Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

Makro86

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 05.06.10 - klo: 14.41
Mulla on ollut tosi hyvät kokemukset E-Maxxeista, 1 kpl 3906 (vanhin) ja 3 kpl 3905 (seuraava malli). Ensimmäistä lukuunottamatta kaikkiin tuli harjaton setti ja paljonlaisesti viriosaa.

Nyt viimeistä viedään, siinä olis todella hyvä E-Maxx, jota ei heti tarvitse olla päivittämässä. Kori on vielä hetken aikaa maalaamaton, jos ostaja haluaa itse maalata. Lisäsin kuvat ilmoitukseen.

http://rc10.fi/index.php?topic=47546.msg444387#msg444387

Kuule voisko joku hieman jeesata kun sain tänään auton vihdoin ajoon ja teräs kardaanit +vetarit asennettua omaan maxxiini #3905 jossa myös tuo mmmv3. Renkaina nuo phaltlinet ja niillä nuo blast chrome vanteet 17hex.
Huomasin että vakio kiinnitysmutterit jotka tuli phalttien mukana, vasen takarengas irtosi ja lensi mettään mutterien kera :/ Ei siinä vielä kaikki, laitoin trx 17mm hex jutskan tilalle jota sai vähän väliä kiristellä eli miten ihmeessä saan renkaat vanteineen pysymään paikoillaan, apuja!  :shocked:
Vähän sen jälkeen ajeltuani, yhteys katkesi jotenkin trx 2.4ghz ohjaimen ja 2218 vastarin väliltä. Sitten pisteenä iin päälle ajoin suht täysiä asfaltilla 4s lipoilla ja jarrut, voltti, kärrynpyörä ja tassuilleen maahan---> runko poikki noparin takaa ja myös taka kardaani sökönä juurestaan vaihteistopoksin päästä. Tällästä tänään, oli hieno ilma!  :laugh:
ps. auto kaupan tollasenaan, vanhat kardaani osat löytyy ja uusi runko vaan niin taas mennään  :grin:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

hekekorte

#1261
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Kupe



Kyllähän se kulkee.. 20/68 välityksillä ja 4S lipolla, nappularenkailla hiekalla 46km/h.

hekekorte

#1263
OT
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Samoth

Lainaus käyttäjältä: Samoth - 30.05.10 - klo: 21.49
Näitäpä E-maxxeja on tässä ajan myötä kerääntynyt kaksi kappaletta. Voisi tuo toisen "vara" auton viritellä vaikka talvikäytöön, mutta ongelmana noissa vakiomoottoreissa on tuo hajoaminen, joten voisi seuraavaksi ostaa parempaa hiilellistä moottoria.

Onko kukaan viritellyt noita traxxas Summitin isompia 775 kokoisia moottoreita tuon EVX-2 vakionopari kanssa? Yhden kappaleen tai sitten kaksi.

Oisko kukaan näitä viritellyt?
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Viltsu

Mulla oli talven ajan E-Revossa noi mainitsemasi EVX-2 ja yksi Summitin 775 moottori ja kyllähän tuo tuntui aika tunteeton lumelle ja loskalle olevan.

Suorituskyky nyt ei päätä huimannut harjattomiin verrattuna, mutta kyllä noillakin ajamisesta iloa sai.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

poksudos

-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->

Samoth

#1267
Mitä öljyä/rasvaa kannattaa Diffirattaisiin laittaa?
Näyttää kuin siellä olisi vaseliinit ja öljyt sekaisin.

Edit: Survottu se täyteen vaseliinia  :p
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Samoth

#1268
No niin. Usean päivän uurastuksen jälkeen autosta tuli tälläinen  :roll:


->


Enemmän kuvia täältä.

http://koti.mbnet.fi/samoth/Kuvat/
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Big Joe

Jaahas... :cheesy: Taas on tilattu aluhiplettä. (Mulla kun on edelleen vakio... :angry:) Hyvältä kyllä näyttää. Joutuu kohta itsekin tilaamaan  :p. Oletteko muuten huomanneet millaisia eroja alu- ja muovirunkoisten välillä? Ainakin tuossa mun touring autossa oli selkeä ero aiempaan kun tein siihen alurungon. Pikku sivuluisun jälkeen se ei enää ottanut niin pahaa vastaheittoa, ja oli muutenkin vakaampi ajaa.

