Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vantaan Isomyyrin sisärata

Aloittaja MSA, 10.08.10 - klo: 15.17

*HOKE*

Mulla on aika avoin vielä.
Yritän että pääsisin paikalle joskus 15 jälkeen ja iltaan asti, mutta mikään ei ole vielä yhtään varmaa joten en laita nimenhuutoon vielä itseäni edes paikalla olevaksi.

Penguin

Homma selkeä tuon maksun suhteen. Huomenna radalle, jos vaan saadaan autoon osat, että pysyy kori paikallaan tai sitten ajetaan toisilla autoilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

matti1983

Saakos SC8e:llä tulla tuonne radalle??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Thusberg

HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

matti1983

sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

kenne

Eikai kukaan sattumalta ole menossa tänään aikaisemmin paikalle?
Joskus iltapäivällä tai jotain???

Olohuoneen lattia on liian pieni yhteen kokeiluun  :wink:
Gambler Racing Rocken Roooooll

matti1983

Olisiko ensi viikon tiistaina tai torstaina porukkaa paikalla??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

*HOKE*

Lainaa
Aukioloajat

Myyrin RC-Keskus pidetään auki ilman eri ilmoitusta seuraavasti:

- Tiistai, keskiviikko ja torstai kello 17 - 22
- Lauantai kello 12 - 18


Muut aukioloajat ilmoitellaan tilanteen mukaan http://pksrca-myyri.nimenhuuto.com/ -saitilla.

Luo itsellesi tunnarit ja ilmoita itsesi mukaan "tapahtumiin", niin muutkin tietävät tulostasi. Salasana tunnusten luomiseen on PKSRCA.

the man

Pääsekös sinne ajelee e-revolla?
Karvaton ERBE

Joginen

E-revolla pääsee ajamaan, ja on ajettukkin. Toki melkonen mörssäri se on, mutta kunhan varoo pienempiä niin ei muutakun ajamaan :)

Hedgehog

Jep joulukuun rata maksu maksuun tällä viikolla ja kenties sunnuntaina ajamaa  :p
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

matti1983

Kivasti meni sc8e radalla, tosin tehoa oli aivan liikaa  :grin: . Todella hienon radan olette tehneet ja varmasti tulen  uudestaankin.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Bobby

 :sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta


mikari

Kovin sähän sähkötouringista tietävänä heitän pari juttua: Kovempi rengas --> pitää vähemmän, enemmän negatiivista camberia --> ei kanttaa. Kokeilitko laittaa vakaimet tai ottaa pois? Maavaran varmaan jo laitoit minimiin (Ei kai VTR?)
Kiitos 20 vuodesta!

goos

Lainaus käyttäjältä: Bobby - 01.12.10 - klo: 12.05
:sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta
Kaatamiselle voidaan tehdä jotain säädöissä, pyydä kokeneempia auttamaan. Itse olen tolla kaatopidolla ajanut sekä sorexeilla että CPX:llä ja hyvin pystyy ajamaan ilman että kaataa.

Itse olen ajanut suunilleen tämmöisillä setupeilla reiskassa:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=2106&setup=t2_008

Alkuun kannattaa varmistaa että saa auton puskemaan ja tarpeeksi jäykät litkut, näin pääsee jo ajamaan vaikka ei tulisi niin nopeita kierroksia. Eli reilusti takapitoa ja vähentää etupitoa. Jos autossa on turhan tehokas moottori voi myös rajata tehoja pienemmiksi.

Mitä radan osalta niin olisi varmaan hiljalleen aika vaihtaa profiilia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Krisu

Onko pito teidän mielestä vielä muuttunut viimeisen parin viikon - kk:n aikana vai pysynyt samana?

goos

Lainaus käyttäjältä: Krisu - 01.12.10 - klo: 12.17
Onko pito teidän mielestä vielä muuttunut viimeisen parin viikon - kk:n aikana vai pysynyt samana?

Mun mielestä rata on hidastunu karvan verran reilun kuukauden takaisista skaboista.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: Bobby - 01.12.10 - klo: 12.05
:sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta


Renkaiden "sivuvallien" liimaaminen joka akun jälkeen auttaa kovasti.



Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.12.10 - klo: 12.12
Kovin sähän sähkötouringista tietävänä heitän pari juttua: Kovempi rengas --> pitää vähemmän, enemmän negatiivista camberia --> ei kanttaa. Kokeilitko laittaa vakaimet tai ottaa pois? Maavaran varmaan jo laitoit minimiin (Ei kai VTR?)

Käytettävissä olevat renkaat ovat LRP:n CPX ja Sorex 28R, muilla ei ole mitään järkeä ajaa kun ei niillä voi kuitenkaan osallistua kilpailuihin, ei A8 tai FTT.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

peitsamo

Jäykempää jousta, paksumpaa iskariöljyä, iskareiden asennon muuttaminen, paksummat vakaajat. Kokeile vaikka noilla.

Kannattaa myös katsoa aurauskulmat (vaikka noin 1 asteen haritus), ohjausgeometria ja radion expo-säädölläkin voi vaikuttaa asiaan. Maavara ja ulosjousto vaikuttaa tottakai paljon siihen miten auto käyttäytyy.

Ja sitten lopuksi, jouhevampi ajotyyli vaikuttaa asiaan kaikkein eniten.

Valitettavasti sitä pitoa ei saa radasta kovin järkevästi pois, koska radalla ajetaan kymmeniätuhansia kierroksia per kuukausi. Asiaa ehkä helpottaa, jos radan imuroi säännöllisesti, imuri on kaikkien vapaassa käytössä.
Flying Calacucco

Bobby

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.12.10 - klo: 12.12
enemmän negatiivista camberia --> ei kanttaa. Kokeilitko laittaa vakaimet tai ottaa pois? Maavaran varmaan jo laitoit minimiin (Ei kai VTR?)

Molemmat kokeiltu - ei vaikutusta. Ei ole VTR. Maavara on minimissä.

Lainaus käyttäjältä: Grasshopper - 01.12.10 - klo: 12.23
Lainaus käyttäjältä: Bobby - 01.12.10 - klo: 12.05
:sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen. Renkaiden vaihto Sorex - kaataa - säätöä- kaataa- turhautuminen ja kori autosta palasina. Itse olen mekkaajana aloittelija, mutta kaikki tietämäni, keksimäni ja loppujen lopuksi arvaamani säädöt tuli kokeiltua ja ei vaan pysty ajamaan. Meinaan turhauttaa maksaa siitä, että rata on tossa kunnossa eikä pysty ajamaan. Emmekä eilen olleet ainoat, jotka totesivat liimapidon eilen. Eli onko jotain kikka viitosta olemassa radan pidon pienentämiseksi?

kyselee epätietoinen Esp..... eikun Vantaalta


Renkaiden "sivuvallien" liimaaminen joka akun jälkeen auttaa kovasti.



Tämä täytyy kokeilla, kitti vinkistä.



Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 01.12.10 - klo: 12.33
Jäykempää jousta, paksumpaa iskariöljyä, iskareiden asennon muuttaminen, paksummat vakaajat. Kokeile vaikka noilla.

Kannattaa myös katsoa aurauskulmat (vaikka noin 1 asteen haritus), ohjausgeometria ja radion expo-säädölläkin voi vaikuttaa asiaan. Maavara ja ulosjousto vaikuttaa tottakai paljon siihen miten auto käyttäytyy.

Ja sitten lopuksi, jouhevampi ajotyyli vaikuttaa asiaan kaikkein eniten.

Valitettavasti sitä pitoa ei saa radasta kovin järkevästi pois, koska radalla ajetaan kymmeniätuhansia kierroksia per kuukausi. Asiaa ehkä helpottaa, jos radan imuroi säännöllisesti, imuri on kaikkien vapaassa käytössä.

Kiitos näistäkin vinkeistä. Maavara, ulosjoustoa, camberit, auraukset - kaikkia tuli testattua vähän joka suuntaan. Kaataa silti. Ajotavassa on pojalla toki vielä paljon hiottavaa, mutta kun ei edes aikanaan Rajatorpassa saatu vastaavaa ilmiötä aikaan (ja siellä sitä pitoa vasta olikin). Ajotaidot kuskilla ovat sentään kehittyneet sanoisin huikeasti siitä ajasta. Kiiti vinkeistä täytyy mennä askel kerrallaan. Ne on vaan nuo nuoret miehet niin kärsimättömiä, jolloin vanhan miehen niskassa paineet kasvaa.


*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Bobby - 01.12.10 - klo: 12.05
:sad: Onko Isomyyrin touring radan järkyttävän kovalle pidolle tehtävissä jotakin? Kävimme eilen ajamassa ja pito oli mahdoton. Ensin CPX:llä - kaataa kaataa - säätöä - kaataa - säätöä - turhautuminen.

