Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

BMT 081

Aloittaja mikari, 17.09.10 - klo: 10.28

mikari

Okei, tässä topikki tälle "GT" autolle jatkona aiheelle jotain aloittelin täällä http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg469540#msg469540

Kasaus on edennyt ripesti kaikista hauskoista Italialaisuuksista huolimatta  :wink:
Itse asiassa homma on ollut mielenkiintoinen. Kuvat alla kertonevat jotain. Kyllä tässä kokeilemaan päästään ennen loppusyksyä/alkutalvea, uskoisin.

Hihnoissa on kokoa.



Pyörien ripustukset ovat isot ja tukevat, diffit esillä joten säätö onnistuu hex-ruuvarilla.
Etupään bulkheadi on metallia.



Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

On kyllä PRO:n näköinen kiesi! :shocked: Se on kyllä varma että nuo alumiiniset vetarit on melkoista kulutustavaraa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

#2
Joo kyllä siitä taitaa ihan menevä auto tulla vaikka aluksi en ollut ihan varma, heh
Paranee kasatessa.

Paljon mahdollista että vetarit kuluu sukkelaan. Olenkin tilaamassa toista kittiä varaosiksi, yritän saada perusmallin josta puuttuu nämä upgradet ja centax kytkin, ainakin listahinnaltaan halvempi. En tiedä onko perusmallissa vetarit alua vai terästä, ohjeessa näyttää olevan terästä. Mutta eiköhän tohonkin mene osat muista autoista tarvittaessa.

Se mikä tekee tosta kilpa-automaisen on säädettävyys. Pivoteilla kaikki renkaan kulmien muutokset onnistuvat helposti 3mm hex ruuvarilla renkaita irroittamatta ja diffit voi tosiaan säätää "lennossa".

Ipaneman kori menee suoraan päälle, Ferraria varten täytyy erikseen hommata koritolpat taakse (esim. Kyosho RRR malliset).
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Onko ideaa mistä vois tämännäköistä etsiskellä kotimaasta ? LiPo RX akku.



Tai sitten vastaavaa nimihiä eli 5 AA-kennoa vierekkäin. Luulisin että koko about sama?

Tilasin toisen auton varaosiksi, tuleehan sille vähän hintaa mutta toisaalta kypsää jos ajot loppuu kesken hajonneen osan takia. Tuplaosilla nyt varmaan hetken pärjää, eli näkee mitä kuluu ja sitten on toinen/toiset varalle samalla kun lähtee tilailee uusia osia. Yksittäin kun tilailee niin sillekin tule hintaa suhteessa ja kuitenkin sitä hajonnutta osaa ei pakista löydy  :cheesy:

Taitaa mennä vakavaksi  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

cvd

Hyvä puoli, että saa jopa yöllä hihnoja tuohon kamppeeseen, kun teollisuuden alalla tulevat päivystyksenä antamaan optibeltin hihnoja :mrgreen:
tlr 22 - db10rr - cr

mikari

Totta! Optibeltin hihnat (mm. ZR 90 XL) :grin:

(ilmeisesti ihan ok tavaraa?)
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pari kuvaa tässä iltasella, ensi viikolla pääsee ottamaan savut.

Ferrari kori taiteiltu päälle omilla pidemmillä koritolpilla (TF-5 autosta) ja vastaanottimen nimh akku vähän hassusti tuohon vastarin paikalle kun ei ole vielä sopivaa joka menis tuonne tankin alle oikeaan paikkaan. Orionilla ensi savut, Sirio taitaa jäädä kevääseen.

Paino noilla ajokamoilla (pakoputkisto mukaan punnittuna jne) paino tuossa 3450gr eli mikään huippu kevyt tuo ei ole, toki lipolla saa vähän painosta pois. Mutta se nyt iso tekijä tuskin on, hyöty tullee enemmänkin hihnavedosta ja kevyestä voimaansiirrosta. Saas nähdä miten Ferrari ampuu.







Kiitos 20 vuodesta!

mansu

Ferrari menee varmaan kovaa...  Siltä se ainakin näyttää! :grin:
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

mikari

No sen varmaan minkä 1-vaihteella pääsee  :grin:

Luulen, että kiihtyvyydet ja se miten ampuu mutkasta ulos on "se juttu" yhdessä Centax -kytkimen kanssa ja toivottavasti myös kaarreominaisuudet siinä samassa.

Ehkä huippunopeudet jää kuitenkin aika maltillisiksi (60-70 km/h) verrattuna 2-vaihteisiin GT autoihin (70-80 km/h) ellen sitten jaksa modata Evolva vaihteistoa kiinni niinku jotku on tehneet. Ehkä talven aikana mutta katsotaan nyt ensin näin.
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 18.09.10 - klo: 18.13
Onko ideaa mistä vois tämännäköistä etsiskellä kotimaasta ? LiPo RX akku.



Tai sitten vastaavaa nimihiä eli 5 AA-kennoa vierekkäin. Luulisin että koko about sama?


Laita tollanen: http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lifepo-rxpack-hump-2000mah-p-22370.html
Mun mielestä se on ollu tosi hyvä vastarin akku. Menee justiinsa Kyoshon orkkis vastariboksiin.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

Joo, mut Ile kun kyseessä ei ole Kyosho  :wink:

Akun pitäs mahtua tankin alle. No mut tilasin yhden lipon, pienempi kapasiteettinen joten joutuu latailee aika usein (stinttien välissä). Saa nyt alkuun kelvata.
Kiitos 20 vuodesta!

