Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Blitz

Aloittaja TomiKoo, 21.12.09 - klo: 14.26

lcr

Osaisko joku linkittää kuoria vaille diffin osat hobbylinnasta. Firestormiin tulossa mutta blitzissä on samat hilut.

nnikkem

Noniin. Auto haettu. Ja hyvältä näyttää. Siltä kuten pitikin. Näyttäisi olevan uutta korimallia. Ihmeellisesti maalattu korinpäälle vihreä paintti. Tämä taitaa lähteä sillä jarrunestellä vai miten se oli? Onhan tuo kärsinyt, mutta jospa ajaa asiansa.
Myöskin ohjauksessa oli vaihdettu metalliseksi osa joka yhdistyy ohjauslinkkeihin ja servon pienempiin linkkeihin. :D
Että pientä hipo osaa oli kanssa.
Tekniikkana tosiaan Castlen SCT combo. Hyvin pelitti pikkutesteillä. Tuuletin jäi vain uupumaan siitä. :/
Moottori lämpesi jonkinverran asfaltilla ajossa, toivottavasti ei kuumene liikaa.

Niin ja sitte se pääongelma. Diffin ulostulot on kuluneet paljon. Tästäjohtuen auto tärisee kamalasti, kun painaa kaasua ilmassa. Kun auto on maassa ja ajaa, ei tämmöistä ole huomattavissa. Kehtaako autolla jaa, vai pitäisikö suosiolla päivittää uudet osat kuluneiden tilalle?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

allu 6

Kyllä mullaki tärisee ultima kun painan kaasua ilmassa.Siis onko ulostulot kuopilla vai heiluuko ne pikkasen jos heiluu niin se on normaalia.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

nnikkem

Kulumaa on huomattavasti. Tosin ne on vaihdettu toisteppäin, että kuluma on takana. Mutta siltikin tärisee. Varsinkin oikea puoli edestäpäin katsottuna.
Saattaa myös heilumistakin olla jonkinverran.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Veskuvaan

renkaiden tasapainoitus auttaa tärinään ja ravistukseen
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

allu 6

Lainaus käyttäjältä: thorak - 02.07.12 - klo: 23.57
Kulumaa on huomattavasti. Tosin ne on vaihdettu toisteppäin, että kuluma on takana. Mutta siltikin tärisee. Varsinkin oikea puoli edestäpäin katsottuna.
Saattaa myös heilumistakin olla jonkinverran.
Joo itekki joutunut vaihtamaan toisin päin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

RoddeR

#396
Kuluneet diffin ulostulot kannattaa vaihtaa suosiolla uusiin. Kolot ulostuloissa vaikuttaa autoon hypyissä niin että auto menee keulan kautta ympäri melko helposti. Auto lähtee hyyppyyn, jolloin takaripustus putoaa alas ja vetarin tapit tulee niistä montuista pois ja efekti on vähän sama kun painaisi jarrua. Renkaat ja ripustukset värisee aina kun ripustus on alhaalla johtuen vetarin kulmasta ulostuloon. Kokeilkaa painaa takaripustusta sen verran kasaan että vetari on suht suorassa niin värinöiden pitäisi ainakin huomattavasti vähentyä.
Kyosho, elämäni auto.

allu 6

Jaa no tuota en tiennytkään. Itsellä juuri hypyissä tulee nokalleen todella usein.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

nnikkem

Jahas, eli tuolla ei sitten kannata hyppiä vielä.. Pitänee pistää tilaten osia.
Noniin. Kyllähän tuo ruma väri alkaa lähtemään tuolla jarrunesteellä. Tosin kauhea hinkkaaminen siinä on!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

tpahula

Blitzin ratasdiffin ulostulot ovat nopeasti kuluvat, jos noita jenkkifoorumien juttuja on uskominen. Ainakin Jenkeissä on ulostuloja karkaistu, jotta ne on saatu kestämään pidempään. Itselläni on MIP:n kuuladiffi ESE:ssä, jonka ulostulot on kestävämmät.

