Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC410R

Aloittaja mof, 22.04.10 - klo: 07.01

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: tommys - 17.03.14 - klo: 22.53
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 17.03.14 - klo: 18.04
Turkulaiset väitti että heillä perä oli rauhalisempi kun tukivarret eivät olleet käänettyinä, eli voi se ehkä sisäradalla olla helpompi, ei ole ollut aikaa kokeilla. Jos haluat takapitoa kokeile Exotekin 3.5 tai 4.0 asteista takahingepinni holderia. Sillä saa autoon jopa liikaa takapitoa, kokeilin molempia ja tuovat tosi paljon takapitoa. Suomessa niitä myy ainakin Hobbyfactory ja RacersRCshop...

Ok, ei auta kun itse alkaa testailemaan, kun saadaan tuo oma ulkorata auki. Tämän auton kanssa kun on yhtä parin tunnin tiksin harjoittelua lukuun ottamatta ajettu pelkkää kisaa - eikä niissä ole oikein ollut aina aikaa säädellä, kun noita tukivarsia on mennyt talven aikana aika tavalla. Kisat myös hieman huono paikka testailla eri säätöjä, kuten esimerkiksi viimeksi turussa liian löysät jouset -> nose dive hyppyjä tai tiksissä ilman etuvakaajaa -> auto katollaan vähän väliä.  :tongue: No, tässä ulkolaitteessa on RPM:n varret ja XRAY:n pinnit, joten ainakin tukivarsiremonteista päästäneen. Pitää kesäksi lastata tuo myös tupla-shortyillä, jos paino rauhoittaisi, ja autosta tulisi hieman hitaammin reagoiva.
Rpmmät kiinni niin ei hajoa tukivarret enää.
Jos haluat varmasti toimivan setupin kopioit minun viimeisen setupin täydellisesti niin ei pitäis olla perän kanssa ongelmia, ja jos on niin exotekin lisäauraus hingepinniholderit. Ajattelin myös laittaa viimeisimmän setuppini ylös kunhan kerkeen.

JOs olet käyttänyt vain yhtä shortya niin auto on tosi kevyt ja painopiste aika edessä, mielummin satulat tai kaksi shortya.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

tommys

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 17.03.14 - klo: 23.10
JOs olet käyttänyt vain yhtä shortya niin auto on tosi kevyt ja painopiste aika edessä, mielummin satulat tai kaksi shortya.

Jeps, sun setuppilappuja on tässä nimenomaa aika tarkkaa apinoitu, kun ei talven aikana ole ollut aikaa ja paikkaa treenata/säätää. Tosin tuo FF-Racing shorty alusta + yhden shortyn käyttö aiheuttanee sen, että setuppi ei välttämättä toimi sellaisenaan tuossa autossa. Se oli hyvä vinkki minkä heitit Joensuussa ajon rauhoittamiseen, että ottaa ohjauksesta D/R:ää pois, ja jättää vaan just sen verran kuin rata vaatii. Toinen mitä vois kokeilla on laittaa ohjauksesta vähän curvikäyrää siten, että on vähemmän kääntöä aluksi. Sieltä lähettimen päästä kun se rauhattomuus on loppupeleissä lähtöisin...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: tommys - 17.03.14 - klo: 23.36
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 17.03.14 - klo: 23.10
JOs olet käyttänyt vain yhtä shortya niin auto on tosi kevyt ja painopiste aika edessä, mielummin satulat tai kaksi shortya.

Jeps, sun setuppilappuja on tässä nimenomaa aika tarkkaa apinoitu, kun ei talven aikana ole ollut aikaa ja paikkaa treenata/säätää. Tosin tuo FF-Racing shorty alusta + yhden shortyn käyttö aiheuttanee sen, että setuppi ei välttämättä toimi sellaisenaan tuossa autossa. Se oli hyvä vinkki minkä heitit Joensuussa ajon rauhoittamiseen, että ottaa ohjauksesta D/R:ää pois, ja jättää vaan just sen verran kuin rata vaatii. Toinen mitä vois kokeilla on laittaa ohjauksesta vähän curvikäyrää siten, että on vähemmän kääntöä aluksi. Sieltä lähettimen päästä kun se rauhattomuus on loppupeleissä lähtöisin...
Joo, setuppi pitää olla liki täydellisesti kopioitu, muuten ajettavuus voi olla ihan eri. Nyt kun teidän rata on kohta ajokunnossa niin ei muuta kun kovaa treeniä niin ajo paranee tosi nopeasti.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

gargoth

oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

Mölli

#424
Lainaus käyttäjältä: gargoth - 26.04.14 - klo: 21.51
oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

Mahtuu ja mahtuu, tosin vain edellisessäkin viestissä mainitut shortyt ja saddle packit.

Laadukas 540-kokoinen moottorikin riittää.

edit: shorty vaatii muutoskitin
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 26.04.14 - klo: 22.33
Lainaus käyttäjältä: gargoth - 26.04.14 - klo: 21.51
oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

Mahtuu ja mahtuu, tosin vain edellisessäkin viestissä mainitut shortyt ja saddle packit.

Laadukas 540-kokoinen moottorikin riittää.

edit: shorty vaatii muutoskitin

Yllättävän hyvin liikkuu 4wd corriksi 540 kokoisella moottorilla. Minulla on 540 kokoinen SP 8,5 ja sisäradoille riittää vauhti aivan mainiosti. Ulkoradoilla voi suoravauhti olla vähän liian hidas (riippuentoki radasta ja ajajasta). Eilen tultiin jopa kyselemään mikä kone kun noin "äkäinen on" (Lyhyt välitys niin kiihtyi sisäradalla nopeasti)


Maxxi

#426
Kävin pari viikkoa sitten Tammisaaren radalla tutustumaan rataan jossa ajetaan SC cupin ensimmäinen osakilpailu. Ratahan on tekonurmea mikä tekee siitä vähän erillaisen kun muut ulkoradat. Päivän aikana sain autosta aika hyvän ajaa ja kierrosajat olivat ihan lupaavia. Liitteenä setuppini tammisaaren radalta joka tuntui toimivan ihan hyvin. Jos olet joskus säätänyt autosi toimimaan tikkurilan uudella turffipinnalla niin sekin toiminee suht hyvin Tammisaaressa. Isoin ero on ehkä että Tammisaaresa on vähän isommat saumat josta auto tökkii enemmän sekä hyndät voi olla hankalat liian matalalla autolla.

https://www.dropbox.com/s/35513qxwayjnvp3/DESC410R%20-%20Pre%20tammisaari.pdf

Setuppilappuun ei mahtunut seuraavia juttuja:
-Takana Low Rollcentre pala
-Exotekin 4 asteen takahingepinniholderi(vakio 3)
-Taka hubit "väärinpäin" (L oikealla, R vasemmalla)
-Ohjauspaloissa kaksi täplää alhaalla, yksi ylhäällä
-Taka Hingepinniholderi 3 insertti
-kori ProLine Flowtek
-Renkaina dBoots terrabyte A kovuus, Pito oli tosi kova, ja ajoin niillä melkein 20 akullista eikä kuluneet erityisemmin. Samoilla renkailla ajan varmaan kisassa.

Sähköinä:
Orca VXX Nopari
Orion 4000kv 4pole Moottori
Savox SC1258 tg servo
M11x radio

Olen myös ajanut jonkin verran savella ja sielläkin auto tuntuisi toimivan ihan hyvin, erot Tammisaaresta on: Ei etuvakaajaa, Löysemmät jouset ja korkeampi ajokorkeus. Tulevina viikkoina ehdin varmaan ajamaan enemmän savella ja silloin tulee tarkempaa setuppia.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Candyman

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 03.05.14 - klo: 13.28
Kävin pari viikkoa sitten Tammisaaren radalla tutustumaan rataan jossa ajetaan SC cupin ensimmäinen osakilpailu. Ratahan on tekonurmea mikä tekee siitä vähän erillaisen kun muut ulkoradat. Päivän aikana sain autosta aika hyvän ajaa ja kierrosajat olivat ihan lupaavia. Liitteenä setuppini tammisaaren radalta joka tuntui toimivan ihan hyvin. Jos olet joskus säätänyt autosi toimimaan tikkurilan uudella turffipinnalla niin sekin toiminee suht hyvin Tammisaaressa. Isoin ero on ehkä että Tammisaaresa on vähän isommat saumat josta auto tökkii enemmän sekä hyndät voi olla hankalat liian matalalla autolla.

https://www.dropbox.com/s/iyp12u8lpmn0agp/DESC410R%20-%20Pre%20tammisaari.pdf

Setuppilappuun ei mahtunut seuraavia juttuja:
-Takana Low Rollcentre pala
-Exotekin 4 asteen takahingepinniholderi(vakio 3)
-Taka hubit "väärinpäin" (L oikealla, R vasemmalla)
-Ohjauspaloissa kaksi täplää alhaalla, yksi ylhäällä
-Taka Hingepinniholderi 3 insertti
-kori ProLine Flowtek
-Renkaina dBoots terrabyte A kovuus, Pito oli tosi kova, ja ajoin niillä melkein 20 akullista eikä kuluneet erityisemmin. Samoilla renkailla ajan varmaan kisassa.

