Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Tapani"Viimeeksi kun purin vaihteiston laitoin takapään ehkä turhaankin täysin osiin. Mitäs minimissään tarvii purkaa, että saa vaihteiston paloihin?

1 Vetarit irti vaihdelaatikon päästä (Ei välttämätön tässä vaiheessa, mutta otettava myöhemmin kumminkin).
2 Tukivarret vaihteiston päästä (Ylä ja ala).
3 Kaksi ruuvia shock toverista (Vaihteiston puoleiset, ei tarvitse rungosta ottaa).
4 Kuusi ruuvia pohjalevystä vaihteiston alta.

Nyt lähtee "loota" taivuttamalla sitä pohjalevyä alaspäin ja vetämällä sitä vaihteistoa taaksepäin.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Tapani

Kiitos. Asennusjuomaa kuluu vähän vähemmän...
move your mind

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Edit Mittaappas autos huiput, pitemmällä valityksellä pitäisi 100km/h mennä kevyesti rikki jos akut kestää....  :mrgreen:

Eli nyt on tietoo. :mrgreen:
6 kennolla --> 57-60Km/h
8 kennolla --> 75-77Km/h
Ja nämä on paikallaan kierrätettyjä lukuja...tuskin suomessa on semmosta spedekuskia joka satasta ajaa, varmasti siihen sataseen menee välityksiä vaihtamalla, nyt oli paketissa tulleet pidemmät.

Renkaiden pullistuminen alkaakin oleen jo sitä luokkaa, että pitoalue on noin sentti renkaan keskellä.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

Otas videoo siitä spedestä jos mahdollista

puzzle

Joo, täytyy laittaa.
Olo on vähän pettynyt,  pure meni sentään (ilman XL merkintää) 90Km/h että heilahti  :cry: (Vertailua: pure meni vakio moottorilla 23Km/h.) siinä oli kierros 200mm.
Speden kierros oli 375mm, pitää kyllä mitata huomenna uudestaa, luulisin kuitenkin että nämä on lopulliset tulokset.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

puzzle

Joo, täytyy laittaa.
Olo on vähän pettynyt,  pure meni sentään (ilman XL merkintää) 90Km/h että heilahti  :cry: (Vertailua: pure meni vakio moottorilla 23Km/h.) siinä oli kierros 200mm.
Speden kierros oli 375mm, pitää kyllä mitata huomenna uudestaa, luulisin kuitenkin että nämä on lopulliset tulokset.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Edit Mittaappas autos huiput, pitemmällä valityksellä pitäisi 100km/h mennä kevyesti rikki jos akut kestää....  :mrgreen:

Eli nyt on tietoo. :mrgreen:
6 kennolla --> 57-60Km/h
8 kennolla --> 75-77Km/h
Ja nämä on paikallaan kierrätettyjä lukuja...tuskin suomessa on semmosta spedekuskia joka satasta ajaa, varmasti siihen sataseen menee välityksiä vaihtamalla, nyt oli paketissa tulleet pidemmät.

Renkaiden pullistuminen alkaakin oleen jo sitä luokkaa, että pitoalue on noin sentti renkaan keskellä.

Tuossahan "kasvaa" välitys huomattavasti kun nuo renkaat venyy....  :wink:
Tuolle moottorille voit laittaa "spedeen" pisimmät välitykset mitä Traxxasilta löytyy, eli 25 pinjoni ja olikohan 78 spurri.  :mrgreen:

EDIT Eihän sitä ajaa pystykkään, laitat vain suoraan menemään ja kosket rattiin vain "millin" verran korjataksesi suuntaa.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Tuossahan "kasvaa" välitys huomattavasti kun nuo renkaat venyy....  
Tuolle moottorille voit laittaa "spedeen" pisimmät välitykset mitä Traxxasilta löytyy, eli 25 pinjoni ja olikohan 78 spurri.  :mrgreen:

EDIT Eihän sitä ajaa pystykkään, laitat vain suoraan menemään ja kosket rattiin vain "millin" verran korjataksesi suuntaa.....

No nii!! Tosiaan tuo renkaiden venyminen vaikuttaa, eli tuo 12cm rengas on käytännössä n.14cm täydellä teholla. Kun laskee n.450mm kierros, nii 90Km/h näytti.  :wink:

...ei sitä muuten tarvis ohjatakkaan, ei vain ole nii tarkkaa "kaasu" sormea, et sais tarpeeks tasasen kiihdytyksen...
Niin, temppu on jo sekin, että saa tuosta vauhdista pyörilleen pysähtymään.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=55919

Näkyy muuten samalla tuo, 50sentin orthex kotelo, toimii myös kellukkeena. :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Tuossahan "kasvaa" välitys huomattavasti kun nuo renkaat venyy....  
Tuolle moottorille voit laittaa "spedeen" pisimmät välitykset mitä Traxxasilta löytyy, eli 25 pinjoni ja olikohan 78 spurri.  :mrgreen:

EDIT Eihän sitä ajaa pystykkään, laitat vain suoraan menemään ja kosket rattiin vain "millin" verran korjataksesi suuntaa.....

No nii!! Tosiaan tuo renkaiden venyminen vaikuttaa, eli tuo 12cm rengas on käytännössä n.14cm täydellä teholla. Kun laskee n.450mm kierros, nii 90Km/h näytti.  :wink:

...ei sitä muuten tarvis ohjatakkaan, ei vain ole nii tarkkaa "kaasu" sormea, et sais tarpeeks tasasen kiihdytyksen...
Niin, temppu on jo sekin, että saa tuosta vauhdista pyörilleen pysähtymään.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=55919

Näkyy muuten samalla tuo, 50sentin orthex kotelo, toimii myös kellukkeena. :mrgreen:


Olisko mahdollista saada video materiaalia? :) Olis todella kiintosaa kateltavaa, kun suomessakin joku lyö aikoja spedellä :)

p.p92

Eikö johnain isolla nurmikolla olis vähä helpompi hallita toi auto täydes vauhdis?

Lassi

vauhtia menee siihen turhaan :) ja voi olla, että noin isolla nopeudella vaan huonompi ajaa veikkaan, että asfaltti on paras :)

Juke-

Mikä kone sulla Puzzle siinä sun spedessä on :?:
joo o

puzzle

Eiköhän huomenna saada purkitettua jotain katseltavaa.

Moottorina on tuo LB4200 XL versio, Warrior 99A säädin ja 8 kennolla ajellaan. :mrgreen:

Täytyy vielä loppuun todeta, että on se KESTÄVÄ auto!!!! Ainakin 100 kertaa ottanu volttia ja ainoo minkä olen hajalle saanut on ulompi vetoakseli, eli 5,90e.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

puzzle

Hitto kun tulee kahteen kertaan!!!!
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

puzzle

No nii, nyt olis katseltavaa speden vauhdista kiinnostuneille.
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=56034
Jos hyppyjä haluutte nähdä, niin ei kannata edes vaivautua.  :mrgreen:

Mitään ei mennyt rikki, akku putosi pariin otteeseen ja pyöränpultti lopuksi.....jos näitä takavanteita(molempia) ei lasketa, tehoja taitaapi olla riittävästi....ja tuo "riittävästi", tarkoittaa siis tätäpäivää...ei vielä huomista. :wink:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=56033

Akut tyhjenee aika vauhdilla, kaks gp3300 9.6V akkua kesti näin: aloitettiin 13.58 ja loppetettiin 14.26 (pitää sisäällään nuo korjaamiset/akun vaihdon/osien etsinnät). Olenkin jo nähnyt lipoista unta....
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

m@sse

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"No nii, nyt olis katseltavaa speden vauhdista kiinnostuneille.
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=56034
Jos hyppyjä haluutte nähdä, niin ei kannata edes vaivautua.  :mrgreen:

Näyttihän se hyvin hyppivän tuossa asvaltilla ihan ilman mitään hyppyreitä  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

lerssinen

Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"No nii, nyt olis katseltavaa speden vauhdista kiinnostuneille.
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=56034
Jos hyppyjä haluutte nähdä, niin ei kannata edes vaivautua.  :mrgreen:

Näyttihän se hyvin hyppivän tuossa asvaltilla ihan ilman mitään hyppyreitä  :mrgreen:

:D  :D

Lassi

Jaahas pieni harjallisen koneen hajoominen tapahtu tossa tänään luultavasti jostain pääsi eriste lähtemään käämistä ja niin koko käämi paloi :) savua tuli riittävästi videolla pienet maistiaiset :) ,


Kuvia tuli kans pari otettua. Sanotaan, että ei todellakaan näin ei näin :D

http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/palanu_ankkuri%232.JPG

ja videoo: http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Kone_lampenee.wmv

jeejee

:O Kylläpä ohjain lens kädestä vai mikä olikaan.  :) Siinä nähtiin taas että sähkövehkeetkin savuttaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

puzzle

Tietääks kukaan speden kuuladiffistä, onko noi towerin sivuilla käypiä tollasenaan vai tarviiko tohon vielä jotain lisää?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJH17&P=7
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"Tietääks kukaan speden kuuladiffistä, onko noi towerin sivuilla käypiä tollasenaan vai tarviiko tohon vielä jotain lisää?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJH17&P=7
Et tarvitse mitään lisää, vetarit joudut vain laittamaan erilailla diffiin kiinni (Tulee vetarin sisältä yhdellä ruuvilla kiinni, suosittelen ruuvilukitteen käyttöä).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

puzzle

Eli tossa on kuulat ja kaikki mukana?
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"Eli tossa on kuulat ja kaikki mukana?

Näin ainakin Traxxasin sivulla sanotaan..........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

rodney

Morjesta vaan.
Tämönen asia,että tuli eilen ostettua stampede ja on aika vekkuli laite.Akkuna mulla on Nosramin 3300 ja asia joka mietityttää on että onko normaalia että vakiokone kuumenee suht nopsasti ja tulee vähän kitkerä hajukin mukana ja tehotkin tuntuvat samalla vähän tippuvan??En siis kerkeä yhtä akullista ajaa kun alkaa tämä "ilmiö"..