Tilasin ratasdiffin osat ja mietinnässä on ollut kuuladiffin vaihto ratasdiffiin jossain vaiheessa. Tähän mennessä tuo MIP:n kuuladiffi on toiminut, kunhan vain muistaa välillä kiristää ruuvia. Tosin ei tuolla autolla kovin montaa kerhokisaa ole ajettu. Onko kellään kokemuksia keraami- tai wolframi-kuulista MIP:n diffissä ?
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

nnikkem

Eli löytyihän se heikkokohtain tästä autosta.  :angel:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Kokeilin hypätä. Hyppää se ihan hyvin. On vain ajajasta kiinni. Tottakai täryttää ilmasa melkoisesti, mutta ei mulla laskeutunut nokilleen.  :tongue:
Mutta kysyinkö jo, että voiko tuo kuluttaa muita osia kenties? Meinaan kun nuin kovasti tärisee.
Ja tuo Castlen SCT nopari käy kyllä kuumana. Täytynee joku tuuletin ostaa sille. (Mukana ei tullut)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: thorak - 04.07.12 - klo: 17.09
Kokeilin hypätä. Hyppää se ihan hyvin. On vain ajajasta kiinni. Tottakai täryttää ilmasa melkoisesti, mutta ei mulla laskeutunut nokilleen.  :tongue:
Mutta kysyinkö jo, että voiko tuo kuluttaa muita osia kenties? Meinaan kun nuin kovasti tärisee.
Ja tuo Castlen SCT nopari käy kyllä kuumana. Täytynee joku tuuletin ostaa sille. (Mukana ei tullut)

Minun takaripystuskin tärisi jossain vaiheessa, mutta shimmaamalla sitä ulompaa hingepinniä vai mikä sen nimi onkaan niin sai tärinää pois. Eli tukivarren ja takahubien väliin jotain shimmejä niin saattaa vähentää tärinää...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

nnikkem

Hmm.. Pyörrittelin tänään akseleita. Ihan kuin jonkin ottaisi vastaan, kun pyörittää samaan suuntaan. Ei ole helposti pyöritettävissä. Mutta tosiaan taasen ajossa ei näy milläänlailla.
Se tuntuu että se nyt on vähä sillain, että kestääkö vai ei.  :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

pijokela

Lainaus käyttäjältä: thorak - 05.07.12 - klo: 19.39
Hmm.. Pyörrittelin tänään akseleita. Ihan kuin jonkin ottaisi vastaan, kun pyörittää samaan suuntaan. Ei ole helposti pyöritettävissä. Mutta tosiaan taasen ajossa ei näy milläänlailla.
Se tuntuu että se nyt on vähä sillain, että kestääkö vai ei.  :grin:
Jos akeseleiden pyörittäminen samaan suuntaan tuntuu raskaalta, niin eikö silloin rataslaatikossa ole jotain ylimääräistä vastusta? Minulla on sieltä räjähtänyt laakereita ja vaikka mitä - kannattaa ehdottomasti avata se ja huoltaa kuntoon.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

nnikkem

Juu, näin täytyy tehdä. Ei ollut aikaisemmin tuollaista, joten eihän se muusta varmaan ole voinut tulla kuin tuosta tärinästä.. Pitää laittaa osat kuntoon ennen kuin koko auton rikkoo.  :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Avasin lootan. Ei mitään ongelmaa hammasrattaissa taikka laakereissakaan. Hyvin pyöri. En tiedä sitten, että miten sellainen vastus tuli...
No tämä kuitenkin hyvä! Tarvitsee vain ulostulot tilata.

Tarkistin myös taka-akselit sillä olin niitäkin tilaamassa. Mutta ne ovat kuluneet kyllä vähän. Ihan pientä kulumaa. Että niillä varmaan pääsee vielä?

Ja Maxxi. Minkä kokoisia shimmejä käytit siihen? Saisi tilaukssen mukaan nekin.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

lcr

Itse en ole vielä blitziin sähköjä saanut kiinni, mutta firestormissa ainakin jokapaikka tärisee kun ilmassa antaa kaasua, johtuen pyörivien osien epätasapainosta ja pyöräntuennan ym. väljyydestä.

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: thorak - 06.07.12 - klo: 18.51

Ja Maxxi. Minkä kokoisia shimmejä käytit siihen? Saisi tilaukssen mukaan nekin.

Valitan, en muista... Ehkä noin milli... Otin vaan jotkut randomit jotka löysin mun ruuvilaatikosta  :laugh: Mutta katso kuinka paljon tossa takahubissa on väljää esim tönärillä. Eli siis kuinka paljon tämä osa: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=103329 liikkuu eteen ja taakse
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

nnikkem

No nyt tuli postissa uudet ulostulot. Ja joitain shimmejä (halvimpia otin varalta kumaan....  :roll:)
Mutta miten tyypit oottaa nuita pinnejä pois? Tuolta diffin sisältä, pitää kahta ratasta paikallaan? Eihän tuonne mikään työkalukaan mahu eikä sormillakaan saa.  :lipsrsealed:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Voi v*ttu mitä pinnejä. Yks ny kimpos jonnekki hutsinevadaan eikä toista ole....
http://www.rcm.fi/traxxas-chrome-suspension-pin-w-clip-44mm-2.html Käyvätkö nuo pinnit? En ala maksamaan yli 7e Hobbylinnasta tilaamalla..
http://www.rcm.fi/6299-1-8-e-clips.html Tai nämä, erikseen saisi, mutta tuo 1/8 liian iso?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

RoddeR

Jos toi pelkkä e-clipsi lensi jonnekin niin hyvin varustetuista ruuvi/rautakaupoista pitäis löytyä mittojen mukaan uusia.
Kyosho, elämäni auto.

nnikkem

#412
No pitänee kysästä sieltä. Mietin vain, kun ei minun kohdallani ole yleensä ollut rautakaupassa ks. osaa jota voisi jopa löytyä sieltä. Ja nämäkin kun niin pienoisia ovat. Mutta todella hyvä olisi jos löytys.
Katsoin osalistaa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

lcr

e-clipsille 44mm on aika paljon. Mutta tänään osui motonetissa silmään e-clipsi lajitelma, eli autoliikkeistä kannattaa ettiä.

Totte

tuolta löytyis lajitelma kohtuu hintaan
ja tulee postissa vähintään parissa päivässä
http://www.rceet.net/ering-set-2wd-p-1010.html
axial jeep
tamiya m05

nnikkem

Nyt oon uusia e-klipsejä. Onko mitään erikoisempaa kikkaa saada ne paikoillee? Ettei tapahtuisi tätä justiinsa että lentelevät minnesattuu?
Olen niitä yrittänyt työntää jotenkin kiinni, mutta eivät oikein suostu menemään. Toisen kylläkin sain, mutta tämä toinen tuottaa ongelmia.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

pijokela

Lainaus käyttäjältä: thorak - 17.07.12 - klo: 18.47
Nyt oon uusia e-klipsejä. Onko mitään erikoisempaa kikkaa saada ne paikoillee? Ettei tapahtuisi tätä justiinsa että lentelevät minnesattuu?
Olen niitä yrittänyt työntää jotenkin kiinni, mutta eivät oikein suostu menemään. Toisen kylläkin sain, mutta tämä toinen tuottaa ongelmia.

Just täytin oman diffin uudelleen ja toimin näin:
0. Klipsien irrottaminen työntämällä neula väliin ja kampeamalla sillä erilleen.
1. Ensin laitoin klipsin varovasti hollilleen sormin ja tökin sen oikeaan asentoon ruuvarilla.
2. Sitten rauhallisesti pitkät pihdit niin, että toinen puoli clipsin takana ja toinen sen pylvään takana.
3. Puristin kiinni.

Varmaan siitä oli apua, että diffin osissa oli vielä hiukan paksua öljyä, joten osat tahmasivat toisiinsa. Lisäksi työ kannattaisi tehdä paikassa, josta se klipsi ei pääse piiloon - kuten keskellä tyhjää lattiaa.

Kiroillessasi voi iloita siitä, että Blitzissä on ollut erityisenä suunnittelun tavoitteena e-clipsien poistaminen; eikä niitä olekaan kuin siellä diffissä.  :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

nnikkem

No kerpele tommosia pikkusia ja ärsyttäviä!  :cheesy:
Hyvä vaan että pelkästään tuolla on. Ja tuossa pöydällä on hyvä tehä, ei pitäisi lentää mihinkään... ...vähä kuin viimeksikään ei pitäny.  :angel:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Noniih! Ihme ja kumma sain kasaan.
Ja tuolla taktiikalla oli vähän helpompi myös kasata.  :wink:
Ja tärinä loistaa poissaolollaan!  :azn:
Ihan minimaalista on, mutta tähän taitaa auttaa ne shimmit.
Niin ja taka-akseleissahan oli pikku kulumaa joita en nyt vaihtanut, joten siitäkin. Mutta on ainakin kakskertaa parempi ku aikasemmin.  :cheesy:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Loomis

Ei voisi paljon paremmin sopia tuo uusi nopari  :grin: harmi vain että vielä ei pääse kokeilemaan, johtojen kolvaamisessa loppui taidot kesken, täytyy viedä vehje paikalliseen liikkeeseen jos siellä autettaisiin noobia :)


RC by LoomisFin, on Flickr