Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Habaku

Justiin kävin testaan Mamba Max + LMT Basic 4200 + 12 kpl nimh akkuja. Tiet ei ihan sulana täällä päin oo, mut ei tolla pysty
kunnolla ajamaan vaikka kuivaa oiskin. Keulaa ei väännä pystyyn ton akselivälin pidennyksen ansiosta, mut terve lähtee sivulle
väkisinkin :shock: vaikka tuota painoakin on kyytissä, lipoillahan efekti vain lisääntyybi.

Täytyy vielä varmistaa, kun kelit pikkasen paranee. Ihan vaan siksi, et tarviiko 3 kennosta lipoa miettiäkkään, tällä hetkellä tuntuu ettei tarvi :lol:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

Niinhän se vähän on, jotta jos on huono alusta niin ei sillä kovilla tehoilla pystykään ajamaan. Yhtä sinkoilua sinne sun tänne :wink:
Axial SCX 10 TR

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: thorak - 20.03.08 - klo: 15.23
Stampedenhan menee noi 35km/h, mutta E-Firestorm noin 40km/h

Perusmallin Stampede saattaa 35km/h kulkea. Uudemmat XL-5- ja VXL-mallit on vakionakin kovempikulkuisia. VXL-malli ois siitä hyvä, ettei siihen tarvi pahemmin ainakaan moottori-nopari-osastoa jälkikäteen päivitellä. Harjattomalla kun on ja 11.1V:n Liponkin kestää, niin aika kovat huippunopeudet tulee niin halutessa.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Eetu 94

Käykö E-maxxin 23 lankanen kone stampedeen?
Stampede Castle Sidewinder 5700kV

Duster1

Axial SCX 10 TR

Eetu 94

Tuoko se lisää nopeutta ?
Stampede Castle Sidewinder 5700kV

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Eetu 94

Stampede Castle Sidewinder 5700kV

Duster1

Axial SCX 10 TR

Eetu 94

Onko sitten kannattavaa ostaa stampedeen toi Titanin 23 lankainen kone?
Stampede Castle Sidewinder 5700kV

Duster1

Ei.

Samalla rahalla saa paremmankin.
Axial SCX 10 TR

lonnqvist

Millanen olis hyvä alusta ja hyvät säädöt stampedeen? Mulla on bk9920 / lehner basic 4200xl ja 8 kennoa eikä mee hetkeekään suoraan.

Duster1

No totuushan on, että ei siitä hyvää ajettavaa saakaan. Yksinkertaisesti parasta mitä voit Spedeen laittaa on hommata Rc monsterin jatkettu alusta, mutta silti etupään geometria on niin syvältä, ettei viitsi sanoakaan.

Pullon kaulana juuri se etupää. Näkeehän sen jokainen kun jousitusta painaa, miten auraukset jne. muuttuu ihan sikana. Eikä siihen tunnu lääkettä olevan.

Tuota autoa ei vaan ole tarkoitettu ajettavaksi nopeasti mutkaisella radalla vaan suoralla pääsee :wink:

Axial SCX 10 TR

Jankka

Duster puhuu kyllä asiaa tuon etupään suhteen. Stampede on kestävä ja ihan hyvä auto nuoremmille tai aloitteleville harrastajille ihan pihasuttaukseen, mut ei siitä radalle ole. Meillä on pojilla pari Stampedee harjattomalla tekniikalla ja ne on kyl palvelleet moitteettomasti. 

Mambamax nopari ja sille kaveriksi Graupner inline 500 moottori, ... tuossa on toimiva paketti ja voimaa on vähintäänkin tarpeeksi Stampedeen.


Duster1

Niinpä.

Hyvä ja kestävä auto, mutta alustasta ei ole nopeaan ajoon.
Juuri tuon takia vaihdoin Speden tuohon crt.5 Honkkariin että auton alusta on ajettava kovassakin vauhdissa.
Mulle ainakin keulimista ja kakkaringin pyörittämistä tärkeämpää on ajaa mutkatkin kovaa eikä vaan suoraan.

Spedessä ainakin ongelmana kääntyvyys. Suurilla tehoilla se kun ei käänny sit millään tai lähtee perä alta.
Jos moottori olisi taka akselin etupuolella auttaisi se paljon, että kiihdytyksissä ei häviäisi etupito totaalisesti. Tuosta syystä mulla olikin 250g lyijypaino etupuskurin päällä niin ei joka kaasun hipaisusta niin herkästi tassuja nosta.

Rustlerissa ei luonnollisestikaan niin paljon tuota ongelmaa kun matalampi painopiste. Rustleria pidänkin parempana vaihtoehtona autoista.

Myös alusta saisi olla paremmin säädettävä.
Esim. aurauksia ihan turha säädellä, koska ne muuttuu sen 20 astetta kummiskin joustoissa :sad:

Kummallista kun etupään geometriaa ei ole muutettu näissä uusissakaan versioissa. Hyvä auto pilattu 80 luvun ripustuksilla. Samalla lailla oli Kyoshon Trackerissakin etupää ja se onkin jo vanha auto.
Axial SCX 10 TR

4wdkanootti

Eikös tuon jousitus-ohjaamisen saa pois:
eri pituisella keskipalalla ja keinupisteiden korkeudella raidetangoissa !
lisäksi ylä-keinupiste-valintaa, jos on mistä..
Sillälailla ainakin 90 luvun shumi club10 säädettiin

Nytkin mulla on kyoshossa säädettävä keskipala ja korokkeet etukeinujen etupalan alla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Eetu 94

Stampede Castle Sidewinder 5700kV

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: Eetu 94 - 21.03.08 - klo: 19.41
Käykö tämä kone stampedeen http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=31_35&products_id=659

Käy, mutta on ns. vakiokone. Kyseenalaista on tuoko tuo niin paljoa tehoa ja kulkua lisää, että kannattaisi. Samalla rahalla saa jo virikoineitakin. Katsele sellaisia koneita, joille ilmoitetaan lankamääräksi jotain esim. luokkaa 15-17 tai jopa vähempi. Silloin alkaa tuleen kulkupuoltakin. Kannattaa toki varmistaa noparin kestävyyskin ja vaihtaa tarvittaessa. RC-sähkömoottorien perusteita: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html Samalta sivustolta löytyy paljon muutakin RC-autoaiheista tietoa.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Toni.T

Sehän se autosta hauskan vasta tekeekin, kun se pyörii kakkarinkia ja slaidaa, driftaa, suttaa jatkuvasti.  :afro: E-Savage alkoi tympiä, kun ei sutinu paljon ollenkaan ja harvoin sai pyörimään kunnon kakkarinkiä. :kiss:

Scorder

Nyt alko stampedest kuuluu sellast outoo nakutust.  :undecided: Mu mielest spurri ja pinjoni oli iha ok.. Eli mistäköhän vois johtuu  :huh:

5R

Avaa laatikko, siellä voi olla jotain hämminkiä.
Traxxas Rustler MM 5700

Viltsu

Juu Spede on kyllä tarkotukseensa passeli vekotin. Kestävä ja simppeli rakenne bashaukseen. Radalle voi sitten hommata sinne sopiva rakkineen, jolla ei hiekkakuopalla ajettaessa juuri hauskaa voikaan pitää. Molempi parempi!    : )
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

uinuja

Aikaisemmin valittelin kun auto ei liikun kunnolla jos antaa vaan vähän kaasua. Huomasin nyt, että jos pyörittää moottoria käsin niin yhdessä kohtaa siitä tulee tosi jäykkä ja saa puoliväksin vääntää kunnes se kohta on taas ohi ja se pyörii pehmeästi. Onkohan tässä vika?

Viltsu

No siinähän se vika lienee, jotain tainnu mennä särki. Oma harjaton ainakin pyörii kylmiltään pyöritellessä ihan "vapaassa nesteessä", elikkä hiiliharjallisille ominaista pientä pykällystäkään ei ole. Mutta tosiaan kyllä varmaan kannattaa kokeilla nyt sitä paljon puhuttua takuuta miten toimii tilanteessasi..
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

uinuja

Lainaus käyttäjältä: Viltsu - 26.03.08 - klo: 23.14
No siinähän se vika lienee, jotain tainnu mennä särki. Oma harjaton ainakin pyörii kylmiltään pyöritellessä ihan "vapaassa nesteessä", elikkä hiiliharjallisille ominaista pientä pykällystäkään ei ole. Mutta tosiaan kyllä varmaan kannattaa kokeilla nyt sitä paljon puhuttua takuuta miten toimii tilanteessasi..
Jep huomenna lähtee puhelua turkuun päin. Toivotaan, että oikeus voittaa, sillä ongelma oli jo ensiajolla.

Janezki

Lainaus käyttäjältä: uinuja - 26.03.08 - klo: 22.53
... jos pyörittää moottoria käsin niin yhdessä kohtaa siitä tulee tosi jäykkä ja saa puoliväksin vääntää kunnes se kohta on taas ohi ja se pyörii pehmeästi...
Onkos se motti vielä autossa kiinni vai ihanko irtaallaan käsissä pyörittelet?
Meinaan vaan että jos on vielä paikoillaan, niin tarkastappa pinionin ja spurrin väli, kun ei nuo spurrit aina ihan suoria ole.

Toisissa harjattomissakin on sellainen "puristusvaihe" joka tuntuu käsin moottoria pyörittäessä, mutta muistaakseni VXL-motti ei kuulunut näihin.

uinuja

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 27.03.08 - klo: 05.02
Lainaus käyttäjältä: uinuja - 26.03.08 - klo: 22.53
... jos pyörittää moottoria käsin niin yhdessä kohtaa siitä tulee tosi jäykkä ja saa puoliväksin vääntää kunnes se kohta on taas ohi ja se pyörii pehmeästi...
Onkos se motti vielä autossa kiinni vai ihanko irtaallaan käsissä pyörittelet?
Meinaan vaan että jos on vielä paikoillaan, niin tarkastappa pinionin ja spurrin väli, kun ei nuo spurrit aina ihan suoria ole.

Toisissa harjattomissakin on sellainen "puristusvaihe" joka tuntuu käsin moottoria pyörittäessä, mutta muistaakseni VXL-motti ei kuulunut näihin.
Irrallaan tuntuu.

uinuja

Nyt lähti moottori turkuun päin. Saa nähdä mikä siinä on.

DagO

Mitkä olis hyvät kumit rustleriin? Sellaset mitkä ei vetäis kauheiks donitseiks mamballa, koska sillon kun kumit rupee menee donitseiks niin auto pyörähtää ympäri.

nnikkem

Tuota, kun olen katellu näitä teijän viestejä niin kumpi VXL auto olis parempi (Stampede VS Rustler.) Pitäis mennä hyvin asfaltilla, soralla, nurmella ja lumellla vähän off-roadmaisesti. Pystyssäkin auton pitäis pysyä, koska kaikki puhuu, että Spede kattuu helposti. Meneehän spede yli 104km/h ettei se ole sen paketin ilmoittama nopeus vain käytettävissä.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |