Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

monsteri79

ja muistaa katsoa ettei laita kovaa lukitetta että saa joskus aukikin....
Traxxas Stampede ja Rustler  2x HPI Blitz

monsteri79

vanhaan rustleriin pitäs tilata spurri mutta en löydä räjäytyskuvaa mistään, oisko jollain linkkiä?

traxxas sivuilta löytyy vain uudempi malli jossa kytkin sydeemi erillainen.
Traxxas Stampede ja Rustler  2x HPI Blitz

nnikkem

Täyttelin tuossa Peden etuiskarit uudestaan. Toisesta oli kaikki litku hävinnyt ja samaisen iskarin ylätapista oli se pieni kupukin hävinnyt..  :shocked:
En ole nuita kyllä avannut kuin kerran (tiedä sitä onko silloin hukkunut johonkin).
Vaikuttaako paljonkin iskariin? Ainakin vähän löysemmältä tuntui mitä toinen jossa kupu oli vielä paikallaan.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Traxxas_Topi

Lainaus käyttäjältä: thorak - 22.10.11 - klo: 17.08
Täyttelin tuossa Peden etuiskarit uudestaan. Toisesta oli kaikki litku hävinnyt ja samaisen iskarin ylätapista oli se pieni kupukin hävinnyt..  :shocked:
En ole nuita kyllä avannut kuin kerran (tiedä sitä onko silloin hukkunut johonkin).
Vaikuttaako paljonkin iskariin? Ainakin vähän löysemmältä tuntui mitä toinen jossa kupu oli vielä paikallaan.
Jos siis sitä "tuttia" meinaat , niin kyllähän se vaikuttaa. Tutilliseen iskariin jää vähemmä ilmaa jolloin siitä tulee jäykempi. Jos olisin sinä , niin ottaisin siitä toisestakin etuiskarista "tutin" pois , jolloin iskareista tulee samanlaiset.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

nnikkem

Tuttia siis meinasin. Tutittomaan pistin enemmän öljyä, kun sitä tuttia ei ollut. Kerkesin ne jo kasaamaan. Eihän se kovin tarkkaa tämmöisessä pihasuttaus autossa ole, mutta jos siitä nyt ei muuta haittaa ole.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Olkku

Moro!

Osaisko kukaan vastata paljon tulisi hintaa Rustler VXL:lle kun tuolta tilaisi? Niinkun, että jääkö tulliin yms.

Kiitos!  :grin:

nestori

Laitanpas tännekkin kuvia tosta xl-5-ezrun 5.5t pedestä.Kuvat siis viimekesältä ja motissa sokerinpala sen takia kun ei muutakaan kenttäolosuhteissa ollut ja takanakit klappaa kiitos pronssihokkien.

Olkku

Keulimarauta seuraava hankinta?  :grin:

nestori

Se on jo kun ostin vxl mallin.Ja oli tossakin pellin palanen mutta se väänty aina.

Munkki

Mip cvd vetarit tuli hommattua, mutta onkos nuo kierrepultit jenkki työkalujen mitoissa?

1.5m on liian pieni noihin isompiin pultteihin ja sitten mukana on vielä jotkut 1millin tai vastaavaa kokoa..
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

nnikkem

Mahtaisikohan johtua tutista joka puuttuu etuiskarista se, että se vuotaa. Olin pyykinyt sen täytön jälkeen eikä autoa ole käytetty sen jälkeen. Nyt iskari märkänä. Vai voiko vuotaa muualtakin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Penguin

Voi, jos se tutti puuttuu. Jos tuo taasen on vain arvelua, niin ei kun iskari auki ja tarkistamaan, onko tutti paikallaan ja oikein.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: thorak - 27.10.11 - klo: 23.03
Mahtaisikohan johtua tutista joka puuttuu etuiskarista se, että se vuotaa. Olin pyykinyt sen täytön jälkeen eikä autoa ole käytetty sen jälkeen. Nyt iskari märkänä. Vai voiko vuotaa muualtakin?
Tutti eli bladderi on myös tiiviste. Jos se puuttuu vuotaa iskari varmasti.

nnikkem

Siis. Aikaisemmassa viestissä kysyin, että vaikuttaako mitenkään, kun tutti puuttuu (Siis se tutti puuttuu sieltä)
Sanottiin, että vaikuttaa siihen jäykkyyteen. Ja olihan se löysempi. Eli vuotaakin vielä.
Pitää pistää tilaten sitte uusia sellasia.

|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nestori

Haha oli kivaa ajela taas pedellä.Tommosesta nyppylästä tuli hypittyä ja muutamankerran suoraan koivuun ja mitään ei hajonnut.

nnikkem

Miten olette saaneet vetarin pallonivelen Diffin ulostuloon kiinni? On aika veemäinen saada napsautettua paikalleen. Taivuteltu on, niin että pian haurastuu koko osa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |


monsteri79

Lainaus käyttäjältä: 2Gigaa - 08.11.11 - klo: 21.39
Olisko tuosta apua?

http://traxxas.com/support/How-install-u-joints
kiitos! eipä ole tullut koskaan ajatelleeksi että on muitakin vaihtoehtoja kuin väkivalta!  :smiley:
Traxxas Stampede ja Rustler  2x HPI Blitz

nnikkem

#8028
No se on se ensimmäinen mikä nyt mieleen tulee.  :grin:
Kiitos kuvasta, pitää ehtiä tuo työkalu... ...niinku sen löytäisinkin.  :roll:

EDIT: Löytyihän se työkalu ja saatiin napsautettua paikalleen. Olin menossa kokeilemaan autoa ja vaihdoin pienemmän pinionin. Noh, säätö meni vähä prsiilleen niin meni Spurri sileäksi.. Onhan nuita vielä pari jälellä, mutta tuolla sai niin hyvät välitykset..
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

VKH

Tuli pari viikkoa sitten hommattua Traxxas Stampeden halppismalli (takaveto harjallisella koneella). Nyt alkuviikosta ilmeni mystinen vika, auton huippunopeus on tippunut lähes puoleen siitä mitä oli. Voimaa tuntuu olevan, keula kevenee kiihdytyksessä mutta vauhtia ei vaan tule. Autolla ajettu vesilammikot, kurakot ja kaikki maholliset paikat ja sitä olen säilyttänyt kylmässä ulkovarastossa. Akku ja ohjain toki ollut lämpösessä. Lipo akuks hommasin tämän ja oikeestaan heti ton hommaamisen jälkeen ongelma ilmaantui. Tänään kokeilin alkuperäisellä NiMH akulla mutta samat oireet. Autolla ajettu joku kymmenkunta kertaa.

Ideoita, mielellään hyviä, mistä vikaa vois ruveta etsimään? Pitää melkein aloittaa pesemällä auto kunnolla  :wink:

salkku00

Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

VKH

^Toi tuli yllättäen itellekkin ensimmäisenä mieleen. Pystyyköhän tohon Stampeden vakio motiin vaihtamaan hiiliä? Tai löytyykö semmosta moottoria johon pystyy vaihtamaan hiilet. Ei hennois mitään comboa hommata. Tosin aika petty jos 10 ajokerran jälkeen joutuu jo moottorin vaihtoon :undecided:


Voyager

Kyllä sun kannattaa ostaa se harjaton compo.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

VKH

#8033
Parempihan se olis...
Mitä mieltä asiasta jotain ymmärtävät on
tästä tai tästä

Ulkomailta varmaan sais halvemmalla, mutta millasen ja mistä, vinkkejä? Velineon olis vissiin kova sana mutta ainakin kotimaassa sen verran arvokas että jää ostamatta

