Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mitä hajosi tänään rc-autostasi ?

Aloittaja SLap, 11.04.10 - klo: 17.24

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 30.08.11 - klo: 21.21
Vaihteeks taas leipo kone kiinni  :evil: kone oli 27.8 ajettu sisään, eikö huono tuuri lopu ikinä :shocked:

Ja lämpöjä oli tarkkailtu...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 30.08.11 - klo: 22.11
Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 30.08.11 - klo: 21.21
Vaihteeks taas leipo kone kiinni  :evil: kone oli 27.8 ajettu sisään, eikö huono tuuri lopu ikinä :shocked:

Ja lämpöjä oli tarkkailtu...?
Ei ollu tarkkailtu kun tilattu lämpömittari ei vielä tullut, mistä muuten sitten mitataan?

Neo RS

#422
Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 30.08.11 - klo: 22.04
onks toi KE25 kone oikeesti noin schaissea?
Vaikuttaa siltä kun tota lukee että kööstin GX:t on tota parempia.
En oo varma onko kone P**ka, vaihto jo kyllä käynyt mielessä. Täytyy ottaa huomioon, et 2 kertaa menny pienen kiven juuttumisesta vauhtipyörän ja pohjan väliin (1 kerrasta en ihan 100% varma, mut 90%).. 3 kerta männäntapin sokka irti. Aamusella pitää kattoa mikä tällä kertaa on syy... En oikein jaksa uskoa tälläkään kertaa et ois liian ohkasella käyny, mut ei sitä koskaa tiedä. "jatkuu aamulla"...  :laugh:

Ei käynyt liian ohkasella kone aivan liukas, ja öljyinen, Toi Hel***in kiertokanki ei vaan jostain syystä kestä. Taas alapäästä murtunut, ja vääntynyt  :evil:



Ghostman_132

Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 28.08.11 - klo: 21.22
Muutama piikki lähti kytkinkellosta  :cry:



Taisipa käydä ohrasesti minullekkin...

Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

mehtis

Nyt vaihda jo koneen merkkia, uusi kone maksaa itsensä parissa päivässä takasi! :D
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: mehtis - 31.08.11 - klo: 15.32
Nyt vaihda jo koneen merkkia, uusi kone maksaa itsensä parissa päivässä takasi! :D
Korjaan vielä kerran tuon koneen, uusin samalla kampiakselin jos siihen tullut häikkää noitten "leikkaamisien" takia, esim. se tappi killissä mihin kiertokanki tulee... muutenkin nyt tarkistan kaikki laakerit ja silleen... sit jos menee, niin lähtee kyllä kone vaihtoon...  :wink:

Manny


Mulla meni vastaavasti tollane. Hyvä syy laittaa Slayer huoltoon. Muutoin ei ois malttanu viellä...  :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

ppulkkkin

Taas loppui ajelut varaosien loppumiseen:



Tää oli taas yks kerta niitä juttuja, kun luulin että onhan mulla jemmassa koko etupää. Mutta kun en ollut hoksannut että tuo perhanan caster block onki erillinen pala... :roll:
Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

otcx

Hajos takapää ja akseli lensi. Mielestäni en edes törmännyt mihinkää. Tosin mun auto on yleensä siellä putkien väärällä puolella eli.....
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

AzeDaMan

Mäntähän se otti ja luovutti, mutta kunniakkaasti koko kesän palvelikin. Äkkiä laskettuna 20 litraa takana johon mahtuu monta metriä ja hulvatonta tuntia paikallisella radalla. Moottorina HPI Nitro star F3.5 (trophy buggy rtr-setti).

http://imageshack.us/photo/my-images/233/comboos.jpg/
Hpi Trophy 3.5 Buggy, Kyosho MP777, Hpi Sprint 2 Drift, Hot Bodies Ve8

stadium

Meni muutama päivä sitten. Eli lässin tasauspyörästön pikku ratas. Koettakaahan saaha selvää.

Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

LorenttioRC

#431
Tänään tuli taas ajeltua spedellä. Yhtäkkiä kuitenkin huomasin, että toinen etu iskari ei jousta yhtään. Akseli ei ollut taipunut eikä litkut olleet valuneet ulos. E- klipsi ja sen mukana mäntä oli lähtenyt irti. Klipsi oli jo ennestää vääntynyt, mutta nyt se oli vääntynyt pahemmin eikä pysynyt enään kiinni. Onneksi minulta löytyi iskarin uudelleenkokoamissarja, joka sisältää e-klipsejä. Eli aika vähällä selvisin tällä kertaa :smiley:.

edit: Tarkoitin juuri, että ei vaimenna. Kirjoitusvirhe/ ajatusvirhe tullut. Nyt toimii kuitenkin niin, kuin pitääkin.

JiiVee

tarkoititko että ei vaimenna yhtään?
pöö

Falconi

Nopari paloi, onneksi ei kerinnyt polttaa mitään muuta. No kyttäämään käytettyä 3S kestävää noparia tai sitten ostaa kiinasta uuden.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

LorenttioRC

Tällä kertaa speden vetarin osa, ( se jossa takahubi ja pyörä on kiinni ) halkesi kiinnityskohdasta toiseen vetarin osaan, ilmeisesti vanhuuttaan.

väinö

diffin ratas meni. :tongue: Manuaalissa kiellettiin ajamasata 3s lipolla maastossa mut aattelin että se oli taas joku yliturvallinen suositus. Hyvin kyllä kulki ennen rattaan hajoamista.

Joel

ultimasta hajos takatukivarren kiinnikkeet ja "puslat"  :sad: uusia vaan ostamaan
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

saunamakkara

Kyosho ultima sc:tä kulu ne taka kumit puhki lopultakin :S
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

allu 6

Lainaus käyttäjältä: saunamakkara - 22.09.11 - klo: 16.57
Kyosho ultima sc:tä kulu ne taka kumit puhki lopultakin :S
No joko  nyt ostat uudet :grin:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

saunamakkara

ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Manny

Slayerin pakarista se sellanen kumitöttörö ennen pilliä.... Sen siitä saa ko rullalautarampilla koittaa treenailla hyppyjä.   :azn:

Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Shamer

Kannattaa tarkastaa, ettei pakokäyrä ole haljennut! Omassa autossa se tuppasi halkeamaan tasaisin väliajoin, kunnes hommasin platinium editionin käyrän.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Manny

Lainaus käyttäjältä: Shamer - 24.09.11 - klo: 12.20
Kannattaa tarkastaa, ettei pakokäyrä ole haljennut! Omassa autossa se tuppasi halkeamaan tasaisin väliajoin, kunnes hommasin platinium editionin käyrän.
Osumia on ottanu. Mut ei näy vielä reikiä. Toi kumiputki pittää hoitaa kuntoon tuotapikaa silläh ajohimoksia ois aivan vietävästi  :laugh:


(thx vinkistä. Toi platinium edit korvan taa jahka toi käyrä alkaa hajoon)
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

poppamies

Mad bad ass forcen koppa repes tämän päivän tälleistä ihan tosissaan, lienee aika laitta kuitua muovin kaveriksi

nassikka10

#444
Olin ajamassa HN X1-CRT:llä ja siinä oleva HoBaon kytkinkello 14T (kevennetty, eli sellainen missä aukot pinjonin vieressä) meni kieroksi???
Onko kukaan kokenut vastaavaa? Mulla oli ihan ensimmäinen laatuaan...saas nähdä oliko viimeinen :huh:



Edit: Eipäs ollutkaan kytkinkello... Tutkin lähemmin tänään ja löysinkin kytkimen laakerit aivan levinneenä. Kytkinkello istu sen verran vinossa, että eilen hämärässä luulin kellon menneen soikeeksi. Tarttis varmaan hommata lasit  :wink:

Tännä meni kaksi paria kytkin laakereita lisää. Mistä moinen voi johtua? Olisiko liian tiukat välykset kytkimen rattaan ja keskidiffin rattaan välillä? Shimmasin ne kyllä paperin kanssa, mutta oisko sittenkin ollut liian tiukat välykset?
Cheers!
XRay T3-11, Sanwa MT-4

LorenttioRC

Eilen tamiyan vakio harjallinen 2008 vuodelta peräisin oleva motti sano ittensä irti hienoin savuin.

Jarza

#446
Cen gst:n ohjausservosta meni se ainut muovinen ratas  :sad: Futaban servo, mut ko katoin netistä, niin se on tarkoitettu 1:10 autoille eli onkohan se liian onneton sille möhkömonsterille? Oisko ollu joku 9.2kg servo. Mitä suosittelette tilalle kestävämpänä? Vai voisiko olla syypäänä tekemäni väliaikaisratkaisu? http://rc10.fi/index.php?topic=41910.msg552997#msg552997
Cen GST E @ Toro Ts 150

Manny

Lainaus käyttäjältä: nassikka10 - 24.09.11 - klo: 22.38
Olin ajamassa HN X1-CRT:llä ja siinä oleva HoBaon kytkinkello 14T (kevennetty, eli sellainen missä aukot pinjonin vieressä) meni kieroksi???
Onko kukaan kokenut vastaavaa? Mulla oli ihan ensimmäinen laatuaan...saas nähdä oliko viimeinen :huh:



Edit: Eipäs ollutkaan kytkinkello... Tutkin lähemmin tänään ja löysinkin kytkimen laakerit aivan levinneenä. Kytkinkello istu sen verran vinossa, että eilen hämärässä luulin kellon menneen soikeeksi. Tarttis varmaan hommata lasit  :wink:

Tännä meni kaksi paria kytkin laakereita lisää. Mistä moinen voi johtua? Olisiko liian tiukat välykset kytkimen rattaan ja keskidiffin rattaan välillä? Shimmasin ne kyllä paperin kanssa, mutta oisko sittenkin ollut liian tiukat välykset?
Cheers!
Mulla meni Slayerista kytkinkellon laakerit just sen takia että välystä ei rattaiden välissä juuri ollut...
(taitaapa päivitys asiasta olla tällä topikilla kans)
Oneks sattu oleen saman kokosia laakureita jemmas nii ei tullu seisokista timmaa pitempi.  :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

4wdkanootti

Ketju meni suunnilleen näin: Ensin alkoi sulaa kerran toisensa jälkeen harjattoman koneen ja noparin välisten johtojen liittimet. Syynä varmaan ajokäskyn sekoilu vauhdistä täysjarrutukseen oman mielensä mukaan.
Tiimellyksessä hajosi samalla etuvanne.
Tinailukierroksen jälkeen päkiminen paheni niin pahaksi, että piti laittaa ulkoinen bec pitämään edes gigaradio resetoimatta.
Sitten nopari joka ei muuten saanut kuskia ymmärtämmään ettei tänää ajeta, yritti kertoa sen savumerkein   :evil:
Ei auttanut vaihdoin vaan toisen noparinkin.
Sitten kone joka tätä sekoilua oli jo saanut, rikkoontui liimauksistaan, eli magneetti pyörii ja akseli ei.

Ko koneen akseli on liimattu viimetalvena jo kerran, eli puolivuotta kesti. Pitäisköhön vielä kerran yrittää, vai joko toi 30 euron kone olis tienannut lomaa?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Neo RS

#449
Pääratas sanoi sopimuksen irti..., just sain tänään vaihdettua renkaan puoleisen tukivarren tapin  :cheesy:



Pitäsköhän kytkinpalat pistää kans vaihtoon, kun on jo ruvennut jouset kulumaan???  :shocked: