Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Blitz

Aloittaja TomiKoo, 21.12.09 - klo: 14.26

juhku1

Mitäs pinjoni/spurriyhdistelmää (hammasluku) suosittelette harjattoman kanssa?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Koheltaja

Paketissa mukana tulleella pinjonilla on menty, koneena 8.5t/4000kv.
Kylätason RC-kuski.

Koheltaja

Tuossa pöydällä näyttää menevän Blitz ESE kasaan nuorimman junnun toimesta :wink:

Muutama huomio kun olen käpistellyt osia. Iskari vaikuttaa asiallisilta ja on todella helppo täyttää, miinuksena typerät tuplamutterit jousien säädöissä. Muovit on kovempia kuin RTR:ssä mutta ei niin kovia kuin Assossa, pientä elastisuutta ja sitkeyttä tuntuu olevan joka on hyvä asia kestävyyden osalta. Kuuladiffi on teräksinen, kuulat tulee erilliseen muovihäkkiin, kuulat on keraamiset mutta painelaakerin kuulat perinteiset. Kori on valmiiksi leikattu muotoonsa.

Kylätason RC-kuski.

Tomsson

Mistä ESEn saa jo?
Kuumottais kans vähän.
allekiroitus

RC-BASTARD

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZGR5&P=0

In stock näyttäs olevan tuolla.

Kuumottas vähän täälläkin...
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Tomsson

#185
Liian hapokas hinta kaukomaanostokselle. 300 taalaa toimituskulujen kanssa plus perustuurilla tullit päälle.
allekiroitus

Koheltaja

Eiköhän niitä ensi kuussa saa HL:stä, jos malttaa sinne asti odotella :wink: 
Kylätason RC-kuski.


Koheltaja

Runko on kovempaa materiaalia kuin RTR:ssä joten taatusti tulee samoja ongelmia kuin Assossa, vahvistukset keulaan niin eiköhän noi kestä sen mitä pitää.
Kylätason RC-kuski.

mof

http://www.rcshortcourse.com/forum/showpost.php?p=78864&postcount=8

Lainaa
Here is the deal guys

we want pictures to prove you have a broken chassis. If not anybody can just write in and say blah blah blah... give me free parts.

Yes the ESE is different as far as warranty. We will replace your "white parts" once. Id you continue to break it after that w will give you some "black parts" or you can buy some new white ones if you want.

This truck is set up for competition and will not take teh same beating that the RTR takes. Im not saying its fragile cause Ive beat teh crap out of my ESE and its still together but you cant case big jumps and run it into the curb like the RTR's

That being said we should require old parts to be sent in but were lax on this. for now all we need is picture proof (same as any kit or part) of teh damage and we will replace them. The second we get the same photo from 2 different people then we will be requiring the parts to be sent back

-Travis

Koheltaja

Siinäpä se, kilpurit ja pihasutaus autot on erikseen. Eli ESE jos ajat kilpaa, RTR jos tykkäät enemmänm pommittamisesta niin radalla kuin sen ulkopuolella.

Eilen nuorimman ESE sai pihalla kyytiä ja vielä on ehjä, kehui että on parempi suttaa pihalla kuin RTR. Renkaista päätelleen on tosiaan pihasuditeltu :mrgreen:

Radalla ei olla vielä ajettu koska ei ole sopivia renkaita ulkopaanoille. 
Kylätason RC-kuski.

JSJ

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 18.05.10 - klo: 12.34

Radalla ei olla vielä ajettu koska ei ole sopivia renkaita ulkopaanoille. 

Mikä on tämä sopiva rengas ulkopaanoilla? Olet tästä renkaitten puutteesta jo muutamaan otteeseen kirjoittanut.

Itselläni Goose Bumps näyttää toimivan hyvin ,ja rengasta löytyy paristakin suomalaisesta kaupasta.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

veijo

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=103806
Tuolla renkaalla on ainakin kohtalaisen hyvä pito kuivalla ja pölyisellä savi pohjalla.

mof

http://www.rcshortcourse.com/forum/showpost.php?p=79735&postcount=432

Tulossa uudet takahubit (ja sen myötä kestävämmät 5x11 laakerit).

Lisäksi diffikotelosta uusi versio joka pitäisi olla huomattavasti kestävämpi, ja pitäisi pitää öljyt paremmin sisällä.

Rph

Tänään sain käsiini k.o laitteen ja pakko sanoa että kyllä tämä on huomattavasti parempi kuin slash tai strike. Ennen kaikkea auto on todella kevyt.
mydään lennokipiruustuksia .)

Koheltaja

ESE:en suositeltavia päivityksiä ja havaintoja:

Ohjausvivusto/servosaver, on sama kuin mustassa Blitzissä joten alumiinista tilalle.

Linkkipallot on alumiinia, helpommalla pääsee jos heti laittaa teräksiset pallot tilalle.

Kuuladiffi, no, sen kanssa tulee toimeen jos tykkää kuuladiffistä. Elämä on vaan paljon helpompaa Asson ratasdiffillä, ulkopaanalle UR3000-5000 ja sisälle UR10000 öljy.

CVD:n sisäpään koiranluu tuppaa halkeamaan ja tappi lähtee luistamaan paikaltaan, rikkoen takalinkin kiinnityksen. Jenkeissä näitä on vaihdettu takuuseen.

Iskarit on taattua laatua eikä vuoda ja on erittäin helpot täyttää, Asso SC10:in keppeihin tottuneelle tämä on hieman hämmentävää  :wink:

Muuten ESE vaikuttaa kelpo peliltä ja muoviosia ei ole vielä saatu paria palikkaa lukuunottamatta rikki. Kuten jenkkilästä on vihiä saatu, kisakäyttöön ESE ja sekalaiseen räppäykseen RTR joka on hieman kestävämpi muoveiltaan.
Kylätason RC-kuski.

peitsamo

Mitään oireita sen paljon puhutun pohjalevyn kanssa?
Flying Calacucco

Koheltaja

Ei mitään, kai sen saa poikki samalla tavalla kuten Assossa eli isoa loikkaa ja keula edellä tonttiin. Keula on vielä ilman vahvistusta ja laitan vahvikkeen vasta kun saan ekan pohjalevyn rikki, en ennen.

Korostetaan vielä että ilman noita päivityksiäkin pärjää, noi on sellaisia mitä omissa autoissa on tullut vastaan.
Kylätason RC-kuski.

mof

Ja RTR:n pohjalevy ei paljoa maksa jos sellaisen haluaa ESEen laittaa...

Tomsson

Tuli napattua tommonen normi rtr sitten kun ESEstä tuli niin ihmeellisiä uutisia muka normaaleista rikkoontumisista...

Nätisti menee radalla.. ja hitaasti. On vaan niin höyhenen kevyt, että hypyissä kaappaa korin alle helposti ilmapussin ja auto leijuu maahan. Koriin reikien teko voisi auttaa asiaan, katsoo nyt. Katsoo sitten jokusen päivän päästä kun tulee kiinaromua, jos nopeampi vauhti auttaisi myös leijailuun. Nyt kun vauhti hypyissä niin onneton, niin sivutuuli nappaa kiinni herkästi.
Olisiko viitisen akkua takana rata-ajoa ja mitään tosiaan ei ole rikki mennyt. Ei tosin ole ollut sellaisia tilanteitakaan jossa olisi voinut.
Vakiosähköt raapaisin tuoreeltaan pois ja pistin servoksi Futaba 9451, motiksi Nosramin 17t, säädin Robitroniksin joku ja radioiksi Spektrumit. Pötköakulla mennään.
Hobbykingistä tulossa 50 dollarin hiiletön setti ja 2s setuppi mielessä ehdottomasti.
Ratavideota sitten viimeistään kun ne on autossa kiinni.

Ebaysta tulossa hexidapterit jotta saa krossikumit alle. Noi vakiot on niin liukkaat että.
Auto puskee ja spinnaa ihan simona, mutta säätää ei viitsi ennen kuin saa pitävät renkaat alle.
allekiroitus

Koheltaja

Eipä noilla isoa loikkaa pysty tekemään, isot hypyt maltilla mutta matalat pystyy ajamaan vauhdilla. Omassa ESE:ssä sivuikkunat sekä ylemmät "tuulettimet" poistettu mutta ei ne mahdottomasti auta, vähän jos pääsee keulan alle ilmaa niin se on menoa.

Siitä Asson diffistä vielä sen verran että jos ESE:en sellaisen laittaa niin vetareihin pitäiti saada pari milliä pituutta lisää, ulosjoustossa on siinä hilkulla että pysyy paikoillaan.

Aika pehmeäksi saa alustan säätää että pelittää röykkyisellä krossipaanalla, takapidon/suuntavakauden kanssa vielä pieniä ongelmia. Noi kun saadaan vielä kitketyä pois niin aika leppoisaa on ajaa isolla paanalla, renkaina tällä hetkellä Proline Caliber M3 jotka tuntuu toimivan mallikkaasti.

Kun saadaan muutamia juttuja vielä kokeiltua niin laitetaan tänne perus setuppia, porukat pääsee vähän helpommalla kun säädöt jo sinnepäin :wink:
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.06.10 - klo: 20.38
Kun saadaan muutamia juttuja vielä kokeiltua niin laitetaan tänne perus setuppia, porukat pääsee vähän helpommalla kun säädöt jo sinnepäin :wink:

Taidan odotella oman Blitzin uudelleenkasauksen kanssa vielä viikon verran, niin ei tartte kahteen kertaan tehä...  :wink:

Kun aiemmin juteltu ESE jäi (ja jää) haaveeksi, laitoin Amainista muutamat pikkuparannukset tulemaan. Nyt pitäisi vaan kaikki uudet + vanhat pestyt osat saada nippuun.

Koheltaja

RPM:ltä tupsahtelee uusia osia Blitziin, nyt saa inline kääntöpalat 5x11 laakeripesillä. Kohta pääsee tekemään ESE:stä Aleksin ajotyyliä kestävän kun laitetaan kaikki RPM:än palikat kiinni :grin:

http://www.rpmrcproducts.com/products/HPI/10thPts.htm#inline
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Nam, uutta herkkua! Taas joutuu laittamaan uuden tilauksen...  :roll: :grin:

Ei vaan, olihan tässä asiaakin. Mites tuo RPM etutukivarret + STRC ohjaus. Oliko Kohelo sulla tuo setti? Itseä ihmetyttää, että kasasinko tosiaan oikein päin etutukivarret ja keskipalan vai miksi STRC:n ohjaus hankaa noin pahasti tukivarsiin. Yritin kokeilla pakettia jotenkin toisinpäin, mutta joko ei todellakaan istu tai sitten tukivarsien kirjaimet R/L ei natsaa. Netissäkään ei näy kunnolla kuvia, joista selviäis. Onko tuota ongelmaa ollu muilla, vai annetaanko vaan hangata?

mof

Omassa Blitzissä on RPM:n tukivarret ja STRC steering bellcrank eikä kyllä ole mitään ongelmia ollut... ja ainakin omissa tukivarsissa piti L/R paikkansa... onko sulla kuvaa siitä, että mikä siinä mättää?

mof

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.06.10 - klo: 20.38

Kun saadaan muutamia juttuja vielä kokeiltua niin laitetaan tänne perus setuppia, porukat pääsee vähän helpommalla kun säädöt jo sinnepäin :wink:

Mukava nähdä miten paljon oma setuppi poikkeaa teidän omista...  :roll:

Koheltaja

Mulla on vielä RPM:än tukivarret pakissa, testataan ensin ESE:n tukivarsien kestävyys ennen vaihtoa. Ohjaus on vakio, odotellaan että HL saa STRC:n palikat.

Nyt pitää vaan ajaa niin kerpeleesti radalla että saa yhden rengassetin pihasuttauskuntoon, pääsee joku kaunis aamu skeittirampeille tekemään kestotestiä :tongue:
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 06.06.10 - klo: 20.38
Siitä Asson diffistä vielä sen verran että jos ESE:en sellaisen laittaa niin vetareihin pitäiti saada pari milliä pituutta lisää, ulosjoustossa on siinä hilkulla että pysyy paikoillaan.

Jeps, tuo tuli itsekin huomattua RTR + CVD + Asson diffi paketilla. Oliko tuohon ratkaisusta mitään ideaa, muuta kuin shimmailemalla diffin päästä ulostulot mahd ulos ja akselin päästä shimmaamalla CVD:t "väärältä puoilelta"? Tuolla tavalla kai sen millin puolelleen saisi. Mahtaakohan edes riittää.

Tomi

Koheltaja

Ulostuloja ei voi shimmata ulommaksi joten vaihtoehtoina on laittaa 2mm pidemmät vetarit, rajoittaa hieman ulosjoustoa, käyttää nykyisiä tai jatkaa nykyisiä vetareita.

ESE:n CVD:t näyttää pelittävän Asson diffin kanssa, ulosjoustossa vetari tulee aika "huulille" mutta ei pomppaa pois ulostulosta. Voihan sillä ajaa mutta se rasittaa tarpeettomasti ulostuloa/diffikuorta ja välykset tulee kasvamaan aika nopeasti.

Täytyy käydä tallilla sorvaamassa sopivaa jatkopalikkaa vetariin ja juotetaan hopealla vetarit uudestaan nippuun, kerrotaan sitten miten kävi, kestääkö/toimiiko vai ei :wink:
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Vaihdoin CVD:t perus koiranluihin, nyt vaikuttais toimivan toisen ulostulon takertelua lukuunottamatta. Tuli se kaivattu milli pari kuitenkinlisämittaa. Laitoin molempiin päihin Durgan ulostulojen "sienet", niin pysyy tikut aloillaan paremmin.

Vielä vähän kasausta ja sähköt, niin pääsis koittamaan taas...