Kävin tänään maxxilla montulla ajamassa, ja kävi ensimmäistä kertaa niin että pikkukivet menivät nopariin, ja tuuletin alkoi pitämään jännää ääntä. Jäi sitten ajot kesken, ja läksin kotiin putsaamaan noparia. Huomenna ajot jatkuu, mutta nyt ajattelin laittaa noparin päälle verkkoa suojaksi.

Diffeihin olen laittanut viimeksi muistaakseni 15 000 wt losin silikonia. Se on aika ohutta, mutta ajattelin että se parantaisi kääntyvyyttä. En ole testaillut vielä eri diffirasvojen paksuuksia, millä toimisi parhaiten. Mut jospa sitä joskus jaksaisi.  :tongue:

Big Joe


hekekorte

#1271
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Big Joe

Tuollaiseen rallikuplaan on melkeinpä ainoina vahtoehtoina joko keltainen, tai sitten keltainen... :laugh:. Vielä pitäisi saada jostain joku sbroileri, kun sellaista ei tullut vakiona mukana. Touring siivet ovat hieman liian pieniä, joten ehkä jostain 1:8 crossista voisi löytyä sopiva.

Samoth

Lainaus käyttäjältä: Big Joe - 24.06.10 - klo: 20.56
Oletteko muuten huomanneet millaisia eroja alu- ja muovirunkoisten välillä? Ainakin tuossa mun touring autossa oli selkeä ero aiempaan kun tein siihen alurungon. Pikku sivuluisun jälkeen se ei enää ottanut niin pahaa vastaheittoa, ja oli muutenkin vakaampi ajaa.

Kyllä tuo paljon taas vakaammalta tuntuu, mutta suurimmaksi osaksi vaikuttaa varmaan samalla vaihdetut paljon jäykemmät iskarijouset.
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Samoth

#1274
Lainaa
Kivannäköinen auto :) Mistäspäin noita alumiiniosia kannattaa tilata?

"Kupe"lta taisin saada itse tipsit kauppaan. Eli www.stormerhobbies.com ja Visalla onnistui tilaus alkuvaikeuksien jälkeen.
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Kupe

Lainaus käyttäjältä: Samoth - 06.07.10 - klo: 23.04
Lainaa
Kivannäköinen auto :) Mistäspäin noita alumiiniosia kannattaa tilata?

Hekekorteelta taisin saada itse tipsit kauppaan. Eli www.stormerhobbies.com ja Visalla onnistui tilaus alkuvaikeuksien jälkeen.

Tuolta samasta kaupasta oman runkonikin tilasin. Monen päivän hintavertailun jälkeen päädyin tuohon, ehdottomasti halvin paikka.

Big Joe

#1276
Lainaus käyttäjältä: Samoth - 06.07.10 - klo: 22.59Kyllä tuo paljon taas vakaammalta tuntuu, mutta suurimmaksi osaksi vaikuttaa varmaan samalla vaihdetut paljon jäykemmät iskarijouset.

Katsoinkin että sulla on jotkin siniset jouset alla. Onko vielä vakio iskarit, vai jotkin virimallit? Niitä erilaisia iskariöljyjä kannattaa kokeilla, jos on vielä vakiot sisässä. On toki hieman hommaa, mutta maksaa kyllä vaivan, tulee nimittäin todella paljon parempi ajettava kun löytää sopivat. Uskoisin kyllä että tuolla alurungolla on myös oma vaikutuksensa auton käyttäytymiseen. Ainakin se siirtää melkeinpä kaiken jouston sinne minne se kuuluu, eli jousitukseen ja iskunvaimennukseen.