Sähköinä:
Orca VXX Nopari
Orion 4000kv 4pole Moottori
Savox SC1258 tg servo
M11x radio

Olen myös ajanut jonkin verran savella ja sielläkin auto tuntuisi toimivan ihan hyvin, erot Tammisaaresta on: Ei etuvakaajaa, Löysemmät jouset ja korkeampi ajokorkeus. Tulevina viikkoina ehdin varmaan ajamaan enemmän savella ja silloin tulee tarkempaa setuppia.

Siistii että teet näitä lappusia!
Mulla on nyt jo lähes samat säädöt Nokian jäljiltä. Ainoa mikä eroaa sun säädöistä on jouset. Onko noi vihrert jouset jäykemmät kun ruskeat? Kävimme eilen Hobbyfactoryssa hakemassa M3 kovuudella olevat Proline Caliberit, jotka ainakin viime vuonna toimivat Traxxasissa. Onneksi käytiin hakemassa kanssa toi 1.5mm etuvakaaja, kun vanha meni poikki :tongue:. Toivotaan et tulee hyvä kisa Durango miehille :grin:
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

MiG-77

Stagger ribsit toimii ainakin Kuopion hiekkatekonurmella myös hyvin, joten varmaan voisi toimia myös tuolla Tammisaaressa?

Candyman

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 03.05.14 - klo: 15.59
Stagger ribsit toimii ainakin Kuopion hiekkatekonurmella myös hyvin, joten varmaan voisi toimia myös tuolla Tammisaaressa?

Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

*HOKE*

Vihreet on pykälän ruskeita jäykemmät jos ulkoa muistan. Peräkkäiset jäykkyydet jokatapauksessa, eli ei dramaattista eroa.

MiG-77

Lainaus käyttäjältä: Candyman - 03.05.14 - klo: 16.04
Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:

No ei ainakaan Prolinen Badlandsit toiminut Kuopion tekonurmella  :wink:. Itseasiassa en oikein muista alustaa missä olisin ajanut ja missä ne toimivat hyvin... No asfaltti -> OK ja renkaat ei käytännössä kuluneet ikinä loppuun  :grin:

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Candyman - 03.05.14 - klo: 15.27

Siistii että teet näitä lappusia!
Mulla on nyt jo lähes samat säädöt Nokian jäljiltä. Ainoa mikä eroaa sun säädöistä on jouset. Onko noi vihrert jouset jäykemmät kun ruskeat? Kävimme eilen Hobbyfactoryssa hakemassa M3 kovuudella olevat Proline Caliberit, jotka ainakin viime vuonna toimivat Traxxasissa. Onneksi käytiin hakemassa kanssa toi 1.5mm etuvakaaja, kun vanha meni poikki :tongue:. Toivotaan et tulee hyvä kisa Durango miehille :grin:
Jousia tulee varmaan kokeiltu pari eriä Tammisaaressa, mutta ainakin vihreet tuntui aika sopivilta. Saviradalle sitten pehmempää. Caliberit oli minullakin viime vuonna ihan kivat ja ehkä niitäkin kokeilen jos ehdin ennen kisoja. 1.5mm vakaaja oli hyvä, olisin kokeillut vielä jäykempääkin mutta ei sattunut olemaan mukana... Eiköhän saada kovaa kisaa aikaiseksi siellä  :wink:

Lainaus käyttäjältä: MiG-77 - 03.05.14 - klo: 19.36
Lainaus käyttäjältä: Candyman - 03.05.14 - klo: 16.04
Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:

No ei ainakaan Prolinen Badlandsit toiminut Kuopion tekonurmella  :wink:. Itseasiassa en oikein muista alustaa missä olisin ajanut ja missä ne toimivat hyvin... No asfaltti -> OK ja renkaat ei käytännössä kuluneet ikinä loppuun  :grin:
Tiheänappulaiset krossirenkaat toimii varmaan hyvin. Turffille tehdyt renkaat kuten dBoots ja Minipin toimii ehkä vähän paremmin/parempi kulutuskestävyys mutta kyllä savirenkaillakin voi pärjätä hyvin. Tuntuu vähän siltä että insertilla voi olla aika kova merkitys ja sellainen insertti joka tukee ulkolaitaa hyvin voi olla aika täydellinen koska renkaat tökkiminen voi olla iso ongelma Tammisaaressa. Kannattaa siis valita sellanen insertti joka tukee ulkoreunaa hyvin(kaikki corri insertit eivät sitä tee)

Välttämättä ihan huippu pitoa ei tarvitse, koska silloin auto voi tökkiä liian helposti. Kokeilin itsekin sliksejä minipinnejä ja kierrosajat olivat aika lähellä koska ei ollut niin herkkä kaatumaan...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

transewaves


nyt loppu leikkiminen tuon typerän akku kotelon kanssa,helposti tuli hyvä.
ei yhtä komee ku volvolla mut täs ei tarttenu rälläkkää.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

iceracer

No ei varmaan kallistele pirssi yhtään... :roll:
Joo-itellä alkanu ottaa päähän nuo saddlejen ajoajat-muutama minsa ja se on siinä, kymppikrossilla varmaan ajelee samoilla akuilla tupla-ajan.
Oon haaveillu siitä ff-racing, -vai mikä se oli systeemistä, mutta ei ole ainakaan suomalaisilla jälleenmyyjillä näkyny semmosia saatavana. Jossain ulkomailla oli joskus mutta hinta muistaaksein yli 100€ :shocked:
Eurorc vissiin myy jotain systeemiä, mutta nouseekos siinäkin painopiste turhan ylös..., onko kokemuksia...?
VD12

Mölli

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 18.05.14 - klo: 21.14
No ei varmaan kallistele pirssi yhtään... :roll:
Joo-itellä alkanu ottaa päähän nuo saddlejen ajoajat-muutama minsa ja se on siinä, kymppikrossilla varmaan ajelee samoilla akuilla tupla-ajan.
Oon haaveillu siitä ff-racing, -vai mikä se oli systeemistä, mutta ei ole ainakaan suomalaisilla jälleenmyyjillä näkyny semmosia saatavana. Jossain ulkomailla oli joskus mutta hinta muistaaksein yli 100€ :shocked:
Eurorc vissiin myy jotain systeemiä, mutta nouseekos siinäkin painopiste turhan ylös..., onko kokemuksia...?

Netin syövereistä löytyy telttapatjatyyppisiä 2xshortyvirityksiä, jotka voi toteuttaa muutamalla eurolla.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

transewaves

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 18.05.14 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: iceracer - 18.05.14 - klo: 21.14
No ei varmaan kallistele pirssi yhtään... :roll:
Joo-itellä alkanu ottaa päähän nuo saddlejen ajoajat-muutama minsa ja se on siinä, kymppikrossilla varmaan ajelee samoilla akuilla tupla-ajan.
Oon haaveillu siitä ff-racing, -vai mikä se oli systeemistä, mutta ei ole ainakaan suomalaisilla jälleenmyyjillä näkyny semmosia saatavana. Jossain ulkomailla oli joskus mutta hinta muistaaksein yli 100€ :shocked:
Eurorc vissiin myy jotain systeemiä, mutta nouseekos siinäkin painopiste turhan ylös..., onko kokemuksia...?

Netin syövereistä löytyy telttapatjatyyppisiä 2xshortyvirityksiä, jotka voi toteuttaa muutamalla eurolla.
juu,hakusanaksi vain desc410r battery mod.
ei tullut itselle kyseeseen koska on vain yksi sadle enkä tiedä onko intoa tilata lisää noita.
voi olla että kallistelee,ei haittaa mun ajoja  :cool:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Volvospede

Eiks ton yhen shortyn sais tungettua tohon normipaikalle pitkittäin keskelle "mahalleen", jos kerran noissa halvoissa modauksissa menee tupla shortyt pitkittäin kyljellen molemmin puolin kardaania.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 19.05.14 - klo: 09.23
Eiks ton yhen shortyn sais tungettua tohon normipaikalle pitkittäin keskelle "mahalleen", jos kerran noissa halvoissa modauksissa menee tupla shortyt pitkittäin kyljellen molemmin puolin kardaania.

Mahtuu, jos hiukan hioo akkupannan tukea keskidiffin puolelta. Saisiko tuohon kolme shortyä eli kaksi kyljelleen ja yksi keskelle :)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 19.05.14 - klo: 12.43
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 19.05.14 - klo: 09.23
Eiks ton yhen shortyn sais tungettua tohon normipaikalle pitkittäin keskelle "mahalleen", jos kerran noissa halvoissa modauksissa menee tupla shortyt pitkittäin kyljellen molemmin puolin kardaania.

Mahtuu, jos hiukan hioo akkupannan tukea keskidiffin puolelta. Saisiko tuohon kolme shortyä eli kaksi kyljelleen ja yksi keskelle :)

Tai sitten vois tehdä kattotelineen ja tehdä akkuun suksboksimodauksen. Tai vetokoukku ja peräkärry.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Volvospede

Kannatan kattotelinettä. Näin akun voisi vaihtaa ilman suurta vaivaa korin irroittamisesta.  :grin: :tongue:

Muuten jos saddlet "ärsyttää" ja ajoaika on liian lyhyt, niin yhdellä shortyllä mennään vain huonompaan suuntaan akun kapasiteetin suhteen. Tuplashortyillä homma on jo paremmin hallinnassa ja se FF-racing kitti vaikuttaa kaikin puolin asialliselta, paitsi hinta tietty saattaa kirpaista. Kannattaa kuitenkin alkuun seurata miten tupla-akut tyhjenee rinnakkain kytkennässä. Itellä tuplapötköt tyhjeni eri tahtia ja kutoffiin jos ajoi niin toinen oli jo vähän turhan tyhjä. Ja akut oli ihan uusia ja samanlaisia. Mut voihan sen ajon lopettaa vähän aikaisemmin, vaikka nostais vähän kutoff jännitettä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Maxxi

#441
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

kyoshodbx

Kysymys.mitä aiheuttaa tuo ohjauspalojen ja takahubien väärinpäin kääntääminen.käytettynä kun auton ostin niin ohjauspalat oli väärinpäin,korjasin sen kokeilematta.

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 26.05.14 - klo: 05.56
Kysymys.mitä aiheuttaa tuo ohjauspalojen ja takahubien väärinpäin kääntääminen.käytettynä kun auton ostin niin ohjauspalat oli väärinpäin,korjasin sen kokeilematta.

Jos englanti sujuu niin tässä on durangon tekstit:

http://www.team-durango.com/blog/2011/04/06/desc410r-1-degree-rear-hubs/
http://www.team-durango.com/blog/2012/01/06/desc410r-outer-hinge-pin-location/

Takahubit ovat 1 asteen kulmassa verrattuna hingepinniin tarkoittaen sitä että ne joko lisäävät tai poistavat aurausta. Jos +1 takahubit ovat oikeinpäin ne vähentävät aurausta vakio 3 asteesta kahteen asteeseen (-3+1=-2). Jos sen sijaan laittaa hubit väärinpäin eli R vasemmalle ja L oikealle ne lisäävät takaaurausta (-3-1=4). Auton mukana tulee myös 0 asteiset hubit jolla auraus siis tasan 3.

Edessä ohjauspalan kääntäminen puolelta toiselle vaikuttaa ohjausgeometriaan ja Bumpsteeriin. Saman saa aikaiseksi jos lisäät prikkoja ohjauslinkin ja ohjauspalan väliin. Käyttämällä ohjauspalaa väärinpäin(tai lisäämällä prikkoja ohjauslinkin alle) saat autosta helpomman ajettavan röykyissä mutkassa koska auto ei töki enää niin paljon.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Maxxi

Setuppilapussa oli näköjään pari kämmiä, nyt pitäs olla oikea setuppilappu :wink:
(Etummainen ulompi hingepinni ja ackerman oli väärissä paikoissa)
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Maxxi

Tänään pääsi taas vähän säätämään, etulinkin kun vielä pidentää tornissa niin ai että kun alkaa olemaan hyvä  :wink: Pikkasen yritän ehkä hienosäätää taka mäntiä/öljyjä mutta nyt alkaa olemaan jo hyvin lähellä erittäin hyvää  :afro:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

TomH

Isokiitos MAXILLE ja Ylipäälikkö HÅKELLE autoni säätämis neuvoista

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 26.05.14 - klo: 15.40
Setuppilapussa oli näköjään pari kämmiä, nyt pitäs olla oikea setuppilappu :wink:
(Etummainen ulompi hingepinni ja ackerman oli väärissä paikoissa)

Onko etujousi olive green (ws)?

Mikä on paras keino ylimääräisten iskarimännän reikien tukkimiseen?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.05.14 - klo: 21.02
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 26.05.14 - klo: 15.40
Setuppilapussa oli näköjään pari kämmiä, nyt pitäs olla oikea setuppilappu :wink:
(Etummainen ulompi hingepinni ja ackerman oli väärissä paikoissa)

Onko etujousi olive green (ws)?

Mikä on paras keino ylimääräisten iskarimännän reikien tukkimiseen?
Joo Olive green.

Itse olen käyttänyt sekä hammastikkua liiman kanssa sekä kolvilla varovaisesti sulattanut yhteen. Molemmat toimii hyvin kunhan tekee huolellisesti  :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 25.05.14 - klo: 23.41
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:

Onko metallisessa takatornissa iskarin yläpään reijät samalla geometrialla kuin v2 muovitornissa?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10