Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FG off-road autot

Aloittaja tikkunekku, 02.06.10 - klo: 16.23

tikkunekku

Noniin, haulla ei tämmöistä osiota löytynyt, eli avataanpa näille, jo klassisille menopeleille, ihan oma lokero. Tänne reippaasti vaan kaikki, kyseisiin menopeleihin liittyvät kysymykset/vastaukset/kuvat jne. :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

kimantero

aikahiljasta täälä.  :grin:

tikkunekku

#2
joo, ei oikee käy kaupaksi  :laugh:.. jospa se tästä lähtis, on nää vaan huikeita pelejä, ja sähkö-autot meinaa jäädä nurkkaan pölyttyyn  :cheesy: tää biobensa on kyllä loistava keksintö, ei haise, ei sitte niin ollenkaan, ajon jälkeen vaan tason päälle komeileen  :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

kimantero

juh mutta kai oot ottanu huomioon että siinä ei ole yleensä kuin 2,5% öljyä mikä ei riitä näiille korkeiden kierosten takia. :smiley:

tikkunekku

#4
tämä fg hurahdus on mulle vielä aikas tuore juttu, niin kysäisinkin alkuun näistä ns. tehoputkista, ja niiden todellisesta vaikutuksesta suorituskykyyn? olen tuumaillut samban uutta putkea nro. 4160, koska menis heittämällä paikalleen, ilman korimodauksia, mutta se on aikas tyyris, eli oisko sillä tarjota rahalle vastinetta ja mitä muuta se vaatis lisäksi, kuin pelkän putken, että siitä sais vakiosylinterillä riittävän hyödyn irti? kiitos jo etukäteen! T. hurahtanut :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

tikkunekku

Lainaus käyttäjältä: kimantero - 03.06.10 - klo: 18.23
juh mutta kai oot ottanu huomioon että siinä ei ole yleensä kuin 2,5% öljyä mikä ei riitä näiille korkeiden kierosten takia. :smiley:

juu, olen huomioinut sen ja käytän 4% seosta, kiitos huomautuksesta kuitenkin :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

juhamatti


zil 157k

Moi

Oon ihan aloittelia tällä saralla,ostin just käytetyn FG:n bensa monsterin ja ajattelinkin vähän kysellä että,onko autossa jotain erityistä mitä kannattais huomioida kun tuolla alkaa ajeleen.Ja mistähän siihen varaosia sais täältä keskisuomesta.?

timberjack

Lainaus käyttäjältä: zil 157k - 14.04.12 - klo: 21.18
Ja mistähän siihen varaosia sais täältä keskisuomesta.?

Eipähän täällä keski-suomessa ole liikkeitä mistä fg:n osaa saisi.

Hobbylinnasta löytynee fg:n osaa

http://www.hobbylinna.com/fg-varaosat-c-822.html

yazca

Nostellaampa vähän tätä kun nyt tuli FG Baja hommattua, tossa vähän tietoja autoon tehdyitä muutoksista

-kaikki muovi osat päivitety alumiiniseksi.
-30,5cc OBR fullmod longblock longrod
-tpsread race 2 sytkä
-täysin säädetävä kytkin(lauptner)
-kitkalukkolinen perä
-jetpron tehopilli
-savöx:in servot
-hydrauliset etujarut
-alumiini iskarit
- metalliset vetorattaat

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

yazca

Tilasin Bajaan (FG) tollaset niin pääsee käyttämään kunnon renkaita

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

Miten tuo sakemanni liikkuu?
Ulkonäkö ei kyllä ole mikään kaunein, mutta jos se liikkuu ja toimii hyvin niin eipä sillä ole niin väliä ole :azn:

yazca

Laitan videoo kun kerkeän, pieniä käyntiinlähtö ongelmia on ja syö naruja enemman kun bensaa  :azn:,
saattaa johtua kohtuu kovista puristuksista ?
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

Saatan uskoa :azn:
Ei varmaan ole niitä kevyimpiä koneita nykiä longblockki.
Osta Jari siihen se sinkkivaijeri, ei katkea narut enää.
Mut toinen juttu on, kestääkö se käynnistin ite sit..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8052/.f
Mistä muuten ostit ton koneen??

yazca

Vaijeri on jo mut en oo vielä vaihtanu, kone tuli auton mukana.
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

Ok..
Suattaa tuo fg aika hyvin liikkua tuolla pannulla..
Filmiä odotellessa :azn:

yazca

Vai ei kaunis....

