Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

pullapoika

mikä on kuin rupeaa VXL nopari vilkuttamaan punaista valoa kuin ajaa 5-10sekunttia?

Vatanen

saisko ihan kuvien kanssa ohjeet miten tommoinen stampede vxl suojataan talviajoa varten?
kiitos jo ennakkoon.
t. aloittelija  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

Fillarimies

No ei kai siihen nyt kuvia tarvi. Muovipussin sisään vaan ja vähän kahvisuodatinpaperia sisään ja ruuvaat sen noparin sen pussin läpi, ruuvin paikoista autoon kiinni ja VOLÀ.
Ei sen nyt luulis olevan ylivoimaisen vaikeaa :smiley:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Vatanen

Lainaus käyttäjältä: Fillarimies - 30.12.08 - klo: 14.44
No ei kai siihen nyt kuvia tarvi. Muovipussin sisään vaan ja vähän kahvisuodatinpaperia sisään ja ruuvaat sen noparin sen pussin läpi, ruuvin paikoista autoon kiinni ja VOLÀ.
Ei sen nyt luulis olevan ylivoimaisen vaikeaa :smiley:

pitää kattoa, koko autoakaan nähnyt vielä livenä  :cheesy: varmuuden maksimointia vai miten se nyt oli  :afro:

jollain kaverilla oli eturenkaat lähteneet omille teilleen ensimmäisellä ajokerralla. olisiko liioittelua jos käyttäis etu/taka pyöränmutterit irti ja laittais ruuvilukitetta mukaan?
Vatasen jalat ja omat kädet

Janezki

Lukitetta kannattaa laittaa VXL:n pyöränmuttereihin, tahtovat helposti kiertyä auton vasemmalta puolelta itsestään auki. Nyloc-mutteri ei kierry tarpeeksi syvälle akselille että pysyisi kunnolla ilman kikkailua.

pullapoika

eikö muka kukaan tiedä että mikä vaivaa mein VXL nopsua kun rupeaa vilkuttamaan punaista valoa alle kymmenen senkunnin kaasutuksen jälkee?  :huh:   avut ois tarpeen että pääsee pöllyttämään hankea..

raxu

Manuaalista varmaan selviäisi..?

SepiMies

Katsoppa pullapoika tosiaan manuaalista noparin "vikavalokoodit". Taaskin uskoisin, että LiPo Cut-Off päällä.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Youha

Lainaus käyttäjältä: pullapoika - 31.12.08 - klo: 12.25
eikö muka kukaan tiedä että mikä vaivaa mein VXL nopsua kun rupeaa vilkuttamaan punaista valoa alle kymmenen senkunnin kaasutuksen jälkee?  :huh:   avut ois tarpeen että pääsee pöllyttämään hankea..

Tekeekö se samaa jos kaasuttaa vain osakaasulla? Itse veikkaisin kanssa tuota akun kyykkäämistä.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

pullapoika

Lainaus käyttäjältä: Youha - 01.01.09 - klo: 15.27
Lainaus käyttäjältä: pullapoika - 31.12.08 - klo: 12.25
eikö muka kukaan tiedä että mikä vaivaa mein VXL nopsua kun rupeaa vilkuttamaan punaista valoa alle kymmenen senkunnin kaasutuksen jälkee?  :huh:   avut ois tarpeen että pääsee pöllyttämään hankea..

Tekeekö se samaa jos kaasuttaa vain osakaasulla? Itse veikkaisin kanssa tuota akun kyykkäämistä.

ei rupea vilkuttamaan osakaasulla. tota manuaalia lueskelin mutta en oikeinvaan tajua siitä mitään kun olen vähän huono ymmärtämään englantia.

m@sse

Kaverilla oli hyllyssä Stampede pölyyntymässä ja sainpa sen edukkaasti :)

On tuo huomattavasti hauskempi ajaa kuin Bandit, mut enköhän heti mennyt rikkomaan. Etsi kuvasta 5 virhettä:


RPM:n laakeripesät ja isommat laakerit voisi päivitellä molempiin, saakos esim. liquidrc:stä? Itse en löytänyt sieltä kuin eteen ja ylikalliita laakereita.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

4wdkanootti

Mikähän on vain kuviteltua:

etupuskuri pox
iskarin_yläpää pox
C-pala pox
koritolpan murtuma
servon takakannesta puuttuu ruuvi
akkutelineen etupanta puuttuu

tekee 6 ,mut ku, piti olla vaa 5
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Fillarimies

Nyt alat sitte päivittelemään alumiinisiin osiin :wink:

Ei sentään iskaritorni menny p*skaksi, no kyllä se vielä menee.. Onko tuo muuten xl-5 vai vxl?
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Fillarimies - 01.01.09 - klo: 21.33
Nyt alat sitte päivittelemään alumiinisiin osiin :wink:

Ei sentään iskaritorni menny p*skaksi, no kyllä se vielä menee.. Onko tuo muuten xl-5 vai vxl?

Ei kumpikaan kun on mustia kaikki muoviosat.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

-rcmh-

Sehän on xl-1 old-school pede.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

m@sse

Jepjep. Ettei sattuis lisää haavereita tuolla pimeässä niin virittelin valot tuohon :) Hyllystä ei löytynyt punaisia joten takavalot on vihreät nyt.

HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

nnikkem

No, erottuu ainaskin niistä muista huristelijoista, kun on vihreät takana. :wink: :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Vatanen

tarviiko uuden vxl-speden ohjausservoa suojata kosteudelta?
nopari ja vastaanotin tietty  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

SepiMies

Lainaus käyttäjältä: Vatanen - 02.01.09 - klo: 23.23
tarviiko uuden vxl-speden ohjausservoa suojata kosteudelta?
nopari ja vastaanotin tietty  :afro:

Jos ihan varmaksi haluaa laittaa, niin kait nuokin voi suojata. Itse en ole tehnyt servoille mitään ja hyvin on menty alkutalvi lumessa, pienissä lätäköissä, märässä hiekassa yms. Ei ole ollut vaan kiinnostusta suojata, koska uuden E-MAXXin vesitiiviit servot ovat n. 30€ hintaiset, joten jos hajoaa, ei tule kallis "päivitys".
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Slugi

Lainaus käyttäjältä: Vatanen - 02.01.09 - klo: 23.23
tarviiko uuden vxl-speden ohjausservoa suojata kosteudelta?
nopari ja vastaanotin tietty  :afro:

Eipä tuo ainakaan vaikea operaatio ole,
- ruuvit löysälle
- silikonia kannen reunojen väliin sekä ruuvin kantojen alle
- ruuvit kiinni ja pyyhi ylimmääräiset purseet pois
- O-rengas servoakselin ympärille
Kestää ainakin hiukan paremmin, tosin ei sinne varmaan muutenkaan roiskevesi sisälle mene, mutta nyt ei ainakaan... Sukellusveneenä tuota en silti käyttäisi
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Vatanen

kiitoksia tiedosta!
ajattelin samalla oikaista pyörät että trimmin sais keskelle.
eka vaihe ohjeessa on, että disconnected horn servo.
mikä toi horn (töötti  :grin: ) oikein on?
user manuaalista en löytänyt tuolle selitystä  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

Janezki

Kirjaimellisesti servosarvi, spedessä lähinnä siis servosaveri, eli se valkoinen motikkä mikä on servossa kiinni ja mistä ne renkaita kääntävät raidetangot/vanttiruuvit lähtevät.

Vatanen

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 03.01.09 - klo: 21.39
Kirjaimellisesti servosarvi, spedessä lähinnä siis servosaveri, eli se valkoinen motikkä mikä on servossa kiinni ja mistä ne renkaita kääntävät raidetangot/vanttiruuvit lähtevät.

tämä selvensi.
ei tuossa tarvinnut irrotella mitään moottorinjohtoja. amerikkalaisia varokeinoja kaiketi  :mrgreen:
eipä tuossa voinut tehdä karkeaa säätöä. hammasvälin muutos teki tilanteen vain huonommaksi.
takaisin siis lähtökohtaan.
nyt lauhtuis vähän kelit niin pääsis pihalle koittaa. tuo -20c tekis varmaan hyvää autolle  :grin:
Vatasen jalat ja omat kädet

hannu_s

Lainaus käyttäjältä: Vatanen - 04.01.09 - klo: 10.40
nyt lauhtuis vähän kelit niin pääsis pihalle koittaa. tuo -20c tekis varmaan hyvää autolle  :grin:


Ooon sitä ajettu rustlerilla tuollakin kelillä. Kuski vaan jäätyi  :grin:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Fillarimies

Moottorista nousee höyry -20 asteen pakkasessa. Samoin täällä kans sen verran. Johdot menis varmaan aika jäykiksi. Vaan en tiedä noista silikoonijohdoista sitte, meneekö ne...
Muoviosat menee kyllä tosi hauraiksi :undecided:
Tuntuu olevan nuo vanhempien traxxas stampeden osat paljon kestävempiä kuin uusien autojen, vai mitä muut on mieltä?
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

-rcmh-

Ei ole kokemuksia siitä vanhasta mallista, mutta ainakin xl-5 mallin muovit haurastuu ja napsuu helposti n -10 asteessa.
Että pakkasessa ei paljon kannatta hyppiä tai törmäillä mihinkään.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Paarma78

Koitin kaivella ketjua mutta ei vaan osunut silmään tähän liittyviä ongelmia.

Mielenkiintoista hässäkkää on tuon Rustler VXL:n kanssa mulla ollut. Kesällä ekalla ajokerralla meni moottori rikki ja nyt on toinen Velineon motti ajossa. Parikin ongelmaa:

Radio/kantomatka:
Tällä hetkellä mulla on Futaban PM3 (FM40) radio, jossa tehot ja kantomatka pitäis riittää ihan kiitettävästi. Sellasen 30-40 metrin etäisyydellä kaasu alkaa pätkimään, ohjaus tuntuu toimivan normaalisti. Olen kokeillut muitakin radioita, mutta sama homma. Kaverilla on samanlainen vakio Rustler Traxxasin omalla paketin mukana tulleella radiolla eikä kantomatkassa ole mitään ongelmia. Itse en ole vielä tuota alkuperäistä radiota autoon edes kokeillut. Eli mistäköhän mahtais tuo ongelma johtua? Kun en usko että voi radiosta oikeen enää johtua.

Auto ei lähde liikkeelle:
Eli auto tuppaa jäädä paikalleen. Pieni tönäisy auttaa asiaan mutta ei jaksais koko aikaa juosta auton perässä. Ajon alussa ei ole ollut ongelmia, mutta hetken ajon jälkeen tuntuis ongelmat alkavan. Aikoinaan toisessa laitteessa oli joku käämi irti, sitäkin piti potkia niin sai sitten kontaktin ja lähti liikkeelle. Nyt kuulostaa siltä että magneettikenttä muodostuu (?), mutta kone ei vaan lähde pyörimään. Eli motissa lienee hämminkiä? Vai olisko noparin kanssa ongelmia?

Kiitoksia etukäteen vihjeistänne!  :azn:
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

4wdkanootti

Toi oiresetti tulee ainakin silloin, jos koneelle menevien johtojen kontakti ei siedä läpästä isoja amppeereita...
-liitin likanen/palanut/löysä_kuumana
-tinauksen kohta (jommastakummasta päästä) hapettunut liki irti
Kohonnut vastus säteili häiriöitä, vaikka kone kiersi vielä!
Ko vika löytyi, kun pätkintä pukkas pakkia täydestä_vauhdista_eteenpäin (spur sileeksi), ja koneen irrotuksen yht. liitin jäikin väärään johtoon.

Myös, jos nopari tai kone on menemäisillään oikkariin esim.kosteuden takia (kipinöi/polttaa pölyä tai pisaroita). Noin käyttäytyneessä noparissa oli jo näkyvillä  valkosta "metallivaahtoa". Poistamatta jättäminen oli kallista...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

m@sse

Täällä on kanssa ongelmaa Futaba 3PM 40MHz:n kanssa. Välillä 20 metrinkin päässä alkaa pätkiä..

Autossa on siis Mamba Max ja 5700kv kone, vakiojohdoilla. Antenni ei ole kosketuksissa mihinkään johtoihin yms. :s
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

nnikkem

Saisiko mistään täältä suamest (suomi) 8,4V - 9,6V akkuja kaupasta ja jotka sopisivat stamppaan?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |