Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

nallepuh

#840

nallepuh

Mitäs ihmiset on mieltä noista: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=FLM1750018500&cat=31 ja meneekö vanhan MAXXin vakio diffit noiden sisään.

Janezki

Käypi vanhempaan Maxxiin jos valitset siitä pudotusvalikosta "original Maxx".  :wink:
Kokemuksia ei henk.koht. ole, mutta kyllähän nuo jämäköittää bulkhead/diff brace rakennetta jumalattomasti. Tosin vanhaan Maxxiin kannattaa ensin hommata ne alumiiniset diffikupit jos meinaa voimaa laittaa niistä läpi.

nallepuh

Ja sitten vielä se että kun tarvitsisin niitä 5mm. pinioneita niin mistähän kannattaisi tilata ja tarvitsenko uuden spurrin MAXXin vakion tilalle, kun niitä pinioneja on kovin monella mitoituksella. Kiitos.

Janezki

Jos tuo jenkkilästä tilaaminen ei tuota ongelmia, niin liquidrc.com löytyy ainakin tämmöstä ja tämmöstä valikoimaa.
Samoin tuolta RC-Monsterilta löytyy näitä.

ax foff

joo ite oon tilannut kyseisen auton ja on tullut jo suomeen viel pitäis pyytä et itella lähettäis lappeenrantaan auton  :laugh:ja varmaankin toi new e-maxxi on menevä peli tai ainakin on kehuttu sitä

nallepuh

Mitäs mieltä olette jos laittasin neun 1521 1,5D:n mun rakenteilla olevaan maxxiin voimansiirrot ei tietenkään ole vakiot mutta onko silti liian tehokas.

ax foff


-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: ax foff - 11.11.08 - klo: 06.59
No ei varmaankaan.tuleeko harjattomat?

Harjattomasta motista justhan se kysyy. :tongue:

Paljonko siinä Neun 1515 1.5d motissa oli kv määrä? En usko että ainakaan 4s lipolla olis liian tehokas.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Janezki

 :lol:

1521 1.5D (1900kv) on varmasti passeli 4S käyttöön, 5S pakat kehiin ja käsissä on lentokone. Motti kyllä tuon kestää varmasti ongelmitta mutta voimansiirron on parempi olla kunnossa.

ax foff

mulle tulee joskus 2200kv motti ja 2s 2kpl ja nopariksi mamba max ja sit eikun foffiin

tapsa92

Tuota noin.. Sanoisin että 1521 on sen verran tuhti kone että pelkäisin itsekkin lähteä ajelemaan yli 4S pakoilla, voimansiirto ei välttämättä kestä oikeasti noin tehokasta konetta.
- Tapsa

nallepuh

No ei se mittään haittaa, pitää laittaa tilaukseen sitten kun rahapussi taas kestää.

Keppo

Olisko kellään antaa hieman vinkkiä ajettavuuden parantamiseen, millä sen peruspuskevuuden saa säädettyä pois? Mulle olis helpompaa ajaa kun tietää että kääntyy kerrasta ja se nelipyöräluisuhan on vaan kivaa katsottavaa... :mrgreen:

Mites diffiöljyt, samat eteen ja taakse vai jotain erilaista? Onko aiemmin täällä mainittu 30k passeli vai vielä jäykempää?

Onko kenelläkään kokemuksia siitä lisävarustekeskidiffistä?

Janezki

Säätämällä lisää casteria etupyöristä saa hieman kääntyvyyttä paremmaksi (kts. manuaali s.20).
Säätövara ei tosin ole suuri, mutta molemmat prikat taakse laittamalla saa casterin 10 asteeseen vakion 7 asteen sijasta.
Samoin säätämällä etupyörien aurausta harituksen puolelle (s.22), saadaan parempi kääntyvyys mutkiin.

Diffeihin voisit kokeilla eteen vaikka 50k ja taakse 30-40k mehuja. Nämäkin on tietty hieman makuasioita, eli miten tykkää autoa viedä.

Keskidiffistä ei ole itsellä kokemusta Maxxissa, silloin kun minulla 3905 oli niin ei moista keksintöä vielä ollut saatavilla.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: Keppo - 22.11.08 - klo: 15.41
Onko kenelläkään kokemuksia siitä lisävarustekeskidiffistä?
Keskidiffi nimenomaan parantaa käntyvyyttä, sekä keuliminen yleensä loppuu....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

ax foff

mulla on nyt se new e-maxx ja tilasin 2 viikkoo sitten spoolin mut ei oikee oo kerennyt/jaksanut laittaa kiinni kun pitää purkaa melkein koko auto ennen kuin pääsee akseleihin käsiksi :roll:.

nallepuh

Onko kenelläkään tietoa että miten traxxasin teräsvetarit: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPNJ8&P=ML kestää vai onko parempia ehdotuksia?
Ajattelin myös laittaa tällaiset: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLMV7&P=ML ja taakse: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTZX2&P= näissähän laakerit ovat isommat joten vanhan maxx:in vetarit ei ilman modauksia varmaankaan paikallaan pysy.

Janezki

#858
Kyllä nuo Traxxasin omat teräsvetarit kestää ihan hyvin, vaihdat vaan ne keskikardaanit myös teräksisiin.
Noissa RPM:n seteissä laakerit ovat siis ulkohalkaisijaltaan isommat, joten mikä menee normilaakerin sisään, menee myös noihin RPM:iin. Eli siis ei tarvitse mitään modauksia tehdä näin vielä selvyyden vuoksi.

**EDIT: nyt kun ajatuksella luin tuon viestisi, niin olitko siihen vanhempaan E-Maxxiin (3906) näitä laittamassa?
Jos kyllä, niin sitten tarvitset tosiaan joko nuo teräsvetarit tai sitten ne 3905:n muovivetarit.
Ja linkittämäni keskikardaanit eivät sitten käy vanhempaan E-Maxxiin, tarvitaan nämä.

Tuo "true-track" conversion on todella harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, jää takapäästä kokonaan bump-steer (eli pyöränkulmien muuttuminen joustoliikkeen aikana) pois.

nallepuh

No oikeastaan mulla on Gorillan pidennetty alusta (jossa keskikardaanit on mukana) ja kaikenlaista muuta lisähärpätintä ja rahat alkaa kohtapuoliin loppumaan joten en enää viitsisi tehdä turhia ostoksia.

nallepuh


scylla


Pystyykö E-Maxxin EVX-2 nopeudensäädintä käyttämään yhden akun ja yhden moottorin kanssa, vaikka se onkin ensisijaisesti tarjoitettu kahdelle moottorille ja akulle?

Penguin

Lainaus käyttäjältä: scylla - 14.12.08 - klo: 23.02

Pystyykö E-Maxxin EVX-2 nopeudensäädintä käyttämään yhden akun ja yhden moottorin kanssa, vaikka se onkin ensisijaisesti tarjoitettu kahdelle moottorille ja akulle?

"Input voltage 7.2 - 16.8 V"

Tuosta päättelisin että pystyy käyttämään yhden akun kanssa, mutta moottori pitää silloin vaihtaa. Nuo E-Maxxin ja E-Revon Titan-koneet on tarkoitettu suuremmalla jännitteelle. Kannattaa myös huomioida, että noparin virrankesto on vain 30A ja laskemalla jännitettä voi virta nousta helpommin tuon yli.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Janezki

Pystyy kyllä, se toisen akun liitin pitää kuitenkin oikosulkea että virta menee moottorille asti. En muista oliko sillä vielä väliä kummassako liittimessä se akku ja looppi on, itse en ole kokeillut.
En kyllä näe järkeä tuossa hommassa - yksi vakiokone ei pahemmin autoa liikuta. Jollain vääntökoneella voisi tietysti kokeilla, mutta vauhti ei ainakaan tule päätä huimaamaan.

scylla

En minä sitä olisi E-maxxiin laittamassakaan, vaan hieman pienempään ja kevyempään menopeliin.
Traxxasin huoltopalvelu lähetti minulle erehdyksissään uuden EVX-2 nopeudensäätimen, kun heidän olisi pitänyt lähettää VXL-3 säädin. He kyllä lähettävät minulle sen oikean, mutta eivät ole noteeraaneet kysymyksiäni tuon EVX-2,n lähettämisestä takaisin.
Ajattelin vain että voinko hyödyntää tuota EVX,ää mitenkään omassa käytössäni.

Janezki


ax foff

onks ihan normaalia et akut lataat 1h ja sit ajat 30min ja akut tyhjät johtuuko et akut ei kestä talvea vai vieko se e-maxxi niin paljon et menee tyhjäksi 8.4 v akut 5000mah

Nikke92

Traxxas Revo 2.5

hades

Lainaus käyttäjältä: ax foff - 17.12.08 - klo: 18.17
onks ihan normaalia et akut lataat 1h ja sit ajat 30min ja akut tyhjät johtuuko et akut ei kestä talvea vai vieko se e-maxxi niin paljon et menee tyhjäksi 8.4 v akut 5000mah

Mikä laturi ja mikä lataus virta?
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

ax foff

laturi on duratrax onyx 240 ja 5A-6A lataa akkuja.Laturi valitsee itse onko 5000mAh akku sillon  se lataa 5A-6A niitä ja jos on pienempiä mAh sit pienemmäällä ampeeri luvulla.