Just tilasin Hobbypeoplesta tavaraa diy kallistuksenvakaaja prokkista varten. Saa nähdä mitä tulee... Lisäksi vihdoinviimein tilasin myös 300K diffisilkkaria keskidiffä varten. Nähdään alkaako kääntymään paremmin.

Samoth

Iskarit on Traxxas Big Boret. Öljyistä ei tietoa mitkä sisällä. Ostettu käytettynä. Niissä vain oli vanhat jouset löysät. (Ainakin paljon löysemmät kuin nuo uudet siniset)
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Makro86

Lainaus käyttäjältä: Kupe - 07.07.10 - klo: 07.30
Lainaus käyttäjältä: Samoth - 06.07.10 - klo: 23.04
Lainaa
Kivannäköinen auto :) Mistäspäin noita alumiiniosia kannattaa tilata?

Hekekorteelta taisin saada itse tipsit kauppaan. Eli www.stormerhobbies.com ja Visalla onnistui tilaus alkuvaikeuksien jälkeen.

Tuolta samasta kaupasta oman runkonikin tilasin. Monen päivän hintavertailun jälkeen päädyin tuohon, ehdottomasti halvin paikka.


Täytyy sanoa että itse en ainakaan E-Maxxiin tuolta alumiinista runkoa löytänyt?  :smiley:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Samoth

Lainaa
Täytyy sanoa että itse en ainakaan E-Maxxiin tuolta alumiinista runkoa löytänyt?  :smiley:

Löytyy kun etsii Part Number = flm10900
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Kupe

Kyllä löytää kun vaan hakee :)

https://www.ssl-stormerhobbies.com/cgi-bin/seekpart.pl?src=ns&pn=FLM10900 <3905 mallille
https://www.ssl-stormerhobbies.com/cgi-bin/seekpart.pl?src=ns&pn=FLM10800 <3906 mallille

Itse rakensin tuon 3905 mallin ppohjalle, vaikka alkuperäinen e-maxxini olikin 3906 malli. Tämä sen takia, kun tiesin kuitenkin vaihtavani koko voimansiirto järjestelmän uuteen.

Kupe

Tänään hajos montulla sitten toinen half shafti takaa. Jostain syystä se tappi, joka pitää sen saftin siä stubissa kii ei pysynyt kiinni ja lähti ajossa irti. Poistin sitten toisenkin akselin ja ajelin lopun päivää etuvedolla.. Edessä mulla on ne alkuperäiset muoviset ja eihän ne kestä ton harjattoman tehoa, kun ei taakse välity tehosta yhtään..
Näin sitten kävi..


Pistin nyt sit eBaystä tilaukseen uudet CVD shaftit :)

Hyvin se kyllä meni siihen asti kun hajos :)


Heittää etupää tossa hiukan hiekkaa, kun siinä on laparenkaat edessä. Syynä tähän on, että yks nappularengas lähti liimauksiltaan heti alussa :) Ja en viittiny pitää takana lapoja, koska niissä on pitoa hiekalla kun pienessä kylässä. Vähänkin antaa liikaa kaasua ja auto heittää voltin :)

Big Joe

Heh :smiley: hyvin kulkee. Onko tuo akseli se vanhemman mallinen, kun mulla ei ole tuon näköiset?

Kupe

Lainaus käyttäjältä: Big Joe - 12.07.10 - klo: 18.40
Heh :smiley: hyvin kulkee. Onko tuo akseli se vanhemman mallinen, kun mulla ei ole tuon näköiset?

