Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Blitz

Aloittaja TomiKoo, 21.12.09 - klo: 14.26

Tomsson

Onko jengillä kokemusta MIPin vetareista Blitzissä?
Oma lyhyt kokemus antaa kertoa, että täysin sutta kamaa, tai sitten hieman kulunut diffin ulostulo syynä. Kummankin puolen vetarista nimittäin lähti aika tiuhaan tahtiin parin akun aikana koiranluupää naps poikki. Eli poikki juuri siitä ohennuksen jälkeen.
Vakiokoiranluut kestävät hyvin kuitenkin, vaikka ne on jo pariin kertaan hopealla juotettu kasaan, kun hiushalkeama on päästänyt pinnin liikkumaan.

Paperia tuntuu olevan myös kuulat joihin tulee kiinni vanttiruuvien pallokupit. 2 jo mennyt poikki. Iskarit ei oikein tykkää pitää öljyjä sisällä, mutta pitävät kuitenkin jonkin verran.
Muuten ihan ok kestävä kapine.
allekiroitus

mof

Hyvin näyttää kulkevan laparenkailla...  :roll:


Tomsson

Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.


Kiitos rautalapiolle kuvaamisesta ja editoinnista :)
allekiroitus

Janne Rantaruikka

Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 18.07.10 - klo: 12.22
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.

Millä tekniikalla tämä Blitz on?
Komeasti kulkee  :laugh:
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Tomsson

#244
Lainaus käyttäjältä: JakkiNaama - 18.07.10 - klo: 13.05
Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 18.07.10 - klo: 12.22
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.

Millä tekniikalla tämä Blitz on?
Komeasti kulkee  :laugh:

Välkkänä kuristettu 2s ratavälitys. Reilusti isompaa vois 2s:llä pitää mutta kulkee liikaa.
Vakio 48p 88t spurgear ja 22t pinjoni. Moottori Turnigy 3300kv 420w ja noparina hobbykingin 100A. Akkuna videossa Turnigyn 25C 3s 5000mah.

Pistin muuten ESEen tukivarret eilen autoon ja auton jousitus muuttui täysin, tai ei niinkään jousitus mutta jousto. Ennen nimittäim vakiot kumilenkkitukivarret meni samalla mutkalle kun iskari painui kasaan, nyt kovemmilla ESEn muoveilla jousitus on paljon parempi.
allekiroitus

mof

Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 18.07.10 - klo: 14.41
Lainaus käyttäjältä: JakkiNaama - 18.07.10 - klo: 13.05
Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 18.07.10 - klo: 12.22
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.

Millä tekniikalla tämä Blitz on?
Komeasti kulkee  :laugh:

Välkkänä kuristettu 2s ratavälitys. Reilusti isompaa vois 2s:llä pitää mutta kulkee liikaa.
Vakio 48p 83t spurgear ja 22t pinjoni. Moottori Turnigy 3300kv 420w ja noparina hobbykingin 100A. Akkuna videossa Turnigyn 25C 3s 5000mah.

Pistin muuten ESEen tukivarret eilen autoon ja auton jousitus muuttui täysin, tai ei niinkään jousitus mutta jousto. Ennen nimittäim vakiot kumilenkkitukivarret meni samalla mutkalle kun iskari painui kasaan, nyt kovemmilla ESEn muoveilla jousitus on paljon parempi.

Kannattaa hieman säätää alustaakin niin voisi parantua tuo ajettavuus (tosin videossa ajeltiin asvaltilla, ei oikein osuva alusta näille) ellet ole jo niin tehnyt. Samoin diffiä kannattaa säädellä jos et ole jo säätänyt, vakionahan tuossa diffissä on vain rasvaa sisällä, voisi jotain diffiöljyä laittaa.

Itsekin laitoin RPM:n tukivarret Blitziin heti uutena, en osaa siis sanoa erosta vakioihin, mutta sopivilta tuntuneet tähän asti  :roll: Tosin autohan on nyt myynnissä ja lojuu autotallissa pölyyntymässä...

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: mof - 18.07.10 - klo: 15.17
Kannattaa hieman säätää alustaakin niin voisi parantua tuo ajettavuus (tosin videossa ajeltiin asvaltilla, ei oikein osuva alusta näille) ellet ole jo niin tehnyt. Samoin diffiä kannattaa säädellä jos et ole jo säätänyt, vakionahan tuossa diffissä on vain rasvaa sisällä, voisi jotain diffiöljyä laittaa.

