllä reilusti vara muuttaa välitystä kun sähköt ei lämpenen vaikka päästää monta
Akkua putkeen.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

p-man

On hauska joo, mut liian tehokas radalle. Sitä tehoo ei saa rataan ja ajo on epävarmaa. Ens kesän ajot aloitellaan 1900kv moottorilla  :smiley:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.11.13 - klo: 22.01
Voi olla että 90 kmh taittuu 4S ja orion vortex 2250kv ja 15/46 ihan lavangon pääsuorallakin, tai ainakin lähelle, siinä ei viimeksi meinannut kori pysyä paikallaan ja renkaat pitsoina. Piti laittaa 14t.

En usko että ihan..75kmh meni GPS:n mukaan 16/48 väleillä.
EXC125

mikari

Ok. 80 kmh (15/46) varmaan lähempänä, mutta kovaa kyytiä.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.11.13 - klo: 22.01
Voi olla että 90 kmh taittuu 4S ja orion vortex 2250kv ja 15/46 ihan lavangon pääsuorallakin, tai ainakin lähelle, siinä ei viimeksi meinannut kori pysyä paikallaan ja renkaat pitsoina. Piti laittaa 14t.

Tuolla samalla setillä Lavangossa ajaneena voin sanoa, että ihan riittävästi menee.. Jopa liikaakin  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

P.R

Joo radalla ajaminen on huomattavasti helpompaa,kun tehoa ei ole älyttömästi liikaa.
Joku tietysti sanoo että kaasusormestahan se on kiinni mutta..... :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

p-man

Kyl se auto kaasusormeakin paremmin tottelee kun ei ole liikaa tehoa. 2650kv oli ihan liikaa! Pidon kanssa jatkuvasti ongelmia ja ajo epävarmaa. Ens kesänä testaan 1900kv buggy ja 2000kv truggy moottorin. Pitäis löytää sellainen sopiva kompromissi suoranopeuden ja ajettavuuden välillä. Kiihtyvyyttä on sähkömoottorien kanssa aina tarpeeks  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa