Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kynäruisku maalauksia

Aloittaja Luisu, 23.03.10 - klo: 13.08

Luisu

Itse lakkojen välissä hion 500/600 paprulla.
Ennen kuvitusta karhentelen 1000 paprulla/sienellä.

Luisu

Hieman erilainen erikoimaalaus menossa. Vinyylit vedetty lakan alle. Seuraava vaihe on lakkarajojen tasoitus ja mattalakkaus.



Ville Vainio

Täällä on varmasti tietoa, kysymys on miksi ostaisin lexan korien maalaukseen tarkoitettua sprayta enkä vetäisi normi rautakaupan metallihohto kamalla. Nekin tuntunu pysyvän hyvin, pysyykö oikee vielä paremmin? Vai mikä o idea?

Kiiitos..
Kyosho Inferno MP9e

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 22.05.13 - klo: 09.04
Täällä on varmasti tietoa, kysymys on miksi ostaisin lexan korien maalaukseen tarkoitettua sprayta enkä vetäisi normi rautakaupan metallihohto kamalla. Nekin tuntunu pysyvän hyvin, pysyykö oikee vielä paremmin? Vai mikä o idea?

Kiiitos..

Ei kuulu tänne sprayt.

Ja ei, ne ei pysy. Yleensä varsinkin methohdot karisee todella helposti. Siksi oikeaa rc-srayta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Luisu

Mattalakattua kalloa pukkas uuden bmw 1000s tankkiin


SSchevy

Lainaus käyttäjältä: Luisu - 23.05.13 - klo: 07.32
Mattalakattua kalloa pukkas uuden bmw 1000s tankkiin



Hienot on pääkallot  :wink:

Tahtoo samanlaiset veneeseen keulaa koristamaan  :grin:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Hada

jos haluun maalatan jonkun vaikka logon ja siinä textiä niin miten siihen sapluunan vois
helpoiten tehdä?  pirtää en osaa sit niin sitten yhtään että että...

AndYjaY

#277
Logon voi tehdä pensselillä, vapaalla kädellä, maalilla mikä soveltuu ko. maalattavalle materiaaleille. Pitää tietää et maalit ei reagoi toisiinsa eli kirkaslakka ei esim. rymppää kuvan maaleja. Tai sapluunalla esim. ohut pahvi, jäykempi paperi, airbrush-maalauksissa käytettävää heikkoliimaista kontaktikalvoa. Sapluunan läpi voi maalata pensseleillä, tupsuttamalla tikun nokkaan kietaistulla kangas tilkulla (siitä ei saa irrota nukkaa maalattavaan pintaan) tai kynäruiskulla. Maalaustavassa laki ei tunne rajoituksia, kunhan saat kuvasta sellaisen et oot ite tyytyväinen tai asiakas maksaa siitä tukun €uroja tai saat puhumalla uskomaan asiakkaasi et kuva on hyvä. Kuvittele tehdas-uusi rekka-auto (900 000€) ja se pitäis kuvittaa et asiakas olis tyytyväinen!!  Vältä sormenjälkiä, rasvaa,silikonia ym. Esim. sormenjälki tulee näkyviin kun työskentelet ruiskun kanssa (muista että et ole sammuttamassa tulipaloa, et ole palomies vaan airbrush-taiteilija eli niukasti väriä). Sapluunan leikkaamisessa tulisi käyttää skalpellia, eli kirurgin leikkausveistä (tuskin antavat lainaksi) saa tarkkaa jälkeä sekä leikkausalustana nailonista leikkuulautaa, ei terä tylsy. Oisko sulla kaverii joka tekis sulle sapluunat.. siinähä ois molemmille tekemisen poweria.  Tää on ala jossa kehittyy parhaiten maalaamalla paljon...paljon !!! Mielenkiintoisen kiehtova ala.

kumitarzan

juu sama vika eli piitää en osaa kun tikku ukon ja kissan takaa päin  :embarrassed: joku vois tehä nopeet jollain lailla kuvitetut/video ohjeet niin tyhmäkin ymmärtäisi  :azn: ei oo kivaa maalaa aina 1-2 värisiä koreja
kun intoa on on mutta siinä kaikki kiitos ja anteeksi  :shocked:

AndYjaY

#279
Oma kokemukseni airbrush-tekniikasta oli... ostin laitteet Tukholmasta, ei ollu hajuakaan miten niillä kuva syntyy. Vuosien rötväilyn jälkeen aloin tajuta tekniikan. Mitä enemmän mokasit, sitä enemmän opit... siinä se lyhyesti. Kynäruiskumaalarin tärkein työkalu on 11 mm poranterä ??? Sillä saa nenän röörit avatuksi et henki pihisten kulkee. Pääsinpä rötväämään ihan oikeeta lentokonetta, rekkaa, 1000 mopoa ym ym ym. ... ... sit tuli burn out tinnerin takia. Nyt OLEN VALMIUDESSA OPETTAA ko. TEKNIIKKAA halukkaille, riippuu GPS-koordinaatiosta, nyt Kymenlaaksossa.

AndYjaY

#280
Täs miu esihistoriallisii kynäruiskutöitä vuodelta 1980.

AndYjaY

ja täs

AndYjaY

ja täs

AndYjaY

ja täs

AndYjaY

ja täs

AndYjaY

ja täs

AndYjaY

vielks mahtuu 2 kuvaa

AndYjaY

ja täs. Kiitos sivuston pitäjille !

AndYjaY

Maskitekniikan pikku nixeist: 1 Maskiaukon reunan voi rei´ittää ja laittaa joka reikään maalarin teippiä, jos käytät monipala-palapelimaskia ja jos palat on sen verran isoja ne voi kans rei´ittää. 2 Magneetti paloja, niillä voi pitää aloillaan maskit, maalatessa (teräspintaan). Magneetteja vanhoist kaiuttimist jotka murskaat. Magneetti irtoo ku vähä lämmität sähkölevyllä (omalla vastuulla). 3 Tarraspray-liimaa pahville, siinä on vaara et maalipintaan jää liimapisteitä, työ on silloin ehkä pilalla? 4 Kontaktikalvo kirkas, jossa heikko liima, saa taideliikkeist esim. Tempera... Hesassa...sellainen kaveri ku Enarvi tuntee/myy kynäruiskut/maalit ym.    Ruiskuja ei saa rasvata, silikonoida. Maalarin pahin painajainen, päänsärky on vahattu tai silikonilla löträtty maalauskohde, maalattavaan kohteeseen painettu sormenjälki tulee näkyviin tietyissä olosuhteissa. Poliisit käyttää kynäruiskua etsiessä sormenjälkiä. Jos lanttaat maaleja vedellä, laimennat maalissa olevan pito- eli sideaineen, siitä tulee vesi/pigmentti coctail, jolloin jos kuva on maalattu lantatulla maalilla, ja siihe veetää kirkaslakkaa, nii saattaa olla ajansaatossa et kuva irtoo levyinä...sit naurattaa! Miul käi kerran ku olin rötväillyt aikani yhtä 1/1 autoo, niin sain kuvan valmiiksi ja irroittelin suoja papereita, maalarin teipin mukana irtos auton omaväri joka teipin alta. Kuka lie ylimaalannut. En kattonut lukiko siel Mälikkälän Herkkukurkkuja...! Että tällee...

AndYjaY

#289
Tässä tulee mielenkiintoinen vinkki, ken harrastelee tai on aloittamassa airbrush eli kynäruiskumaalausta yleisemmin. Otetaan jonkun lehden tai kirjan mieleinen kuva, lakataan se moneen kertaan, leikataan liiat pois, sublimoidaan se esim. mopon tankkiin tms. ja paljon kirkaslakkaa ja kas se on siinä  ! Ota selvää kuvan copyrightistä eli tekijän oikeuksista, älä kopioi Marimekon kuvia, Marimekolla on liian monta kopio epäilyä. Itse jos olen kopioinut toisen kuvan niin se on tullut ainoastaan omaan käyttööni, siis ainoastaan omaan käyttöön. Tekniikka siinä on kokeilemisen arvoinen.

Luisu

Olipas se hankalaa pitkän tauon jälkeen.


AndYjaY

Jos joku hamuaa mielessään oppia PINSTRAIP-taidetta, eli suomeksi kai jotain ... siveltimellä tehtyjä monokrammeja? esim konepeltiin tms.  ..... nii mulla ois oivaa materiaalia ko. siveltimeen. nimittäin 45cm pitkä parta, voin lohkaista siitä nipun tarvitsijoille...

AndYjaY

Kiinnostais tietää kui paljo Suomes o airbrush/kynäruiskuttelijoita. Nyt estraati on vapaa, sana on vapaa....

Luisu

Keskeneräistä pottaa.




Luisu

Potta jatkuu:



Ja vähän toista päähinettäkin värjätty:


Luisu

jatkuu



Candyt sotkettu.





Vielä välihionta ja parit lakat päälle niin valmista tuli

polle

Tulee uskomattoman hieno! :smiley:
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Luisu





Tällasta tälläkertaa

polle

Oot sinä kyllä hyvä maalaamaan!
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

AndYjaY

Lainaus käyttäjältä: AndYjaY - 22.10.13 - klo: 10.41
Oma kokemukseni airbrush-tekniikasta oli... ostin laitteet Tukholmasta, ei ollu hajuakaan miten niillä kuva syntyy. Vuosien rötväilyn jälkeen aloin tajuta tekniikan. Mitä enemmän mokasit, sitä enemmän opit... siinä se lyhyesti. Kynäruiskumaalarin tärkein työkalu on 11 mm poranterä ??? Sillä saa nenän röörit avatuksi et henki pihisten kulkee. Pääsinpä rötväämään ihan oikeeta lentokonetta, rekkaa, 1000 mopoa ym ym ym. ... ... sit tuli burn out tinnerin takia. Nyt OLEN VALMIUDESSA OPETTAA ko. TEKNIIKKAA halukkaille, riippuu GPS-koordinaatiosta, nyt Kymenlaaksossa.

A miulle o tult kyselyjä airbrush/kynäruiskutekniikan opettamisesta.... opetus edellyttää et  opetettavalla o olemas kompurat kynät maalit lämmin/valoisa talli ja  €uroja.... koska nykyinen asumismuotoni on auto niin vaikee o veikata mitä missä milloin, et sillee....... ps. viime Jouluna tuhoutu 3,5 kg suklaakonfekteja.........