Duster1

Tarkasta rattaiden välys.
Ajoitko koneen sisään?
Axial SCX 10 TR

Jukka

Vakiokone kuumenee aivan älyttömästi oli välityksenä mikä tahansa. Se on ominaisuus siinä. Muutenkaan Stinger (tai Stinker tuttavien kesken) ei oo mikään tehokas kone. Kisastanukone pesee sen mennen tullen. Eli ei syytä huoleen kuumenemisen suhteen, mutta suosittelen vaihtamaan koneen johonkin järkevämpään.
Tiim Lahti | S-grafix

rodney

Joo sellasee harjattomaan meinasin vaihtaa tossa jossain vaiheessa.Sit sellanen juttu vielä etä kun virta alkaa loppumaan ni pyörittää renkaita itestään vaikka ohjaimesta tekis mitä ja pyörii niin kauan kun on virtaa ja akkukin lämpenee jokin verran onko sekin normaalia??Kiitokset aikasemmista vastauksista..

p.p92

Lainaus käyttäjältä: "rodney"Joo sellasee harjattomaan meinasin vaihtaa tossa jossain vaiheessa.Sit sellanen juttu vielä etä kun virta alkaa loppumaan ni pyörittää renkaita itestään vaikka ohjaimesta tekis mitä ja pyörii niin kauan kun on virtaa ja akkukin lämpenee jokin verran onko sekin normaalia??Kiitokset aikasemmista vastauksista..
Tuo johtuu siitä että vastari ottaa ajo-akusta virran.Eli kun ajo-akku on tarpeeksi tyhjä niin vastari ei jaksa ottaa enää noita ohjaimen käskyjä vastaan. Mutta ton pystyy välttämään sillä että ostaa vastarille oman akun.

Ps.Joku viisaampi osaa varmasti selittää paremmin.

p.p92

Mut mulla kävi ny kans niin että ajoin nosramin 1800mah:lla ekaa täyttä akullista, mut sitte lopuksi ku olin kuluttanu akun niin loppuun kun Rustlerilla sai ja otin sen irti niin se oli aivan tulikuuma (siis lähes niin kuuma ettei kädessä pystyny pitämään). Niin onko toi ny normaalia? Vastatkaa nopeeta!

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "p.p92"Mut mulla kävi ny kans niin että ajoin nosramin 1800mah:lla ekaa täyttä akullista, mut sitte lopuksi ku olin kuluttanu akun niin loppuun kun Rustlerilla sai ja otin sen irti niin se oli aivan tulikuuma (siis lähes niin kuuma ettei kädessä pystyny pitämään). Niin onko toi ny normaalia? Vastatkaa nopeeta!

Ottaa liikaa virtaa eli liika iso pinjoni koneella tai joku muu mikä saa menemään liikaa virtaa ja nicd:t kuumenee aina hieman enemmän ajossa, kun nimh.

Lainaarodney kirjoitti:
Joo sellasee harjattomaan meinasin vaihtaa tossa jossain vaiheessa.Sit sellanen juttu vielä etä kun virta alkaa loppumaan ni pyörittää renkaita itestään vaikka ohjaimesta tekis mitä ja pyörii niin kauan kun on virtaa ja akkukin lämpenee jokin verran onko sekin normaalia??Kiitokset aikasemmista vastauksista..

Tuo johtuu siitä että vastari ottaa ajo-akusta virran.Eli kun ajo-akku on           tarpeeksi tyhjä niin vastari ei jaksa ottaa enää noita ohjaimen käskyjä vastaan. Mutta ton pystyy välttämään sillä että ostaa vastarille oman akun.

Ps.Joku viisaampi osaa varmasti selittää paremmin.


Akkua ei pitäisi ajaa niin tyhjäksi, että tapahtuu toi "pyörimiseen jääminen" vaan heti, kun potku/vauhti alkaa selväsit pieneneen niin akku irti muuten akku hajoaa hyvin äkkiä. (napaisuut voi esim vaihtua jos jonkun kennon jännite menee alle nollan)

Vastari akku hoitaa ongelman kyllä, mutta tekee yleensä aina sen, että tulee ajettua se akku aivan liian loppuun eli ei todellakaan suositeltava asia. Vastariakku on tehty polttiksiin. Toi pyörimään jääminen on myös osotus siitä, että nyt viimeistään se akku irti, vaikka se pitäisi kyllä ottaa vielä aikasemmin. Elektronista taas suositellaan :) Ei tule tota kaasun pohjaan jäämistä ainakaan laadukkaamissa, koska niissä on varmennus eli, kun akun jännite tippuu liika alas se sammuttaa virrat noparilta. Myös jos mekaanisella noparilla oleva auto menee esim kaasupohjassa kantomatkan ulkopuolelle se jatkaa vaikka akun loppuun kaasu pohjassa jos ei tule takasin "radion kantama alueelle"