Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Speed79

Et sitten haulla löytänyt mitään? Ebay, liquid rc, towehobbies, amainhobbies ym. löytyyhän näitä.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Penguin

Etkä löytänyt aihetta Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit, jossa kysyä tätä kysymystä tai jopa etsiä sitä vastausta? Keskustelu jatkukoon tuolla ja tämä aihe lukkoon/poistoon täysin tarpeettomana.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Tomy

Tein muutamia hakuja näiden autojen kääntyvyyden parantamiseen liittyen, mutta mitään merkittävää ei osumista löytynyt. Niinpä kysymys.

Nyt saatiin pojalle Bandit ja eilen kävimme sisaradalla kokeilemassa.

Heti tuli huomattua auton heikko kääntyvyys. Kiihdytyksessä etupää kevenee merkittävästi ja etupään pito heikkenee. Oletteko tehneet asialla jotain. Lyijypainoja voisi varmaan laittaa eteen, mutta mukavampaa olisi tiettyä löytää jonkin muu ratkaisu. Auttaisiko takapään jäykistäminen? Slipperin löysentäminen? Muita neuvoja?

Edessä oli tehtaan jäljiltä aurausta, joten laitoimme renkaat hiukan harittmaan. Tämän luulisi osaltaan hiukan auttavan.

Tomi

Penguin

Taitaa olla sama ongelma kuin Rustlerissa, että keventää erityisesti sisäkaarteen puoleista eturengasta, nostamalla sen jopa ilmaan ja puskee kovasti. Omassa Rustlerissa tuo tuntui johtuvan ulkokaarteen puoleisen takapyörän jousituksen painumisesta sisään kaarteissa. Siihen ratkaisuna periaatteessa auttaa jousituksen ja iskunvaimennuksen jäykistäminen, mutta siinä voi helposti mennä liian jäykkään setupiin ennenkuin auto alkaa kääntyä.

Sisäradalle melkein sanoisin, että pudota sitä autoa vakiosta reilusti alemmas jousituksesta ja siirrä takaiskareiden alapään kiinnitys uloimpaan reikään, jos se ei jo ole siellä. Tarvitsee ehkä vähän jäykempää jousta, mutta ainakin tuo tarvitsee jäykemmät öljyt takaiskareihin. Joku 70wt voisi jo alkaa toimia, riippuen siitä mikä mäntä iskarissa on. Yksi tai enintään kaksireikäinen mäntä sopinee tuohon. Etupää on Banditissä tosi kevyt, niin siellä voi jopa vakio 30wt (Traxxas) öljy olla ihan ok.

Takarenkaille voisi olla tarpeen laittaa aurausta, mikä ei onnistune (helposti) kuin vaihtamalla 4-Tecin takahubit, joissa kiinteästi 1,5° aurausta. Toimii kuitenkin, vaikka vaatii myös säädettävät ylälinkit. No toisaalta, jos auto on muovisilla ylälinkeillä, niin kannattaa vaihtaa ne sekä eteen että taakse, jotta mistään säätämisestä tulee mitään ja auto pysyy missään säädöissä ajaessa. Myös Camber-kulman lisääminen taakse voi olla paikallaan, vakiona renkaat ovat aika pystyssä ja kaarteissa kaatuvat jo yläreunasta ulospäin.

Jos auto oli käytetty, niin katsoisin myös diffin sisään, ettei siellä ole mitään turhan jäykkiä rasvoja. Slipperi kannattaa tarkistaa käyttöohjeen mukaiseen setuppiin joka tapauksessa oli auto uusi tai vanha. Uusissa on tehtaan jäljeltä slipperi kiristetty aivan tappiin eli se pitää löysätä kaikissa näissä aiheen mukaisissa autoissa.