Itsekin laitoin RPM:n tukivarret Blitziin heti uutena, en osaa siis sanoa erosta vakioihin, mutta sopivilta tuntuneet tähän asti  :roll: Tosin autohan on nyt myynnissä ja lojuu autotallissa pölyyntymässä...

hoho, vai säätää alustaa jos käy asvaltilla kokeilemassa huippuvauhtia ja meinaatko että ajelen vakiosäädöillä? ;)
Eipä noihin ylitehoihin mikään auta, renkaiden hyrrävoimat tulee niin isoiksi että auto muuttuu "epäkeskoksi". Alusta on nyt jo aika jäykkä öljyillä koska radalla ajellaan isohkoa ilmaa.
Asvalttikumit voisi tehdä jotain, tai litsin omat kärrynpyörät, koska eivät paisu hiin helposti. Ilman koria lähtisi spoileriefekti pois, mutta kun nokka nousee niin helposti niin ei viitti luisua koritolppia rikki ilman koria.

No, nyt on perushuiput koettu. Takaisin vihreämmälle puolelle.

allekiroitus

mof

Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 18.07.10 - klo: 16.00
hoho, vai säätää alustaa jos käy asvaltilla kokeilemassa huippuvauhtia ja meinaatko että ajelen vakiosäädöillä? ;)

Ei sen asvalttikokeilun vuoksi vaan sen vuoksi että jos se ei toimi noilla tehoilla...

...mutta joo, 3S on ihan liikaa kyllä, että sikäli turha edes yrittää.

kipi

olen nähnyt tuon blitsin myös crossi-radalla 3s sähköillä,auto on täysin käyttökelvoton noilla tehoilla,vaikka tekis mitä säätöjä alustaan,ei siitä ajettavaa saa millään.Ulvilan-topiikista löydät Rautalapion kuvaaman videon miten toi etenee miedommilla sähköillä.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

mof

Lainaus käyttäjältä: kipi - 18.07.10 - klo: 20.18
olen nähnyt tuon blitsin myös crossi-radalla 3s sähköillä,auto on täysin käyttökelvoton noilla tehoilla,vaikka tekis mitä säätöjä alustaan,ei siitä ajettavaa saa millään.Ulvilan-topiikista löydät Rautalapion kuvaaman videon miten toi etenee miedommilla sähköillä.


Niinhän nuo kaikki takavetoiset SC-autot on käyttökelvottomia 3S:llä melkeinpä millä tahansa moottorilla.

juhku1

#250
Miksiköhän asson ratasdiffistä meni ulkoratas sileeksi muutaman minuutin ajon jälkeen?
Kuva:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

juhku1

Blitzin kasaus video:http://www.youtube.com/watch?v=GYMvXVEPmM0
Ja saisko vastauksen tuohon edellideen kyssäriin.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

PaavoNokkava

Nyt on sitten sisäkausi aloitettu ja samalla otettu ensitestit ESE Blitzillä:


Hyvin tuntui toimivan alusta ja rengas yhteen(Caliber M3) turffilla, pito oli kova mutta ei silti shikaaneissakaan kipannut helposti. Autoon on päivitetty STRC:n ohjaus, etu- ja takahubit, c-palat vielä matkalla. Kuuladiffi tuntui tosi pehmeältä, katotaan kauanko se kestää.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

TomiKoo

Edellinen Blitzini meni kesällä vaihtokaupassa kaverille ja minulle jäi yhden auton verran varaosia. Osat eivät kenellekään kelvanneet, joten päätin kasata osista auton. Uusi pohjalevy on jo hankittuna, muita puuttuvia pisteosia & blingiä vielä haalitaan kasaan. Kaippa tuosta ajettavan pelin vielä saa...  :grin:

STRC ohjausosien kanssa kävi ylläri, eivät näköjään enää laita ohjausosien mukaan laakereita. Kyselin asiaa valmistajalta, on kaksi viimeistä erää ollut noin. Paketin hintaa ei voinut kuulemma nostaa, joten pidettiin hinta samana ja jätettiin laakerit pois...  :shocked: Pettämätöntö jenkkien logiikkaa!  :roll:

Tomi

Janne Rantaruikka

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 27.09.10 - klo: 19.40
STRC ohjausosien kanssa kävi ylläri, eivät näköjään enää laita ohjausosien mukaan laakereita. Kyselin asiaa valmistajalta, on kaksi viimeistä erää ollut noin. Paketin hintaa ei voinut kuulemma nostaa, joten pidettiin hinta samana ja jätettiin laakerit pois...  :shocked: Pettämätöntö jenkkien logiikkaa!  :roll:

Tomi

Totesin samaa ja minulla on nuo kyseiset laakerit aivan väljät ja uusia pitäisi jostakin metsästää...ei vain ole löytynyt. Vinkkejä?
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Koheltaja

Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.
Kylätason RC-kuski.

