Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Starttiboksi

Aloittaja tz_, 17.09.03 - klo: 10.34

tz_

Mahtaakohan jollakulla olla tietoa mikä/mitkä starttiboksit
toimii Kyoshon TR-15:n kanssa? Ja tietysti, että missä
hinnoissa pyörivät ja mistäniitäsaa?

nimim. vetokäynnistin paholaisen keksintö?

Mika R

Itsellä on Superissa Universal 2000 starttiboxi Tieto-Nikkarista about 110e. Toimii myös TR-15 auton kanssa koska autojen mitat ovat aika lailla samat. Kyseinen boxi toimii parhaiten ulkoisella lyijyakulla, ei kahdella pötköakulla vaikka nekin kyllä käy.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNL62&P=7

tz_

115e pyytävät tuollaisesta. Tuntuu kovin kalliilta.. erityisesti
kun ei tule edes akkua mukana :(

Mika R

Niin, tuskin kovin paljon halvemmalla irtoaa mistään paitsi käytettynä .. kts ostetaan/myydään osio. Tonkin saat kaiken kukkuraksi vielä kasata itse .. no ei se paha homma ollut.

jarkkom

sen verran vinkkinä voisin sanoa, etten ite ostais tuota ko. boksia; siinä kun ei voi vaihtaa vauhtipyörän suuntaa eikä paikkaa.

saa sitten olla ostamassa uutta boksia jos tulee eriliainen auto tai jotain..

esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLZ9&P=7  ja hinnat tosiaan pysyy tossa satasessa, osti mimmosen vain:)
---

tz_

Niin.. Olisihan se tietysti hyvä jos boksia voisi modata mahdollisten
uusien autojen kanssa toimivaksi. Eli ilmeisesti tuo jälkimmäinen
olisi parempi. Towerissa se on myös halvempi, joka laskettakoon
plussaksi. Tiedä sitten noiden kestävyyseroista tjsp....

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"sen verran vinkkinä voisin sanoa, etten ite ostais tuota ko. boksia; siinä kun ei voi vaihtaa vauhtipyörän suuntaa eikä paikkaa.

saa sitten olla ostamassa uutta boksia jos tulee eriliainen auto tai jotain..

esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLZ9&P=7  ja hinnat tosiaan pysyy tossa satasessa, osti mimmosen vain:)

Niin, onhan noilla eroa Universal on 1/8 off-road boxi ja Asson 1/10 on-road boxi mitä sitten lieneekään käytännössä. Edellisessä voi vaihtaa kyllä puolta vase/oikea mutta on tosiaan aina vaaka-asennossa. Kokemuksesta hyvä, kestävä ja toimiva, mutta ei suinkaan ainoa vaihtoehto. Kuitenkin ainakin tällä TR15 saa takuuvarmasti käyntiin.

jarkkom

itseasiassa mulla on tommonen "asson" boksi 1/10 turistille. ainoo ero, että mulla lukee merkkina thunder tiger  :mrgreen: joten eiköhän sillä kasitkin lähe käyntiin.
---

TeemuR

Mullakin on toi asson boxi, ja starttailen siillä mun hobaota ja ensi kesänä mtx-3:osta. Noitahan saa myös RC-pisteestä.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Alfa

Eikös hyper7 (hs-101) starttiboksi käy myös !/10 kokoluokan autojen kanssa(turistin)?
Mitkä ovat ongelmat tässä??

Mika R

saattaapa olla vauhtipyörä on väärinpäin ja sitä ei voi siirtää, riippuu boxista. en tunne kyseistä boxia ja riippuu myös tourerista, hihnavetoisissa motti on yleensä rungon suuntaisesti kun taas keppivetoisissa rungon vastaisesti

Alfa

Juu kiitos mika! Mietiskelin tässä ja ei sitä voi laittaa...
Moottori on väärinpäin. Nooh täytynee sitten ostaa uusi.

Mika R

Jeez, mulla on vähän sama ongelma jos aion panna ton vetarittoman NovaRossin tohon tulevaan hihnavetoiseen, nykyisessä Kyöstissä on nimittäin keppiveto. Eipä tullut sillon aikoinaan boxia ostaessa mieleen että todellakin vaihtaa joskus autoa. Jos löydät boxin edullisesti jostain ilmottele

Alfa

Varmistus vielä.
Käykö hyper7 starttiboksi kyosho landmaxxiin?
Kummatkin ovat offroad "versioita" ja 1/8 kokoluokkaa.Eikös ole selvä homma? :wink:

jarkkom

Eikös semmosella krossarin boxilla voi voi käynnistellä muitakin autoja? Auto vaan poikittain boxin päälle ja toisella kädellä painaa boxin käyntiin..
---

