Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

os 28 xz häikkää!!

Aloittaja ukki, 06.05.10 - klo: 11.53

ukki

jep. eli kyseinen motti ja siinä käynti häikkää ,lähtee moitteetta käyntiin ja toimii alhaisilla kirroksilla mainiosti,mutta kun kaasun painaa pohjaan mooaa ja sammuu välittömästi. eli nyt tarttis jeesiä mistä kannattas lähteä vikaa etsimään ennenkuin ruuvaan kaikki säädöt vituralleen.  :shocked:
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

trax.xas

Rikkaammalle , saa liikaa ilmaa vääntäessä urun auki eli yläneulaa/seosneulaa rupeat 1/8 rinkiä kerrallaan vastapäivään kiertämäään.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

*HOKE*

Jos niin rajusti tosiaan on piikillä että sammu lähes heti täydellä kaasualla niin käännäpäs kertalaakista puoli kierrosta yläneulaa auki.
Muuten saat koneen pian rikki kun hiljalleen lähdet sairaaloisen laihalla käyvää konetta rikastamaan.

Ja siis onhan tuo ääni nyt varmasti SMOOOOO...
Eikä siis röpöttävä ääni?
Tuleeko putkesta selvästi savua?

ukki

juu mooaa ja sammuu miltei heti kun kaasun avaa täysille. savua tulee ja lämmöt siinä 100-110 astetta. mul on pääneula 2,5 kiekkaa auki. ja tää häikkä tuli ihan yks kaks sitä ennen pelas ku junan vessa.
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

*HOKE*

Mooaaminen ja savuttaminen ei sovi samaan lauseeseen.
Mikäli kone on niin piikillä että se mooaa ja sammuu kaasun pohjaan lyödessä niin sillon se ei voi käryttää.

Ja kerta tuo ongelma on ilmentynyt yhtäkkiä niin sillon vika on jossain muualla kuin säädöissä.
Tarkista ja mielellään myös vaihda polttoaineletkut.
Vaihda myös tulppa.

Ps: tuo että on pääneula tuonverran auki, ei sano yhtään... ei niin yhtään mitään.
Koneita ei säädetä laskemalla kierroksia. Jokainen kone kun on yksilöitä ja hommaan vaikuttaa polttoaineet jne niin paljon että puolen kierroksen ero pääneullassa ei ole vielä edes iso... sillon kun polttoaine on eri.

trax.xas

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 06.05.10 - klo: 12.23
Mooaaminen ja savuttaminen ei sovi samaan lauseeseen.
Mikäli kone on niin piikillä että se mooaa ja sammuu kaasun pohjaan lyödessä niin sillon se ei voi käryttää.

Ja kerta tuo ongelma on ilmentynyt yhtäkkiä niin sillon vika on jossain muualla kuin säädöissä.
Tarkista ja mielellään myös vaihda polttoaineletkut.
Vaihda myös tulppa.

Ps: tuo että on pääneula tuonverran auki, ei sano yhtään... ei niin yhtään mitään.
Koneita ei säädetä laskemalla kierroksia. Jokainen kone kun on yksilöitä ja hommaan vaikuttaa polttoaineet jne niin paljon että puolen kierroksen ero pääneullassa ei ole vielä edes iso... sillon kun polttoaine on eri.

Juuri näin. Joo ei savuttaminen ja mooaaminen voi mitenkään käydä yhteen. Pakko jossain muualla vika olla. Jos osaat ruuvata ja on kokemusta vähäsen edes niin otat kaasarin irti ja putsailet senkin läpikotoisin vaikka paineilmalla , mutta ole varovainen roiskeitten suhteen.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

miksu79

paitsi jos alhaalta on rikkaalla niin avatessa pöläyttää savua. mutta kokeile ensin tosiaan vaihtaa letkut ja tulppa. risa tulppa kun voi tehdä melkein mitä oireita vaan ja tulpaksi os p3
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP