Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Jankka

Ei kannata ajaa yhtään akullista ennenkuin saat sen päädyn auki ja tarkastettua tilanteen. Omasta moottorista meni myös staattorista käämilankoja poikki ,kun sielä pyöri niitä magneetin palasia mukana. Lähetin äsken viestin BK-Elektroniksille ja kyselin moottoreiden takuista ,en usko että takuut oikeen Suomeen asti toimii ,mut katotaan nyt.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"Meniköhän moottori (LB4200) vai voiman siirrosta jotain? Pitää tosi kimeen äänen ajossa, mutta kun moottoria käyttää ilman "rasitusta" niin ei mitään ylimäärästä kuulu. Jos taas moottoria pyöräyttää sormilla nopeasti, niin se pitää semmosen vinkausen. 10 akullistahan se jo kestikin  :mrgreen: , vauhtia kyllä on saman verran kun ennenkin, on vaan tosi ilkeä ääni.

Sama vika "rahikaisellakin"..........
Spurri ja pinjoni pitää eri ilkeää ääntä, peruuttaessa on taas hiljainen.....
Ne rattaat kuluvat jotenkin "äänekkäiksi", omani on jo "vinkunut" yli puoli vuotta.......
Luulen että suurin "syyllinen" on tuo pinjoni, se kun on ikäänkuin syöpynyt hampaistaan (vain "etupuoleltaan", siis siltä puolelta joka hampaissa ottaa kiinni eteenäpäin ajettaessa).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

puzzle

No täytyy kokeilla jollain avata se. Tuntuu vain että olis tehoa enemmän kuin ennen sitä inahdusta, kiristin kyllä kytkimenkin tappiin et saattaa kyllä johtua siitäkin :roll: ...no mitäpäs tässä kuikuttaan, lähetän takasin ja tilaan uuden...katotaan miten ukolle käy.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"Meniköhän moottori (LB4200) vai voiman siirrosta jotain? Pitää tosi kimeen äänen ajossa, mutta kun moottoria käyttää ilman "rasitusta" niin ei mitään ylimäärästä kuulu. Jos taas moottoria pyöräyttää sormilla nopeasti, niin se pitää semmosen vinkausen. 10 akullistahan se jo kestikin  :mrgreen: , vauhtia kyllä on saman verran kun ennenkin, on vaan tosi ilkeä ääni.

Sama vika "rahikaisellakin"..........
Spurri ja pinjoni pitää eri ilkeää ääntä, peruuttaessa on taas hiljainen.....
Ne rattaat kuluvat jotenkin "äänekkäiksi", omani on jo "vinkunut" yli puoli vuotta.......
Luulen että suurin "syyllinen" on tuo pinjoni, se kun on ikäänkuin syöpynyt hampaistaan (vain "etupuoleltaan", siis siltä puolelta joka hampaissa ottaa kiinni eteenäpäin ajettaessa).
Kyllä se ääni tuosta moottorista kuuluu, ja se meni ajossa. Pitääkö sulla se moottori semmosen inahduksen, kun sitä sormilla pyöräyttää? Muistan ite et kokeilin sitä uutena ja silloin ei sitä ääntä kuulunut.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

Mun moottori ei sano enään mitään muutakuin rahinaa eli kaputt on. Kokeile piruuttas ajaa sillä niinkuin ennenkin ,se kestää tai sitten ei ,jos hajoo niin sitten vaan yhteyttä bk-elektroniksille.

GolluB

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Mun moottori ei sano enään mitään muutakuin rahinaa eli kaputt on. Kokeile piruuttas ajaa sillä niinkuin ennenkin ,se kestää tai sitten ei ,jos hajoo niin sitten vaan yhteyttä bk-elektroniksille.

Eipä noissa harjattomissa paljon muuta ole hajoavaa taida olla kuin laakerit, kannattaa ehkä tarkistaa niiden kunto ensin.

edit: enmpä lukenut loppuun asti. jos magneetti on halki, niin sitten ei kyllä laakereiden vaihto auta  :|

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Mun moottori ei sano enään mitään muutakuin rahinaa eli kaputt on. Kokeile piruuttas ajaa sillä niinkuin ennenkin ,se kestää tai sitten ei ,jos hajoo niin sitten vaan yhteyttä bk-elektroniksille.

Eipä noissa harjattomissa paljon muuta ole hajoavaa taida olla kuin laakerit, kannattaa ehkä tarkistaa niiden kunto ensin.

edit: enmpä lukenut loppuun asti. jos magneetti on halki, niin sitten ei kyllä laakereiden vaihto auta  :|

Niinpä, 15.2 otettu käyttöön ja n.10 akullista ajettu...luulis ettei se ainakaan laakeri vika ole, ja ilman rasitusta se kiertää ihan kuin uusi. Äänet on kun polttiksessa ja vauhtikin on kohdallaan :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

Laakerit kyllä tarkastin heti ensimmäisenä ja sitä aluksi epäilin viaksi ,mut todellinen syy löytyi kun avasin moottorin ja tutkin asiaa. Lieneekö sitten ollut valmistuvirhe tai jotain muuta ,mut koskaan aiemmin ei ole tämmöistä tapahtunut ja Lehnerin moottorit ovat olleet luotettavia.

Ajoimpa tuossa syksyllä Stampedenkin lehtien peittämään syvään lätäkköön ja autosta ei näkynyt kuin antennin pää ja kirosin et "voi prkl nyt meni säädin ja motti" (säädin on tosin koteloitu ja suojattu) ,mut mitä vielä muutakuin kaasua ja lätäköstä ylös ja mitään oireita ei ole ollut, auton tosin huolsin ja voitelin heti kun tultiin takaisin tallille.

puzzle

Joo, ei yhdestä voi vielä tuomita  :wink:  ...ei ole koskaan ollut noin hauskaa ajella! ...tai siis en tiennyt sen olevan noin hauskaa :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

Joo ,onhan se hauskaa kun voimaa on enemmän kuin pystyy hallitseen sama pätee myös 1:1 koon autoihin ja muihinkin vehkeisiin =) ,.. no onneksi noi Lehnerin moottorit eivät ole mitää älyttömän kalliita niinkuin esim. Hackerin valmistamat

Jankka

Tässä on pari kuvaa Lehnerin XL 4200 moottorin magneetista josta vauriot näkyy kyllä hyvin.




puzzle

Tuo on jo parhaat päivänsä nähnyt...mulla lähti nuo molemmat "kiinnikkeet" päistä ja magneetti akselista irti...nyt on kuivumassa ruuvilukitteen kanssa(24h). Vahvat on kyllä epäilykset ettei tule pysymään, on siinä niin paljon tuota voimaa nääs. :wink:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

Jotenkin nyt tää homma haiskahtaa siltä ,että Lehneriltä on päässyt susi erä moottoreita maailmalle ,kannattais varmaankin antaa palautetta suoraan tehtaalle.

puzzle

Kyllä se mangneetti ruuvilukitteella pysyy akselissa :wink: ...2 akullista kovaa ajoa, ja ilman ongelmia. Testasin akkua siirtämällä eri painopisteitä. Huomasin et ajo aikaan tulee helposti puolet lisää, kun on hivenen takapainoisempi auto. Jää se "ylimääräinen" jäpöstely pois.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Varjo

Mitäköhän elektronista noparia suosittelisit Stampedeen?.Ajattelin Nosramia, mutta onko muita parempia?.Hintahaitari max:60e.
Traxxas Stampede

Jasu92

Jos näin nopeasti tarvitset ratkaisua niin voisit kysellä täältä: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=10816 ;)
Molemmat ovat varmasti hyviä, ja hintakin näyttäisi olevan kohdallaan, muutenkin kannattaaseurata myydään palstaa.. ;)
Mutta jos uutta ostat niin nosramilta löytyy edullisia, kuten olet huomannutkin...

nepponen

Minkäslaisia akkuja käytätte omissa stampedeissanne?  :)

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "nepponen"Minkäslaisia akkuja käytätte omissa stampedeissanne?  :)

6000mAh itse kasattu LiPo akku on käytössä Deans Ultra Plug liittimillä (6kpl Dynomax 2000mAh kennoja)....... :wink:
PS E-Maxxiin on tulossa (Itävällasta //www.hepf.at) myös KoKamin LiPo akut 12000mAh!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Jankka