Tätä en ymmärrä.
CPX:llä kaatopito.

En ole kaatopitoon päässyt vaikka on miten pidotettu ja ollut kohtalaisen löysä alustakin.
Aina saa renkaasta pidon irtoamaan ennen kaatumista.

Sorexit sitten eri asia.
Tarttis meikäläisenkin säätää autoa aikalailla että saa sorexeilla ajamisen jollaintavoin järkeväks.

Ps: saa tuoda auton mulle ihmeteltäväks ja vähän säädettäväks mikäli minut myyrissä bongaa.
Ei auto vaan saa/voi olla niin huono että CPX pitää liikaa

Tuukka T

Myyrin pito on ihmeellinen asia. Viime viikolla olin tiistaina ajamassa ensin sorexeilla ja vielä vikan akun CPX:illä. Jälkimmäisillä oli kohtuullinen, ehkä hieman heikkokin pito, ensimmäisillä juuri sopiva. Itsekin ihmettelin että mitä on tapahtunut kun kaatopito on tiessään, oli todella nastaa. NO kahden päivän päästä torstaina tilanne oli aivan toinen, CPX:illä auto lenteli mutkista aivan miten sattuu, pahemmin kuin koskaan ennen, edes sorexeilla pahimmillaan. Enkä ollut tässä välissä tehnyt autolle yhtään mitään, en edes akkua ladannut!

Kisoissa niin ikään ei ole ainakaan mulla ollut mitään ongelmia kaatumisen kanssa, eli silloin kun ajetaan eniten, on rata toiminut hyvin.

Ilman kosteudella, radan kosteudella, likaisuudella ym ym on asiaan vaikutusta, mutta en usko että kukaan vielä tietää mistä siinä pidon radikaalissa muuttumisessa illasta toiseen on oikein kyse. Monenlaisia epäilyjä on kyllä ollut ilmassa, mutta kokemukset eivät kyllä tue mitään teoriaa toistaiseksi.
Löysin rantein...

RoddeR

Noviisina olen huomannut että renkaiden pidotus aika ja tapa on aika isossa osassa tuohon kaatuilu ongelmaan myyrissä. Oma t3:n menee kyljen kautta ympäri sorexeilla lähes jokaisessa kurvissa jos on pidottanut renkaat koko leveydeltä ja liian pitkään.Sopiva n.10 min pidotus takarenkaisiin koko leveydeltä ja etu renkaat puolet renkaasta sisäreunasta on toiminut ainakin itsellä varsin hyvin. Pitoaineena nosramin puikko sekä speedtech
Kyosho, elämäni auto.

hpi racing

Onko kukaan tulossa tänään avaamaan ovia ?
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

goos

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 01.12.10 - klo: 15.25
Noviisina olen huomannut että renkaiden pidotus aika ja tapa on aika isossa osassa tuohon kaatuilu ongelmaan myyrissä. Oma t3:n menee kyljen kautta ympäri sorexeilla lähes jokaisessa kurvissa jos on pidottanut renkaat koko leveydeltä ja liian pitkään.Sopiva n.10 min pidotus takarenkaisiin koko leveydeltä ja etu renkaat puolet renkaasta sisäreunasta on toiminut ainakin itsellä varsin hyvin. Pitoaineena nosramin puikko sekä speedtech

Itse olen pidottanut noin 15-20mins koko leveydeltä niin edessä ja takana :) mutta toki pidotuksella voi myös vaikuttaa asiaan ja paljon. Eri pitoaineet toimivat erilailla. Esimerkiksi carpet jack tc-4 on todella "terävä" kun taas LRP on paljon pehmeempi. CS high grip ja speedtech taas tuovat paljon pitoa mutta pehmeemmin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 01.12.10 - klo: 16.26
Onko kukaan tulossa tänään avaamaan ovia ?

LainaaAukioloajat

Myyrin RC-Keskus pidetään auki ilman eri ilmoitusta seuraavasti:

- Tiistai, keskiviikko ja torstai kello 17 - 22
- Lauantai kello 12 - 18


Muut aukioloajat ilmoitellaan tilanteen mukaan http://pksrca-myyri.nimenhuuto.com/ -saitilla.

Luo itsellesi tunnarit ja ilmoita itsesi mukaan "tapahtumiin", niin muutkin tietävät tulostasi. Salasana tunnusten luomiseen on PKSRCA.
Kylätason RC-kuski.

jarkko

Lainaa
Renkaiden "sivuvallien" liimaaminen joka akun jälkeen auttaa kovasti.