Painoja en lähtisi kovin helposti lisäämään, mielummin vaikka etsii ratkaisuja siirtää olemassa olevaa painoa eteenpäin. Ei vaan taida Banditin korin alla olla paljon tilaa. Etenkin uudemmissa malleissa painopistettä on nostettu turhan korkealle, kun nopari ja vesitiivis vastarikotelo on nostettu akun päälle. Painopisteen alentaminen tavalla tai toisella parantaa tämänkin auton ajettavuutta. Jos sitä painoa samalla saa siirrettyä edemmäs, niin tuskin se ajettavuutta ainakaan heikentää.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Tomy

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta, Penguin!

Lähdemme liikkeelle slipperin ja jousituksen säätämisellä ja katsotaan kuinka pitkälle näillä pääsee.

Tomi

pinotex

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 16.11.10 - klo: 18.38
Manuaalin sivuilla 15 ja 16 on ohjeet miten lähetin ja vastaanotin bindataan keskenään ja miten ne pitää käynnistää, että yhteys niiden välille syntyy.

kokeilin eilen illalla ja ei toiminut siltikään oiskohan minulle satunut joku maanantai kappale :shock:

Penguin

Sulla on siis Stampede VXL ja siinä 2,4 GHz radiot. Ostitko uutena vai käytettynä ja onko nuo radiot tulleet auton mukana vai ostettu erikseen? Mikä on vastarin mallinumero, se on merkittynä siinä vastarin päällä? Ovatko nuo toimineet koskaan?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

pinotex

on ostettu uutena eli ohjain tullut auton mukana ja ei ole koskaan vielä toimineet mallinumero on 2218

Penguin

Tuo siis vastarin malli, mutta jos samassa paketissa kaikki ollut, niin eiköhän ne yhteen pitäisi toimia. Jos tuo on ostettu Suomesta, niin myyjään vaan yhteyttä tuosta. Samoin tekisin toki ulkomaisen ostoksenkin kanssa, mutta kostit on vähän toiset. Jos myyjä on kotimainen, niin älä suostu mihinkään "radioiden lähettämiseen Traxxasille ja odotusta epämääräinen aika" -ehdotuksiin, vaan auto kuntoon, vaihtoon tai kaupan purku (olettaen että autolla ei siis ole ajettu).

Vai pitääkö tätä lähteä purkamaan seuraavasti:
1. Onhan lähettimessä paristot/akut paikallaan ja siihen syttyy valo osoittamaan virran olevan päällä?
2. Onhan auton akku ladattu, kytketty kiinni ja nopeudensäätimessä virta päällä?
3. Syttyykö vastariin minkään väristä valoa, kun nopeudensäätimeen laittaa virrat päälle?

Toivon että ei olla tuolla tasolla ja jos ollaan, niin kehotan lukemaan se käyttöohjeen.

Jos nyt ei ole kyse noista aivan perusasioista, niin jatketaan sitten ongelman selvitystä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

pinotex

Ostin auton ulkomailta ja en jaksaisi alkaa lähettelemään minnekään.

Jokapaikassa palaa valo missä pitääkin ja kun auton laittaa päälle ja ohjain on päällä niin kumpikaan ei reagoi mitenkää ja vaikka kumpikin on ohjainkin on päällä niin silti vastari alkaa vilkkumaan punaista joka tietääkseni tarkoittaa että yhteyttä ei löydy.

Speed79

Ota yhteyttä suoraan Support@Traxxas.com.  Itse ostin auton ebay:sta saksasta ja siitä hajosi tasauspyörästön rattaat samantien, kirjoitin sähköpostin tuonne ja vastasivat että rekisteröi auto heidän sivuillaan ja sen jälkeen he lähettävät uudet osat. Viikon päästä postissa tuli uudet tasauspyörästön rattaat.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

nestori


Gurvus

Et sitten osannut katsoa mittoja ja verrata Stampeden akkukotelon kokoon  :shock:.

Ihan liian leveä tuo on.

nestori

#7183
Ajattelin vain onko jollakin ihan omistuksessa tollasta akkua.EIköhän tohon saa sen 1cm lisää levystilaa jostain.

-HL-

Miksi pitää ottaa tollanen lätyskä? MM. Hobbycitystä löytyy halvalla sopivia akkuja.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

nestori

14euroa posteineen maksaa joten ainakin testiin yhden ostan.Ei toi nyt ihan p*ska voi olla ja virta varmaan 3800kv sidewinderille riittää takapotku pedessä.

Gurvus

Lainaus käyttäjältä: nestori - 20.11.10 - klo: 19.38
Ajattelin vain onko jollakin ihan omistuksessa tollasta akkua.EIköhän tohon saa sen 1cm lisää levystilaa jostain.

Itellä on Spedessä sentin kapeampi akku ja se mahtui juuri ja juuri dremelöinnin jälkeen. Sitä ei siis olisi voinut leventää enää yhtään. En siis usko että saat tuon sopimaan ainakaan pelkällä dremelillä.

Gurvus

Suosittelen ostamaan ennemmin tämän:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10098

Kapasiteetti vähän vähemmän mutta mahtuu ilman rungon modaamista eikä maksa kovin paljon enempää.

nestori

Jep jep.Ostan jonkun suoraan tai pikkuremellöinnillä menevän akun.Mutta talvi mennää vielä 3s lifellä ja 7s nimhiläisellä.

masazi

Tässä hetken miettinyt, että tilaisko hobbycitystä 2s vai 3s lipot stampedeen? Mitäs mieltä porukka täällä on?
VXL Stampede+slash

-rcmh-

3 ässät jos kulkua haluaa. Pitäis itsekkin tilata Rustyyn lipot.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

masazi

tuli vaan mieleen, että jos 3 s laittais, pitäis ainakin nopari telinettä korottaa, mutta sitten ottaa jo koriin kiinni. Nytkin jo aika tiukkaa tekee.
VXL Stampede+slash

masazi

Tuli tänään tilattua stampedeen turnigyn 5000Mah 2s lipot ja se gt2 ohjain+ varavastari. Saas nähdä kauvanko menee.
VXL Stampede+slash

Viltsu

Kyllä mun mielestä 2s-lipot riittää Spedeen mainiosti. Se on sitten eri asia jos kerrankin erehtyy 3 ässällä ajamaan, niin tuntuuhan se kakskennosella ajelu sen jälkeen vähän mopolta. Se on vähän sama asia mitä Markku Alen sanoi aikanaan kun B-ryhmä lakkautettiin ja "joutui" sen jälkeen ajamaan A-ryhmäläisellä, niin tuntui kuin siinä ei olisi ollut moottoria ollenkaan :azn:

Ero ei tietenkään ole ihan näin radikaali, mutta sanotaan näin nyt tosiaan että kyllä se 2s riittää, jos ei paremmasta tiedä  :tongue:
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

ghhgtd

Nyt tuli täällane ongelma että kun ajaa ja yrittää kääntää oikealle niin se ei käänny kunnolla mutta kun yrittää kääntyä vasemalle se kääntyy hyvinkin.Servot toimivat ja kääntävät kumpaankin suuntaan. Oisko tasauspyörästössä jotain kun tuntuu että toinen rengas pyörisi nopeampaa?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Gurvus

Katsoppa ottaako rengas johonkin kiinni kun käännät. Itselläni oli sama ongelma ja johtui tuosta. Radiosta jos pystyy epaa säätämään niin ratkeaa helposti.

SepiMies

Tuohon kääntymiseen, saattaa myös olla että servosaveri on tullut tiensä päähän. Oireilee vastaavasti, kun alkaa sen sisällä oleva jousi väsymään.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

hapsu

Voiko rusteria muuttaa mitenkään siten että voi laittaa taakse ja eteen samanlaiset vanteet ilman että raideväli muuttuu edessä kapeammaksi?

Penguin

Taakse nitromallin tukivarret ja vetarit tai orkkisvetareiden modaus. Googlella löytyy rakennustopiceja, joissa noin on tehty ja mitä kaikkea siinä pitää muuttaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

ghhgtd

Onko tuon vxl noparin lipo jännitekatkaisijaan (low voltage cut-off) luottamista? Nyt on tuo katkaisu nimh akulle pois päältä ja palaa punainen valo eli onko kuitenkin lipon jännite katkaisija päällä?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"