Ile__

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 20.09.10 - klo: 09.37
Joo, mut Ile kun kyseessä ei ole Kyosho  :wink:


Joo, mut ajattelin että siitä saat tietää vähän minkäkokoinen se maksimissaan on, kun kuitenkin tiedät minkä kokoinen Kyoshon kotelo on :wink:

Miten pienen tilasit?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

mikari

7.4V/800mAh
Imasee tyhjäks varmaan aika nopeesti

Auto on valmis. Koeajo lähipäivinä.
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Onko tämä auto sallittu GT8 luokassa ensi kaudella  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Täytyy sanoa ettei alku ollut mikään puistokävely.. meni aika pitkään että sain Centax kytkimen toimimaan oikealla tavalla, sehän lämpölaajenee joten pöydällä sitä ei pysty kunnolla testaamaan, piti varmaan 10 kertaa ottaa auki ja kokeilla. Kun se alkoi olee kohillaan niin peräpään hihnapyörä oli löystynyt ja takapään veto kadoksissa, ei oikein liikkunut. Piti purkaa peräpää ja ottaa diffi ulos, kunnon kiristys ja releet kasaan.

No sitten alkoi pelittää. Lähdin kokeilemaan isommalla asfalttialueella.

Auto tulille, lämmittelyä ja sitten menoksi: WOW!!!

Onpas eri peli GT-autoksi, todella smooth kulkupuoli ja ohjaus muistuttaa paljon TP10 autoa. Todella maukas tykittää  :cool:  :cool: Näyttikin ihan rata-autolta, sen verran erilainen tuo alustan reagointi verrattuna buggy pohjaiseen.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#15
Käytiin vielä JJ:n kanssa kurvailee auringonlaskussa.

Urveltaa mennessään komeesti. Täytyy sanoa että on kiihtyvyydet kohillaan. Varsinainen F1

Tattiksella voi pääsuoralla loppua välitykset kesken mutta katurälläyksessä (=bashing) kulkupuoli riittää 1-vaihteisenakin enemmän kuin hyvin.

Vielä kun saa ton Sirion RR STi:n kiinni krossikoneen tilalle, se kun on puolittainen ratakone isommalla jäähdytyskannella niin voi alkaa kyyti olee kovaa.

Iso auto = iso hauskuus  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

cvd

Nonni. Mukava nähdä vähän harvinaisempaakin kalustoa. Toivottavasti saat pelaan radalla.
tlr 22 - db10rr - cr

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

moukari

On kyllä nätti TP10 äh eiku GT8 :grin:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

mikari

Myönnettäköön :grin:

Huomasin muuten että tolla Centax kytkimellä kone rullaa paremmin kuin krossarin 3-pala kytkimellä, siis sama kone kuin mitä ollu krossissa kiinni. Ero ei ole suuri mutta huomattava kuitenkin. Voisko olla perää...? Kytkin kun ei laahaa yhtään.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Laitetaan nyt pari photoa vielä vaikka eihän noista nyt käsitystä kulkupuolesta irtoa. Yritän saada ajokuvaa jossain välissä. Staattiset kuvat ovat vähän tylsiä kyllä   :angry:






Kiitos 20 vuodesta!

Ama

Hienolta näyttää.

PS. Pukuri väärinpäin :wink:

mikari

Niin on :) ei ole jaksanu kääntää, heh
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Mika, ota sellainen kuva missä on sinun C8 auto tämän auton vieressä ilman koria ja renkaita.
Voi olla että ei erota kumpi on kampi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

C8 mallien, Mugen ja Kyosho, spekseistä keskimitat ovat:

pituus 43
leveys 26
akseliväli 29

BMT:

pituus 50
leveys 29
akseliväli 32

Joten 7cm BMT pidempi kuin C8 keskimäärin, joten ei ne nyt ihan samoissa mitoissa ole?
C8 on enemmän laatikko.

Ja onhan tässä nyt konstruktion osalta isot erot (vaihteen puuttuminen, diffit eikä jäykät akselit, kumirengas vs. foam, koppikori eikä ovikiila jne). Jos ei näitä erota niin sitten ei erota krossaria truggysta ;-)
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Joo pyysin vain kuvat jossa autot on vierekkäin ilman koria ja renkaita, no more  :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

#26
"no more" .. no mistä mä taion C8 auton ?? :grin:

Onkä tässä joku ongelma kenties??

Ps. en nyt ehkä ihan hommaa C8 autoa tänne espoon metsiköihin, ei sillä tee mitään muualla kuin radalla (jonne ON matkaa). Tällä voi käydä vähän bashaamassakin jos nitron katku ja renkaan ulvominen herättää kaipuuta perhe-elämän keskellä
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 22.09.10 - klo: 10.47
"no more" .. no mistä mä taion C8 auton ?? :grin:

Onkä tässä joku ongelma kenties??

Ps. en nyt ehkä ihan hommaa C8 autoa tänne espoon metsiköihin, ei sillä tee mitään muualla kuin radalla (jonne ON matkaa). Tällä voi käydä vähän bashaamassakin jos nitron katku ja renkaan ulvominen herättää kaipuuta perhe-elämän keskellä

Joo oletin että sinulla oli tuollainen C8 tallissa viellä ja olis ollut kiva nähdä mikä olis ollut ero niillä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Tosta 1- vaihteisuudesta tai vaihteettomuudesta  - muistelen että vuosituhannen alussa ajeltiin kohtuu tyytyväisenä 1-vaihteisilla hpi super nitroilla ja pikkulohkoilla joten eiköhän tälläkin pärjätä RR  .21 moottorin kanssa ilman vaihteitakin.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tattiksella siis.
Kiitos 20 vuodesta!