Janne Rantaruikka

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.09.10 - klo: 20.19
Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.

Näin täytyy tehdä kiitos.
Hitto juuri tänään kävin siellä enkä tajunnut kysyä...
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.09.10 - klo: 20.19
Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.

Hyvä vinkki, täytyy kurkata kun tulee käyntiä.

Löysin kylläkin sopivat laakerit kaverin vinkkaamasta nettikaupasta (kiinasta tms). Blitzin ohjauslaakerit kustansivat muistaakseni 1,72$ / 4kpl + postikulut. Lähti tilaukseen kuuden auton laakerisarjat + muutama extra, yhteishintaan 58$ kuluineen...  :roll:

hpi racing

Onko autot kestäny vai miksi palstalla on niin hiljaista.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Koheltaja

Aika hyvin on kestänyt rankempaa ajoa, tosin nyt ESE lepää pohjalevy katkenneena odottamassa uutta pohjaa. Täällä on meno hiljentynyt kun siirryttiin nelkkukrossiin, välillä huristellaan omaksi iloksi ESE:llä-
Kylätason RC-kuski.

mof

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 28.12.10 - klo: 22.37
Onko autot kestäny vai miksi palstalla on niin hiljaista.

Lienee koko SC-luokka hieman hiljentynyt... :)

jon.lindgren

Iso-Myyrissä on enemmän autoja kun Lippiksessä viimetalvena. Uusia naamoja on tullut eikä kovin moni vanhoistakaan ole koppiautoja hylännyt. Blitzejäkin on radalla.

mof

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 29.12.10 - klo: 16.36
Iso-Myyrissä on enemmän autoja kun Lippiksessä viimetalvena. Uusia naamoja on tullut eikä kovin moni vanhoistakaan ole koppiautoja hylännyt. Blitzejäkin on radalla.

Jeps. Täälläpäin kaikki (no, ei ihan, mutta melkein) myi autonsa pois kun "aina" tuulee ja nuo on melkoisia leijoja niin kävi vähän mielenkiintoiseksi ajelut.

TomiKoo

Täällä pari Blitziä on päässyt odottamaan uutta tulemista. Viime keväänä innostuksen jyräsi 4wd SC, sitten patterikasi ja syksyn tultua VTR. Myin Blitzin poiskin välissä, mutta niin se vain tuli takaisin (kuin Christine konsanaan) ja sikisi toisen samalla. Uusi kipinä on herännyt Turun ja Vantaan kisojen myötä, eiköhän toinen autoista raavita taas kuosiin uuden vuoden kunniaksi!

Jämsä

Turkuun pääsee taas ajamaan Corria 9.1. (LRP Cup) ja 16.1. (WJ).

HVoltage

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

rb

tuli hankittua tämmönen.
säätö vinkkejä kaivataan myyriin.
ja rengastusta.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: rb - 08.03.11 - klo: 21.10
tuli hankittua tämmönen.
säätö vinkkejä kaivataan myyriin.
ja rengastusta.

Hommaa renkaiksi kyosho:n sc renkaat ne on parhaat myyrin radalla. Säätö vinkkejä saa varmaan parhaiten paikan päällä.
Kyosho, elämäni auto.

veijo

Täydellinen yksilö ilmestyi eileen kotiin, erittäin kaunis ja sulava linjainen (BLITZ ESE), meinasin laittaa ratasdiffin eli onko kellään tietoa käykö RTR Blitzin ratasdiffi paketti suoraan ESEEN.

Näitten osien ostolla pitäisi kaiketi onnistua.

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86871
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86943
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=103400


Tiedosta erittäin kiitollinen.

JiiIii

Laita mieluummin Asson (SC10) diffi, pysyy paremmin liemet sisällä...
I race what ever the marketing department tells me is fast.