Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

BMT 081

Aloittaja mikari, 17.09.10 - klo: 10.28

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.10.10 - klo: 18.58
Miksi noita kutsutaan rallygame autoiksi kuin ulkonäkö ei todellakaan ole rally autojen näköisiä.
Jerzi

Minä en tajua miksi noita kutsutaan realistisen näköisiksi? Jokanen vois miettii haluuko promota tätä harrastusta vielä enemmän leluilla leikkimiseksi, kuin mitä nää nyt on. :mrgreen: Toivon kaikkea hyvää ko. luokalle, mutta kilpa-autoilta noi ei näytä.
---

mikari

Ehkä itskut osaa nauttia nopeusista, moottoreista ja ominaisuuksista tavalla joka pohjolassa on vähän vieras. Minusta silti ihan kiinnostavaa. Käyhän  meidän noihin myös meikäläisten gt-8 korit. Nää pitäs varmaan kokea livenä ja kisaaminen myös jotta ymmärtäisi lisää. Vähän niinku se on kaikissa luokissa kun asiaa miettii. 
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Sori kuvien iso koko (vahinko), mutta tässä muutama kuva BYSMin "lambosta" itse maalattuna ja "tuunattuna". Alla kiinalaiset GT renkaat parkkis suttaukseen (drtiftinkiin).







Kiitos 20 vuodesta!

SSchevy

Todella makea lambo ja noi vanteet on siistit.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

mikari

Kiitos. Ei tullut hullumpi laisinkaan vaikka aika nopeesti tuli sutastua ja trimmattua. Muoto ei ole lainkaan hassumpi vaikka Rally Game kori onkin. Liikkeessä luultavasti ihan mainio kun renkaat pyörii ja savua puskee.

Osat hankittu automaattovaihteistoa varten, katsotaan saanko mitään aikaiseksi.
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

Hyvältä näyttää Mika, Ootko ehtinyt yhtään käydä räppäämässä muualla kuin kadulla?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mikari

Kiitti. En oo.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ei tule näillä näkymin vaihdetta autoon. Mittailin ja tutkailin, moottoria pitäs vähän siirtää sivusuunnassa tai käyttää jotain toista pukkia. Ei se kaukana ole, mutta ei jaksa alkaa säätää kotikutoisesti niin paljon, työtä tuossa modissa kuitenkin on. Joten mennään 1-vaihteisena ja minusta se sopii henkeen vallan hyvin kun moottori on "riittävä". Katsotaan sitten myöhemmin jos tarvetta ilmenee, asiahan koskee vain isompia ratoja, Tattiksen pääsuora on siinä-ja-siinä, kulkeehan ne bensanorsutkin siellä yhdellä vaihteella. Ja radalle mulla on lisäksi edelleen tuo RRR, jos takasuoralla haluaa kovaa mennä..

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#68
Iski inspiratio ja sain kuin sainkin rakennettua vaihteiston autoon kotikonstein.

Evolva rattaat vielä tarvitsee. Nyt paikallaan RRR rattaat jotka ovat hieman pienemmät ja eri modilla. Mutta sovitteluun olivat riittävät, viimeistely kun saan varsinaiset rattaat paikalleen.







Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#69
Päivitystä:

Porasin vielä BMT:t omaan 1-piece-engine-mounttiin uudet 4mm reiät ja tein kierteet; nyt asennus on "factory look" ja kaikki palikat mahtuvat nätisti mukaan. Myös sivujäykkäri joka puuttuu edellisistä kuvista.

Kuvissa näkyy myös nuo säädettävät pukit (siniset) jotka nostaa moottoria vähän turhan korkealle. Nyt on parempi.

Moottoria piti tosiaan siirtää vähän oikealle. Vaihtoehtoisesti olis voinu muokata pohjalevyä ja siinä olevia kiinnityspisteitä mutta se ratkaisu on vähän hatara (moottori vois siirtyä kolarissa jos reiät ovat liian isot) eikä niin siisti.

Kuvia myöhemmin.
Kiitos 20 vuodesta!

JJ

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 10.11.10 - klo: 11.20
Päivitystä:

Porasin vielä BMT:t omaan 1-piece-engine-mounttiin uudet 4mm reiät ja tein kierteet; nyt asennus on "factory look" ja kaikki palikat mahtuvat nätisti mukaan. Myös sivujäykkäri joka puuttuu edellisistä kuvista.

Kuvissa näkyy myös nuo säädettävät pukit (siniset) jotka nostaa moottoria vähän turhan korkealle. Nyt on parempi.

Moottoria piti tosiaan siirtää vähän oikealle. Vaihtoehtoisesti olis voinu muokata pohjalevyä ja siinä olevia kiinnityspisteitä mutta se ratkaisu on vähän hatara (moottori vois siirtyä kolarissa jos reiät ovat liian isot) eikä niin siisti.

Kuvia myöhemmin.


Viritä Mika viritä! Ajan sitten sun ympärillä kasia!  :evil:
Inferno GT2 -Team Orion-

mikari

 :grin:  :grin:

No kai se nyt on helppoa jos mä seison paikallaan  :evil: Mut korokkeella sun on vähän vaikeempi ajaa, edes IGT:llä - vai?!  :grin:

No mut mä odottelen sitä sun Mad Forcea että päästään ajaa nitrolla talvellakin hähä. Sitä ei sitten viritetä, eihän.....  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Rattaita vailla, mutta muuten alkaa näyttää siltä kuin pitääkin.

Kiitos 20 vuodesta!

JJ

Näyttää hyvältä... Vaikka onkin Italiasta :wink:
Inferno GT2 -Team Orion-

mikari

#74
..ja vielä Orionin stumppaileva kone joka ei kyllä ole koskaan vielä stumpannut, edes krossiradalla. Tilalle Sirio STi RR .21 sitten joskus kun mennään kovaa 45000 rpm

Kunhan rattaat ja kytkinkello saapuu niin homma pakettiin ja pienet testit kinkkirenkailla jossain Lidlin pihalla. Tuli tilattua kierros lisää siltä varalta että vanne paukkuu tmv

Kiitti JJ
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Toivottavasti ei käy sitten näin  :laugh:

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Vähän uudempaa kuvaa 2010. Ei noiden korien yksityskohtaista ulkomuotoa kauheesti silmä huomaa vai miten on? Mun mielestä näyttää hyvältä menolta ja mielelläni ajaisin tuommosta katuluokkaa ilman sen kummempaa rataa.



Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Täytyy Mika sanoa että on kivan näköistä menoa ja vauhti on todellakin kohdallaan mutta nuo korit on sitten toiseen luokkaan.
Se että nuo on C8 näköiset niin en ymmärrä miksi noin. Hienot rally korit sopisivat paremmin tuohon menoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

Joo, no en ole niitä (=koreja) tuomassa Suomeen. Kunhan muuten katselin ja totesin ettei yksityiskohtia kauheasti näe onko ne nyt justiinsa skaalanmukaisia vai ei. Menoa tosiaan tuntuu piisaavan.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Yks kaveri tiesi kertoa että BMT ja Kyosho jakavat palasen yhteistä RC historiaa, Kioson historia sivut osoittavat tiedon todeksi:

The 5th IFMAR 1/8 World Championships were held at Tokyo Disneyland in July 1985. Kyosho finished 2nd and 10th with the Fantom 4WD 3P, but was still chasing Serpent and Associated.
After that, Kyosho temporarily stopped production of the Fantom and suspended its involvement in the 1/8 GP on-road racing class. 1/8 scale also ceased to be the main focus of RC car manufacturers. For 10 years from 1989 to 1999, Kyosho imported and sold BMT and Picco cars from Italy to fill what demand was there.
The Kyosho Fantom made its comeback to the 1/8 racing scene in 2000. While the market for RC cars was dominated by other categories, 1/8 on-road racing still remained the RC worldユs highest speed and performance class. The current President of Kyosho, Mr. Akihisa Suzuki, was determined to put a plan in place to re-take the lead in this category.

Hänellä oli tuolloin BMT 891 C-auto Kioson boksissa.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tuunasin pikkasen Lamboa lisää, en tiedä menikö metsään.. sanokaa te..





Kiitos 20 vuodesta!

SSchevy

Ei kyllä metsään mennyt , todella hienot lisä tuunaukset lambossa .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

bluebeetle

Alkaa vähän muistuttamaan mallailua... :)

No eiku hieno kasi!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikari

Kiitti. BB joo hehe :)
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#84
Lisää mallausta... aina samalta henkilöltä  :shocked:

Projekti alkaa olee päätöksessä.









Vertailun vuoksi siis 1-vaihteinen orkkis alla, tosin Centax oli jo vakiona tässä full optionissa.



Mulla on hyvät ohjeet, osanumerot (Kyosho) ja mitat jos joku haluu hyödyntää.
Pitää vielä ajaa testit penkissä. Mutta tuskinpa tuossa mitään ihmeitä tulee.
Työkaluina ollu dremel, työntömitta, akkuporakone ja kierteentekoväline.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#85
Testit suoritettu ja "passed".



Vähän on suttusta kuvaa käsivaralla ja hämärässä mutta kyllä sen kuulee selkeesti vaihtavan keskialueen jälkeen



Pikkasen nostan omaa häntää, mutta kaverit jenkeissä sanoi että mulla on planeetan hienoin BMT. Ja että tyyppien etelässäkin pitäs innostua, niillä kun on niin paljon isoja ratoja että tää antais vauhtia niidenkin radoille. Saas nähdä. Ainakin rcmodelstoren kaveri on kovasti tykänny näkemästään, no se nyt ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että kiva juttu.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Cronon vanhempi belt car GT ................  125€      :wink:
Ihanan kallista

http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?cPath=90_94

Kiitos 20 vuodesta!

TheArska

Odottelinkin milloin joku linkittää tuon tänne foorumille..  :grin: ..ei tuo "RTR" mallinhintakaan kovin paha ole, eli 265€ (ovh.350€ ei nyt kovin paha sekään)
Toki "vain" 2WD mutta 4WD löytyy lukeman mukaan optiona...
Tuossa muuten tuo Crono GT 99€: http://www.nonsolomodel.it/index.php?page=shop.product_details&category_id=34&flypage=flypage_images.tpl&product_id=1231&option=com_virtuemart&Itemid=62&vmcchk=1&Itemid=62
Sorry OT...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

mikari

Jumalauta 99€ .. ei paha  :grin:

Ja sitte näitä ei kaivata Suomen kisoihin kun on NIIN kallista. Voi sentään.

Ei tarvii kommentoida, paitsi se on jotain positiivista kuten Arskalla.

Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 03.12.10 - klo: 21.26
Jumalauta 99€ .. ei paha  :grin:

Ja sitte näitä ei kaivata Suomen kisoihin kun on NIIN kallista. Voi sentään.

Ei tarvii kommentoida, paitsi se on jotain positiivista kuten Arskalla.



No samalla hinnalla saa käytetyn tamiya TT01  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