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

Lehtibakka

Lainaus käyttäjältä: yazca - 09.09.12 - klo: 13.32
Laitan videoo kun kerkeän, pieniä käyntiinlähtö ongelmia on ja syö naruja enemman kun bensaa  :azn:,
saattaa johtua kohtuu kovista puristuksista ?

Mikä kaasari sulla on koneessa kiinni?

Mulla aikoinaan auttoi korkeepuristeisen koneen kanssa jotta ensin sytkä pois päältä (onnistuu mukavammin jos autossa on failsafe) ja sitten "ryypytysnykäisyjä" ainakin 4-8 kpl. Het kun naru tuntu kevenevän niin sytkä päälle ja 2-3 nykäsyä ja kone oli tulilla.

Noi ryypytysnykäsyt PITÄÄ TEHDÄ RAUHALLISESTI!!!! Mulla jos konetta kylmänä alko riuhtoon niin uusi naru meni poikki 2-3 nykäsyn jälkeen ja se muovinen kiekko sieltä käynnistimen sisältä antautu. Sit kun aloin käyttämään tuota yllä olevaa ohjetta niin samalla narulla ja muovikiekolla pärjäs koko kesän.

yazca

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

Lehtibakka

Joo, mulla oli koneessa sama kaasari. Maailmalla porukat haukkuneet tuota juurikin tuon käynnistysvaikeuksien takia, mut mulla homma toimi tuon käynnistysohjeen kanssa.

Sellanen lisä tuohon ohjeeseen että kylmää konetta käynnistettäessä kannattaa muutaman kerran painaa kaasua pohjaan, jolloin kiihäytyspumppu työntää soppaa kurkkuun hieman enemmän. Tosin tuon kaasun pumppauksen kanssa kannattaa olla varovainen jottei kone saa sitä soppaa liikaa.

juhamatti

Mun mielestä tuo 813 on ihan p*ska kaasutin, huomattavasti parempi on 990.
Juurikin tuon kiihdytyspumpun takia kaasarin akseli kuluu kuin mikäkin.

Parempi vääntökin saadaan 990 kaasarilla, se on tullut todistettua ainakin omissa koneissa.
Mutta jokainen tehkööt mitä tahtoo..

Lehtibakka

Joo, siis ensimmäinen tuunauskohde tuolle 813 kaasarille on tukkia se reikä mistä tuo kiihäytyspumpun akseli näkyy ja lisätä kumitutti tai joku muu suoja kaasuläpän akselin juureen!!!

Noilla keinoin sain ainakin oman kaasarini kestämään todella pitkään.

juhamatti

Toi kumihaitari on hyvä laittaa joka kaasariin.
Ongelma tuoss 813 mallissa on se kuula joka jousen voimalla painaa tuohon akseliin, se sitten alkaa ajan kanssa kulumaan kum messinkiä tuo akseli on.
Tuohon tosin on myytävänä teräksistäkin akselia, sillä se voisi jo kestää, mutta silti minun mielestä 990 on parempi kaasutin kuin 813.
Yhdessä phr:n koneessa se tuli varsin radikaalisti esille.

yazca

Lainaus käyttäjältä: yazca - 09.09.12 - klo: 11.34
Tilasin Bajaan (FG) tollaset niin pääsee käyttämään kunnon renkaita

Ebaysta la 8.9 ostin 10.9 kiinapoika laitto DHL:lään, tänään meillä ovella kaveri joka sanoin että paketti tuli  :shocked:
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

Toi on jo nopeata toimintaa :grin:
Mulle menee aina jotain viikosta kahteen kun tulee, tosin ei ole vara dhl:ää ottaa :embarrassed:

yazca

En mäkään ottanu tuli tolla 6 dollarilla  :smiley:
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

yazca

Ja sitten FG:hen kunnon pyörät, ettei pito lopu...

Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

Aika möhkö, tohon vois käydä se kuplan kori, ois aika nätti..
Tässä muuten se teräs akseli kaasariin, käynee varmaan muihinkin walbroihin ja kopioihin..
http://www.hobbylinna.com/steel-throttle-valve-carb-g230260-p-1138.html

Mikakon

En viittinyt uutta aloittaa niin nostetaas tätä pinnalle.

Iski taas 10 vuoden jälkeen polttiskuume ja tuli ostettua käytetty FG Monster Truck 1/6.

On tainnut aika paljon radiot kehittyä sen jälkeen.
Tuon mukana tulee jokin perus Hitec Aggressor. Mitä ootte mieltä kannattaako pysyä tuossa vai ostaa jokin parempi peli?

Koneena on Zenoahin G260 ja viriputki.

Saksasta varmaankin tilailen vähän alumiiniosia ja ehkä jossain vaiheessa myös ton 4wd conversion.

Mitä kannattaisi ekana alkaa rakentelemaan?
Sähköt ajattelin ainakin vaihtaa 7.4V LiPoihin ja digitaaliservot.
30kg ohjaukseen vai riittääkö pienempi? Entäpä kaasu/jarru?

Kaikki vinkit otetaan kiitoksella vastaan. Saa myös tarjota nurkkaan jääneitä ylimääräisiä osia :)

Pazuu

Lainaus käyttäjältä: Mikakon - 08.09.15 - klo: 22.05
En viittinyt uutta aloittaa niin nostetaas tätä pinnalle.

Iski taas 10 vuoden jälkeen polttiskuume ja tuli ostettua käytetty FG Monster Truck 1/6.

On tainnut aika paljon radiot kehittyä sen jälkeen.
Tuon mukana tulee jokin perus Hitec Aggressor. Mitä ootte mieltä kannattaako pysyä tuossa vai ostaa jokin parempi peli?

Koneena on Zenoahin G260 ja viriputki.

Saksasta varmaankin tilailen vähän alumiiniosia ja ehkä jossain vaiheessa myös ton 4wd conversion.

Mitä kannattaisi ekana alkaa rakentelemaan?
Sähköt ajattelin ainakin vaihtaa 7.4V LiPoihin ja digitaaliservot.
30kg ohjaukseen vai riittääkö pienempi? Entäpä kaasu/jarru?

Kaikki vinkit otetaan kiitoksella vastaan. Saa myös tarjota nurkkaan jääneitä ylimääräisiä osia :)

No siis tietenkin jos tuo radio on mhz niin kannattaa päivittää se gigaseen. Sitten myös suositeltavaa ois hommata killer rc failsafe. Pienenä vinkkina annan et noihin alu osiin ei hirveästi kannata satsata koska kyllä ne muoviosatkin kestää. noihin servoihin sen verran et omassa on kaasu/jarru 16kg ja ohjauksessa 32kg ja niillä on hyvin pärjännyt.
Ainoat mitä itse päivittäsin alu osiin olis:
- moottori pukit
- servosaver
- jumbo servon alulautanen
- ja jos on muoviset rattaat niin ne ainakin vaihtais metallisiin.
- kannattaa myös katella metallirattaiset servot ettei tule niiden kanssa ongelmia, kaverilla mennyt vuoden aikana varmaan jo neljä vartta ohjauksesta

2 vuotta ollut fg ja yhtään muoviosaa en ole saanut rikki vaikka on hypitty sun muuta, ainoa mikä meni oli kytkimen puoleinen moottoripukki kun oli muovinen ja alumiinisen jälkeen on kestänyt hyvin.

<ps. tuossa olisi nelikon pohja ja osia http://rc10.fi/index.php?topic=92308.msg778353#msg778353
ja ehkä myöhemmin tulossa melkein rullaava 2wd monster  :laugh:
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross