Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

savo

#6900
Great Leo:
Unohda ne liittimet mitkä on akussasi ja laturissasi.Hommaat niitä Traxxas VXL liittimiä vaikka sieltä Racing Factorystä ja vaihdat akkuun ja laturiin sellaisen.Eli tinaushommia joudut tekemään ja jos et osaa niin pyydä vaikka jotain kaveria.Ne on kyllä helppo tinata,varsinkin jos ostaa alkuperäisiä kun niissä on hyvät ohjeet mukana.
Akkuun naaras ja laturiin uros.Oletan myös että autossasi on jo valmiina sellainen Traxxas VXL uros liitin.

edit.
Tässä esim.hyvä ohje Traxxas VXL liittimen asentamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=CQ-Y58r_3cI
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Kysytään nyt täällä alan ammattilaisilta kun ei tuonne toiseen topikkiin kukaan ikinä vastaa...  :undecided:

On tää rengasvanne show kyllä välillä yhtä painajaista kun ei tiedä mikä käy mihin...
Käykö tämä rengas http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28344
tälle vanteelle http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28816 ??
Jos oikein ymmärrän niin pitäisi käydä.. Vai?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Risu


savo

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Great Leo

Lainaus käyttäjältä: polle - 17.08.10 - klo: 07.25
Lainaus käyttäjältä: Great Leo - 16.08.10 - klo: 21.20
Luen mutta kun ei toi käy siihen akkuun!!
Tarkoitatko sä väliadapteria mikä pistetään noparin akun välille?

Joo sitä tarkoitin, olis vaan kiva selvitä kolvailematta!!

Great Leo

Mutta hyvät ohjeet sain kun oikein videokin, että kiitos niistä!!

Great Leo

Onko se muuten se pienempi ratas (metallinen) mikä vaihdetaan kun halutaan saada auto liikkuu kovempaa niin torx ruuvilla kii vai kuusiokolo??

koz6

Lainaus käyttäjältä: Great Leo - 18.08.10 - klo: 20.16
Onko se muuten se pienempi ratas (metallinen) mikä vaihdetaan kun halutaan saada auto liikkuu kovempaa niin torx ruuvilla kii vai kuusiokolo??

pinjoni on kuusiokolo
hbx bonzer(EX)ansmann racing are-1(EX) mugen mtx-3(EX),traxxas stampede(EX),tamiya mini m03(EX),tt hammer s18(EX),mcd rr evo3.

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: savo - 17.08.10 - klo: 15.29
Kysytään nyt täällä alan ammattilaisilta kun ei tuonne toiseen topikkiin kukaan ikinä vastaa...  :undecided:

On tää rengasvanne show kyllä välillä yhtä painajaista kun ei tiedä mikä käy mihin...
Käykö tämä rengas http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28344
tälle vanteelle http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28816 ??
Jos oikein ymmärrän niin pitäisi käydä.. Vai?

No itseasiassa noiden renkaiden liimaus noille vanteille tulee olemaan hankalaa, koska noissa vanteissa ei ole uraa renkaalle eli renkaan pitäisi olla "uratonta" mallia. Kyllä joku täälläkin oli noita 30 series kumeja vakiovanteille liimaillut, mutta jos oikein muistan, niin hankalaa oli ollut. Ne Pro-Linen omat 30 series vanteet sopii aika hyvin ja niihin liimaus on helppo.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Penguin

Noiden liimaamisessa ei ole mitään hankalaa. Prolinen mukaan nuo renkaat on tehty sopiviksi myös noille Traxxasin 2,8" vanteille. Itse aikanaan kyselin noista kun tuollaisia hommasin, kun ei ollut tietoa ja kyllä se ainakin silloin pari vuotta sitten myös oli myös näin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

