Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

Vellu^

Nyt on vaihdelaatikko auki, ja mitäs sieltä pitäisi katsoa? Kuuluuko tuon keskellä olevan rattaan lähteä irti ihan nostamalla, vai? Siihen "alimmaisen" rattaan kosketus on ehkä vähän heikohko, vähän vaikea sanoa, kun en oo ennen muita vaihdelaatikkoja nähnyt... Tuossa vielä kuva : http://imgur.com/u7M12 vähän epäselvä on, mutta jos tuosta nyt puuttuu jotain... Jos joku osaa sanoa.
Stampede VXL

jon.lindgren

Kuvasta ei näe, mutta tarkista onko idlerissä (se keskimmäinen ratas) kaikki hampaat tallella.

Vellu^

Kyllä siinä näyttäisi kaikki olevan tallella, mikähän mahtaisi olla vikana?
Stampede VXL

allu 6

Ootkos diffin rattaat kattonu.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Vellu^

Kyllä näyttäisi kaikki hampaat olevan paikallaan, kun metallisiakin ovat, niin tuskin hampaat niin hirveästi kuluvatkaan...
Stampede VXL

jon.lindgren

Ei ne juuri kulukaan, hampaita voi lähteä jos olosuhteet ovat kohdallaan... Paljon harvemmin kuin muilla merkeillä kuitenkin.

Vellu^

Juu, onkos jollain jotain ideoita, että mikä tätä autoa nyt vaivaa?
Stampede VXL

jon.lindgren

Miten diffi ja vaihdelaatikon kuoret? Laakerit?

Vellu^

http://imgur.com/u7M12 niin se diffi on tuo isoin ratas noista? Jos on, niin on se kunnossa. Vaihdelaatikon kuoressa oli halkeama yhdessä kohtaa, mutta minusta se oli siinä jo kun auton sain, että tuskimpa siitäkään johtuisi... Mutta mitä laakereita tarkoitit?
Stampede VXL

jon.lindgren

Just se isoin. Päädyssä olisi neljä ruuvia ja sitten sisältä tulee tappeja ja rattaita.
Onko kuoren halkeama rattaiden akseleiden välissä?
Vaihteisto on täysin kuulalaakeroitu. Lähinnä Diffin ulostulojen laakerit kuluvat, muut on reilusti ylimitoitettuja eikä niihin pääse likaa.

Testikuski

No voi sun. Laitoin muka pojalle tollasen Stampeden suttailu-peliksi pihalle. Onpa kyllä turha peli 10.5 motilla, ei mitään järkee kun ei sillä voi ajaa kun suoraan.. Pitiki sekaantua.
Ospa Rc

MakeJJ

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 16.07.12 - klo: 21.11
No voi sun. Laitoin muka pojalle tollasen Stampeden suttailu-peliksi pihalle. Onpa kyllä turha peli 10.5 motilla, ei mitään järkee kun ei sillä voi ajaa kun suoraan.. Pitiki sekaantua.

Pojan spedessä casten 4600kv sidewinder combo 2S LiPoilla. Speed Hawgit alle ja ohjaimesta sen verran rajoitusta kaasuun, että pysyy pojalla lapasessa. Se vetelee komeita 360° käännöksiä sladissa ja hymy on leveä. Täysillä tehoilla nousee sateen pesemältä asfaltiltat komeat pölyvanat renkaista, kun vetää speed runeja :D

resistance

nyt on rustlerissa uudet iskarit   :tongue:


resistance

#8293
ja isoo rengasta  :grin:

rustler axial renkailla

menee helposti katolleen noilla kumeilla  :azn:

Testikuski

Tuli tässä ostettua foorumilaiselta harjallinen combo pojan spedeen, mutta ongelmaa pukkaa. Kone on DR Speedi, akku traxxaksen 7-kennonen nimh ja säädin Nosramin Magnum reverse.

Hetken voipi ajaa ok, mutta sitten auto hyytyy (servo pelaa) ja potkimalla liikkeelle ajoittain toimii välillä pienellä teholla ja välillä täydellä kunnes kuolee kokonaan. Akku ei ole kuitenkaan lopussa. Kone on myöskin melko kuuma vaikka käytössä 18 pinjoni. Hiiletkin on ok koneessa.
Ospa Rc

Munkki

No nyt ajettu ekat 3s akulliset, kokeilin pelkkiä ''speed runeja''. Toinen takarenkaista lukkiutui aina välillä, jolloin lähti kaartumaan toiseen suuntaan ja metikköön...

