Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC

Aloittaja jonu93, 26.05.10 - klo: 20.00

mof

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.08.10 - klo: 07.37
Ei ole pakko käyttää, helpottaa vaan iskarin täyttöä/ilmausta siinä määrin että ilmausruuvin käyttö on enemmän tai vähemmän suositeltavaa. Pakkohan ei ole muuta kuin kuolla ja maksaa veroja :wink:

Joo no siis ehdottomastihan kannattaa käyttää, mutta kuitenkaan sen käyttö ei ole suoraan vaikutuksessa niihin tutteihin.

Hount

Lainaus käyttäjältä: mof - 27.08.10 - klo: 07.45
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.08.10 - klo: 07.37
Ei ole pakko käyttää, helpottaa vaan iskarin täyttöä/ilmausta siinä määrin että ilmausruuvin käyttö on enemmän tai vähemmän suositeltavaa. Pakkohan ei ole muuta kuin kuolla ja maksaa veroja :wink:

Joo no siis ehdottomastihan kannattaa käyttää, mutta kuitenkaan sen käyttö ei ole suoraan vaikutuksessa niihin tutteihin.

Tuohan no nyt ihan päivänselvää. Eihän sinne ole pakko öljyäkään laittaa, mutta kovin suositeltavaa olisi.

Eli:
Jos ilmausruuvit -> käytä niitä.
Jos kumitutit, niin poissulkee ilmausruuvit -> käytä kumitutteja.
Jos ei ruuveja, eikä kumitutteja -> suosittelen ruuvinreiän poraamista tai kumituttien asentamista.

- Hount

Eikkis

Tuli testailtua tuota truggya vielä tuolla vakiomoottorilla ja jäi sellanen fiilis että pakilla kulkee auto lujempaa kun eteenpäin. Voiko olla mahdollista vai kuvittelenko vaan?
Ja jos ei ole pelkkää kuvitelmaa niin mistähän voisi mahdollisesti johtua?
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

mof

Lainaus käyttäjältä: Hount - 27.08.10 - klo: 14.18
Lainaus käyttäjältä: mof - 27.08.10 - klo: 07.45
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 27.08.10 - klo: 07.37
Ei ole pakko käyttää, helpottaa vaan iskarin täyttöä/ilmausta siinä määrin että ilmausruuvin käyttö on enemmän tai vähemmän suositeltavaa. Pakkohan ei ole muuta kuin kuolla ja maksaa veroja :wink:

Joo no siis ehdottomastihan kannattaa käyttää, mutta kuitenkaan sen käyttö ei ole suoraan vaikutuksessa niihin tutteihin.

Tuohan no nyt ihan päivänselvää. Eihän sinne ole pakko öljyäkään laittaa, mutta kovin suositeltavaa olisi.

Eli:
Jos ilmausruuvit -> käytä niitä.
Jos kumitutit, niin poissulkee ilmausruuvit -> käytä kumitutteja.
Jos ei ruuveja, eikä kumitutteja -> suosittelen ruuvinreiän poraamista tai kumituttien asentamista.

- Hount

Miksi kumitutit poissulkee ilmausruuvit? Tai miksi ilmausruuvit poissulkee kumitutit?

Hount

Lainaus käyttäjältä: mof - 27.08.10 - klo: 20.18
Miksi kumitutit poissulkee ilmausruuvit? Tai miksi ilmausruuvit poissulkee kumitutit?

Jos sinulla on kumitutit, niin miksi haluaisit enää ilmausruuveja? Tai päinvastoin. Jos sinulla on ilmausruuvit, niin miksi käyttäisit niitä jos on kumitutit? Ilmauruuvilla on tarkoitus saada ilma pois, ja kumitutin päälle on tarkoitus puolestaan jättää ilmaa.

Vastaus löytyy, kun mietit miksi kumitutteja käytetään ja mikä tuon kumituttien yläpuolelle jäävän ilman merkitys on.


- Hount

mof

Lainaus käyttäjältä: Hount - 28.08.10 - klo: 02.33
Lainaus käyttäjältä: mof - 27.08.10 - klo: 20.18
Miksi kumitutit poissulkee ilmausruuvit? Tai miksi ilmausruuvit poissulkee kumitutit?

Jos sinulla on kumitutit, niin miksi haluaisit enää ilmausruuveja? Tai päinvastoin. Jos sinulla on ilmausruuvit, niin miksi käyttäisit niitä jos on kumitutit? Ilmauruuvilla on tarkoitus saada ilma pois, ja kumitutin päälle on tarkoitus puolestaan jättää ilmaa.

Vastaus löytyy, kun mietit miksi kumitutteja käytetään ja mikä tuon kumituttien yläpuolelle jäävän ilman merkitys on.


