Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DEX210

Aloittaja Haze, 15.01.10 - klo: 15.36

jperala

Nuo mulkaantuvat pikkuruuvit pitäisi kieltää laissa, C palan alapinni on pienellä ruuvilla kiinni, ei lähde enään auki. Varmaan pihdeillä vääntämällä lähtisi mutta en ala nyt rikkomaan kun ei ole uutta laittaa tilalle.

No noita pitää ostaa pussillinen näemmä.
Tiger II

iceracer

Ne on vaativia. Pitää olla ERITTÄIN laadukas ja sopiva työkalu. Durangon ruuvit ei muutenkaan kovimmasta päästä ole.
VD12

Mölli

Lainaus käyttäjältä: jperala - 12.03.17 - klo: 19.47
Nuo mulkaantuvat pikkuruuvit pitäisi kieltää laissa, C palan alapinni on pienellä ruuvilla kiinni, ei lähde enään auki. Varmaan pihdeillä vääntämällä lähtisi mutta en ala nyt rikkomaan kun ei ole uutta laittaa tilalle.

No noita pitää ostaa pussillinen näemmä.

Kun vääjäämättä uuden etutukivarren hankinta tulee eteen, niin tilalle pienen avarruksen jälkeen isommalla hexillä oleva ruuvi.

EDIT: Ja iskareiden ilmausruuvit kannattaa vaihtaa heti ja nyt isompiin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jperala

Mitäkö tällainen yllätys kitti tuli maksamaan, 60€ meni kittiin, hukassa olleisiin osiin noin 40€ nopari ja moottori 115€ ja renkaa 23€. Moottori on hobbywing justock 3650kv 10.5T ja nopari hobbywing justock xr10 60a.

Ohjain ja servo pöllittiin toisesta autosta näin aluksi, päivitetään varmaan parempiin jossain vaiheessa.

Eli noin 250€ ajovalmiiseen autoon joka on uusi ja laadukas tuote, varaosia ei tarvitse metsästää ja ajo-ominaisuudet varmaan kohdillaan. Mihinkään osa-alueeseen ei upotettu tolkuttomasti rahaa tai lähdetty vetämään överiksi, tuolla setupilla pitäisi pystyä jo ajamaan, huippunopeuksia ei tällaisella laitteella varmaan edes haeta.
Tiger II

iippo777

Toi on mielestäni hyvä laite. Yksi "perus sääntö" jonka sain kun ostin ko. Kitin Power Racingiltä niin Aake totesi aikoinaan: Kiristä ruuvit varovasti / nätisti.
Onhan sulla kunnon työkalut ?
Ne on harrastuksen a, b ja c
Mä oon ton saman kipon pari kertaa rakennellut (nyt +11 pohjalla) ja purkanut niin en ole joutunut noita ruuveja juurikaan vaihtelemaaan (en muistaakseni yhtään) tosin on ne pehmeitä.

jperala

Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 13.03.17 - klo: 07.49
Toi on mielestäni hyvä laite. Yksi "perus sääntö" jonka sain kun ostin ko. Kitin Power Racingiltä niin Aake totesi aikoinaan: Kiristä ruuvit varovasti / nätisti.
Onhan sulla kunnon työkalut ?
Ne on harrastuksen a, b ja c
Mä oon ton saman kipon pari kertaa rakennellut (nyt +11 pohjalla) ja purkanut niin en ole joutunut noita ruuveja juurikaan vaihtelemaaan (en muistaakseni yhtään) tosin on ne pehmeitä.

Noi pienimmät ruuvit on kohtuu hankalat jo kiristää, kerran lipsahtaa niin se on siinä, olisi pitänyt muistaa rasvata kierteet niin olisi varmaan tuolta ongelmalta selvinnyt, työkalut on ihan ok. No, täytyy ottaa talkoot joku kerta ja vaihdella noi pikkuruuvit parempiin / isompiin.

Mulla on ihan laadukkaat kulma-avaimet, mutta niin ne vain muljahtelee noissa pikkuruuveissa myöskin, isompien kanssa ei mitään ongelmia.
Tiger II

topcat


Mulla on ihan laadukkaat kulma-avaimet, mutta niin ne vain muljahtelee noissa pikkuruuveissa myöskin, isompien kanssa ei mitään ongelmia.
[/quote]
Kannattaa hommata kunnolliset kahvalliset avaimet. Hudy:n avaimet on ainakin hyvät. Myös EDS ja Arrowmax vaikutti kelvollisilta.

iceracer

Joo, jousiteräksestä koneistetut meisselit oltava kuusioruuvien pyörittelyyn. Niitä kulma-avaimia voi yrittää käyttää silloin kun normimeisselillä ei pääse käsiksi.
VD12

jperala

Lainaus käyttäjältä: topcat - 13.03.17 - klo: 08.49

Mulla on ihan laadukkaat kulma-avaimet, mutta niin ne vain muljahtelee noissa pikkuruuveissa myöskin, isompien kanssa ei mitään ongelmia.
Kannattaa hommata kunnolliset kahvalliset avaimet. Hudy:n avaimet on ainakin hyvät. Myös EDS ja Arrowmax vaikutti kelvollisilta.
[/quote]

Tämä on jo työn alla :)
Tiger II

*HOKE*

Suurin osa kitin ruuveista on 12.9 terästä aivan kuten monissa muissakin.
Eli ei pehmeitä nähnytkään.

Todellinen syy on avaimet.

Mainittuja pieniä ruuveja tukivarsissa ja iskareiden hatuissa, en ole saanut edes mun ruuvausmäärällä pyöräytettyä kuin yhden. Sekin jo kuluneella avaimella.

Aina olen nähnyt merkistä riippumatta olevan mainintaa miten on pehmeitä ruuveja jaadijaa...
Silti en ole yhdessäkään laatumerkissä nähnyt koskaan pehmosia.
Sitä tulee kyllä yllättävän usein eteen että kuusiokolon tarkkuus vaihtelee.
Ihan valmistajan sisällä näkee että joissain ruuveissa on kanta paljon tiukempi kuin esim eri kokoisessa tai eri kannalla olevassa ruuvissa.
Eli uusi avain istuu todella tiukasti esim vaikka 3x10 linssikantaiseen ruuviin, mutta 3x8 uppokantaan sama avain on heti uutena hivenen holo.
Mitä pienempi ruuvi kyseessä, sitä herkemmin voi valmiiksi välyksen omaava kanta pyörähtää hivenen kuluneella tai huonolla työkalulla.

jperala

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.03.17 - klo: 09.39
Suurin osa kitin ruuveista on 12.9 terästä aivan kuten monissa muissakin.
Eli ei pehmeitä nähnytkään.

Todellinen syy on avaimet.

Mainittuja pieniä ruuveja tukivarsissa ja iskareiden hatuissa, en ole saanut edes mun ruuvausmäärällä pyöräytettyä kuin yhden. Sekin jo kuluneella avaimella.

Aina olen nähnyt merkistä riippumatta olevan mainintaa miten on pehmeitä ruuveja jaadijaa...
Silti en ole yhdessäkään laatumerkissä nähnyt koskaan pehmosia.
Sitä tulee kyllä yllättävän usein eteen että kuusiokolon tarkkuus vaihtelee.
Ihan valmistajan sisällä näkee että joissain ruuveissa on kanta paljon tiukempi kuin esim eri kokoisessa tai eri kannalla olevassa ruuvissa.
Eli uusi avain istuu todella tiukasti esim vaikka 3x10 linssikantaiseen ruuviin, mutta 3x8 uppokantaan sama avain on heti uutena hivenen holo.
Mitä pienempi ruuvi kyseessä, sitä herkemmin voi valmiiksi välyksen omaava kanta pyörähtää hivenen kuluneella tai huonolla työkalulla.

Varmaan pitää paikkansa, omat työkalut kohtuu käytettyjä joten vika niissä, joskin tuollaiset miniatyyri osien käyttö hieman kummastuttaa silti kun asian voisi hoitaa oikean kokoisilla ruuveilla myös.
Tiger II

jperala

Kenelläkään kokemusta mahtuuko 33 pinioni 81 spurrin kanssa samaan tilaan ? 87 spurri oli no go :)
Tiger II

jperala

Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?
Tiger II

Mölli

Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.18
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jperala

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 13.03.17 - klo: 18.27
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.18
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.
Tiger II

Mölli

Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.28
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 13.03.17 - klo: 18.27
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.18
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.

Tuon yhden kuvan perusteella se ulommainen kitkapahvi ei ollut kunnolla paikallaan. Kun sitä akselia asentaa boxin sisään, niin se menee parhaiten kasaan kun käännät auton kyljelleen niin, että työnnät rattaan, akselin ja muut kamat yhdessä nipussa alhaalta päin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jperala

#286
Tuli samalla vaihdettua jäykemmät jouset, vähän vetelät orggis jouset. No mutta nyt on käyty pihalla kokeilemassa, vähän oli liukasta hiekkaisella pihatiellä mutta liikkuuhan se :)

Enempää ei uskaltanut kokeilla, muuten olisi tullut osamurskaa :)

Spurrin koppa ei mennyt enään tuon 33 rattaan kanssa kiinni ? tilasin 30 seuraksi jos sen kanssa menisi
Tiger II

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 13.03.17 - klo: 18.35
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.28
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 13.03.17 - klo: 18.27
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.03.17 - klo: 18.18
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.

Tuon yhden kuvan perusteella se ulommainen kitkapahvi ei ollut kunnolla paikallaan. Kun sitä akselia asentaa boxin sisään, niin se menee parhaiten kasaan kun käännät auton kyljelleen niin, että työnnät rattaan, akselin ja muut kamat yhdessä nipussa alhaalta päin.

Tai niinkuin mä teen... Auto on kyljellään niin että spurri on se ylin osa...
Kasaan osat paikalleen ja tiputan pitkän tangon läpi koko hommasta... Silleen menee varamasti osat myös omiin hahloihinsa ilman että edes slipperipädit muljiuilee vastaan.

jperala

#288
Jäykemmät jouset tekee aika paljon kun alkuperäisiin vertaa, kun oli asentanut kaikki kamat autoon niin takapää ei toiminut alkuperäisillä ollenkaan, kun painoi perää alas niin jäi sinne ja hitaasti palautui ylös.
Nyt jouset toimii kuten tarkoitettu, mutta silti pehmeys säilyi, eli ei ole liian jäykät.

Tuo 33/81 yhdistelmä menee juuri ja juuri nippuun, vähän tuntuu jäykältä, voi olla että 30 pinioni istuu paremin ja hyvällä säkällä saan spurrin kopan paikoilleen, muuten pitää hieman modata ja leikata alhaosasta siivu pois, sitten jää vain yhdellä ruuvilla kiinni koppa.
Tiger II

jperala

Tuli kalustettua sisuskalut uuteen järjestykseen ja siirryn samalla käyttämään pätkäakkuja, sain noparin keskelle näin. Jäi vielä tilaa tuollaiset 8-9cm joten pätkät jäi ainoaksi vaihtoehdoksi.
Tiger II

iippo777

Hyvän threadin tekee käyttäjät.
Aika mainiota, että tästä tuli mielenkiintoinen heti kun jperala hommas kitin.
Ps. Tohon autoon saa myös tilavampia bodeja joilla on enemmän pelivaraa.

jperala

Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 15.03.17 - klo: 07.22
Hyvän threadin tekee käyttäjät.
Aika mainiota, että tästä tuli mielenkiintoinen heti kun jperala hommas kitin.
Ps. Tohon autoon saa myös tilavampia bodeja joilla on enemmän pelivaraa.

Isompi koppa olisi hakusessa, varsinkin taakse kaipaisi hieman leveyttä kun moottorin piuhat ei mahdu kopan sisälle.
Nyt kun nopari on keskellä niin koppa istuu kuitenkin paremmin, reunoilla tosi huonosti tilaa orggis kopassa ja tuo hobbywing on pieni nopari kuitenkin. Nopari olisi pitänyt laittaa ihan takareunaan, mutta sitten moottori olisi ollut kiinni nopariin ja piuhoista olisi tullut melkoinen mytty.

Tiger II

Tony_L

Onko sulla tuuletin noparissa? Ilman tuuletinta nopari mahtuu hyvin reunalla olemaan. Ne moottorin piuhat ei taida mahtua missään korissa kokonaan sinne korin alle hyvin.
Team associated RC8B3.1

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tony_L - 15.03.17 - klo: 10.37
Onko sulla tuuletin noparissa? Ilman tuuletinta nopari mahtuu hyvin reunalla olemaan. Ne moottorin piuhat ei taida mahtua missään korissa kokonaan sinne korin alle hyvin.

On tuuletin, no sitten täytyy pärjätä sillä että leikkelee koppaa aina piuhojen kohdalta :)
Tiger II

jperala

Rojut aseteltu seuraavasti.



33 pinjoni on liian iso tuon 81 spurrin kanssa, kanittaa hieman tai on liian tiukka ainakin. No huomenna tulossa 30 niin eiköhän ongelma ratkea sillä.
Tiger II

iippo777

Pari muokkausta tekisin;
1. Teipit pois.
2. Mikäli et saa johtoja sopii muuten (jaksa lyhentää) niin vedä pienellä nippusiteellä koneen johdot kiinni kuvassa nopan alla olevaan tolppaan (ite tein noin)

jperala

Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 15.03.17 - klo: 18.20
Pari muokkausta tekisin;
1. Teipit pois.
2. Mikäli et saa johtoja sopii muuten (jaksa lyhentää) niin vedä pienellä nippusiteellä koneen johdot kiinni kuvassa nopan alla olevaan tolppaan (ite tein noin)

Teipit estää että ei satu sähkövahinkoa ja piuhoja on jo lyhennetty, nippusiteet on loppu :)
Oma kolvaustaidot on sitä luokkaa että jälki ei kovin nättiä ja röpelöistä, en halua oikaria.
Tiger II

jon.lindgren

Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

jperala

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 16.03.17 - klo: 10.39
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.
Tiger II

jperala

Nyt on sitten 30 hampainen heitetty moottoriin ja koppakin paikoillaan, akut vielä ja voi odotella ajokelejä :)
Tiger II