SepiMies

Joo joo, kyllä ne koon puolesta sopiikin. Koitin tarkoittaa sitä, että vakiovanteissa vaan ei ole juuri sitä "liimauraa", mihin renkaan voi aluksi vetää ja sitten venyttää aina pikkaisen ylös ja liimaa väliin. Ne vakiokumit kun ovat sellaisella ihme "härpäkkeellä" liimattu vanteen pintaan, sen "kynnen" alle. Hankala selittää, kyllä sä tiiät :grin:. Nuo renkaat myös ainakin itsellä omaa hiukan liian leveät insertit, mistä johtuen "kampeavat" itseään ulospäin. Mutta itse en noita ikinä ole vakiovanteille liimannut, joten siksi vain arvioin haastavaksi. Itsellä rullaa 30 series wabashit alla, mihin nuo ainakin sopii loistavasti.

PS. Jos ja kun nuo kumit hommaat, niin varaudu jännään "tuoksuun" kun pussin repäisee auki :wink:.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

savo

Lainaus käyttäjältä: SepiMies - 19.08.10 - klo: 23.07
PS. Jos ja kun nuo kumit hommaat, niin varaudu jännään "tuoksuun" kun pussin repäisee auki :wink:.
Kyllähän noita erilaisia rengaspusseja on tullut useampi aukaistua ja tosiaan jotkut renkaat "tuoksuu" niin voimakkaasti että ulos joutuu yöksi viemään... :lol:
Joo mutta hommasin nyt kuitenkin nuo 2.2" masherit,katotaan miten ne pelittää.Ja jos ei niin mietitään sitten uudestaan.Ajo on kuitenkin enimmäkseen montulla bashailua 2s setillä ja huippuja ei tavoitella tällä kertaa.
Yllättävän hyvinhän tuo Stampede muuten kestää montulla rälläilyä! :evil:
Välillä tulee sellaista hyppyä että oikein hirvittää ja käy mielessä ettei tää oo ihan tervettä touhua.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: savo - 20.08.10 - klo: 06.19
Joo mutta hommasin nyt kuitenkin nuo 2.2" masherit,katotaan miten ne pelittää.Ja jos ei niin mietitään sitten uudestaan.Ajo on kuitenkin enimmäkseen montulla bashailua 2s setillä ja huippuja ei tavoitella tällä kertaa.

Montulle on masherit parhaat imo, omassa pedessä oli aina masherit ja ne toimii joka alustalla hyvin.
Vällillä käytän myös rustyssä noita mashereita, kun tarvii maavaraa lisää montulla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

partajeesus

Pikkunen pitää tervettä ääntä kun lähtee liikkeelle. Tuolta nopeus topikista löytyy 88km/h veto , mutta oli pakko uppia tämäkin kun tässä kuuluu äänet kunnolla.

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

partajeesus

Sabe se vaan toimitti osat seuraavaksi päiväksi vaikka pulju on kiinni ja porukat lomalla.





Pitäskö tolle uskaltaa vielä kaasuakin antaa :grin:
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

SepiMies

Siis hetkinen. Sulla on siinä 4s lipo kiinni? Milläs mosalla tuota liikutat? Veikkaan, notta spede lähtee yksisuuntaiselle matkalle kuuhun tuolla kokoonpanolla :grin:. Kerroppa sitten miten se liikkuu...


PS: Sabe kyllä lupaa toimittaa nettitilaukset myös loman aikana :wink:...


Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

polle

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 24.08.10 - klo: 18.50
Sabe se vaan toimitti osat seuraavaksi päiväksi vaikka pulju on kiinni ja porukat lomalla.