InfernoSP4

Tulipa tuossa märissä olosuhteissa tärveltyä Rustler VXL:n toinen etupyöränlaakeri. Se siis nyt rohisee ja
vastustaa selvästi enemmän kuin toisen puolen laakeri. Laakerin vaihto-operaatiossa tuli sellainen
ylläri, että se sisempi laakeri, siis se hubin autonpuoleinen laakeri, ei meinaa irrota akselilta millään.
Väkivaltaa käyttäen laakeri antoi periksi ja ulkokehä + kuulat irtosi kyllä mutta sisäkehä on ja pysyy
paikallaan.  :angry:

Onkos muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten olette homman hoitaneet? Minulla ajatuksissa turvautua
seuraavkasi Dremeliin...
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

cjakyto

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 11.11.11 - klo: 10.16
Tulipa tuossa märissä olosuhteissa tärveltyä Rustler VXL:n toinen etupyöränlaakeri. Se siis nyt rohisee ja
vastustaa selvästi enemmän kuin toisen puolen laakeri. Laakerin vaihto-operaatiossa tuli sellainen
ylläri, että se sisempi laakeri, siis se hubin autonpuoleinen laakeri, ei meinaa irrota akselilta millään.
Väkivaltaa käyttäen laakeri antoi periksi ja ulkokehä + kuulat irtosi kyllä mutta sisäkehä on ja pysyy
paikallaan.  :angry:

Onkos muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten olette homman hoitaneet? Minulla ajatuksissa turvautua
seuraavkasi Dremeliin...
Koitas lämmittää sisäkoolia josko auttais.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

InfernoSP4

Jep, täytyy kokeilla vielä tuota lämmitystä. Ihmetyttää vaan, kun varaosalaakeri tuntuu jopa hiukan
löysältä siinä akselilla ja tuo alkuperäinen istuu kui tatti paikallaan...

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

jon.lindgren

Jos ulompi laakeri on ollut jumissa on se syönyt akselia. Siitä väljyys. Akselit ja hubit ei paljoa maksa, ne kannattaa vaihtaa "silloin tällöin" eli kun "selkeää" kulumaa ja väljyyttä on havaittavissa.

cjakyto

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 11.11.11 - klo: 12.29
Jep, täytyy kokeilla vielä tuota lämmitystä. Ihmetyttää vaan, kun varaosalaakeri tuntuu jopa hiukan
löysältä siinä akselilla ja tuo alkuperäinen istuu kui tatti paikallaan...
Josko ois orkkikseen laitett laakeri liimalla niin voi olla tiukasti kiinni. lämmittäminen pehmentää/sulattaa liiman ja sisäkooli laajenee
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

j4neski

Lainaus käyttäjältä: VKH - 10.11.11 - klo: 22.08
^Toi tuli yllättäen itellekkin ensimmäisenä mieleen. Pystyyköhän tohon Stampeden vakio motiin vaihtamaan hiiliä? Tai löytyykö semmosta moottoria johon pystyy vaihtamaan hiilet. Ei hennois mitään comboa hommata. Tosin aika petty jos 10 ajokerran jälkeen joutuu jo moottorin vaihtoon :undecided:

Ostin pojalle Monster Jam Max D:n, joka on käsittääkseni koria lukuunottamatta sama vehje kuin takatyöntö stampede. Moottori on siis harjallinen Titan 550 12T, jonka kestoikä on kyllä ollut melkoinen pettymys. Ensimmäinen moottori kesti 10 ajokertaa, akkuna mukana tullut 8.4V Traxxasin akku. Toinen ja kolmas moottori ei juurikaan paremmin suoriutuneet. Moottoreista hajosi hiilet, ja niitähän ei noihin pysty vaihtamaan.

Hommasinkin sitten harjattoman paketin . Täytyy sanoa että auton luonne muuttui kertaheitolla. Vielä kun siirtyy lipo akkuihin, alkaa loputkin körttiläisyyden rippeet autosta lähtemään.
Traxxas Monster Jam Max D | Velineon 3500kV combo