Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor SCRT10 Short Course

Aloittaja auvo, 13.01.10 - klo: 16.24

bastor

Toden totta, unohdin Leopardin kokonaan.
Näin aamutuimaan laitoin tilaukseen ja kun mailiin tuli ostoilmoitus, huomasinkin painaneeni viereistä mallia :D
Eli nyt sieltä tulee LEOPARD Boat 3660 KV4650 4 Poles
Ainakin saa vertailua Castlen 1410-3800kV:lle
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

kaistapää

ei varmasti huono vaihtoehto tuokaan malli.niinkuin jo totesin niin kulkua kivasti jo 3660 kokoisella.eikä lämpeä juurikaan.mulla oli aiemmin kd3674,kv2800 ja siinä oli siili sekä ropeli ja silti kuumui reilusti ja kun päivitin leopardiin,sai heittää ropelit nurkkaan ja painoeroa lepardin hyväksi varmaan 100gr.

moottorin painonsäästöä pitänee kompensoida nyt sitten lisäpunteilla taikka modata akkua taaksepäin lisää kun perä muuttui hieman kevyeksi.kunhan päästään sisäbaanalle niin alkaa empiiriset tutkimukset asian tiimoilta.meinasin kokeilla  mamba monsteria sen 3660 koneen kaveriksi,liioittelua mutta saisi silläkin vähän painoa taakse kun kun laittaa noparin akkukotelon taakse.ehkä mahtuu,ehkä ei...
Kesämies!

Penguin

No ei kai SCRT10:ia mitenkään saa niin kevyeksi, että siihen lisäpainoja pitäisi ripustella? Korkeintaan säätää sitä painopistettä ja etsiä mistä saisi kevennettyä lisää.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

kaistapää

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 27.10.11 - klo: 23.19
No ei kai SCRT10:ia mitenkään saa niin kevyeksi, että siihen lisäpainoja pitäisi ripustella? Korkeintaan säätää sitä painopistettä ja etsiä mistä saisi kevennettyä lisää.

niin tarkoitinkin että painoa taakse lisää.siirtää romuja taaksepäin taikka lisä punttia.akkukotelolle pitäisi duunata reikiä taaksepäin kun on jo takimmaisessa.noparin voisi laittaa akkukotelon taakse(painoa alas) mutta silloin pitäisi taas siirtää akkukoteloa eteenpäin.
Kesämies!

kaistapää

mitäs teillä scrt10 kaarat painaa?laitoin just castlen mamba monsterin kokeeksi paikoilleen ja käytin vaakalla ja ilman koria näytti 2650gr.laihikselle pääsee,hmmmm.....

eilen pääsin pitkästä aikaa sisärataa hankaamaan.setuppi oli aika hyvä ja rengastestiä tehty.pientä vauriotakin tuli kun etupuskurin kannake antautui.tosin kesti se koko kesän kovaa kolarointia niin ei aivan surkeaksi voi väittää.
Kesämies!

tactical

Tulipahan hommattua käytetty SCRT10 jossa näyttää olevan RTR-mallin iskarit. Ennen kuin on ajettu metriäkään tuunaaminen pitää aloittaa.

Heittäkääpä ehdotuksia mitkä BigBore-iskarit kannattaisi hommata ja ehdotuksia iskariöljyistä otetaan mielihyvin vastaan.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

bastor

Nyt kun sain käsiini tuon LEOPARD Boat 3660 KV4650 4 Poles motin ja varmistin että akut riittää tuon virroille (130A), niin hoksasin että riittääkö Mamba Max Pro tuolle elleskään ?
Menikö noparin ostoksi siis
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Veskuvaan

Aika moni paikka lupaa mmp:lle jatkuvaa 100 A joten vajaaksi taitaa jäädä, mutta kokeilemallahan se selviää :evil:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

bastor

Laitoin tilaukseen 150A noparin, kokeillaan tuota MMP:tä 4S:llä sähkö8:ssa. Ainakin kerran....
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

vlle

Lainaus käyttäjältä: tactical - 09.11.11 - klo: 15.11
Tulipahan hommattua käytetty SCRT10 jossa näyttää olevan RTR-mallin iskarit. Ennen kuin on ajettu metriäkään tuunaaminen pitää aloittaa.

Heittäkääpä ehdotuksia mitkä BigBore-iskarit kannattaisi hommata ja ehdotuksia iskariöljyistä otetaan mielihyvin vastaan.

Kun hommaat boret, niin ota huomioon, että nuo vakiot takaiskarit on kohtuu pitkät, eli monilla kymppikrossarin boreilla maavara on aikasta tontissa, toki pitemmillä alapäillä saa pituutta lisää, tai tekemällä takatukivarsiin lisää kiinnitysreikiä sisään päin tai laittamalla etutukivarret taakse, vähän joidenkin Pumilioiden tyyliin, mikä kylläkin kaventaa autoa. Tähän siis törmäsin kun omaan Pumilioon pistin Yokomon boret... 


Veskuvaan

Ainakin Ofnan sivujen mukaan osaavissa käsissä ( Chad Bradley ) Nexx 10SC on varsin kykenevä pistämään kampoihin uusille autoille, eli Jos nyt saadaan Maahantuonti ja varaosa huolto kuntoon niin Honkkari on edelleen "ajantasalla" vaikka edustaakin vanhempaa sukupolvea :cool:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

jucca

#941
Tämä kuuluisi polttispuolelle mutta nitroversioina autoja on varmaankin noin 1% joten en tee uutta aihetta.

Askartelin 125cc tankin tilalle truggyn 150cc tankin. Ehkä tankin olisi saanut vielä keskemmälle mutta minun ajosuoritukseen 2mm siirto tuskin olisi vaikuttanut.




Tämä "niksi" on jo ollut varmasti kaikkien tiedossa, eli pohjan kulutuspalan ruuvaaminen etupuskuriin. Lämmitin palaa kuumailmapuhaltimella, ruuvasin ensin pohjaan kiinni ja taivutin puskuriin päin. Tein reiät puskuriin ja ruuvasin kiinni, helppoa.




Nuo "viritysosat" löytyy Rc-navetastakin

Tankki: http://rc-navetta.fi/product_info.php?cPath=23_36_29&products_id=1931
Etupuskuri/skidplate: http://rc-navetta.fi/product_info.php?cPath=23_36_31&products_id=1526

Maxxi

Minä tilasin T-Bone Racing etupuskurin täältä: http://www.kullagergrossisten.se/product_info.php?cPath=223&products_id=5828&language=en

Ja nyt ajettu ehkä 20-30 akullista ja todella paljon paremmalta vaikuttaa! Sillä on jopa elinikäinen takuu. Minulla on ollut kaksi vakio puskuria ja molemmat meni rikki ehkä kahdessakymmenessä akullisessa...  Jostain syystä toi ylempi osa tulee minun versiossa kiinni yhdellä ruuvilla kahden sijaan ja jouduin tekemään uuden reiän että sain sen sopimaan paremmassa kulmassa.

Päivittämällä etupuskurin Honkkari on erittäin kestävä auto. Alatukivarret kun keittää niin ne kestää. Muovinen servosaver saattaa mennä rikki, linkit ja niihin tulevat palloruuvit saattavat joskus mennä rikki. Kaikki nämä saattaisi kestää hivenen pitempään kun laittaa servosaverin löysemmalle. Muuten on kyllä kestänyt todella hyvin!

On kyllä hieno fiilis ajella kun luotaa siihen että auto kestää kolarin kun kolarin!

Vakiona tämä käänsi mielestäni vähän huonosti, mutta kääntämällä moottorin eteen, laittamalla akun makuulle ja siirtämällä nopari kiinni pohjalevyyn tämä auto käänyy todella hyvin ja keskipiste on matalalla!

Tämä auto oli minun eka kunnon rata auto, nyt kun osaan jo vähän ajaa huomaan että tämä on myös erittäin kilpailukykyinen auto.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

rb

oisko kellään hyvää ulko setuppia tiedossa.

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: rb - 31.05.12 - klo: 20.05
oisko kellään hyvää ulko setuppia tiedossa.

Ne modaukset jotka mielestäni auttaa radalla:
Moottorin kääntö eteenpäin, auttaa kääntymistä
Akku makaamaan, matalampi keskipiste
Nopari pohjalevyyn kiinni, matalampi keskipiste
Takaiskarit edessä ja poratut reiät siihen korikiinnityksen isoon T-muotoiseen palaan
T-Bone racing etupuskuri, Kestävämpi!

Näistä modauksista moottorin kääntö, ja akun kääntäminen makuulle auttoi mielestäni tosi paljon ajettavuuteen

En nyt tiedä onko säädöt erityisen hyvät, mutta mielestäni toimii tarpeeksi hyvin...

Diffit 6,9,3
Jouset: Valkoiset
Iskarit: pienempi kaksireikäinen, UR 55 öljyt( muistaakseni sama edessä ja takana
Iskareiden alakiinnitys: ulompi sekä edessä että takana
Iskareiden yläkiinnitys: edessä ulkona, takana toinen reikä sisältä
Maksimi anti-squat
Maksimi ulosjousto
Minimi Toe-in takana, edessä vähän Toe-out:tia
Taka ylälinkki lyhyin mahdollinen ja iskaritornissa alin mahdollinen
Etu ylälinkki pidempi ja iskaritornissa aika ylhäällä
Bump steer n 1mm prikka

Näillä asetuksilla auto kääntyy paljon sekä mutkaan, että kaasulla, hyppää ehkä vähän etupainoisesti ja tarpeeksi vakaa ajaa. Vakiona en koskaan saannut käänymään tarpeeksi, mutta moottorin kääntö auttaa siinä todella paljon. Iskarit voisi mahdolliset olla hieman jäykemmät

Voin laittaa tarkempia kuvia/tietoja jos tarviit
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

FLANA64

Meillä on alkanut menemään pyöränlaakereita jatkuvasti kun siirryttiin sisältä ulos.
Laakerit ei kestä kuin 5-6 akullista ja sen jälkeen alkaa kuulia putoilemaan.
Sisällä ei ollut ongelmia laakerit tuli vaihdettua vain kerran ja useita kymmeniä akullisia ajettiin.
Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten olette laakereita rasvannut?

4wdkanootti

Mulla samantapasia oireita auton mukana tulleilla laakereilla: ekoissa autoissa kesti pitkään, nyt heikommin.
Eka auto oli RCM pidennetyllä rungolla CRT,5 trukkikokosin kumein. Nyt SC-pituus ja vielä vähän lisää tehoa, mutta 4s akku pienennetty 3s eli kokonaispaino/-kuormitus liki sama! Sama kumikoko yhä.

Laakerien rasvan jättäminen pois, luottaminen kestovoiteluun, 6-8 akullista kosteella. kuivassa 12-15.
Laakerien rasvana bilteman vaseliinillä väljistyi yhdellä ajokerralla, 4 akullista.
BikeGrease2000 (Motorex) triplaa samoilla laakereilla. 12 tai yli, riippumatta märkyydestä.
Nyt kokeilussa motonetin kautta ostettu molybdeenisulfidia sisältävä tuote.
(Hans Pries TOPRAN,  MoS2 90gr;  tuote 104443) Ei rullausvaikeuksia, 12 akullista täynnä...
Ko voitelukin katoaa laakereista yhä, joten suojat on heikommat kuin uutuustuote-aikoina.
Toki tehoa ja vaatimuksia tulee hiljalleen lisää myös.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Maxxi

Minä olen käyttänyt näitä: http://www.huuto.net/kohteet/laakeri-5x11x4-kumisuojattu-mr115-2rs/224296520
(kyseinen henkilö toimii siis tällä foorumilla nimellä Penguin, eli voi varmaan ostaa YV:llä)

Ovat mielestäni toimineet hyvin, ainakin enemmän kun se 5-6 akkua mitä sinulla on kestänyt. Itseasiassa laakerit ovat kestäneet arviolta n.50 akullista. Olen rasvannut ne hobbyfactorysta ostetusta Parma bearing oil laakerirasvalla, ei näytä olevan enää niiden valikoimassa mutta esim toi toimii varmaan(?) yhtä hyvin: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-kemikaalit/special-free-running-ballrace-oil-95200
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

4wdkanootti

Mullakin uusimmissa autoissa hänen kautta tulleita laakereita. Juurikin niissä on tota moly-rasvaa testissä, joten ajetaan huonoksi ennenku kerrotaan millon se on huono ;)

Diffipetilaakereita sain rikki ison läjän suht samaan aikaan myös, mutta ne oli olleet tuolla bilteman halpisrasvalla, jota eniten epäilen. Ensin uskoin kaikkien olleen samalla rascalla, mutta sitten muistin alussa käyttäneeni polkupyöräkäyttöön tarkoitettua erityisen hyvin märässä oloa sietävää rasvaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

rb

mistä euroopan kaupoista saa scrt osia.

Veskuvaan

Evolution Racing Ruotsissa, Apex Models Englannissa ja ilmeisesti Kotimainen Rc-Navetta myy varaosia
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

-rcmh-

Täytyy todeta että tämä SCRT10 on kyllä todella kestävä basheri myöskin, mä en ole saanut yhtään osaa rikki vielä tästä autosta.. on todella hauska ja kestävä laite myös monttu bashinkiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Hiekkamonttu

Miten pahoista paikoista menee, ja kestääkö voimansiirto ajelua hyvin tehokoneilla? Mites onko tuo OFNA jammin scrt-10 sama kun tää honkkarin. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Scale-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-Chassis Ja saako sen keulimaan?  :tongue: Onko joku 4wd amainhobbiesin correista parempi bashaukseen?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Veskuvaan

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/202601/n/OFNA-Nexx-10SC-1-10-Scale-4WD-Electric-Short-Course-Rolling-Chassis

Siitä sama auto pikku päivityksillä. En tiedä mikä on paha paikka mutta kyllä nämä nyt aika huonossa maastossa kulkee. Voimansiirto kestää tehokoneet hyvin ja lupaan että keulii.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 10.09.12 - klo: 22.03
Miten pahoista paikoista menee, ja kestääkö voimansiirto ajelua hyvin tehokoneilla? Mites onko tuo OFNA jammin scrt-10 sama kun tää honkkarin. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Scale-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-Chassis Ja saako sen keulimaan?  :tongue: Onko joku 4wd amainhobbiesin correista parempi bashaukseen?

Voimansiirrossa kestää kaikki paitsi vetarit, vetaritkin ovat ihan ok mutta niitä minulla on mennyt jonkin verran...

Jammin on ihan sama, jenkeissä honkkaria vaan myydään sillä nimellä.
Bashauksessa honkkari on kyllä ihan hyvä auto. Jos keität alatukivarret niin auto on jo aikaa kestävä...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid


Tonitop

Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Hiekkamonttu

Onkos toi nexx 10 vetarit huonot kuin scrt autossa? Niin, joo katoin myös nexxkybää, mutta luulin että scrt oast ei siihen käy. :roll: Huono maaasto asialla tarkotin monttu bashia. Kiitti.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

jucca

SCRT-10 takana on ns. dogbone vetarit. Jotkut hankkivat taakse CVD:t (#TMS-08) jotka on etuvetareina. NEXX10 on hyvin pitkälti sama auto kuin SCRT-10. Kuten jo mainittiin niin jotain pikkumuutoksia tehty, ainakin pivot ball ohjauksessa tulee mieleen.

Veskuvaan

Ne vetarit ei missään nimessä ole huonot, kaikki liikkuvat osat kuluu...


vetaireiden kestoa voi parantaa esimerkiksi rajoittamalla ulosjoustoa
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...