Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno 7.5 sport4

Aloittaja tino799, 06.01.10 - klo: 15.17

Mika R

Niin, ei se vakioputkikaan ihan huono ole. Pieni ero voi Orionin putkella tulla ja pientä säästöä PA-kulutuksessa. Mut onhan se ulkonäkö aivan toinen!  :cool:

Zaphoud

Juurikin rekisteröityny kun pakko oli päästä kommentoimaan keltanokkana (kiva sitten ehkä myöhemmin lueskella)

Olen varmaa jossain pilvilinnassa elänyt viimisen vuoden, koska jossain vaiheesas meni hermo pariin harraste pohjaiseen keskustelupalstaan ja olen sen jälkeen roikkunut vaan yhdella mopo palstalla jossa henki on oikeasti pirun hyvä. Sielä ei hehkuteta oman merkin puolesta, eikä kinastella muutenkaan mutta nyt sitte tulin pilvilinnasta takasin leikkipaikalle.

Eli Syy miksi kirjauduin ja tää on ajankohtaista, Olen pihasuditteluun ollu ostamassa autoa ja päätynyt jostain syystä inferno 7.5 malliin, koska hinta on lähinnä sitä mitä olen valmis maksamaan. speksina oli että polttomoottori ja osiakin pitäisi saada, eikä se nyt näyttäny ihan kaikista heikoimmalta vaihtoehdolta silmämääräsesti.

Mutta nyt kun olen lukenut näitä sivuja, niin taidanpa haudata ajatuksen ja ostan sisäkäyttöön vaan tamiyalta kuplan, ja ajelen kuukauden toisena suununtaina puolituntia sillä. Enkä kerro kellekkään että omistan semmosen, eipähän tule kukaan sitte selittämään suu vaahdossa että se on huono eikä sovellu sisälle, sehän ei mene ees maton päälle (ps mulla ei ole mattoja!)

Wittu

Mika R

Tottakai se pitää omien releiden puolesta hehkuttaa.

Ei siitä kannata masentua, jos joku laukoo mielipiteitä. Niitähän meillä on jokaisella. Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä vaan!

Tsemppiä Tamiyan kanssa, äläkä vaan ostakaan niitä mattoja  :grin:

InfernoSP4

Juu, ulkonäkö on kyllä hieno! Ainakin vielä nyt, kun on uutuudenkiiltävä! Vedin samalla
pa-letkut pidemmän kaavan kautta, kun noissa oikeissa raasereissa näyttää olevan
pitkät letkut! Vielä kun löytäisi letkuun sellaisen suodattimen, missä on primer-pumppu
samassa, niin kyllä kelpaisi.

Zaphoud, osta vaan se Kyosho! Harkitse kuitenkin myös us-mallia, siinä lienee osa
palikoista tukevampia.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

CluBBaH

Suodatin kyllä kannattaa laittaa, mutta jättäisin muut härpäkkeet pois. Helpompi etsiä vuotokohtaa sitten KUN se auto ei lähde käyntiin syystä tai toisesta :)

Ryypyttäminen onnistuu hyvin kun laittaa sormen putken päähän ja pyörittää vähän konetta.
XRAY 808 2009 Spec |

kesseli

Tossa vanhaa videoo kun tämän lajin suunnannäyttäjä pistää haisemaan.
http://www.youtube.com/watch?v=nWj16c8lhNY
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

InfernoSP4

Eka 4 litran hinkki on nyt tuolla Inferno Sports sp 4:llä tullut ajettua. Rikki menneet
osat rajoittuvat toistaiseksi pariin vaihdettuun hehkutulppaan. Hurjimpien epäilyjen
mukaan tässä vaiheessa olisi jo kiertokanki ulos lohkosta ja diffit hamppaattomia... Nämä
kauhuskenaariot eivät nyt siis onneksi toistaiseksi ole toteutuneet!

Käyttö on ollut siis toistaiseksi pihasudittelua lumella. "Talvivarustuksena" on ollut
muovipussi radioboxin suojana ja servojen akselien juureen suihkaistu CRC. Muita virityksiä
ei ole tehty ja näillä on pelittänyt ok.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

InfernoSP4


Nyt on tuon Kyoshon kanssa sellaista murhetta, että kaasuttimen pääneula
ei pysy säädöissä vaan pyörii omia aikojaan. Meinasi mennä hermot ja menikin,
kun tuossa tänään pari tankikia pyöritteli. Juuri kun saat säädöt kohdilleen, niin
15 sek ajon jälkeen kone on rikkaalla tai laihalla. :angry:

Onko kellään muulla vastaavaa vaivaa ja jos, niin miten olette ratkaisseet?
Kone siis Kyöstin GXR 21.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

JUkka-san

Taidat tarvita pääneulaan uudet o-renkaat tiivisteeksi.

InfernoSP4

Tuohon neulan pyörimiseen kokeilin ensiavuksi ruuvilukitetta neulan kierteisiin. Nyt tuntuu
ainakin sopivan jämäkältä mutta saapas nähdä, kauanko tuo lukite kierteissä pysyy. Jos ei tuo tepsi, pitää sitten haalia se uusi o-rengas.

Mutta nyt uusi ongelma: Innostuin sitten samalla purkamaan autoa jo otin moottorinkin irti,
koska pakokäyrä hiukan falskasi lohkon juuresta. No jotenkin vain onnistuin sitten hukkaamaan
pakokäyrän ja pillin välissä olevan tiivisteen.:sad: On siis Team Orionin käyrä ja pilli ja kyse tiivisteestä, ei sellaisesta silikonituubista. Onko kellään tietoa, saako tuollaista jostain erikseen? 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

TheArska

#70
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 14.04.10 - klo: 21.37
Tuohon neulan pyörimiseen kokeilin ensiavuksi ruuvilukitetta neulan kierteisiin. Nyt tuntuu
ainakin sopivan jämäkältä mutta saapas nähdä, kauanko tuo lukite kierteissä pysyy. Jos ei tuo tepsi, pitää sitten haalia se uusi o-rengas.

No jotenkin vain onnistuin sitten hukkaamaan
pakokäyrän ja pillin välissä olevan tiivisteen.:sad: On siis Team Orionin käyrä ja pilli ja kyse tiivisteestä, ei sellaisesta silikonituubista. Onko kellään tietoa, saako tuollaista jostain erikseen? 
Nuo tiivisteet on ns. standardi/kulutus kamaa, eli luultavasti jokaisesta liikkeestä löytyy sopiva. (en ole tutkinut juuri kyseistä pilliä/käyrää mutta jos se ns. normaali in-line putki niin rc liikkeestä löytyy, monissa väreissä, eikä paksa paljoa.
edit: esim. http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=52
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

InfernoSP4

Kiitos, täytyypäs kysellä!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

InfernoSP4

Pari gallonaa tuolla Kyoshollakin tullut nyt pärtsättyä ja oikeastaan mitään muuta ei ole mennyt rikki kuin alkuperäiset vanteet.

Uutta polttoainetta hakiessani tarjolla ei olut muuta kuin 25 prosenttista ainetta (Tornado 25%). Uskaltaakos sitä laittaa tuonne Kyoshon tankkiin? Kyosho-kaupat tuntuvat suosittelevan tuohon aina sitä BigBang 16 -ainetta. Eli onko porukalla kokemusta Kyoshosta muilla kuin Model Technicsin polttoaineilla ja 25 prossan nitromärillä?

Ja mikäs se on se juttu, että jos nitropitoisuus vaihtuu,pitäisi koneeseen tehdä uusi sisäänajo? Jostain on tullut tuollainenkin bongattua ja ei mene minulle ihan jakeluun.

Auto siis Inferno 7,5 sp4.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

TheArska

Ei muuta kuin uudet polttoaineet tankkiin ja kovaa ajoa.  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

vilzuh

Ei ainakaan tuossa uudelleen sisäänajossa ole mitään päätä eikä häntää?
Passiivista harrastelua

infernooo

inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Ile__

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Sami L

Sidewinderi on ihan polttoainetta siinä missä muutkin, mutta Kärkkäinen ei osaa noita polttoaineita nimetä oikein saati että tuossa myyntisivussa olisi jotain tolkkua. Luultavasti tuo 16% ja 25% "autokäyttöön" on Sidewinderiä ja loput Cool Poweria. Onhan tätä "Cool Power Sidewinder" nimihirviötäkin katseltu jo vuosia.

http://www.morganfuel.com/

Corolla Avensis on muuten hieno auto.  :grin:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

InfernoSP4

Niin mutta tappaako tuo 25%:n nitromäärä Kyöstin?  :embarrassed: Juotanko siis 25% Tornadon suosiolla O.S. v-specille ja ostan Kyöstiä varten miedompaa litkua? Toisaaalta TheArska antoi kyllä puoltavan kommentin tuonkin liemen käytölle... Ja eihän tuossa ihan kauheaa taloudellista tappiota tule, jos Kyoshon vakiomoottorin käyttöikä tuolla hiukan lyhenee.

No jaa, kaippa sitä pitää kokeilla kun on kerran hankittuna!



Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Sami L

Kovaa ajoa vaan, ei noissa niin massiivista eroa ole.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 14.22
Niin mutta tappaako tuo 25%:n nitromäärä Kyöstin?  :embarrassed: Juotanko siis 25% Tornadon suosiolla O.S. v-specille ja ostan Kyöstiä varten miedompaa litkua? Toisaaalta TheArska antoi kyllä puoltavan kommentin tuonkin liemen käytölle... Ja eihän tuossa ihan kauheaa taloudellista tappiota tule, jos Kyoshon vakiomoottorin käyttöikä tuolla hiukan lyhenee.

