Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Gurvus

Jos kyse on nimenomaan noparin kuumenemisesta, niin tuuletin auttaa siihen älyttömästi. Jos sinulla on käytössä se VXL-3s nopari, niin sille on ihan oma tuuletinkin:
http://cgi.ebay.com/Traxxas-Velineon-VXL-3s-ESC-Cooling-Fan-Part-3340-/190498476634?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2c5a98125a

Kaikki muutkin samankokoiset tuulettimet tietenkin käy.

Viltsu

Jep, tuuletin on must melkein noparissa kuin noparissa, ellei nyt satu olemaan selkeästi ylimitoitettu. Halpa hankinta ja hyvä "henkivakuutus" säätimelle!
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

pasi78

Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 24.02.11 - klo: 17.20
Jos kyse on nimenomaan noparin kuumenemisesta, niin tuuletin auttaa siihen älyttömästi. Jos sinulla on käytössä se VXL-3s nopari, niin sille on ihan oma tuuletinkin:
http://cgi.ebay.com/Traxxas-Velineon-VXL-3s-ESC-Cooling-Fan-Part-3340-/190498476634?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2c5a98125a

Kaikki muutkin samankokoiset tuulettimet tietenkin käy.

Jees,käytössä on vxl-3s nopari ja tuo oma tuuletin tulikin jo tilattua:)

Mitäs sitten jos nopari tuulettimineen pysyykin viileänä eikä lämpösuoja aktivoidu,mut motti menee ja ylikuumenee kun siinä ei olekaan lämpösuojaa?

Gurvus

Sitä moottorin lämpotilaa kannattaa vain tarkkailla. Hyvä yleisohje on, että jos ei edes muutamaa sekuntia voi pitää kättä moottorilla niin pitää alkaa jäähdyttelemään. Itselläni ei kyllä nyt pakkasella kuumene motti yhtään vaikka onkin se 25 pinjoni. Kesällä kyllä lämpiää.

Viltsu

Ja jos haluaa hifistellä, niin parilla-kolmellakympillä saa infrapunamittarin, jolla saa jo vähän tarkempaa tietoa, kuin näppituntumalla. Aikoinaan tuli nitrokoneitten lämpöjä sellaisella ihmeteltyä mutta nykyisin sähkövessojen parissa harvemmin. Ei tietty pahaa tekis, mutta olen pyrkinyt mitoittamaan kokoonpanot niin, ettei tarvitse ihan rajoilla mennä.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

mop

Kannattaa hommata se lämpömittari, niin kehittyy se näppituntumakin moottorin lämmön tarkkailuun, kun on jotain faktaa vertailukohtana. Joku 60 Celsiusta voi tuntua jonkun sormeen todella kuumalta, vaikka se on ihan normaali käyttölämpötila vielä.

Ja välityksiä vertaillessa kannattaa muistaa, että renkaan halkaisijalla on rattaiden lisäksi myös merkitystä.

rottapaavo

#7416
.
.

mop

Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 25.02.11 - klo: 13.16
Kannatta ostaa mittari. Saattaa säästyä isommalta laskulta. Tuohan vaikuttais hyvältä ---> klick!   :roll: Ja on tosiaan hyvä mittari ja hintaisekseen tarkka

Ja vielä parempi hintalaatusuhde uutena ostettaessa (n. 7€).  Jos ottaa vaikka akkutilauksen kylkeen Hobbykingistä.

ghhgtd

Tänään tuli uusi traxxas perheenjäsen: Rustler. harmi ettei vakiorenkaita tullut, ne olisivat olleet hyvät näin talvella.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

pasi78


pasi78

Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 26.02.11 - klo: 19.47
Sopiiko nämä korit suoraan stampede vxl:ään?

http://www.rc-cars.fi/index.php?cPath=62_167_68

Jaha,tarkemmin kattoen ovat lopettaneet toiminnan..

Gurvus

Mitenkä tuon Stampeden eturenkaiden "akselina" toimivan ruuvin saa irti? Siis sen, johon hexit ja renkaiden kiinnitys mutterit laitetaan. Räjäytyskuvan mukaan on kiinni jonkinlaisella pienellä pinnillä, mutta ei kyllä mahdu järkeen miten tuon irrottaa.

Divi

Sattuuko jollain olemaan hollilla tuon Grave Digger speden manuska? Tarttis korin, jousien ja front skid platen/puskurin osanumerot. Traxxasin sivuilta ei auennu räjäytyskuvat.

apophis

Tulipa hommattua Rustleri kesän bashailua varten. Kiitokset Pivalle hyvästä autosta! Laakerit vaan renkaiden akseleihin paikalleen (vakiona pornssiholkit) ja vanha kunnon Sidewinder + ezrun motti voimanlähteeksi.




Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Gurvus

Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 01.03.11 - klo: 21.54
Mitenkä tuon Stampeden eturenkaiden "akselina" toimivan ruuvin saa irti? Siis sen, johon hexit ja renkaiden kiinnitys mutterit laitetaan. Räjäytyskuvan mukaan on kiinni jonkinlaisella pienellä pinnillä, mutta ei kyllä mahdu järkeen miten tuon irrottaa.

Ei kellään tietoa?

Risu

Siis etuakselin irroitus?

1 Renkaan mutteri pois.
2 Rengas pois.
3 Hexi irti.
4 Hexin tappi pois. (se pinni)
5 Työnnä akseli pois laakereiden läpi. Autoonpäin menee.

Ja jos akseli puree laakeriin siitä reiän kohdasta jossa hexin tappi oli, niin hieman viilaa siihen kohtin. Tappi joskus levittää sen reiän reunoja ja ne purevat kii. Tätä tapahtuu enemmin takana.

Gurvus

Lainaus käyttäjältä: Risu - 03.03.11 - klo: 11.07
3 Hexi irti.

Tämähän se onkin ongelma. Miten se hexi irrotetaan?

mop

Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 03.03.11 - klo: 14.43
Lainaus käyttäjältä: Risu - 03.03.11 - klo: 11.07
3 Hexi irti.

Tämähän se onkin ongelma. Miten se hexi irrotetaan?

Vetämällä ulos. Jotain talttapäistä sinne hexin ja ohjauspalan väliin ja vääntöä vuorotellen eri reunoilta, jossei muuten irtoo. 

Chili

Vielä lisäykseksi, muutamissa hekseissä saattaa olla pidätinruuvi (ensimmäiseksi irti), tosin traxxasin vakiossa ei ole.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Gurvus


pasi78

No nyt mulla on stampedessä se traxxassin oma tuuletin,just kävin ajelee..vartin kärsi ajella 23 pinionilla ennenku lämpökatkaisu tuli.Ulkon +3 lämmintä.Eli eipä tällä näköjään ajella kuin 19 pinjonilla ilman katkoja.

Tai sitten tyytyä 2s lipoon,äsken ajelin 3s..

Miten teillä joilla kestää ajaa 25 pinjonilla,ajeletteko millä lipolla?2s lipolla kestää itelläkin ajella 25 pinjonilla..

InfernoSP4

Mitenkäs, jos tuollaisen Rustlerin tilaa vaikka ModelSportista, niin sopiiko mukana tuleva laturi meikäläiseen
verkkosähköön? Ja minkälaiset nuo Traxxasin liittimet ovat, käykö "Tamiya-liitin" vai onko joku omansa?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

apophis

Modelsportin plugi saattaa olla UK mallinen. Kannattaa kysäistä maililla, että minkälainen verkkoadapteri siinä on. Jännitehän on sama ja UK plugin voi modata niin että se menee suomalaiseen pistorasiaan. Tai sitten voi käyttää jotain UK-suomi matka-adapteria.

Noparin ja akun liitin on Traxasin omia, hieman deansin kaltainen liitin. Ite ainakin käytän pelkästään deans liittimiä ja ne voi vaihtaa Traxxasin liittimien tilalle. Voit myös tehdä deans-traxxas adapterin, niin ei tarvi noparin johtoja katkaista. Tai sitten voit akkuja varten ostaa samalla traxxas naaras liittimiä.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

InfernoSP4

Kiitos apophis vastauksesta! Eipä tuolla laturilla toisaalta ole niin väliä, kun pakista löytyy valmiiksi
Graupnerin laturi ja siihen varmaan sopiva latausjohtoja on kaupan. Täytyy nyt vähän miettiä... Harjaton
malli on aika paljon kalliimpi kuin tuo perus Rustler mutta siinä olisi sitten gigainen radiokin ja varmaan
muutenkin riittäisi pidemmälle. Näkyy muuten olavan ModelSportissa nyt HPI:n Firestormia tarjoushintaan,
sekin varmaan harkinnan arvoinen vaihtoehto.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Divi

rusterille iso ääni HPI:n sijaan.. Traxxas on laatua ja osia saa hyvin. Ja VXL sähköissä on paukkuja tuhottomasti. Riittää todellakin rusterille. harjallisen rustlerin sähköt joutuisit heti vaihtamaan jolloin siitä tuleekin jo kalliimpi kuin VXL.

Hannu K

Lainaus käyttäjältä: Divi - 06.03.11 - klo: 15.30
rusterille iso ääni HPI:n sijaan.. Traxxas on laatua ja osia saa hyvin. Ja VXL sähköissä on paukkuja tuhottomasti. Riittää todellakin rusterille. harjallisen rustlerin sähköt joutuisit heti vaihtamaan jolloin siitä tuleekin jo kalliimpi kuin VXL.
Olen samaa mieltä.Ehdottomasti VXL.Erona harjalliseen aika paljon esim.laakerit pyörissä eikä pronssiheloja ym.Harjallisen moottorin myös "käräyttää" hyvin helposti.Poitsulle ostin harjallisen mallin ja nyt on päivitetty VXL tasolle.Olis tullu huomattavasti halvemmaksi ostaa heti harjaton malli,sekä olis säästynyt monelta murheelta.
Awesomatix A700L,Ko Propo,RaumRC

InfernoSP4

Joo, niinhän se helposti on että alkuun nuukailee ja ostaa sen halvemman mallin. Ja sitten osien päivittämisen myötä säästyneet Eurot syödään moneen kertaan... Mulla on tosiaan nuo pari nitro-autoa ja
nyt 7 vuotias poika näyttää olevan ainakin hiukan kiinnostunut touhusta. Niinpä sähköauto olisi
nyt harkinnan arvoinen juttu. No tuolla VXL:llä kyllä itsekin ajelisi, jos poitsun into ei kanna pidempään!  :tongue: Traxxasista on kyllä itselläkin positiivinen mielikuva ja vedenpitävä elektroniikka, yms. sallinee ajelun myös talvella.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Divi

VXL malli ostoon siis, ja kun skidi ajelee niin rajotat kulkemista noparista tai radiosta.

InfernoSP4

Juu, kyllä se taitaa nyt tuohon Rustler VXL:ään kääntyä.  :cheesy:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

pasi78

#7439
Mites jäykäksi porukalla on säädetty toi jousitus?Eli tippuuko auto renkaille laskettaessa minkä verran?

Hokasin tuossa et vxl:ään oli tehtaalla jo pistetty suht paksu korokepala takajousen yläosaan eli melko jäykkä on kun ei painu yhtään kun vapaasti laittaa maahan..

Stampede xl-5 ei ollu paloja jousissa lainkaan..

Tai siis tarkemmin sanoen korkeuttahan noilla prikoilla säädetään mut tuntuu se vaikuttavan kyllä jäykkyyteenkin..