Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

samuli80

Moi. Tilasin Medaseciltä 3 kennoisen nelitonnisen LiPo akun. Kestääkö vakio VXL harjaton moottori ajaa 25 hampaisella pinjonilla, tällä isommalla/tehokkaammalla akulla? Tarkoitan siis lämpöjä, vai pitääkö vaihtaa se pienempi 19 hampainen! Kiitti tiedoista.

hallipatsui

Kyl minä ainaki oon ajellu sillä pinjonilla ihan ongelmitta juuri samalla akulla.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

m@sse

On se nyt kun mikään ei kestä! Yllättävän hyvä pito noilla monster spikeillä kyllä lumella.. :)
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

nnikkem

Pitääkö Peden akkutilaa muokata, jos haluaa laittaa sinne tuommoisen akun? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6350&Product_Name=ZIPPY-H_5000mAh_3S1P_20-30C_Lipoly_Pack# Ja miten sitä pitäisi muokata?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

masazi

Mikähän kone olis hyvä ton Ezrun 60A säätimen ja ton 3s lipon kanssa jonka thorak linkkasi? sais mielellään olla halpa ja tuolta hobbycitystä
VXL Stampede+slash

Juho-M


Joku pienen Kv,n 540S kokoinen motti olis järkevin, ettei noparin 60A virrankesto ylity. Riittää stampedeen 3s lipolla mainiosti.

Se on tietty eri asia miten kiinanvehkeet kestää..

masazi

mikähän KV olis ok? itellä nyt tollanen 4900kv/2s lipo
VXL Stampede+slash

Juho-M


Minun mielestäni sellainen 3000-3500 olisi tässä tapauksessa hyvä. Toki tehokkaampaakin voi laittaa, mutta se lisää virrankulutusta. Saattaa sen jälkeen olla tarve hankkia suuremman virran kestävä nopari, esim mamba max.

Noi hobbycityn KD35 koneet ovat kuin ilmettyjä feigaoita. Osaako kukaan sanoa, ovatko samaa tavaraa eri tarroilla?

masazi

tai sitten pysyn vaan noissa 2s lipoissa. Mikähän olis sitten hyvä kv koneelle?
VXL Stampede+slash

Juho-M

On järkevämpää ottaa se moottorin teho jännitteellä kuin virralla. Eli kannattaa hankkia ne 3s lipot ja niiden kaveriksi sellainen kone, että saat tarpeellisen tehon, mutta virrat pysyvät alhaisina. Sellainen 3500Kv moottori kiidättää stampedea 3s lipolla jo yli ajo-ominaisuuksien. Vastaavat kierrosluvut saat 2s lipolla n.5250Kv koneella. Jälkimmäinen ottaa suuremman virran.

masazi

kestäiskö toi nopari ton 4900kv kiinanmotin ja 3s lipon? ja kiitos vastauksista
VXL Stampede+slash

Juho-M


Riippuu välityksistä.. En lähtisi kuormittamaan tuota raskailla välityksillä, koska silloin virrat voivat ylittää noparin keston. Asia olisi helppo selvittää data loggerilla. Sillä näkisi paljonko kone ottaa virtaa ajossa.

Shogunmarui

~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

masazi

Lainaus käyttäjältä: Shogunmarui - 25.01.09 - klo: 12.38
Mitenkä tuollainen combo spedeen???

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405


Ja siihen 3s lipot niin tietoa mitenkä hyrrää?

Jaa ajattelit stampedella driftailla vai  :mrgreen:? Niin mulla on tossa omassa pedessä 19/86 välit
VXL Stampede+slash

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: masazi - 25.01.09 - klo: 12.43
Lainaus käyttäjältä: Shogunmarui - 25.01.09 - klo: 12.38
Mitenkä tuollainen combo spedeen???

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405


Ja siihen 3s lipot niin tietoa mitenkä hyrrää?

Jaa ajattelit stampedella driftailla vai  :mrgreen:? Niin mulla on tossa omassa pedessä 19/86 välit
Niin no sitähän kysyinkin että mitenkä tuo "drifting käyttöön suunniteltu" vaikuttaa??? Kellään kokemusta?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

masazi

Lainaus käyttäjältä: Juho-M - 25.01.09 - klo: 12.37

Riippuu välityksistä.. En lähtisi kuormittamaan tuota raskailla välityksillä, koska silloin virrat voivat ylittää noparin keston. Asia olisi helppo selvittää data loggerilla. Sillä näkisi paljonko kone ottaa virtaa ajossa.
niin mahtaisko kestää toi säädin kun on 19/86 välit ja 3s lipo
VXL Stampede+slash

Jorma01

Pojan Rustlerissa on tuo kiinni ja hyvin on riittänyt ainakin hänelle. Noparin tiedoissa mainittu koneen kestoksi >7.5 ja virroiksi 40A/160A. Kone joka tuossa tulee on teholtaan 215W / 4200Kv. Plussana täytyy sanoa että tuo on varsinainen viilipytty eli lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Välityksinä 18/86 ja käytössä 2S LiPot. Niin ja ei Driftata  :grin:
Rustler eZRun-60A/8.5T | Rustler SP D-Master ESC/SP 9T | Stampede XL-5 | Acoms Technisport 2.4GHz

Juho-M

Joo, ei tuossa kovin tehokas kone oo, joten ei se virtaakaan syö niin kuin tehokkaampi.

Tosiaankin Kv luku ei ole kaikki kaikessa, eikä siitä voi suoraan päätellä koneen tehoa ja virrankulutusta, jollei koneesta anneta muuta tietoa. Fyysisesti saman kokoisissa koneissa voi olla eri tehoisia/kokoisia magneetteja, eri paksuisia käämejä ja eri käämikierroksia jne.. Sähkömoottorien vertailu ei olekaan aina niin yksinkertaista paperilla, varsinkaan kun useille moottoreille valmistaja ilmoittaa valitettavan vähän teknistä tietoa.

partajeesus

pari kuvaa siitä uudistetusta xl-5 mallista.



Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Vatanen

no jopas, onko tuo sun oma?
jos o niin minkähintainen on?
Vatasen jalat ja omat kädet

nnikkem

Aikas hineo. Minulla on tuo sama kori, mutta eri värisenä.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

samuli80

Moi. Mistä kannattaa tilata noita renkaita ja vanteita, kiinnostaisi noi monster spiket, antakaa linkkejä. Ja sitten toinen asia, onko kukaan saanut säädettyä Speden alustaa/jousitusta sillei, että keuliminen vähenisi. Auto kiihtyy ja kulkee aika railakkaasti, mutta tuo keuliminen on ongelma, tahtoo äkkiä tulla romua, kun etupää on niin kevyt!

nnikkem

|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

m@sse

Vaikeaa ottaa mitta käteen ja todeta itse, että sekä leveys- että pituussuunnassa ei tila riitä?

Pituussuunnassa tilaa saa kun poistaa "väliseinän" rungon takaosasta, leveys onkin sitten suurempi ongelma..
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

nnikkem

En katsos uskolla mitata itse, kuitenkin katson väärin, ja akku onkin liian pitkä. Eli tuo ei mahdu vaikka ottasi akkukotelosta väliseinänkin pois?Kysympä, mikä on maximi koko akulta, jotta sopii satamppaan?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Sprite

Lainaus käyttäjältä: thorak - 25.01.09 - klo: 15.38
Lainaus käyttäjältä: thorak - 25.01.09 - klo: 10.51
Pitääkö Peden akkutilaa muokata, jos haluaa laittaa sinne tuommoisen akun? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6350&Product_Name=ZIPPY-H_5000mAh_3S1P_20-30C_Lipoly_Pack# Ja miten sitä pitäisi muokata?

Tarvisin vastausta!

Ei voi olla näin vaikeeta. Jos on liian pitkä, ottaa väliseinä remelillä pois, ja jos on liian kaponen, pistä akku lappeelleen. Tue reunoista vaahtomuovilla ja veä tarrateipillä kiinni.
Keep it simple.
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.

Fillarimies

Pitääkö tuosta tehä noin kauhea ongelma. Teippaa se akku vaikka katolle!
Ei mutta tosiasiassa tuo akku ei mahdu sivusuunnassa tuonne speden akkukoteloon. Pitää työstää jyrsimellä 0.5mm molemmilta puolilta niin menee. Pituudeltaanhan tuo menee pienellä työstämisellä.
Otat vaikka dremelin kouraan tai vastaavan ja jyrsit pois tavaraa. Ei se rungon kesto siitä heikkene vaikka Juho-M niin kovasti väittää. Se on vaan tuommonen ylireakoiva kuski. (tosin ymmärtäähän sen) :grin:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Juho-M


Olenhan mie sen sanonut, että se kyllä kestää sen 0.5mm koneistuksen sivuilta, mutta jos lipon tarvitsee suojata kylmältä(kyllä. Se auttaa joskus, jos purkuvirta on pieni. Akku ei hyydy pakkasessa) niin sitten sitä pitäisi koneistaa enemmän, ehkä liikaakin.

nnikkem

Ai eikö akkua tarvitse pakosta suojata, jos purkuvirta on esim. 30c? Mittasin akkukotelon, eikös mitat ole suunnillen oikeat? Pituus: 140mm, Leveys: 50mm, Syvyys: 18mm. Tuossa olisi pari mielenkiintoista lipoa: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6504&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4400mAh_3S1P_15C   JA   http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5000mAh_2S1P_20C_

Tuossa Zippy 5000mah akussa tuo korkeus heittä 2mm, mahtaakohan sopia autoon?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Juho-M

No katsos kun jos sitä akkua puretaan suuremmalla virralla, niin se yleensä pysyy paremmin lämpimanä.
Mun maxampsi hyytyy täysin pakkasella sillä virralla, mitä velineon 3500 ottaa normi ajossa.

Enkä tässä tarkoita akun purkuvirtamerkintää esim 25c, vaan sitä virtaa, mikä otetaan ajossa.