Olin yhteydessä tuonne BK-Electronicsille ,josta moottorin ostin ja he pyysivät lähettämään moottorin sinne ,että pääsevät palauttamaan sen LMT:lle ja tutkimaan asiaa ,että onko se valmistusvirhe.

puzzle

No eipä ne mulle vastannu, muuta kuin PROSESSING...Order...jne.? Varmaan ajattelivat että turha vastata, kun tilas jo uuden. No, en kyllä kehtais sitä enää lähettääkkään, olise sen verran tiukassa NÄÄS :mrgreen:

Mulla on pari 8 kennosta (9.6V) GP3300   Jälkiviisaasti (taas) kun ajattelee, niin lipotkin olis saanu samalla vaivalla/hinnalla. Laturin verran säästin ja tuplasti häviän kun "lipokesä" koittaa. :wink:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

nepponen

miten ootte juottanu teidän deans ultra pulgit tai muut vastaavat liittimet nopariin ja akkuihin tamiya liitinten tilalle?  :?:

Ja miten ne tamiya liittimet saa akusta ja noparista irroitettua, kun vaihtaa ne?  :?

GolluB


nepponen

Mutta miten se uuden liittimen kiinnitys tapahtuu noin käytännössä?
Ja miten vanhan liittimen irroittaminen?
Kyllä tinalla juottaminen tuli selväksi.

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "nepponen"Mutta miten se uuden liittimen kiinnitys tapahtuu noin käytännössä?
Ja miten vanhan liittimen irroittaminen?
Kyllä tinalla juottaminen tuli selväksi.


Vaikka saksilla johto poikki liittimen takaa ja kuorii sen ja juottaa uuteen liittimeen kiinni.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "nepponen"Mutta miten se uuden liittimen kiinnitys tapahtuu noin käytännössä?
Ja miten vanhan liittimen irroittaminen?
Kyllä tinalla juottaminen tuli selväksi.
Kannattaa pitää liittimet yhdessä sen aikaa kun juottaa, tulee aavistuksen herkemmät käyttää. Itse laitoin akun puoleiseen naaras liittimen, niin ei ota "sähäreitä" itsekseen kaapissa.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"Itse laitoin akun puoleiseen naaras liittimen, niin ei ota "sähäreitä" itsekseen kaapissa.

Näinhän ne kuuluukin....  :wink:
+ ja - navat onkin merkitty sitten itse liittimien muoviosaan, sinne puolelle jonne tinauksetkin tulee............
PS ja muista "ujuttaa" kutistesukan pätkät kaapeliin ennen juottamista, kokemusta on.  :oops:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

nepponen

Niin pitäisikö noiden deansin liitinten nyt sitten vähentää vastusta paljonkin, noihin tamiyan liittimiin nähden?

Ettei siis nopari tai moottori kuumenisi niin paljon?  :?

GolluB

Nopari ja moottori kuumenee kuten ennenkin, jollei enemmänkin koska virtaa pääsee läpi paremmin. Mutta eipähän mene virtaa hukkaan liittimen lämmittämiseen.

Mutta itse liittimen vastus tamiyasta deanssiin siirryttäessa vähenee kyllä paljonkin.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "nepponen"Niin pitäisikö noiden deansin liitinten nyt sitten vähentää vastusta paljonkin, noihin tamiyan liittimiin nähden?

Ettei siis nopari tai moottori kuumenisi niin paljon?  :?

No moottoriin ja nopariin ne ei vaikuta muuten kuin että ne saavat "ruokaa" enemmän, noilla Tamiyan liittimillä kun tuppaa osa akun tehosta menemään "harakoille" lämpönä (Tamiyan liitin kestää 20A ja Deans 100A).
Eli tehot "inasen" saattavat kasvaa ja toisekseen paljon käytetyilla ja huonon kontaktin omaavilla Tamiyan liittimillä saatat polttaa koko autosi.........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Varjo

Tiedättekös, että saakos Stampedeen mitään hummerin koria valmiina, ettei tarvitsisi porata?.Kyllä porauskin onnistuu, mutta olisi se helpompaa saada valmiina.
Traxxas Stampede