Mistähän tuo johtui? Aina kun ojasta tuli kaivettua ylös, toimi moitteettaa eikä mitään rikki tms.


Toisen takaiskarin korkki irtosi vauhdista ja metikköön... Eikö vakioiskarit kestä nopeita vauhteja?


Minkälaisia virityksiä ootte tehnyt 3s akun kiinnityksille? Itellä piti noparia nostaa ylöspäin, että mahtu koteloon ja teipillä vaan kiinni.

♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Testikuski

Löytyi vika tuohon edellä mainittuun ongelmaani. Kollektori "nokinen" ja hiilet loppu. Ei ollut ihan käyttökuntoista tavaraa jota luulin ostaneeni. Toki eipä ole kallis korjaus.
Ospa Rc

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 22.07.12 - klo: 14.47
No nyt ajettu ekat 3s akulliset, kokeilin pelkkiä ''speed runeja''. Toinen takarenkaista lukkiutui aina välillä, jolloin lähti kaartumaan toiseen suuntaan ja metikköön...

Mistähän tuo johtui? Aina kun ojasta tuli kaivettua ylös, toimi moitteettaa eikä mitään rikki tms.


Toisen takaiskarin korkki irtosi vauhdista ja metikköön... Eikö vakioiskarit kestä nopeita vauhteja?


Minkälaisia virityksiä ootte tehnyt 3s akun kiinnityksille? Itellä piti noparia nostaa ylöspäin, että mahtu koteloon ja teipillä vaan kiinni.

Vakioiskarit kestää vaihtia loistavasti. Ulosajoa täydestä vauhdista ei kestä mikään.

Tarkista laakeripesät ja laakerit.

andy98

Oisko mahollista että ois jäänyt kivi renkaan väliin?
hong nor x1

Munkki

Asfaltilla ajoin ja tuskin montaa kertaa yhdellä ajoakullisella kiviä menis jumittamaan, kun harvemmin sorallakaan menee.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

resistance

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 27.07.12 - klo: 18.21
Asfaltilla ajoin ja tuskin montaa kertaa yhdellä ajoakullisella kiviä menis jumittamaan, kun harvemmin sorallakaan menee.

normi ajossako tuota ei tapahdu?

meinaan kun noissa speedruneissa lukittui.

Munkki

#8301
Ei ole aiemmin tapahtunut vastaavaa, ellei kivi ole sopivasti mennyt vetareihin jumittamaan.
Mutta nyt ei ollut kiviäkään mikä ois voinu jumittaa niitä.



Edit: Onko iskarin sisällä oleva kumihattu pakko olla, vai toimiiko mitenkään enään ilman sitä?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

pasi78

Tiedän toki etukäteen että mitä vähemmän liittimiä,sitä parempi.Mutta olen todella huono kolvaamaan noita varsinkin paksumpia akunjohtoja noihin yleensäkin mihinkään liittimiin ni aattelin pistellä tuollasella adapterilla seuraavat akut stampedeen kiinni jossa on traxxas-liittimet.Paksun lipon johdon kolvaaminen esim traxxasliittimeen on kyllä onnistunut mutta aika säälittävä juotos on tullut.

http://www.rcplanet.com/DuraTrax_Batt_Lead_Traxxas_p/dtxc2213.htm

Toki kolvaan tuon itse kun on noin kallis.Mutta eipähän tartte sen jälkeen.

Toki ne muoviset suojat tohon päälle..

allu 6

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 28.07.12 - klo: 01.38
Ei ole aiemmin tapahtunut vastaavaa, ellei kivi ole sopivasti mennyt vetareihin jumittamaan.
Mutta nyt ei ollut kiviäkään mikä ois voinu jumittaa niitä.



Edit: Onko iskarin sisällä oleva kumihattu pakko olla, vai toimiiko mitenkään enään ilman sitä?
On oltava.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

ekiljunen

Tuli käytyä kokeilemassa 3s lipoa. Oli niin mukavaa puuhaa että unohtu lämpöjen seurailu..lopussa vauhti hiipui,luulin että akku oli lopussa ja kokeilin mottia niin aivan sormia polttavan kuumahan se oli. Latailin akun ja ei tuo stampede vxl kulje enää täydellä akullakaan kovinkaan kovaa,keulojakaan ei jaksa nostaa.

