Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

savo

Lainaus käyttäjältä: Chili - 10.11.10 - klo: 16.11
Oletkos keittänyt renkaita?
Itse sain slässin renkaat irti keittämällä niitä noin 40min, kiehuvassa vedessä.
Kokeiltu on huonoin tuloksin.. Ja uunissakin oli niin pitkään että vanteet alkoi olla jo hälyttävän pehmeät! Ei vaan lähe!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Niin tässä vielä muutama kuva talven suojauksista ja tuloksista.
Ajo-olosuhteet oli +2 astetta lämmintä ja tuoretta satanutta lunta reilusti eli nuoskakeli.

Heti n.15min ajon jälkeen:


Kori irroitettuna:


Ja tulos,moottori+nopari+akut(2s 5000mah lipot,ei kuvassa enää) täysin kuivia:


Hyvin toimii mutta toimikoon.  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

SSchevy

Täytyy itsekin kokeilla tota elmukelmu kikkaa . Riittääkö että vetää parit kiekat tota kelmua auton rungon ympärille ? ja toihan ei oo hirveän kallista.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

savo

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 13.11.10 - klo: 13.27
Täytyy itsekin kokeilla tota elmukelmu kikkaa . Riittääkö että vetää parit kiekat tota kelmua auton rungon ympärille ? ja toihan ei oo hirveän kallista.
Kyllä tuota joutuu vetämään ainakin kuus kierrosta ympäri(60m elmukelmu rulla maksaa jotain euron eli ei oo kallista) ja kannattaa olla huolellinen ettei jää keulasta tai perästä auki,muuten imasee lumet sisään ja noppa kastuu.
Nyt oon ite vedelly jonku viis akullista lumessa tolla systeemillä ilman ongelmia.Kannattaa kuitenki muistaa et ekaks kokeilee vähän lyhyemmän session ja sit mittailee lämpöjä.
Äsken vetäsin just vajaan akullisen(2x2s 5000mah sarjassa) E-Maxxilla (jossa ketkut takarenkaissa) todella raskaissa olosuhteissa.Kaksi astetta ulkona lämmintä ja reilusti märkää lunta maassa... Lämmöt noparissa ja motissa n.50-60 astetta.
En anna kuitenkaan takuuta tästä systeemistä et turha tulla valittamaan jos jotai paukkuu/savuaa.Itse olen ainakin todella tyytyväinen tähän suojaus menetelmään!  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

puistokuski

Toinen mikä toimii hyvin suojana on polkupyörän satulan sadesuoja, kestää vuodesta toiseen
ja pystyy sisään virittämään raudat ettei ota koneeseen tai noparin tuulettimeen kiinni.

savo

Nyt rupes kulku maistumaan E-Maxxille kun sain alle nuo uudet 40 series Big Joet!  :p
Uskomatonta miten parantui kulku vakionakkeihin verrattuna.Kulku on jopa hallittavaa ja tarjoaa eturenkaita ilmaan paljon herkemmin alustalla kuin alustalla eikä auto pyöri koko ajan kuin väkkärä...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

hamietti

juu big joet on tosiaan omiaan e-maxslle

vieläkun sais 2kpl noit mmmv3 escejä myytyä
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: savo - 16.11.10 - klo: 19.20
Nyt rupes kulku maistumaan E-Maxxille kun sain alle nuo uudet 40 series Big Joet!  :p
Uskomatonta miten parantui kulku vakionakkeihin verrattuna.Kulku on jopa hallittavaa ja tarjoaa eturenkaita ilmaan paljon herkemmin alustalla kuin alustalla eikä auto pyöri koko ajan kuin väkkärä...

Eipä ihme jos ajettavuus parani, ne vakio Maxxin renkaathan on kuin muovia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

hamietti

juu ja lumellakin näytti olevan hyvä pito hyvä nyh ajella kun ei tarvii liikaa suojata autoo noparina mgm nopari. ja servoa ei tarvii sääliä kun on kiinan ihme.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

savo

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 19.11.10 - klo: 20.24
Lainaus käyttäjältä: savo - 16.11.10 - klo: 19.20
Nyt rupes kulku maistumaan E-Maxxille kun sain alle nuo uudet 40 series Big Joet!  :p
Uskomatonta miten parantui kulku vakionakkeihin verrattuna.Kulku on jopa hallittavaa ja tarjoaa eturenkaita ilmaan paljon herkemmin alustalla kuin alustalla eikä auto pyöri koko ajan kuin väkkärä...
Eipä ihme jos ajettavuus parani, ne vakio Maxxin renkaathan on kuin muovia.
No niinpä on kuin muovia nuo vakio nakit.Mut on niissä se hyvä puoli että toimii drifti renkaina erinomaisesti ja kulutus kestävyyskin on todella hyvä...
Mut todellakin nuo 40 series Big Joet miellyttää mua ja yllättävän paksussa lumessakin etenee noilla ihan kiitettävästi.  :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Big Joe

Hyvin ne bj:t pelaa. Hankiaisenkaan ei tarvitse olla just huippukantava kun menee jo kivasti. Muutamana talvena on noita tullut hangella käytettyä sekä lst2:ssa että maxxissa.

SSchevy

Ihan siisti e-maxx sulla macchina, toimiiko noi muovi suojat todellakin tossa oikeasti. Kori on todella siisti mielestäni.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

mikael.forsstrom

Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

savo

Loppui se hauskuus kun petti takadiffin kardaanin puoleinen laakeri tai toinen niistä.Siitä seurasi että pinioni meni vinoon ja se särkyi sekä se vastakkainen iso ratas diffistä.Ja lisäksi takakardaani meni päreiksi. :undecided:
No uudet osat on tilattu ja toivon mukaan viikonlopuksi saisi auton taas läjään.
Onko jollain kokemusta näistä Saben myymistä tarvikelaakereista? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39509&grpid=1104
Tuskin kovin paljoo huonompia on kun nuo Traxxasin alkuperäisetkään.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

hamietti

pientä ongelmaa pukkaa jostain syystä auto ei tykkää että ohjauksessa ois 2 servoa joten oon pitäny yhtä

mikä syynä että se jumittaa toisen servon onkohan mikä syynä autossa oli aluks traxxasin vaki servot teki niil sen nyt saman kiinan servoil y kaapelilla menee vastarile.
servojen piuhat servot toimii normisti sit kun käyttää servon kantta auki. eli siis se ei riko servoa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Penguin

Eikä kahta täysin samanlaista servoa ole olemassakaan. Niissä on aina eroa enemmän tai vähemmän ja ajan kanssa yleensä enemmän. Edullisia tai ei. Mikä on sitten herkempi tuolle erolle kuin toinen, ei välttämättä sekään ole hinnasta kiinni. Tuossa tilanteessahan molempiin servoihin kohdistuu ylimääräinen kuormitus, jolla on vaikutusta niiden kestoon. Lisäksi neutraaliasennon säätäminen molemmissa servoissa samaan kohtaan ja niin että se pysyy samassa kohdassa on oma haasteensa. Jos toinen on neutraaliasennossa ja toinen ei, niin servot voivat alkaa vääntää toisiaan vasten, kunnes savu nousee. Itselle on kerran käynyt näin E-Revon kanssa. Tietty halvemmat servot vaeltelevat ehkä helpommin kuin kalliimmat eli sikäli rahalla on edellytykset saada parempaa laatua.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

hamietti

juu kiinan ihmeet ei ainakaan tykänny toisistaan toisen jumitti aukasin servon ja katoin niin servon moottori pyöri siel kun laitoin virrat kii laitoin kannen taakasin niin alko taas pelittämään.joten toimikoot talven ajot yhellä servol ja kesäksi hommaa jonkun paremman.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

savo

Auto jälleen kasassa ja kyllähän se hyvältä tuntuu kun pääsee taas päästelemään kunnon tehoilla varustetulla autolla!
Tuli uusittua kaikki laakerit mitä autosta löytyy,molemmat uudet kardaanit ulostuloineen,kaikki uudet vetarit täydellisenä ja tuo takadiffin pinioni+isompi ratas.
Yllätys oli kyllä tuo miten huonossa kunnossa oli melkein kaikki laakerit vaikka auto on ostettu vasta syksyllä ja alle 20 akullista ajettu.Se on tietysti totta kun aina kastuvat ja kaikkea kakkaa on seassa niin koville joutuvat.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Big Joe

Mulla on varmaan joku "maanantaikappale" kun on vielä alkuperäiset laakerit! Tosin en ole kunnon kuravelleissä paljoa ajellutkaan. Vaikuttaa varmasti asiaan. Muuten on kyllä tullut ajettua vaikka missä :p Likaisempien rallituksien jälkeen olen huuhdellut autosta mössöt pois suihkussa pienellä paineella, ja sitten kuivaillut kompuralla vedet pois, painamatta vesiä laakereihin. Myös wd40 pesu on hyväksi havaittu. Oman auton ostin model exposta 2009. Kai sillä on jo muutama akku ajettu... :laugh:

Vilperix

Onkos tuossa harjattomassa uusimmassa e-maxxissa millaiset nuo vetarit, ja muutenkin kestääkö harjatonta tekniikkaa kun eikos suurin osa rattaista ole muovia? Ja jos ajelee talvipakkasella -5/-20? Miten silloin kestää muoviosat?

Kiitos etukäteen :)

savo

Lainaus käyttäjältä: Vilperix - 30.11.10 - klo: 20.03
Onkos tuossa harjattomassa uusimmassa e-maxxissa millaiset nuo vetarit, ja muutenkin kestääkö harjatonta tekniikkaa kun eikos suurin osa rattaista ole muovia? Ja jos ajelee talvipakkasella -5/-20? Miten silloin kestää muoviosat?

