Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

-rcmh-

Varmasti on parempi ajettava kuin vakio noilla kamoilla.
Testasin Rustya 3s lipolla + Mamba Max + Feigaolla ja autosta tuli melkein lentokone. :cheesy:

Teräsidleri meni sileäksi jo ensimmäisen akun jälkeen, no ainakin on tehoja.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

RC-fan

Elikkäs yt on tällainen ongelma. Kun pistän kaasua renkaat pyörivät normaalisti, mutta kuuluu kauhea rutina. Jos pyöritän toista rengasta toinen pyörii toisinpäin eli ilmeisesti normaalisti ja rengasta saa pyöritettyä myös normaalisti siten, että pitää toisesta renkaasta kiinni ja pitää sen paikallaan. Avasin auton jo kerran ja kaikki näytti olevan kunnossa. Ainoa, mitä en avannut oli diffiboxi, sillä se näytti toimivan aivan normaalisti kun kokeilin. Moottori ei pidä ääntä ainakaan, jos sen ottaa irti ja pistää kaasua, mutta kun se on normaalisti kuuluu kauhea rutina, mutta en tiedä tuleeko moottorista vai autosta.

Vähän sekavaa tekstiä, mutta nyt olisivat pikaiset neuvot tarpeen, sillä pistän tänään Sabeen tilauksen, niin jos tuolta jotain on rikki niin saisin samalla tilattua.

Jagemon

Katsopas ettei rattaiden hampaissa ole kiviä, tuo rahina usein johtuu siitä että spurrissa on johonkin väliin loikannut kivi (tai pinionissa)

RC-fan

Eipä ollut kiviä siellä.

RC-fan

#2404
Eteenpäin ajaessa toimii normaalisti, mutta peruttaessa pitää sitä ääntä ja peruuttaessa näyttäisi myös moottori iskevän kipinää, eli motti rikki?

Ja lisäksi lämpesi vajaa 3 min ajossa melko kuumaksi.

Saakos tätä vakiomottia avattua mitenkään nätisti, että voisi tarkistaa hiilet?

Bulvaani

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 25.05.08 - klo: 20.13
Varmasti on parempi ajettava kuin vakio noilla kamoilla.
Testasin Rustya 3s lipolla + Mamba Max + Feigaolla ja autosta tuli melkein lentokone. :cheesy:
Teräsidleri meni sileäksi jo ensimmäisen akun jälkeen, no ainakin on tehoja.

Jospa se idler ei ollutkaan terästä? :laugh: Myös alumiinisia on liikkeellä, ja ne eivät kummoisia kestä. :tongue:
Tiim Lahti

4wdkanootti

Ja erona metalliratas-parien ja muovi-toisena-settien välillä on se VOITELUN tärkeys!
Ratas lähtee kuivana, tai metallipölyssä hieroutuessaan taatusti.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: Bulvaani - 26.05.08 - klo: 15.26
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 25.05.08 - klo: 20.13
Varmasti on parempi ajettava kuin vakio noilla kamoilla.
Testasin Rustya 3s lipolla + Mamba Max + Feigaolla ja autosta tuli melkein lentokone. :cheesy:
Teräsidleri meni sileäksi jo ensimmäisen akun jälkeen, no ainakin on tehoja.

Jospa se idler ei ollutkaan terästä? :laugh: Myös alumiinisia on liikkeellä, ja ne eivät kummoisia kestä. :tongue:

Joo, se oli siis alumiininen mikä meni sileäksi, muistin että olis ollut teräs. 
Mutta se tais jo olla kulunut ja ei kestänyt enään 3s lipon tehoja. :lipsrsealed:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Bulvaani

#2408
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 26.05.08 - klo: 16.02
Lainaus käyttäjältä: Bulvaani - 26.05.08 - klo: 15.26
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 25.05.08 - klo: 20.13
Varmasti on parempi ajettava kuin vakio noilla kamoilla.
Testasin Rustya 3s lipolla + Mamba Max + Feigaolla ja autosta tuli melkein lentokone. :cheesy:
Teräsidleri meni sileäksi jo ensimmäisen akun jälkeen, no ainakin on tehoja.
Jospa se idler ei ollutkaan terästä? :laugh: Myös alumiinisia on liikkeellä, ja ne eivät kummoisia kestä. :tongue:
Joo, se oli siis alumiininen mikä meni sileäksi, muistin että olis ollut teräs. 
Mutta se tais jo olla kulunut ja ei kestänyt enään 3s lipon tehoja. :lipsrsealed:

Näinpäs vähän arvelinkin. Alu-idler ei pienemmilläkään tehoilla kauaa katsele teräksisiä naapureitaan loukkaantumatta. Teräs-teräs-teräs (spur gear-idler gear-diff gear) -yhdistelmä kestääkin sitten lähes mitä vaan. Mutta kuten 4wdkanootti totesikin, ilman rasvaa ei kauaa ole elämää.
Tiim Lahti

Munkki

♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

partajeesus

minä taas olen jo pitempään ihmetellyt sitä kun traxxasin  foorumilla aina sanotaan että kannattaa hommata teräs idleri ja diffi että kestää harjattoman.
minulla on muovi diffi ja alu idleri eikä ole vielä ainakaan mamban kanssa rikki mennyt vaikka välillä ollut 12 kennoakin käytössä.
jenkeillä vaan tuntuu menevän kaikki p*skaksi ihan sama kuinka lujaa tekoa on kun niillä on joku pakko kiristää slippi niin piukkaan kun vaan saa että auto keulii kokoajan.
sitten tullaan vielä hypyistä kaasu pohjassa alas ja valitetaan kun ei rattaat kestä.

tuli taas huomattua että aina kun ei ole mahdollisuutta kuvata niin kaikki paras tapahtuu. tänäänkin oli pede pari kertaa semmosessa paikassa että olin varma ettei se sieltä ajamamalla kyllä enää nouse mutta nousipa kuitenkin kun hiukan sijoitteli autoa paremmin pienillä liikkeillä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Bulvaani

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 26.05.08 - klo: 19.04
minä taas olen jo pitempään ihmetellyt sitä kun traxxasin  foorumilla aina sanotaan että kannattaa hommata teräs idleri ja diffi että kestää harjattoman.
minulla on muovi diffi ja alu idleri eikä ole vielä ainakaan mamban kanssa rikki mennyt vaikka välillä ollut 12 kennoakin käytössä.
jenkeillä vaan tuntuu menevän kaikki p*skaksi ihan sama kuinka lujaa tekoa on kun niillä on joku pakko kiristää slippi niin piukkaan kun vaan saa että auto keulii kokoajan.
sitten tullaan vielä hypyistä kaasu pohjassa alas ja valitetaan kun ei rattaat kestä.

tuli taas huomattua että aina kun ei ole mahdollisuutta kuvata niin kaikki paras tapahtuu. tänäänkin oli pede pari kertaa semmosessa paikassa että olin varma ettei se sieltä ajamamalla kyllä enää nouse mutta nousipa kuitenkin kun hiukan sijoitteli autoa paremmin pienillä liikkeillä.

En minäkään ole vielä koskaan saanut saanut muovidiffiä rikki, vaikka tehokkailla harjattomilla onkin ajettu. Alu-idleri kylläkin kului loppuun, mutta spurriakselin laakerin ja diffin sisärattaiden kulumisella taisi tässä tapauksessa olla varsin suuri rooli. Slippery on säästänyt meilläkin paljon rahaa.  :wink: Nyttemmin kaikki rattaat (3kpl)ovat terästä (Huom, alkuperäinen spurriakselin ratas ei ole terästä!), mutta siltikään en ole luopunut slipperyn maltillisesta kiristämisestä. Pysyvät myös vetarit ehjinä.
Tiim Lahti

Murhamarakatti

#2412
Multa meni taas viikonloppuna keskiratas hajalle, jäi johonkin puskaan jumiin ja yritin pari kertaa taakse/eteen liikettä. Kävin sitten auton nostamassa pois ja jatkoin ajamista niin nakutti. Kaasua kun antoi kunnolla niin ei mennyt eteenpäin. Keskiratas oli siis yhdestä kohdasta aivan sileänä. Laitoin metallisen tilaukseen, täytyy myös se isompi ratas vaihtaa metalliseen kun kerkeää.

Oletteko muuten käyttäneet mitä pinjonia? Tuntuu että auto kiihtyy ja sutii hyvin hiekalla mutta vähän enemmän vauhtia saisi olla. Itse olen kokeillut vain 16 hampaista, mutta nyt laitan 19 hampaisen kokeiluun kun saan vaihteiston kasaan. Kärsiikö pihasudittelu liikaa tuollaisella 19 hampaisella? Myös varmaan jotain öljyä kannattaa rattaiden väliin laittaa, mitä öljyä ja mistä sitä saa? Käykö jostain rautakaupasta joku voide?

Toni.T

Nyt sain hommattua noi 2.2 tuuman moabit. On kyllä huikean kokoiset noihin vakiorenkaisiin verrattuna. :cool:

Sprite

Lainaus käyttäjältä: Murhamarakatti - 27.05.08 - klo: 12.49Myös varmaan jotain öljyä kannattaa rattaiden väliin laittaa, mitä öljyä ja mistä sitä saa? Käykö jostain rautakaupasta joku voide?
Mitään öljyä ei kannata laittaa pinjonin ja spurrin väliin.
Se on etevä epeli tuo öljy keräämään kaikki pienhiukkaset ja
siirtolohkareet sinne hampaitten väliin, koska aina sinne jotain
hiekanjyviä eksyy kannen alle.
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.

kanavaari

Itsellä on vain vaihdelaatikossa ohut kerros ohutta vesivaseliinia ja teipattu se alareikä viimeisen
päälle, ja silti se on aika ruokottomassa kunnossa kun sen avaa silloin tällöin.Sprite on aivan oikeassa ei kannata spurrin ja pinjonin välille mitään rasvoja käytellä,ne kestää kyllä sen minkä kestää paremmin kuivana kuin rasvattuna.

Hotti

Spurri ja pinjoni KUULU pitää ilman rasvoja.
-Team lapsena liian vähän leluja-

4wdkanootti

Paitsi Tamiya TT01 (opaskirjan sivu 4 kuva1)käskee rasvaamaan ja kuluu heti, jos kuivana pehmyt-pinionia ajelee.

Täysin umpikotelossa teräs-teräs pinion/spur-pri kestäisi paremmin kuin kuivana...hiekka puhuu.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Hotti

Se on ihan sama mitä niille tamijoille käsketään tehä.Se kun ei päde tämän topicin autoihin joten ei kannata viljellä täällä tuota tietoa niin mahdolliset aloittelijat ei mene rasvamaan speden tai rustyn spurria/pinjonia tohkeissaan.
-Team lapsena liian vähän leluja-

4wdkanootti

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

-rcmh-

Otin rustyn laatikon auki niin idleri ja diffin ratas siellä oli sileenä.  :tongue:
Laitoin VXL:än diffin ja uuden alu idlerin sisään, jos nyt kestäis jonkun aikaa.
Sitten pitäis vielä laittaa leveämmät tukivarret että sais ajettavamman myös 3s lipolla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

RC-fan

Spurri meni stampedesta sileäks ja kysynkin, että eikös tämä:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30610&grpid=3901
ole samallainen kuin alkuperäinen?

-rcmh-

Jep, 86 piikkinen oli vakio.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

partajeesus

tuli leikittyä taas tänään:
http://www.youtube.com/watch?v=hC4rxQlFPxs

tai oikeastaan joka päivä paiti perjantaina tuolla on tullut ajettua kun paikka on toisella puolella tietä.
tosi rentouttavaa ajaa akullinen ja sitten nauttia kesäpäivästä alkomaholin kera kun odottelee että moottori ja nopari jäähtyy, sitten toistaa tuon vielä kaksi kertaa :mrgreen:

kyllä tuosta videosta parit naurut saa jos katsoo kokonaan.
kameramieskin valitteli kun kivet lensi kintuille, kuka käskee pitää shortseja ja sandaaleita jalassa kun toinen koheltaa mamban kanssa :mrgreen:
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

nnikkem

Kumman ottais Kyosho Lazer ZX-5 vai Spede XL-5? Kumpikin kiinnostaa. Pitäis mennä asfaltilla nurmella ja soralla ja hyppyjäkin pitäis kestää. Muistaakseni ZX-5 tuli 7,2v3300MaH akku, mutta spedeen se pitää ostaa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Jagemon

#2425
Osta Rustler. Ikäänkuin kompromissi noiden kahden väliltä, toki ilman akkua. En tuosta Kyöstistä mitään osaa sanoa, mutta ainakin Stampede/Rustler on kestävä auto jota on hyvin vaikea bashaamalla hajottaa. Ainakaan vakiokokoonpanolla. (Tähän ei sitten lasketa tahallista rikkomista.)

edit: Tuota Kyosho topicia lukiessa tuli mieleen että älä nyt hyvä ihminen sitä osta jos hiekalla ajat. Heti ensimmäisellä sivulla valitetaan, että p*ska lentää auton sisään niin että hirvittää. Minulla ei ainakaan olisi vaikea päätös minkä ottaisin. (Omistan harjattoman Stampeden.) Rustleria myös suosittelen sen vuoksi, että sen harjattoman kuitenkin joskus hommaat ja ajettavuus säilyy Rustlerissa paljon paremmin kuin Stampedessa (jonka painopiste on korkeammalla).

Spin

Joo jos meinaa montuilla ajella niin sähkökrossi on ihan turha. Durgan möin pois tästä syystä ja laittelin e-firestormin tilaukseen. Itsekin arvoin sen ja rustlerin välillä. Sähkökrossin maavara on yksinkertaisesti liian pieni epätasaiselle montulle. Ja tosiaan se imi sitä hiekkaa ihan älyttömästi.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

nnikkem

#2427
KIITOS! Saan Rustler XL-5 199e ja siihen ostan kaksi 7,2v 4500MaH akkua. En varmaan kovin ajaisi soralla tai hiekalla, mutta nyt tiedän, että osta Rustlerin. Olisin muuten ostanut E-Firen, mutta oli loppunut hobbylinnasta ja oli myös kalliimpi. Toivottavasti sitä saa Madesecilta muun värisenä kuin punaisena.

EDIT: Vai pitäiskö ostaa Hobby Peoplesta tämmönen http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_43_243&products_id=15881, mutta vpoko sitä ladata tuommoisella laturilla? http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=9562
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

tomppa82

Kallis tuo akku. Itse tilaisin ennemmin Medaseciltä MVIB Racer 4200 mAh (matched 7 cell)-akun tai oikeastaan jo vaikka parikin. Tai siis itsehän se pitää kasaan juottaa, mutta hinta aikalailla edullisempi. Hieman (nimellis)kapasiteetissä haviää, mutta eipä ole enää mikään niin hirmuhintainen matchätyksi 7 kennon pakaksi. Ja sitten jonku vähän monipuolisemman laturin...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Munkki

♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