Elikkäs voiko nuo vxl koneet ylikuumentuessaan hajota noin,että kulkee vielä jollain tavalla? Vai loppuuko meno kuin seinään? Onko mitään keinoja saada selville onko vika koneessa vai jossain muussa?

mcly

Lainaus käyttäjältä: ekiljunen - 04.08.12 - klo: 18.24
Tuli käytyä kokeilemassa 3s lipoa. Oli niin mukavaa puuhaa että unohtu lämpöjen seurailu..lopussa vauhti hiipui,luulin että akku oli lopussa ja kokeilin mottia niin aivan sormia polttavan kuumahan se oli. Latailin akun ja ei tuo stampede vxl kulje enää täydellä akullakaan kovinkaan kovaa,keulojakaan ei jaksa nostaa.

Elikkäs voiko nuo vxl koneet ylikuumentuessaan hajota noin,että kulkee vielä jollain tavalla? Vai loppuuko meno kuin seinään? Onko mitään keinoja saada selville onko vika koneessa vai jossain muussa?
Koititko tänään noita lipoja eli oliks auto kuinka kauan seisomassa ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

ekiljunen

#8306
Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.08.12 - klo: 18.37
Lainaus käyttäjältä: ekiljunen - 04.08.12 - klo: 18.24
Tuli käytyä kokeilemassa 3s lipoa. Oli niin mukavaa puuhaa että unohtu lämpöjen seurailu..lopussa vauhti hiipui,luulin että akku oli lopussa ja kokeilin mottia niin aivan sormia polttavan kuumahan se oli. Latailin akun ja ei tuo stampede vxl kulje enää täydellä akullakaan kovinkaan kovaa,keulojakaan ei jaksa nostaa.

Elikkäs voiko nuo vxl koneet ylikuumentuessaan hajota noin,että kulkee vielä jollain tavalla? Vai loppuuko meno kuin seinään? Onko mitään keinoja saada selville onko vika koneessa vai jossain muussa?
Koititko tänään noita lipoja eli oliks auto kuinka kauan seisomassa ?

Olisiko väliä ollut joku vajaa pari tuntia..Kävin vielä äsken ajamassa parit test runit. Auto kiihty suht hitaasti keulimatta asfaltilla,vaikka slipperi oli suht tiukalla. Muutaman pitemmän kiihdytyksen jälkeen kokeilin mottia ja oli jo suht kuuma ja sellanen pieni kärykin tuli nenään :shocked: Liekkö sit joku laakeri mennyt kerta noin nopsaan lämpeää. Vakio välitkin on.

RCkymppi

Stampeden xl-5 alustasta kysymys. Johtuen takavedosta ja painopisteestä joka vahvasti perässä niin auton ohjattavuus melkoisen heikkoa. Onko tähän jotain valmista ratkaisua? Vakio renkaillakin melkoisen sivuttais kiikkeräkin tuntuu olevan.

Sopiiko E-MAXX vakio renkaat(vanne) stampeden napoihin?

Onko alatukivarsia pidempiä jolloin autosta saisi leveämmän?

Kukaan tunettanut näiltä osin?

Ja en aikonut ostaa E-maxxia  :smiley: vielä....  :tongue:

Slugi

Lainaus käyttäjältä: RCkymppi - 06.08.12 - klo: 17.28
Stampeden xl-5 alustasta kysymys. Johtuen takavedosta ja painopisteestä joka vahvasti perässä niin auton ohjattavuus melkoisen heikkoa. Onko tähän jotain valmista ratkaisua? Vakio renkaillakin melkoisen sivuttais kiikkeräkin tuntuu olevan.

Sopiiko E-MAXX vakio renkaat(vanne) stampeden napoihin?

Onko alatukivarsia pidempiä jolloin autosta saisi leveämmän?

Kukaan tunettanut näiltä osin?

Ja en aikonut ostaa E-maxxia  :smiley: vielä....  :tongue:

E-maxx vanteissa on muistaakseni 14mm hexit joten ei sovi suoraan.

Leveyttä saat laittamalla eteen takatukivarret ja hommaamalla toisen parin etuvanteita.. Hieman virittelyä vaatii mutta toimii..
Sen jälkeen vaatii melkeen jo rungon pidentämistä.

Ostappas prolinen olikos trenchereitä kierros niin on renkaissa pitoa ja ovat myös hieman vakiorenkaita isommat, menevät traxxasin vakiovanteelle (2.8")

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

RCkymppi

Saisikohan tuon E-maxx hexin tuohon stampeben vetarin päähän suoraan?