Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JQ Products - THE Car

Aloittaja JQ, 03.08.10 - klo: 03.44

Ile__

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 14.05.11 - klo: 21.45
Nopea kyllästyminen kun nyt jo myynnissä ?  :cool:

Ei suinkaan. Huviksi vaan laitoin tarjolle, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Nyt on jo moottoripukin sovitusten parantaminen aloitettu, jotta saa tukevammin kiinni, vaikka hyvin pysyi tähänastisella tavallakin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

topcat


Hount

Lainaus käyttäjältä: topcat - 14.05.11 - klo: 23.16
näyttää löytyvän konversiosarjaakin tähän:
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmjqcar

RC monsterin moottoripukit ovat harmillisen ohuita. Minulla oli ainakin ongelmia tuolla melko painavalla ja pitkällä HPI:n kuorilla olevalla Castle/Neu -koneella. Kovissa alastuloissa kun alusta pohjaa, niin kone vääntyy alaspäin ja silloin jos liipaisee kaasua, niin spurrille tai pinjonille tulee jääkiekkoilijahymy.

Tuossa The Car -conversiossa näyttäisi silmämääräisesti olevan yhtä paksu moottoripukki, kuin omassa HoBao conversiossa.

Tuosta ongelmasta selviää kiinnittämällä koneen ja alustalevyn väliin jotain tukevaa. Itselläni on koneen ympäri nippuside mikä pitelee pientä muovipalaa.

- Hount

jannes28

Ile_ vaihtaa autoa useammin kuin sukkia  :wink: ei mitään uutta. Rakentelijamies, eikä siinä mitään väärää ole  :afro:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

TheJR

Nyt löytyy täältäkin tämä auto keula jo kasassa hyvältä näyttää:)
Fg Mini#84 White

TheJR

Nyt kasassa aika hieno ei tolla kehtaa ajaa no ekat sm kisat vielä honkkarilla ja sit lähtee.
Fg Mini#84 White

rb

ihmeen paljon näitä on myynnissä jo käytettynä.
onko vikoja havaittu.

VihtiRC

#247
Onhan noita myynnissä joo... En ole ajanut vasta kuin 1,5 gallonaa mutta on toiminut kuin junan vessa. Tälläisella aloittelijalla kun luulis just hajoavan jos hajoo. Pro ukot tulee vähän nätimmin noista hypyistä alas. Pari kertaa olen pommittanut oikein huolella mutta ei ne muoviosatkaan ole hajonneet. Tai no, yksi ohjauslinkki on mennyt rikki. Diffejä kun olen availlut, ei niistäkään löydy mitään kulumisen merkkejä vaikka kuinka etsii.

Tuukka

Tämmöinen auto korkattu eilen. Siinähän säädeltiin. Välillä meni putkienkin välissä.

Jyväskylän kisoja ajatellen kysymys liittyen tankkiin. Tarvitseeko sinne tankkiin lisätä niitä lisäpaloja vai onko tankki sopiva setin mukana tulleilla letkuilla suoraan?

VihtiRC

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12.06.11 - klo: 11.17
Tämmöinen auto korkattu eilen. Siinähän säädeltiin. Välillä meni putkienkin välissä.

Jyväskylän kisoja ajatellen kysymys liittyen tankkiin. Tarvitseeko sinne tankkiin lisätä niitä lisäpaloja vai onko tankki sopiva setin mukana tulleilla letkuilla suoraan?


Kiinnostais itsekin tietää, eikö kukaan osaa vastata?

*Ari*

Ei tarvii laittaa.

Lainaus käyttäjältä: VihtiRC - 14.06.11 - klo: 16.45
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12.06.11 - klo: 11.17
Tämmöinen auto korkattu eilen. Siinähän säädeltiin. Välillä meni putkienkin välissä.

Jyväskylän kisoja ajatellen kysymys liittyen tankkiin. Tarvitseeko sinne tankkiin lisätä niitä lisäpaloja vai onko tankki sopiva setin mukana tulleilla letkuilla suoraan?


Kiinnostais itsekin tietää, eikö kukaan osaa vastata?
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

salkku00

Mitä tässä autossa tulee mukana? En löytänyt kyseistä tietoa mistään.
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

tturku

se on kitti, eli pelkkä auto...
katso lisää vaikka täältä:
http://jq-products.com/the-vehicles/the-car

ja mm. hobbyfactorystä löytyy autoja
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

hmort

Ranskassa näytti hajoavan monia autoja mutta "The Car" porskutti eteenpäin.. Artolla oli kyllä hyvä yritys mutta ei saanut silti rikki.... :grin: :grin:
-Henry Mort

Tuukka

Kiitos Ari tankkitiedosta!

Hmor: Tuloksista päätellen olette (suomalaiset) menneet "hitaasti ja matalalla", ehkä siksi Auto kestää :grin:. Laittakaapa jotain juttua reissustanne. Reissutarinoita on aina mukava lukea.

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Rahtimies

Hieno teksti kannessa :)... Pitänee hyvinkin paikkansa, jos huhut moottorin sukujuurista pitävät paikkansa.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Rahtimies - 20.06.11 - klo: 15.23
Hieno teksti kannessa :)... Pitänee hyvinkin paikkansa, jos huhut moottorin sukujuurista pitävät paikkansa.

En tiedä mitä huhuilla tarkoitat, mutta O.S:n tekemä Speedi se on vaan  hienoilla The-teksteillä.
Kaasari on Josella unohtunut nimetä :wink: Vai eikö siihen olis mahtunu "The Carburetor"-teksti? :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Rahtimies

No, juuri sitä huhuilla tarkoitan, että O.S on mainittu valmistajaksi.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

goos

Lainaus käyttäjältä: Rahtimies - 20.06.11 - klo: 16.30
No, juuri sitä huhuilla tarkoitan, että O.S on mainittu valmistajaksi.
O.S on vapauttanu oman tuotannon muille ja heidän tekemiä moottoreita on aika paljon markkinoilla. JQ taitaa tosin olla eka joka on muuttanut jäähdytysripaa?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Ile__

Lainaus käyttäjältä: goos - 20.06.11 - klo: 20.25
JQ taitaa tosin olla eka joka on muuttanut jäähdytysripaa?

Taitaa olla vaan jätetty viiste tekemättä tuohon pyöristyksen kohille? Muuten näyttäis samalta kannelta kuin esim VZ-B Speed2. Tossa XZ-lohkossa taitaa tosin olla eri pulttijako kuin VZ-B:ssä...

Mutta enivei, hienoa että The Auto saa arvoisensa The Moottorin :wink:
Tuleeko 2060-pilli markkinoille The Pipe nimellä vai mitenkähän se on nimetty :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

-Juho-

VZ-B Speedin sylinterimitat XZ-B-lohkossa.
Ei ole muilla samanlaista.

The Engine:
Bore: 16.6mm
Stroke: 16.0mm

OS Speed 21XZ-B:
Bore: 16.27mm
Stroke: 16.8mm

OS Speed 21VZ-B:
Bore: 16.6mm
Stroke: 16.0mm
Liikaa Kyoshoja

foursquare

Liitteenä oma setupsheet Jyväskylän kisoista. Auto toimii kyllä perus setupillakin niin hienosti, että muutokset monilla radoilla joihin on sitten ollut tyytyväinen, on todella vähäisiä. 

6-reikäiset iskarin männät toimii mielestäni hyvin, autosta tulee todella herkkä, muttei liian pohjaava. Toimii hyvin reikäisellä radalla.
 
Takana kokeilin Arton neuvosta tuota aurauspalan kääntöä toisinpäin, muutos olikin kuin yöllä ja päivällä. Perästä tuli todella aliohjaava ja helpompi ajettava.

Jälkeenpäin harmittaa ettei tullut kokeiltua löysempää takadiffiä, vaikkapa 1000. Se olisi voinut auttaa autoa kääntymään viellä enemmän. Monilla kun siellä tuota puskemis ongelmaa esiintyi.   



The Engine:

Moottori on todella lineaarinen, tehoa on koko kierrosalueen läpi tasaisesti, eikä tule yllättäviä piikkejä, tehoa on alhaalta lähtien kuin pienessä pitäjässä, joten kiihtyvyys on hurja, kiihtyyhän autokin itsessään vetopidon ansiosta jo todella paljon. Moottori on helppo säätää ja se tottelee säätöjä. Käyntivarmuus koneessa on myös vakuuttava, ei se tunnu sammuvan, eikä näin varmasti teekään ilman syytä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Hount

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 22.06.11 - klo: 02.14
Jälkeenpäin harmittaa ettei tullut kokeiltua löysempää takadiffiä, vaikkapa 1000. Se olisi voinut auttaa autoa kääntymään viellä enemmän. Monilla kun siellä tuota puskemis ongelmaa esiintyi.

Eikös löysempi takadiffi heikennä veto päällä kääntyvyyttä?

- Hount

foursquare

Lainaus käyttäjältä: Hount - 23.06.11 - klo: 08.22
Lainaus käyttäjältä: foursquare - 22.06.11 - klo: 02.14
Jälkeenpäin harmittaa ettei tullut kokeiltua löysempää takadiffiä, vaikkapa 1000. Se olisi voinut auttaa autoa kääntymään viellä enemmän. Monilla kun siellä tuota puskemis ongelmaa esiintyi.

Eikös löysempi takadiffi heikennä veto päällä kääntyvyyttä?

- Hount
En tiedä, olisi pitänyt kokeilla. No tulee se vielä testattua. Luulisisi että se etupää kuitenkin vetäisi sen auton sinne minne kääntää veto päällä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Midder

Niin jäykempi etudiffi tosiaan tuo lisää kääntyvyyttä mutkasta ulos ja veto päällä.

Hount

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 23.06.11 - klo: 09.24
Lainaus käyttäjältä: Hount - 23.06.11 - klo: 08.22
Eikös löysempi takadiffi heikennä veto päällä kääntyvyyttä?

- Hount
En tiedä, olisi pitänyt kokeilla. No tulee se vielä testattua. Luulisisi että se etupää kuitenkin vetäisi sen auton sinne minne kääntää veto päällä.

Vaikka kirjoitin tuon ylläolevan kysymykseksi, niin se oli pikemminkin kysyvä tokaisu, ajattelin että sinulle on käynyt vain kirjoitusvirhe / ajatuskatkos. Jäykempi takadiffi tosiaankin helpottaa perän irtoamista ja auto kääntyy paremmin veto päällä.

- Hount

*HOKE*

Aivan... Se helpottaa perän irtoamista kyllä... Mutta jos on pitoa ja auto sellaisessa setupissa että perä ei hirveästi irtoile niin jäykempi diffi pyrkii työntämään autoa suoraan.

Monestihan tuota pidon murtumista ei autossa kaivata... eli monesti ajellaan aika löysällä öljyllä takana millä saadaan pitoa ja taas kuitenkin auto myös kääntyy kaasu päällä kun takadiffi ei tosiaan pyri työntämään autoa suoraan eteenpäin.

Tuukka

Oman auton pitovika=kääntymättömyysvika oli aika hölmö, mutta vaikea havaita. Etuvakaajan "tikut" oli vaihdetty ei-JQ mallisiksi, jotka oli hieman lyhyemmät kuin JQ:n. Tämä siitä syystä, että oli palstalla luettu niiden menevän poikki. No. Nämä etuvakaajat estivät sitten alasjouston. Tulee kyllä kysymys mieleen, että onko tämä myös väärin asetettujen JQ tikkujen murtumisongelman aiheuttaja eikä muovilaatu!?

JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net