Pikaliimaa sitten sivuvalliin vain edessä, ei takana.

Toinen liimausasia on sitten jokaisen ajokerran jälkeen renkaan liimausten tarkistaminen eli että rengas ei mistään kohdasta ole yhtään irti vanteesta. Jos kumi on irti vanteesta ja pääsee mutkassa muljahtamaan vanteen päällä, niin auto kaatuu tai alkaa muuten käyttäytyä hölmösti.

Pidotuksen voi edessä lyhentää pariin minuuttiin ja vaikka vain renkaan sisälaitaan. Takana pitempi pidotus, esim. 30min.

LRP/Nosram on pitoaineista vähiten "äkäinen" ja useimpien suosikki myyrin turistiradalla.

Kyllä kovempikin (ei FTT) rengas sopii treeniin ihan hyvin. Jos myyrissä treenaa FTT renkaalla, niin säädöt joutuu joka tapauksessa muuttamaan kisaradalla, koska pito on ihan erilainen kuin myyrissä.

Kallistumista voi vähentää säädöillä
-tukevammat vakaajat ainakin eteen, ehkä myös taakse
-roll centerin nosto
-ulosjouston vähentäminen
-camber 1,5-2 astetta
-jäykempi jousi eteen
-iskaria pystympään edessä

Ja ajolinjat pyöreiksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 01.12.10 - klo: 17.25
Lainaa
Renkaiden "sivuvallien" liimaaminen joka akun jälkeen auttaa kovasti.

Pikaliimaa sitten sivuvalliin vain edessä, ei takana.

Toinen liimausasia on sitten jokaisen ajokerran jälkeen renkaan liimausten tarkistaminen eli että rengas ei mistään kohdasta ole yhtään irti vanteesta. Jos kumi on irti vanteesta ja pääsee mutkassa muljahtamaan vanteen päällä, niin auto kaatuu tai alkaa muuten käyttäytyä hölmösti.

Pidotuksen voi edessä lyhentää pariin minuuttiin ja vaikka vain renkaan sisälaitaan. Takana pitempi pidotus, esim. 30min.

LRP/Nosram on pitoaineista vähiten "äkäinen" ja useimpien suosikki myyrin turistiradalla.

Kyllä kovempikin (ei FTT) rengas sopii treeniin ihan hyvin. Jos myyrissä treenaa FTT renkaalla, niin säädöt joutuu joka tapauksessa muuttamaan kisaradalla, koska pito on ihan erilainen kuin myyrissä.

Kallistumista voi vähentää säädöillä
-tukevammat vakaajat ainakin eteen, ehkä myös taakse
-roll centerin nosto
-ulosjouston vähentäminen
-camber 1,5-2 astetta
-jäykempi jousi eteen
-iskaria pystympään edessä

Ja ajolinjat pyöreiksi.
Voihan sitä toki ajaa millä renkailla haluaa mutta lähinnä tuo aiempi viestini Sorexista ja LRP:N CPX-renkaista viittasi siihen että myös Isomyyrin kerhokisa ja A8 on ajettu rengassäännöllä CPX ja Sorex ja eikös tammikuussa ole vielä yksi kisa tod.näk. vastaavilla säännöillä tulossa joten kyllä siinäkin mielessä kannattaa ajella renkailla joita joutuu ko. radalla käyttämään jos innostuu kisailemaan.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

mikari

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 01.12.10 - klo: 17.25
Kyllä kovempikin (ei FTT) rengas sopii treeniin ihan hyvin. Jos myyrissä treenaa FTT renkaalla, niin säädöt joutuu joka tapauksessa muuttamaan kisaradalla, koska pito on ihan erilainen kuin myyrissä.
..
Ja ajolinjat pyöreiksi.

Jep. Ihan hyvin voi harjoitella kovemmalla, tuskin kisoihin heti menossa vai..?

+ Expoa ohjaukseen  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

-Jari-

Muistutus:

On taas se aika kun uusi ratamaksukausi on alkanut, eli Joulukuun ratamaksusuoritukset tulee suorittaa TÄÄLTÄ löytyvien ohjeiden mukaisesti.
Ja jos tuntee piston sydämessään niin Marraskuun maksamattoman ratamaksun saa maksettua samoja ohjeita noudattaen  :wink:

Jari Valkola
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***