Pitäskö tolle uskaltaa vielä kaasuakin antaa :grin:
Miten iso spurri ja pinjoni sulla oikein on?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

partajeesus

30/83 ja ezrunin 4000kv motti joka speksattu vaan 3s lipolle asti :grin: Ensin tietysti koitan 3s:n kanssa nouseeko nopeudet siitä mitä viimeksi sain. Voi olla ett tuo on jo liian pitkä välitys. Jos nousee niin sitten noilla väleillä 4s vetäsy ja jos ei niin 25/86 välit takaisin ja 4s veto.
Mulla on nyt sairaalloinen tarve saada se 100km/t rikki ja riskillä mennään.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Penguin

Koneen kestävyydestä en lähde veikkaamaan mitään, mutta kierrosten noustessa jo yli speksatun maksimin, laskee koneen tehokäyrä huomattavasti. Veikkaan että ei kulje juuri kovempaa noin, jos yhtään, koska voima ei vaan yksinkertaisesti riitä tuossa koneessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

partajeesus

Siksi sitä täytyykin koittaa käytännössä :grin: Kyllä se 12km/t on pakko jotenkin saada revittyä tuosta vielä irti että saadaan satku täyteen.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Hount

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 25.08.10 - klo: 09.35
Koneen kestävyydestä en lähde veikkaamaan mitään, mutta kierrosten noustessa jo yli speksatun maksimin, laskee koneen tehokäyrä huomattavasti. Veikkaan että ei kulje juuri kovempaa noin, jos yhtään, koska voima ei vaan yksinkertaisesti riitä tuossa koneessa.

Sähkömoottorin vääntökäyrä on lineaarinen, maksimi alussa ja lähestyy nollaa maksimikierroksilla.

Tehokäyrä puolestaan seuraa kierroslukua ja vääntöä, joten ei ole mitään "speksatun kierrosluvun ulkopuolella tapahtuvaa tehonkäyrän laskua"

http://lancet.mit.edu/motors/motors3.html

- Hount

nuuska

Lainaus käyttäjältä: nuuska - 15.08.10 - klo: 19.59


Jaahas, tuli sitten hommattua Stampedeen uudet radiot.
Ei kyllä ole hinnalla pilattu, kun posteineen tulee hintaa huikeat 30.98usd.  :police:

Noniin, nopeaa toimintaa. Radiot siis tuli, mutta...

Enpä saa toimimaan kaasua. Vanhalla radiolla ei ole mitään ongelmaa.
Eikö tuo XL-5:sen nopari oo yhteensopiva 2.4ghz radioiden kanssa?
Missä mahtaa olla vika, kun punanen valo palaa noparissa, vaikka kuinka yrittää calibroida noparia ja kaasukahvaa? Ohjaus toimii moitteetta. Ja tosiaan jos laittaa vanhat radiot niin toimii.

Nyt menee hermot.  :angry:
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

partajeesus

Koitappa samaa mitä mä jouduin tekemään mamba maxin kanssa. Mulla ei sekään suostunut aktivoitumaan ja vika oli siinä että vaikka kaasu trimmi oli ohjaimen mukaan nollassa niin oikeasti se ei ollut. Sitä kun pikkuhiljaa alkoi kääntämään oikealle päin niin nopari aktivoitui ja sitten kalibroin kaasun ja jarrun siihen kohtaan.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Hount - 25.08.10 - klo: 17.32
Tehokäyrä puolestaan seuraa kierroslukua ja vääntöä, joten ei ole mitään "speksatun kierrosluvun ulkopuolella tapahtuvaa tehonkäyrän laskua"

Tuo linkittämäsi teoriasivu ei kerro ihan kaikkea. Asia kyllä on noin, kun se siellä kerrotaan, mutta ei näille moottoreille ilmoitettu maksimikierrosluku ole todellaakaan maksimi minkä se moottori teoriassa voi pyöriä. Se on vaan suurin, millä valmistaja uskaltaa luvata tuon moottorin kestävän. Todellisuudessa ne kiertävät enemmän, kunnes hajoavat. Teoriassa olisi olemassa myös maksimikierrosluku, mutta ei siihen koskaan päästä.

Kun siis mennään sen valmistajan ilmoittaman maksimikierrosluvun yli, niin moottorin teho vain laskee. Juuri tuota tarkoitin, jos sen nyt hätäisesti vähän epäselvästi kirjoitinkin.

Kun teho laskee, niin ei siihen autoon lisää nopeutta saa, sillä nopeus lisää mm. ilmanvastusta ja sen voittamiseen tarvittaisiin lisää tehoa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Big Joe

Lainaus käyttäjältä: nuuska - 25.08.10 - klo: 20.13


Missä mahtaa olla vika, kun punanen valo palaa noparissa, vaikka kuinka yrittää calibroida noparia ja kaasukahvaa?

Ainakin MMM:n kanssa jos käyttää Futabaa, tai jotenkin "futte tyyppisiä" radioita, pitää kääntää kaasun kanava reverselle, ja kalibroida sitten. Olisiko jotain samaa?

nuuska

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 25.08.10 - klo: 21.02
Koitappa samaa mitä mä jouduin tekemään mamba maxin kanssa. Mulla ei sekään suostunut aktivoitumaan ja vika oli siinä että vaikka kaasu trimmi oli ohjaimen mukaan nollassa niin oikeasti se ei ollut. Sitä kun pikkuhiljaa alkoi kääntämään oikealle päin niin nopari aktivoitui ja sitten kalibroin kaasun ja jarrun siihen kohtaan.

Kiitos vinkistä!


Lainaus käyttäjältä: Big Joe - 25.08.10 - klo: 21.46
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 25.08.10 - klo: 20.13


Missä mahtaa olla vika, kun punanen valo palaa noparissa, vaikka kuinka yrittää calibroida noparia ja kaasukahvaa?

Ainakin MMM:n kanssa jos käyttää Futabaa, tai jotenkin "futte tyyppisiä" radioita, pitää kääntää kaasun kanava reverselle, ja kalibroida sitten. Olisiko jotain samaa?

Ja kiitos myös tänne!
Kokeilen kuhan kotiudun duunista. Ilmoittelen sainko toimimaan.
Revit löytyy ohjaimesta joten pitää koklaa!
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Great Leo

Kellään suositella banditiin eturenkaita vanteineen sellaisella kuviolla mitkä sopii radalla ajoon ja siis ei millekään asfaltti radalle kun noi vakiot tuntuis olevan vähän enemmän asfaltille kun hiekalle tai muulle pinnoille!! Ja saako siihen astetta isompia renkaita niin saisi maavaraa hieman lisää!!

nuuska

Enpä saa radioita toimimaan.
Oiskohan kyseessä joku maanantaikappale?  :sad:
Pitää varmaan laittaa postia HobbyKingiin ja kysyy palautuksesta. Voihan nakki, ei jaksais yhtään alkaa säätää.  :angry:

Ei vaan löydä neutraalia noiden radioiden kanssa.
Lähin mihin saan vihreen valon syttymään noparissa on kun pikkasen painaa kaasua.
Reverset ja trimmit kokeiltu. Näinkään kaasu ja pakki ei toimi kunnolla vaan alkaa inisee kun liipasimen vapauttaa ja auto ei ota tehoja.
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

partajeesus

#6928
Siis jos se ottaa pienen kaasun painamisen neutraalina niin silloin sitten pikkasen lisää kaasu trimmiä että nopari on tyytyväinen ja uusi kalibrointi siihen kohtaan. Mulla on omassa radiossa kaasu trimmi melkeen täysillä ja välillä sai radalla siirtää sitä hiukan vielä isommalle kun alkoi vinkumaan kuin olisi jarrua antanut vaikka trimmeihin ei oltu koskettu ollenkaan. Joku kiinan poika asentanut potikat jotenkin väärin.
Nyt on sitten saanut olla trimmit rauhassa jo muutama kymmenen akullista.

Edit: tarkistin ja tällä hetkellä mulla on kaasu trimmi plussan puolella kakkosen ja kolmosen välissä ja se neutraali kohta on siinä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

SLap

Olipa kiva yllätys sabelta, tilasin sen alumiinisen idlerin ja muovisen diffin rattaan varaosaksi, mutta se diffinratas tulikin metallisena ! Eli nyt ei ole pelkoa että laatikossa joku paikka paukkuu.
Jeps