Kiitos etukäteen :)
Rattaat ja vetarit kestää muovisiksi ihan hyvin mutta ainakin itellä nuo kardaanit ei oikein taho kestää,varsinkaan takana.Pitäs kai päivittää terästä tilalle...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

S50

Mites brushless e-maxx vs. savage flux kestävyydeltään? E-maxxin ostoa puoltaa hinta mutta ilmeisesti savage jonkin verran kestävämpi?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

savo

Lainaus käyttäjältä: S50 - 30.11.10 - klo: 22.02
Mites brushless e-maxx vs. savage flux kestävyydeltään? E-maxxin ostoa puoltaa hinta mutta ilmeisesti savage jonkin verran kestävämpi?
Molemmista kokemusta muutamista kappaleista ja kyllähän tuo Savage Flux vie vakiona voiton kestävyydessä.Ja samoissa hinnoissahan nuo pyörii molemmat harjattomina.
Se vaan on makuasia mistä tykkää...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

S50

OT:ksi menee:

Lainaus käyttäjältä: savo - 30.11.10 - klo: 22.16Ja samoissa hinnoissahan nuo pyörii molemmat harjattomina.

Esim. täällä e-maxx 549e, savagea olen halvimmillaan nähnyt n. 650e hintaluokassa. Saako jostain edullisemmin?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

savo

Lainaus käyttäjältä: S50 - 01.12.10 - klo: 01.05
OT:ksi menee:
Lainaus käyttäjältä: savo - 30.11.10 - klo: 22.16Ja samoissa hinnoissahan nuo pyörii molemmat harjattomina.
Esim. täällä e-maxx 549e, savagea olen halvimmillaan nähnyt n. 650e hintaluokassa. Saako jostain edullisemmin?
Veikkaisin et vähän reilu 600€ saat esim.Hobbylinnasta jos kysäiset suoraan tarjouksen ja saako ylipäänsä hommattua sellaisen kun ei sivuilla näy enää kun tuo köykäisemmillä sähköillä oleva savage fluxi ja se taas kyllä lähtee alle 600€.
Ja mitä E-Maxxiin tulee niin eiköhän tuohonkin esimerkin hintaan tule toimituskulut vielä päälle.
Itse tykkään E-Maxxissa tuosta ainakiin omaan mieleen helposta huollettavuudesta.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

OV

Savagessa on taas se hyvä ettei sitä tartte huoltaa lainkaan :D. Tässä 6kk aikana kerran laittanut steering bellcranking pallokupin takaisin kuppiinsa kun pomppas pois puuta päin ajamisen johdosta. Ja renkaita on tullut vaihdeltua. Eiku menihän multa yhdestä renkaasta hexi. Toki voihan se olla vittumainen purettava, mutta en tiedä kun ei ole tarvinnut purkaa :D.

-rcmh-

Omasta mielestä Savage on helppo auto purkaa ja kasata, esim diffien ja vaihdelootan huoltaminen helpompaa kuin muissa, no okei pinjonin vaihtaminen on kyllä hankala.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

doggi

Olen tässä mitiskelly että jos tolle maksille hankkis harjattoman kaverin niin onkohan siinä ne akkukotelot saman kokoset kun tuossa harjallisessakin maksissa ja käyköhän siihen esimerkiksi tämmöset http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9436 akut ihan ilman mitää viritelmii tai voiskohan siihen jotenkin "helposti" viritellä 3s:sät vaikka joillain tarranauhoilla? Ja noista vetareitten kestoista vielä semmosta että jos tässä talvella pihalla suttailee niin onkohan siihen syytä hankkii ne metalli vetarit suoraan vai odottaa että jotain paukkuu ja sit ruveta tilaileen?
Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen  :grin:

savo

Lainaus käyttäjältä: doggi - 01.12.10 - klo: 20.23
Olen tässä mitiskelly että jos tolle maksille hankkis harjattoman kaverin niin onkohan siinä ne akkukotelot saman kokoset kun tuossa harjallisessakin maksissa ja käyköhän siihen esimerkiksi tämmöset http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9436 akut ihan ilman mitää viritelmii tai voiskohan siihen jotenkin "helposti" viritellä 3s:sät vaikka joillain tarranauhoilla? Ja noista vetareitten kestoista vielä semmosta että jos tässä talvella pihalla suttailee niin onkohan siihen syytä hankkii ne metalli vetarit suoraan vai odottaa että jotain paukkuu ja sit ruveta tilaileen?
Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen  :grin:
Akkukotelot ja muutenkinhan auto on lähes sama kuin harjallinen.Kyllä nuo akut menee ja tuolta kaupasta kyllä löytyy 3 ässiäkin jotka sopii.
Vetarit kestää kyllä aika hyvin mutta kardaanit paukkuu aika nopsaan ainakin noilla vähän pitävämmillä 40 series BigJoe renkailla.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Onko joku hommannut E-Maxxiin,harjalliseen tai harjattomaan,kokonaan valmiiksi maalattua vakiokoria?
Jos on niin kertokoon mistä kun sellainen pitäisi nyt saada jostain.Ja ehdottomasti punainen tai musta.
Tai jos joku haluaa vaihtaa oman HYVÄKUNTOISEN/UUDEN korinsa tuohon mulla myynnissä olevaan koriin niin sekin sopii.
Siis tähän: http://rc10.fi/index.php?topic=52810.0
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!