Mika R

ehkä joo, mutta on se vähän hankalaa

Erkhart

Vaiukuttaako se paljon onko kaks viisviiskymppistä tai sitten yks 775 tai 750??
Hpi nitro rs4 3, Micro

Alfa

Mitäs tuo meinas :?:

Erkhart

joissain bokseissa startti moottorina on kaksi 550 kokoluokkaa olevaa konetta ja joissain on yksi 750 tai 775 kokoluokkaa oleva kone.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"Vaiukuttaako se paljon onko kaks viisviiskymppistä tai sitten yks 775 tai 750??

mulla on se käsitys että vaikuttaa .. hommaa 7*

mascot

Mika kokeilepas joskus jos on kiinnostusta niin 10-12 kpl sarjaan kytkettyä Sanyo 1700 SCR kennoa startterissasi. Antavat enemmän virtaa kuin hyytelöakut pudottamatta jännitettä.... tosin 1700 mAh riittänee vain yhden tai kahden ajoreissun käynnistyksiin...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

okei, täytyy joskus kokeilla, onhan noita pötköakkuja tuossa päälle 2000 :stakin. Lyijyakun hyvä puoli on että siitä riittää piiiiitkäksi aikaa eikä tarvii usein latailla. Silti yksi 7* sarjan moottori tuntuu musta paremmalta kuin 2x540.

Erkhart

pystyisköhän sellasen koneen vaihtaa tollaseen jossa on kaks tollasta 550. Tai no boksina on ofnan true start. Tuntuu vähän että ei se boksi vaan jaksa kunnolla pyörittää kun en saa konetta (12r xs) enää melkeen millään käyntiin vaikka lämmitän jne. Niin eli saisko vaihettuu??
Hpi nitro rs4 3, Micro

Erkhart

tai mitkä kaks konetta olis hyvät noiden vakioiden tilalle?
Hpi nitro rs4 3, Micro

tz_

Saapui sitten Towerista tuollainen boksi. Tuntuu ainakin tarpeeksi
tehokkaalta vähän isommillekin koneille, mutta eihän
se tuohon TR-15 sopinut suoraan. Kuvastakin sen
olisi nähnyt, jos vain silmällä katsonut olisi. Vauhtipyörän
saa kyllä kolmeen paikkaan, mutta yksikään ei ole oikea.

Pienellä modaamisella sen tosin luulisi sopivan. Ainakin
edullinen oli Suomen hintoihin verrattuna.

pitzi

Mulla oli sama juttu vetonaru oli surkea eikä siihen autoon oikein löydy startiboxia. vika oli mulla auton moottorin mekanismissa sen sai "korjattua" ei se enää jää jumiin mutta, joskus pyörii tyhjää ostan jouluksi uuden moottorin[/url]

Timo

Oikeastaan mitkään starttiboksit ei käy suoraan millekkään autolle. Niitä joutuu aina vähän säätämään tai tekemään uusia reikiä ohjain tolpille.
Syynä tähän on se, että kaikkien krossiautojen ja rata-autojen starttiboksien tulisi toimia, jokaisessa automerkissä ja eri merkit tuppaavat aina olemaan vähän erinlaisia, joten vauhtipyörä ei osu aina ihan starttikumiin ilman säätämistä.
Vauhtipyörän ja starttikumin tulisi aina olla linjassa toisiinsa nähden, jos vauhtipyörä on vähän vinossa starttikummin nähden se syö teho startterista ja käynnistäminen on paljon hankalampaa ja startterinkumi kuluu nopeasti.

mike_87

Mistä saa suomesta tilattua sopivia 12V:n geeli/lyijyhyytelöakkuja?

mistö on porukka hommannut noita akkuja. ja siis sellaista auton akun kokoista en ole hakemassa, vaan mahd pienikokoista, ja jos vaikka mahtuis startterin sisään niin ois very guud. :)

oon yrittänyt ettiä googlen sun muiden palvelujen kautta mutta ei ole löytynyt.

myöskin laturia kaipaisin. voiko noita akkuja ladata ihan normaalilla akkulaturilla?

Mika R

käviskö esim http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=rmpakut.htm&tuote=rmpakut

ladataan sopivalla laturilla, pikalataus ei onnistu, itse ostin laturin samasta paikasta kuin akunkin

MattiM

Bebekistä löytyi yksi 12v lyijyhyytelöakku, sopivuudesta tai tilausmahdollisuudesta en osaa sanoa mitään. Partcossa myös niitä, huomaa että hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa. Olen linkittänyt sivut suoraan, jolloin framet jää pois.