Tämän näköinen ehjänä ja tuosta siis tuo keskimmäinen vääntyi poikki:

Big Joe

Lainaus käyttäjältä: Kupe - 12.07.10 - klo: 19.19
Tämän näköinen ehjänä ja tuosta siis tuo keskimmäinen vääntyi poikki:

Juu, tuollaiset "moniuramalliset" on mulla :smiley:. Mut eikös tuo poikkimennyt ole erilainen? Nuo "moniurat" ei muuten tainneet käydä sisäkkäin ihan missä asennossa vain, eli niissä on tietty kohta missä ne toimii ok. Taisi olla 180' välein. Ihan vaan noin yleisesti kaikille :wink:.

Eilen aloitin rakentamaan kallistuksenvaimentimia, ja tunnin verran aluminuumia muokattuani oli saavutuksena katkennut pora, sekä kierretappi :tongue:. Sitten hetikohta tulikin uusi idea, kuinka hommma olisi pitänyt tehdä jo alunperin... Tähän versioon kierretappi onkin turha, mutta eipä sitä enää olisikaan.

Big Joe

Tuommoiset niistä tuli. Edessä on myös samanlainen 3mm tanko. Eilen ajoin pikaiset testit, ja ihan nuo hyvältä vaikuttavat. Nyt pitää vielä siirtää akut akkupaikoissa aivan eteen, jotta saadaan eturenkaille lisää painoa. Voisi olettaa että tällöin kääntyvyys paranee, ja jollei muuta niin ainakin keuliminen vähenee. 300k silikonia en vielä keskidiffiin laittanut, kun ajattelin kokeilla muutoksia yksi kerrallaan, niin pysyn edes jotenkin mukana mitä tapahtuu.

Big Joe

Nyt on 300k silkkarikin kokeiltu. Eipä ollut hirveää vaikutusta. Itseasiassa tuntui että diffistä olisi tullut jopa jäykempi kuin se aiemmin oli? Nyt purin diffin uudestaan ja jätin sen hieman vajaaksi, jos siitä tulisi hieman löysempi. Jos ei niin sitten pitää kokeilla jotain 150k - 200k mössöä tilalle. Tuossa revon keskidiffissä ei ole muuten sitä tukipalikkaa sisällä niinkuin maxxin etu- ja takadiffeissä on, joten senkin voisi vielä lisätä.

Testialustaa voi jokainen arvuutella kuvan perusteella...

KK_Roos

Big Joe: Tänään posteljooni toi mulle samanlaisen baja bug -korin kuin sulla. Vähän tuossa kokeilin sopivuutta ja totesin että taaemmat korikiinnikkeet pitäisi olla vähän taaempana.

Kuinka sinä olet tuon toteuttanut? Mitä nyt tuosta ruohon peittämästä otoksesta selvää sain, niin ihan siistiltä ratkaisulta vaikuttaa.  :smiley:

Big Joe

Tosiaan olisi saanut olla taaempana nuo takakoritolpat, niin olisi käynyt paremmin. Aluksi modasin sitä vakio takatolppaa, mutta siitä tuli hieman raadellun näköinen. Laitoin sitten "etutolpat" taaksekin. Lämmitin tolppia hieman sellaisella pienellä kaasupolttimella, ja muotoilin sopivammaksi sitä "lätkää" minkä päällä kori lepää. Taakse tein lisäksi uudet reiät korisokille. Kuvista selviää paremmin.  :smiley:

KK_Roos

Kiitos ohjeistuksesta ja kuvista, Big Joe!

Eipä tietenkään tullut mieleen, että koritolppia voisi yrittää saada asettumaan tuohon takalasin kohdalle kaltevalle pinnalle, sen sijaan pähkäilin miten ne saisi tuohon moottorin ja lasin välissä olevalle vaakasuoralle kohdalle. Puusta pää, ei voi minkään!  :tongue:

Tarkoitus on maalata kori punaiseksi, on nimittäin klassisen Monster Beetlen fiilis hakusessa. Keulaan kolme keltaista hymynaamalamppua ja vielä jos jostain löytyisi E-Maxxiin sopivat kultaiset vanteet.

Postailen tänne kuvia, jahka saan projektin valmiiksi.