Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

Mikatapani

Uus MP9e tki  Diffeihin lisärattaat menossa. Ekaakertaa radalle kokeilemaan. Mitkä öljyt eteen,keski ,taakse. En jaksanut kahlata ketjua läpi :tongue:

mikari

Mitä sulla on?
4-4-2 edestä taakse vois olla ok.
Kiitos 20 vuodesta!

Mikatapani

Litkut täytyy hakee kaupasta...ja auto on uusi.Täytyy kysyä viä liikkeestä kun hakee..kai nekin jotain osaa neuvoo.Auto kumminkin "legedaarine" luulis jollain olevan tietoo :wink:

W-tec


Mikatapani

#994
Kyllä mää tiän että maku asia mutta hajonta on silti aika kova :grin:   4-4-2   10-5-3   5-8-3   takapää menee kyllä aika lähelle kaikilla :cool:  no...laitan ton viimesen jos löydän öljyä. Akkujen osto myös menossa 1kpl 4S 5A 60C 574g akkua hobbykingiltä  39€  Isommissa akuissa nousee paino sitte jo 700-800g onko paljon väliä huomaako ajossa. Vai hommaako useamman pienemmän :shocked:

mikari

#995
Evo tulossa #34105B Selkeesti muuttunut layout.

http://rc.kyosho.com/en/inferno-mp9-evo/

http://youtu.be/gc4WeaazRug

Pitkä taka kardaani ja edessä lyhyt sekä lyhyt etujäykkäri joka ei pohjaan kiinni.



Mielenkiintoista myös ettei Orion comboa vaan Hobbywing - tiet eroamassa/eronneet ?
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

rmakez

Hiukan erikoinen ratkaisu, vanhassa akku selvästi edempänä, vaikka mainostekstin mukaan ratkaisulla haettu painopistettä eteenpäin. Nyt akku takana ja nopari aivan edessä ja moottori keskellä, onko muka painopiste edempänä??!! Toinen erikoisuus tuo moottoripukki, erillinen osa irrallaan päärattaasta, pohjalevyssä kiinni, miten tuo on muka tukevampi kuin vanha??!! No, on kai sitä insinöörit miettinyt ja hyvä että uutta kehitetään. Mutta kori on susiruma, miksi tuollaisia kantikkaita hirvityksiä alkuperäiset korit?
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

JUkka-san

Ainakin Kyoshon nettisivujen mukaan tavoite oli saada painopistettä alemmas. Nykyisessä versiossahan akut ovat todella korkealla, ja myöskin todella kaukana keskilinjasta. Uudessa versiossa akku on paljon lähempänä auton keskilinjaa, ja ilmeisesti hyvin lähellä pohjalevyä. Keskidiffi on samassa rytäkässä joutunut siirtymään eteenpäin ja ja myös noparin sijoituspaikka on muuttunut. Ohjausgeometria näytti myös muuttuneen.

Mönkkiinen

#999
tää uusi onkin EVO versio todennäköisesti muutoksia
tulossa lähitulevaisuudessa.kuten aikoinaan mp5/6 polttisautot
tuli perusmalli,virimalli ja evomalli ja sitten 7.5 ja jne polttiksissa muutokset
suht pieniä samaa autoa monta versiota kunnes numero nimen perässä vaihtuu.
no nyt on 1,2,3,4 ja juhlamalli ja tää sähkö evo.porukka ostaa tota evoa ja just kun olet sen ostanu
niin ilmestyy uusi versio,mielestäni kannattaa seurata tilannetta ennen ostopäätöstä kun tuo talvikin tekee
jo tuloaan.onko ens vuonna MM kisat jos niin,pukkaa uutta.perinteiseen tyyliin.

Mönkkiinen

#1000
autosta tullut jo loppuvuonna2018 rtr versio
jossa eri layout.mutta on ilmeisesti tuokin muutettavissa.
moottoripukki on vanhaa versiota.

mikari

#1001
mp9e evo valmis koitoksiin



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#1002
Howdy,

pari juttua Evosta

Jos haluaa käyttää slipper clutchia kuten Losin Elektri drive tai Teknon vastaava niin tässä yksi tapa (ei vaadi mitään porauksia tai muuta työstöä) :





Esim. Hobbywingin moottorin kanssa perus pinion konfiguraatiolla kannattaa vetää johdot takaa että saa moottorin riittävän eteen. Muuten saattaa akseliin tulla stressiä jos pinion on kovasti akselin päässä edessä.



Tiedä noista setupeista mutta itse ollaan tykätty 1.2x8 männät ja harmaat jouset edessä ja takana pitkillä ja painavilla akuilla (luokkaa 8000+mAh) ja lyhyillä ja keskipainavilla pitkillä akuilla (luokkaa 6000 mAh) 1.3x8 männät ja siniset jouset. Öljyt voi olla silloin aika lailla samat eli 600 edessä ja 400 takana (Ultimate). Saa antaa vinkkiä jos on parempaa tietoa. Tää on siis hyvä setuppi, itse todettuna päädyttiin samaan ennen kuin huomasin katsoa:)
http://www.kyoshoamerica.com/assets/images/setups/Steve%20Down%20MP9E%20Evo%20Base.pdf

Lyhyellä akulla ajaminenkin onnistuu ja autonhan saa silloin ihan polttiksen painoiseksi Ti vanteilla eli 3.400gr ja rapiat (perus pinion setupilla) ajokunnossa kunhan poraa reiät pohjalevyyn taaimmaiselle akku pidikkeelle ja senkkaa pohjasta, varsin helppo homma.

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Maalari ei saanu nestemaskia joka tuntuu olevan loppu yleisesti, niin piti vetää kisakori kilikaleilla



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#1006
Tänään tällä layoutilla ja alla AKA P-One ja Impact renkaat Lavangossa
En ole kuskina mikään kummoinen mutta tämä toimi mukavasti Performa 6600 akkujen kanssa.
(Läppiaikoja Speedhivessä jos kiinnostaa)



Edit: noparin paikan vaihto on nopea juttu. Pitää ens kerralla kokeilla kumpaakin vertailuksi. Tosin tuo sct nopari on aika kevyt joten ehkä muutos ei ole kovin tuntuva, katsotaan..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

sähköbuggyn hyvä puoli että auto ja ajokamat mahtuu reppuun ..  :cool:
paikalle pääsee ajamaan muullakin kuin autolla



tolla Lavangossa viimeksi
Kiitos 20 vuodesta!

JV78

Onko MP10:stä tulossa sähköversiota vai onko tämä kuinka lähellä uusinta nitroa?

mikari

#1009
moi

Evo on uusin ja tietoa kympistä ei ole ainakaan minulla, tuskin tulossa.
Tämä on erittäin hyvä auto, vaikka kisamenestys jääny vielä itsellä vaisuksi niin
harkoissa olen saanut tuon kulkemaan mukavasti ja vielä on varaa kehittää ajamista
ja miksei säätöjäkin vielä. Jos jotain kysyttävää niin laita tänne!
Kiitos 20 vuodesta!

JV78

Ensi kesää jo mietin jos vaikka töiltä joskus vielä ehtii ajamaan. Evo on silloin jo vähän vanha malli. Vakiona on muoviset hubit kai, onkos tässä joku pehmeä ja kova pohjalevy erikseen?

mikari

#1011
Lainaus käyttäjältä: JV78 - 07.08.19 - klo: 19.34
Ensi kesää jo mietin jos vaikka töiltä joskus vielä ehtii ajamaan. Evo on silloin jo vähän vanha malli. Vakiona on muoviset hubit kai, onkos tässä joku pehmeä ja kova pohjalevy erikseen?

Vakiona muoviset etuhubit mutta takana CNC ja ohjauspalat CNC.
Ei tietoa mutta vakio pohjalevy vaikuttaa varsin kovalta, toki kyllä sekin kuluu tietty.
Itse en ole laittanut muuta optio osia toiseen autoon kuin Ti vantit ja toisessa ei mitään.
Ei tuo tarvii optioita. Kytkinkin (Losi slipper) taisi jäädä kokeiluksi vaikka ehkä voin siihen palata vielä jossain kohtaa jos rata on oikein rikki.
Säätö jutuissa voi kokeilla sitten eri mäntiä ja jousia radan mukaan, näissä olen saanut hyviä tuloksia.
Tämä on hyvä setup http://www.kyoshoamerica.com/assets/images/setups/Steve%20Down%20MP9E%20Evo%20Base.pdf
Mutta jos rata on muuten sileä ja kuoppia ajoittain niin harmaat jouset ja 1.2x8 männät ympäri on parempi, koska ei sukella joka kuoppaan sitten mm. Jarrutuksissa. Lavanko on tuollainen ajoittain. Riippuu toki myös vähän renkaista jne. kumpi toimii paremmin. Ja vakionahan on näiden sekoitus, joka on kanssa hyvä.
Olen ajanut pari tuhatta läppiä ja yksi ainoa osa, takatukivarsi, meni hajalle Turussa treenatessa +10C kelissä viikko ennen Turun kisaa kun jysäytin takasuoran päätteeksi sinne sillan laudotukseen. Kahdesta autosta ei muuten ole hajonnut mitään. Poika ajanut kisankin toisella, minä tietysti nyt kauden kolme kisaa toisella. Kaksi Hobbywingin konetta on kyllä levinnyt (toinen viime kaudelta), nyt mulla Performa 2100kv joka ainakin vielä vaikuttaa erinomaiselta. Autoissa HW säätimet.
Kiitos 20 vuodesta!

Ville Vainio

Morot...

Ostin tältä foorumilta mp9e ja odottelen saapuvaksi alkuviikosta mutta mitä on ne osat joita julmassa piha/sorakuoppa rälläyksessä hajoilee?
Eli mitä pitää olla varaosapakissa aina?
Kyosho Inferno MP9e

mikari

Moi

ei kyl tuu mieleen.. tukivarret ehkä jos ajat kylmällä kelillä ja törmäilet..

ton saatat tarvita, ei tule kitissä mukana jos Evo mutta taitaa olla vanhempi perus

https://www.rcjkl.fi/rc-varaosat/engine-mount-spacer-ring-mp9e-evo.html
Kiitos 20 vuodesta!

Ville Vainio

#1014
Normi malli juu mulla, ei evo... kuvia kun saan auton käsiini.

Mitä teen tuolla spacerilla, ei taida kovin hyvin olla osia hyllyssä suomessa missäään tähän mp9e malliin, jossain määrin käy evon osat?
edit. Rcjkl näemmä löytyykin jonkunverran osia kun pistää hakuun mp9 ilman e:tä.

Oliko diffeihin tarpeen lisäillä toiset pikkurattaat?
Keskidiffin aion lukita kokonaan, valmista palikkaa olemassa vai meneekö liima/tina hommiksi?

Käykö tuo mp9e evon koppa normi mp9e?
Kyosho Inferno MP9e

mikari

Spacer vaan Evoon.
Kiitos 20 vuodesta!