No jaa, kaippa sitä pitää kokeilla kun on kerran hankittuna!





Annat vaan 25:sta kyostin rtr-koneellekkin. Ei se sen koneen muutenkin odotettavissa oleva lyhyt ikä montaa tankillista sillä reilummalla nitromäärällä lyhene.
Sä oot sillä koneella jo ajanu enempi kuin jotku muut samaisella koneella :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

InfernoSP4

Kiitos Ile__ ja Sami L, kyllä mä nyt rohkeasti kokeilen tuota!

Siksi tosiaan tätä kyselin, kun Kyosho-kaupoissa aika jyrkästi torppaavat yrityksen, jos yrittää ostaa tähän autoon 16 prosenttista "kireämpää" fuilia. Niin ajattelin, että josko
se tosiaan heti päsähtää tällä...

Ile__ - on muuten tosiaan näppituntumalta melkoinen ero Kyoshon vakiomoottorin ja V-specin voimavaroissa. Sanoisin melkein, että tuplasti on tuossa OS:ssä paukkuja! :tongue:
Se OS:n .28 on varmaan jo ihan tajuton tykki?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Ile__

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 16.04
Ile__ - on muuten tosiaan näppituntumalta melkoinen ero Kyoshon vakiomoottorin ja V-specin voimavaroissa. Sanoisin melkein, että tuplasti on tuossa OS:ssä paukkuja! :tongue:

Saattaapi olla enempiki ku tuplasti :grin: Sullakin on siinä V-Specissä Speedin pytty ja kanki, niin nekin vaikuttaa muutenkin jo tehokkaaseen koneeseen.

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 15.06.10 - klo: 16.04
Se OS:n .28 on varmaan jo ihan tajuton tykki?

Se on järjettömän tehokas  :angel: Siksi sitä kannattaakin vältellä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

infernooo

Saako tähän infernoon mistään tilavenpaa radiokoteloa?
Failsafe vastarin akku ja vastari eivät sovi sinne yhtä aikaa.

Onko orionin servoisa kelläkään kokemusta?
Riittääkö 14 kilon servo ohjaukseen vai pitääkö olla isompi.


inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Ile__

Ei siihen tarvitse tilavampaa koteloa. Sinnehän mahtuu jo nyt vastari, akku, kierros renkaita, työkalupakki ja tankkauspullo.
6voltin hump-akku vasemman puoleiseen koteloon ja vastari+failsafe ja mitä kaikkea haluatkin oikeanpuoleiseen koteloon...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

InfernoSP4

Tästä autosta nyt riittää kysyttävää...

Eli juuri sain auton nippuun diffiöljyjen laittamisen jäjiltä ja ehkä peräti kymmenen minsaa ehdin ottamana tuntumaa 5000 - 7000 - 3000 diffiöljy setupiin, kun äkisti veto vaan loppui.
Oli päärattaasta hampaat hävinneet...  :embarrassed:

Ilmeiseti olin joko jättänyt moottorin loppukiristämisen tekemättä tai sitten ruuvit olivat vaan löystyneet (en laittanut kasatessa niihin lukitetta). No pääratas menee vaihtoon ja varmaan kannattaa se teräksinen ratas siihen laittaa. Toinen ihmetyksen aiha oli se, että kytkinkello oli ihan irti eli se lähti vetämällä pois vauhtipyörältä. Ja pieniä metellipinnejä tippui sen uumenista pitkin lattiaa. Kellokin menee siis uusiksi. Mikäs kello tuohon kannttaisi laitaa? Ja pitäisi siis saada koko härpäke vauhtipyörästä eteenpäin uutta tavaraa.

Aika paljon menee nyt Kyoshon ruuvamiseen aikaa (ja rahaa).Onneksi on tuo Honkkari, jolla voi ajella!  :tongue:

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

jokuajaja

Iltaa!

Tossa tänäaamuna bashatessa päätti takaiskarit sanoa sopimuksensa irti, tietäiskö joku iskareitten mittoja, jotta sais uudet tilaukseen.

Arttu
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

JiiVee

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 19.06.10 - klo: 20.46
varmaan kannattaa se teräksinen ratas siihen laittaa. Toinen ihmetyksen aiha oli se, että kytkinkello oli ihan irti eli se lähti vetämällä pois vauhtipyörältä. Ja pieniä  voi

laita prikka sinne kytkinkellon ruuvin alle

ja muovirattaat kestää myös kun säätää sen rattaiden välin oikeaksi laittaa moottorin ruuvit lukitteella ja kiristää kunnolla ettei pääse liikkumaan
pöö