- Hount

Entä tapaus, jossa ei ole ilmausruuveja eikä kumitutteja? (kyllä tiedän kuinka ylimääräinen öljy ja ilma silloin poistetaan)

HMS77

Käykäähän tuo iskarivääntönne vaikka YK:n puolella, ollaan jo yli rajan missä topicin auto ei ole ollu aiheena enää pitkään aikaan tuossa jutussa..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

jonu93

nyt meni vasemman puolen ohjauspala rikki p*****s kun tuli hyppyristä rengas edellämeni :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Hount

#338
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 29.08.10 - klo: 13.45
nyt meni vasemman puolen ohjauspala rikki p*****s kun tuli hyppyristä rengas edellämeni :grin:

Kanattaa tarkistaa että C-palojen läpi tulevat M3 ruuvit ovat ruuvattu "pohjaan saakka"
Melkein suosittwlisin vaihtamaan tilalle lieriökannalla olevan 2,5mm kannalla olevan ruuvin, niin ei tarvitse pelätä ruuvin kannan pyöristymistä. Uutta ruuvia laittaessa pitää kiinnittää erityistä huomiota ruuvin pituuteen, ettei se ota kiinni vetoakseliin tai ole milliäkään liian lyhyt. Ohjauspalan kestävyyden takia on tärkeää että ruuvi kiertyy ohjauspalan kierteisiin koko matkalta.
Olen kyllä melko varma että LRP:ltä on jo tulossa (sinisiä, tottakai) CNC-alu ohjauspaloja.
Alumiinisten ohjauspalojen kanssa varsinkin 2,5mm kannalla oleva ruuvi, niin voi käyttää lukitetta ja ruuvin saa riittävän kireälle ja joskus vielä aukikin.

Jostain muistan lukeneeni että optio-osat ovt jo tuloillaan. Jotain pientä viilailua vielä tms. Eiköhän joitain osia ole jo tullut "sorvista" läpi, mutta LRP haluaa ilmeisesti julkaista kaikki kerrallaan.

- Hount

HMS77

Kuten olen iteki maininnu, nuo ohjauspalat on sen verran pehmyttä muovia että ruuvin reiät tuppaa menemään soikeaksi ja loppujen lopuksi niissä ei enää ruuvi pysy.

Optio-osia odotellaan kyllä kuumeisesti, sais tulla jo..

Nyt testaamaan 60t diffiöljyn toimintaa..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

HMS77

.. ja juuri kun pääsin sanomasta, tuo kyseinen ohjauspala korkkasi TAAS toiselta puolelta..
Tuo on siis järjestyksessään jo toinen ohjauspala joka hajoaa samalla lailla, ostin uudet siis Hobbylinnalta joku aika takaperin.

Aivan käsittämätöntä laatua, ei voi kyllä muuta kun ihmetellä..  :huh:

Vielä olisi yksi uusi ohjauspala laatikossa, mutta turha sitä on kiinni laittaa kun ei nuo todellakaan kestä.
Nyt auto siirtyy hyllyyn määräämättömäksi ajaksi, kunnes tarjolla on kestävämpiä optio-osia.
Myyntiä nyt on turha edes ajatellakaan, puoli-ilmaseksi kun en viitti laittaa myyntiin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

SLap

Jeps

Koheltaja

Eikös pari sivua sitten ollut kuva missä oli modattu alumiininen ohjauspala paikalleen?

Varmaan löytyy joltain muulta merkiltä käypänen ohjauspala joka sopii suoraan tai pienellä sovituksella paikalleen.
Kylätason RC-kuski.

2Late1

Lainaa
Ota se spurri auki ja katso mikä siellä on vikana. Veikkaan että slipperi on ollut löysällä ja slipperpadit on päässeet hyppäämään pois paikaltaan. Auki -> osat kohdalleen -> kiristys ja ajoa. Mutta jos spurrilla on ajettu vaikka se on ollut vinossa, niin voi olla että joutuu hommaamaan uuden spurrin. http://www.hobbylinna.com/main-gear-slipperpads-p-23207.html
- Hount

Nyt aloin aukaisemaan, mutta tarttis pikku vinkit miten saan sen slipperin irti. Vetarin sain jo irti, mutta miten spurri irrotetaan, ei keksi :-)

HMS77

No ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole eikä siten vaadi raketti-insinööriä..
Käytäpä niitä silmiäs mitkä sulle on luotu ja tutki autoa hieman tarkemmin niin josko se vastaus löytys..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

2Late1

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 30.08.10 - klo: 19.29
No ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole eikä siten vaadi raketti-insinööriä..
Käytäpä niitä silmiäs mitkä sulle on luotu ja tutki autoa hieman tarkemmin niin josko se vastaus löytys..  :roll:

Täähän auttoi. kiitos.  :grin:

Viittisitkö edes vinkata kuinka paljon autoa tarttee availla?

HMS77

No helpoimmalla pääset kun irrotat koko perän irti autosta, eli pohjasta neljä ruuvia perän ja keskirungon liitoskohdalta irti ja päällirungon päädystä kaksi.
Tarkotit varmaankin kardaania tolla "vetarillas", eli se sulla onkin jo irti ja vielä irrotat kardaanin perän puolelta niin noiden ruuvien aukomisen jälkee sulla pitäs olla auton perä käsissäs.
Sitten vaan aukaset sen slipperyn kiristysruuvin ja tadaa, sulla on slippery irrallaa käsissäs.
Ei siis todellakaan vaikeata kun vähän viittii ite tutkia..  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Hount

Itse en jaksa edes irroittaa perää. Se riittää kun avaa takadiffin pinionakseliin kiinnittyvän pidätinruuvin ja taivuttaa perää vähän alaspäin. Koko spurri-slipper systeemin saa nostettua paikaltaan. Toki ylädekki tarvii sitä ennen irroittaa kokonaisuudessaan.

- Hount

*HOKE*

Tutti ei poissulje ilmausruuvia.

Sen ruuvin käyttötarkoituksen kyllä, mutta ei sitä pitääkö ruuvi olla paikoillaan vai ei.

Mikäli kumitutti on käytössä niin ruuvi paikoillaan iskarissa on hieman reboundia.
Ilman ruuvia ei oikeastaan mitään reboundia.
Eli yleensä tutin takana on tarkoitus olla tiivis tila, jolloin sinne syntyy paine kun iskari painuu kasaan.

2Late1

Lainaus käyttäjältä: Hount - 30.08.10 - klo: 22.27
Itse en jaksa edes irroittaa perää. Se riittää kun avaa takadiffin pinionakseliin kiinnittyvän pidätinruuvin ja taivuttaa perää vähän alaspäin. Koko spurri-slipper systeemin saa nostettua paikaltaan. Toki ylädekki tarvii sitä ennen irroittaa kokonaisuudessaan.

- Hount

Tätä itsekin eilen vastauksia odotellessa yritin, mutten uskaltanut taivuttaa tarpeeksi. Kiitos neuvosta, oli helppo homma. Spurri+slipperlevyt vaihdettu. Jäi vaan slipperi tosi löysälle -> kiristämään.

HMS77

Ja se sitten kannattaa kiristää niin tiukkaan kun vain ilkeät kääntää, eli täysin kiinni ja mielellään vielä ruuvilukitetta perään..  :grin:
Itehän panin tuohon perään toisen ruuvin joka on lukkoruuvina slipperyn ruuville, ettei vahingossakaan aukea ja ala luistamaan..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Rph

Jouduin luopumaan Lörpistä, paikallinen harrastaja vei sen väkisin mun pöydältä. Pitäiskö koittaa tuota kaikkien parjaamaa Truggya?
mydään lennokipiruustuksia .)

s4m1

Saan sitten ajella yssin radalla :cry: Nyt on 32p rattaa laitettu paikoilleen ja nopeella testillä tossa rullasin soralla, asfaltilla ja nurmikolla niin kyllä kiihtyvyyttä ainakin on tarpeeksi :grin: lähtee aikas reippaasti... Toinen etu iskari on saanut yläpäästä siipeensä, pitää tarkistaa vakavuus tässä kun kerkee ja samalla vaihdella o-renkaat. Diffeistä tainnu tulla mehut ulos taas, toivottavasti talven aikana saa kunnon diffit tuohon.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Rph - 31.08.10 - klo: 22.06
Jouduin luopumaan Lörpistä, paikallinen harrastaja vei sen väkisin mun pöydältä. Pitäiskö koittaa tuota kaikkien parjaamaa Truggya?

Osta multa truggy..  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Rph

Et joudu ajaa yksin, Daggeri osti sen. Laita suosiolla paksuinta mitä löytyy eteen ja vaseliini taakse. Se toimi meidän radalla.
mydään lennokipiruustuksia .)

Rph

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.08.10 - klo: 22.29
Lainaus käyttäjältä: Rph - 31.08.10 - klo: 22.06
Jouduin luopumaan Lörpistä, paikallinen harrastaja vei sen väkisin mun pöydältä. Pitäiskö koittaa tuota kaikkien parjaamaa Truggya?

Osta multa truggy..  :wink:


Laitappa YV.tä hinnasta  :mrgreen:
mydään lennokipiruustuksia .)

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Rph - 31.08.10 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.08.10 - klo: 22.29
Lainaus käyttäjältä: Rph - 31.08.10 - klo: 22.06
Jouduin luopumaan Lörpistä, paikallinen harrastaja vei sen väkisin mun pöydältä. Pitäiskö koittaa tuota kaikkien parjaamaa Truggya?

Osta multa truggy..  :wink:


Laitappa YV.tä hinnasta  :mrgreen:

Palailen asiaan huomenna, nyt on lähettävä unelle, herätys 4.45..

Ja pitää vähä miettiä haluanko oikeasti myydä tota vaikka onkin melkonen murheenkryyni.
Mutta sillon kun toimii niin melko hauska vehjes kuitenkin..

Mutta mietin asiaa yön yli ja palaan huomenissa asiaan.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Rph

Voisiko joku mitata truggyn akselivälin, sekä raidevälin ---> hexin kiinnitys tapin reiästä reikään.
mydään lennokipiruustuksia .)

Rph

mydään lennokipiruustuksia .)

simmerman

voin mitata kun pääsen illalla auton lähelle
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-