Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mikäkäyttöinen auto driftiin / normaaliajoon aloittelijalle ?

Aloittaja driftipirjo, 25.09.10 - klo: 23.48

driftipirjo

Eli polttis, bensakäyttönen vai sähkis ? Vauhti olisi kiva jos sitä olisi paljon, driftata haluan myös.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.

Juize

Aloittelijalle ehdottomasti sähkö. Kulkua niihin saa enemmän kuin pystyy hanskaamaan.

Tätäkin asiaa olisi voinut kysyä vaikka ketjussa : http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: driftipirjo - 25.09.10 - klo: 23.48
Eli polttis, bensakäyttönen vai sähkis ? Vauhti olisi kiva jos sitä olisi paljon, driftata haluan myös.

Nopeus ja driftaaminen on vähän sama kuin laittaisi mansikkahilloa hernekeittoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

driftipirjo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 26.09.10 - klo: 20.13
Lainaus käyttäjältä: driftipirjo - 25.09.10 - klo: 23.48

Nopeus ja driftaaminen on vähän sama kuin laittaisi mansikkahilloa hernekeittoon.
Jerzi
Meinasin tässä, että sais kulkea reippaasti yli tuon 18km/h

peitsamo

Driftaamisen soveltuu hyvin joku käytetty kisatouring alusta. Merkkeinä esim. Xray, Tamiya, Yokomo, Associated jne. Tuollaisia liikkuu myynnissä aika paljon, etenkin tässä kohtapuoliin, kun touring -kisakausi alkaa ja kisakuskit hommaavat uutta kalustoa alle. Kauden ajetun rungon ilman sähköjä saa noin 200-250€, vanhemmista luonnollisesti pienempi hinta. Noissa on se hyvä puoli, että yleensä ovat kunnossa ja huollettuja + se että noita voi säätää käytännössä loputtomiin omien halujen ja kykyjen mukaan.

Sähköiksi ilman muuta harjattomat, tehoa ei ihan älyttömästi tartte, esim 10,5T piisaa ihan varmasti. Itse olen satunnaisesti driftaillut 17,5T stanukoneella ja hyvin menee silläkin, paljon on tietysti kiinni säätimestäkin. Kun tuon vauhdin mainitsit, niin tuolla 17,5T stanukoneella varustetulla turistilla mennään parhaimmillaan yli 70km/h.
Flying Calacucco